21 jaar, en voor het eerst gaatjes laten schieten...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miemserik

Re: 21 jaar, en voor het eerst gaatjes laten schieten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:49

Ik heb ook een bol gezicht en draag meestal ringen dan lijkt me hoofd minder bol Clown
Ik heb het bij de juwelier laten doen en het was €20,- voelde er trouwens niks van.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:51

Ik kan niet goed tegen oorbellen, maar heb wel aan beide kanten 2 gaatjes, 3 gehad maar zijn dichtgegroeid
schieten hoor je een tik, en voelt even alsof er geknepen word, en daarna word het warm en gaat gloeien.
je moet paar dagen lang sterilon erop doen en ronddraaien, pitst soms even, maar niet echt pijn.
Ik heb van schieten ( 5, 12 en 14 jaar oud) geen last gehad, maar kan niet goed tegen oorbellen ( ook neusbel niet), dus heb nooit oorbellen in

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 21:52

Ik heb even beetje proberen te photoshoppen en gekeken of ik dat plaatje van het kapsel wat ik wil kan veranderen richting de kleur die ik in gedachten had, maar das nog best lastig.

AfbeeldingAfbeelding

@lynn_nikita: Mijn zus kan er ook niet zo heel erg goed tegen. Hopelijk krijg ik daar geen last van.

Suzan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:34

Jeetje ik herken zoveel in je verhaal, echt bizar. Ik ben ook 21 en zit erover te denken om gaatjes te laten schieten maar ik weet het nog niet zeker. Mijn zus gaat in de zomer trouwen en dan is het misschien leuk als ik oorbellen in kan. Bovenden heb ik net ook een nieuw kapsel aan laten meten, helemaal a la 2008 Knipoog. Rokjes en jurken komen er bij mij nog steeds niet in, hoewel ik toch zit te twijfelen om voor de bruiloft voor het eerst van mijn leven een jurkje te kopen. Groeien je gaatjes vanzelf weer dicht als je heel lang geen oorbellen in doet of is dat bij iedereen anders?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:36

Bij mijn zusje zijn ze idd dichtgegroeid toen ze lang geen oorbellen droeg. Ze heeft ze een paar jaar geleden opnieuw laten zetten. Ik heb er al zo lang ik me kan herinneren knopjes in, ben ook bang dat ze dichtgroeien als ik er langer dan twee weken niets in heb. Tong uitsteken

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 23:50

Erg is dat he Suzan... Hoe lang ik heb staan twijfelen in de kleding winkel toen ik dat eerste rokje kocht. Ben best wel ontevreden over mijn eigen lichaam en denk dus nogal snel dat dingen mij niet staan. Ik ben heel klein, en heb relatief korte benen bij een lang bovenlichaam. Ik ben dus altijd bang dat een rokje mij nog korter laat lijken. En zo twijfel ik over elk dingetje. Bij dat rokje had ik het dus ook echt nodig dat er drie vriendinnen bij waren die echt oprecht zeiden het rokje me echt leuk stond. Uiteindelijk heb ik hem nog niet vaak aangehad. Zit nu weer te denken over misschien zo'n kort rokje, waar je dan zo'n maillot onder doet, wat je steeds vaker ziet. Maar jah, heb voorlopig geen geld meer Tong uitsteken .

Nu zit ik dus weer met dat kapsel en die oorbellen. Het is gewoon elke keer een stapje verder, maar vind het langzaam aan wel steeds leuker om me lekker vrouwelijk aan te kleden.

[edit] zie net dat ik nog 2 berichtjes moet om op de 9000 berichtjes te komen... Toch weer leuk Clown

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 00:02

Ik denk eigenlijk dat zowel oorbellen als het kapsel jou heel leuk zullen staan. Idd wel lang je zweerknopjes in houden (ik heb ze destijds 2 maanden in gehouden en heb daarna werkelijk nooit problemen gehad met onstekingen oid). Ik denk dat een bijzondere, niet al te fijne oorbel je oren (waar ik overigens niks mis mee vind! Zo groot vind ik ze niet hoor) je oor misschien wel wat kleiner doen lijken Haha! . "Schieten" doet in mijn ervaring meer pijn dan 'piercen' en dan niet eens zo zeer omdat het echt pijnlijk is, maar omdat de oorbel en het achterkantje dan even strak kunnen komen te zitten (kwestie van het achterkantje iets terug trekken). Ik heb (even voelen) in mijn linker oorlel 3 gaatjes en in mijn rechter oorlel 2 gaatjes. Ik draag al jaren alleen maar 1 oorbel in ieder oor, maar de andere gaatjes zijn er geloof ik nog wel... oke, even gechecked en alleen gaatje 3 in mijn linkeroor lijkt dicht te zijn gegroeid Haha!

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 00:14

Ik wou altijd juist graag gaatjes maar toen ik ze had heb ik er toch wel een poos spijt van gehad.
Mijn rechtergaatje was echt heel vaak ontstoken, heel pijnlijk. Ik durfde amper oorbellen te verwisselen omdat hij daarna iedere keer weer ontstoken was en echt pijn deed.
Het schieten zelf deed bij mij niet pijn, maar toen ik daarna de winkel uit was (ca. 5 minuten later) begon dus me rechtergaatje al heel erg pijn te doen. Die is ook "scheef" geschoten zeg maar, de oorbel moet er dus scheef in. Kan het niet echt precies uitleggen Knipoog De laatste tijd heb ik er trouwens helemaal geen last van, ook niet met het verwisselen van oorbellen.
M nichtje van 2 gaf er geen kick om toen ze oorbellen had laten schieten. Ze vond het alleen maar mooi! Haha!
Dus toch een kwestie van een hoge/lage pijngrens.
Ik denk dat zowel het kapsel als de oorbellen je goed zal staan hoor! Ja

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 00:21

Suzan17 schreef:
Jeetje ik herken zoveel in je verhaal, echt bizar. Ik ben ook 21 en zit erover te denken om gaatjes te laten schieten maar ik weet het nog niet zeker. Mijn zus gaat in de zomer trouwen en dan is het misschien leuk als ik oorbellen in kan. Bovenden heb ik net ook een nieuw kapsel aan laten meten, helemaal a la 2008 Knipoog. Rokjes en jurken komen er bij mij nog steeds niet in, hoewel ik toch zit te twijfelen om voor de bruiloft voor het eerst van mijn leven een jurkje te kopen. Groeien je gaatjes vanzelf weer dicht als je heel lang geen oorbellen in doet of is dat bij iedereen anders?

Ik heb soms ruim een half jaar geen oorbellen in. Zelfs een keer een jaar niet gedaan en kon zo doorprikken. Haha!

Kapsel ziet er iig gaaf uit. Wel foto's maken van het resultaat hoor!

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:04

Ik kan mijn onderste gaatjes ook wel jaren 'leeg' laten. Die heb ik al zo lang, die groeien niet meer dicht.
Ingrid, als je niet zo goed tegen zilver blijkt te kunnen, kan je ook altijd nog gouden knopjes proberen. Mijn moeder kan ook niet tegen zilver, en met goud heeft ze geen problemen Lachen

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 12:12

hihi ik vind goud echt lelijk Clown ... hahaha. Over ongeveer een uur stap ik in de auto richting Tilburg en dan begint ons super gezellige verwen dagje (A) ...

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:13

Je kan ook witgoud nemen Knipoog

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 00:33

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:22

ik voelde niets Huilen van het lachen
ik schrok alleen va het geluid van dat prik ding Huilen van het lachen

dat kapsel is gaaaf! Bloos!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 01:26

Nou ze zitten erin hoor Haha! ... Ze waren wel erg duur, maar het was met zo'n nieuwe methode. Niet zo schiet pistool, maar gewoon een soort schuif/knijp ding, waar ze dan een houdertje inlegde waar de oorbel dan ook al in zat en dan dichtknijpen en schoof hij er zo in. Deed amper zeer. Alleen mijn linker oor heeft nog een uur of 4 behoorlijk zitten gloeien. Gelukkig voel ik er nu helemaal niks meer van en het staat best leuk Haha!

Haarkleur is toch donker geworden. Voor richting blond moest ik dan ontkleuren en dat was niet verstandig met lang haar zeiden ze. Dus nu is het een mooi chocoladebruin kleurtje. Ben er super blij mee.

Kapsel zit er ook aardig in. Uiteindelijk is het meer een kwestie van laagjes geworden dan echt dat kapsel, maar hoe dan ook zit het weer leuk en ben ik er heel blij mee.

Morgen krijg ik foto's doorgestuurd van een vriend van me die vannochtend foto's heeft gemaakt, dus dan zal ik hier wel even het resultaat laten zien Knipoog

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 02:46

Shyla25 schreef:
Dan ben ik zeker apart want bij mij deed het zo veel pijn dat ik bijna de 2de niet heb laten schieten
En dat te bedenken dat ik al een tongpiercing en een tattoo had op die leefdtijd (was 19).

Me too. Ik had/heb 7 piercings en 1 tattoo en dat schieten kon ik ook echt niet hebben. Alles wat toen geschoten heb ik ook allemaal weer uitgehaald want het deed me ZO veel pijn. Piercen deed wat dat betreft LANG niet zoveel pijn. Ik weet dat dit een beetje offtopic is maar schieten is echt niet goed. Voor mij dus nooit meer schieten!

Verder vind ik het een ontzettend leuke kapsel en ik denk dat het je wel gaat staan!

Ik kan me ook een beetje in jouw verhaal vinden. Ik was vroeger ook heel 'jongen-achtig' en tegen m'n 18e begon ik mezelf toch meer als meisje te zien. Wel een fijn gevoel Ja

Succes, en inderdaad fotos maken en laten zien hier he!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:59

Ik was (ben ? Haha! ) ook heel jongensachtig , maar kreeg na lang zeuren wel op m'n 2e / 3e al gaatjes omdat ik dat zo graag wilde. Tot m'n 10e / 12e altijd oorbellen (meestal ringetjes) gedragen , en daarna eigenlijk nooit meer. Maar ze zitten er nog steeds hoor. Paar jaar terug toen ik een jaar of 25 was voor de grap eens hele goedkope oorbelletjes meegenomen ergens om te kijken of de gaatjes nog open waren. Was even rustig zachtjes duwen en zoeken omdat het wel "dicht" zit zeg maar , maar de opening was er toch nog hoor. Dus ik denk dat ze bij mij niet meer dichtgaan.