Onverwacht/ongepland zwanger, meer mensen deze ervaring ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Re: Onverwacht/ongepland zwanger, meer mensen deze ervaring ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:45

Gefeliciteerd!

Ik kan me heel goed voorstellen dat je een beetje een dubbel gevoel hebt.
En eerlijk is eerlijk; het is ook niet niks om ouder te worden...

Wij wilden graag kinderen en een vriendin zei toen dat het eigenlijk nooit uitkomt om zwanger te zijn en hier kan ik me helemaal in vinden, want er zijn altijd dingen die je nog wilt doen en die moeilijker zijn als je zwanger of moeder bent.
Een grote belemmering was voor mij gezondheid, studie én mijn paard.

De eerste maandjes vond ik het rijden maar eng en moest ik echt wennen dat er een beebje in mijn buik zat. Naar mate de zwangerschap vorderde vond ik het rijden niet zo eng meer, mijn paardje liep geen wedstrijden meer, speelde de hele dag in de wei en was zelf ook een stuk relaxter.

Na de bevalling ben ik na zes weken weer begonnen met rijden en manlief paste op dochterlief op.

Het is zeker allemaal wennen, maar met een peuter (zoals nu) vind ik dit persoonlijk veel meer Haha! .

Toen ik erbij ging studeren heb ik erg weinig met mijn paardje gedaan, maar hij had het goed en het is niet het einde van de wereld (ik leerde wat beter relativeren als mama zijnde).

Wij hebben altijd veel gedaan en haar veel meegenomen (lekker met de maxi-cosi in het hooi; schijnt ook te werken tegen allergieén op latere leeftijd Clown ), zo gauw ze kon zitten zat ze voorop bij mams op het paard van zo'n 1.80 en voor haar derde verjaardag heeft ze een pony gekregen en startte mijn liefde voor het mennen... Haha!.
Natuurlijk is ons leven veranderd, maar niet persé negatief hoor!
Kan heerlijk genieten van kind en pony en zelf fanatiek rijden; dat komt misschien wel weer... en zo niet dan is dat ook geen ramp!

Bij ons denken we wel eens aan een tweede en ook hier weet ik zeker dat mocht het ook gebeuren dat ik eerst denk: zo nu is het zo, definitief en dat ik ook wel eens bang zal zijn dat het "tegenvalt" en ik het gevoel heb weer opnieuw te moeten beginnen, maar volgens mij hoort dit er allemaal bij en daarvoor krijgen we ook zo'n negen maanden om aan het idee te wennen...

Poeh, wat een preek Clown , ik wens jou en Humpie het allerbeste en een fijne zwangerschap!

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:45

Ten eerste gefeliciteerd., en troost je, ik had het ook totaal niet verwacht en ben nu ook heel kort zwanger. Ik moet dus ook de 3maanden nog overbruggen.
Maar ondanks dat ben ik het ene moment heel bang dat het mis gaat, maar het andere moment denk ik er net als jij over, en heb ik ook van die huilbuien.
Ik maak me echt enorm zorgen om hoe mijn leven er daarna uitgaat zien, terwijl iedereen in mijn omgeving reuze enthousiast is.
Het heeft even tijd nodig, mijn schoonzus was ook ongepland zwanger en het heeft echt even geduurd voor ze er echt blij mee was. Zeker als je de eerste weken nog heel erg ziek bent en zoals ik echt geen hap door je keel kan krijgen.
Ik hoop dat dit bij jou nog een beetje mee valt.
Ik denk dat als dat minder word, en je de baby gaat voelen in je buik, je er toch wel heel anders over gaat denken.
M'n pb box staat voor je open.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:46

Sanex gefeliciteerd hoor!
Volgens mij komt het wel helemaal goed met jou en je kleintje Knipoog
Ik was ook niet toe aan het moederschap en had totaal geen ervaring met baby's, maar als je kindje geboren is lijkt het net of ze al je hele leven bij je zijn geweest.
De manier waarop jij over je zwangerschap schrijft geeft mij het gevoel dat je heel open staat en dat is zo vreselijk belangrijk, dat je durft te twijfelen en dat dan gewoon uitspreekt.
Ik hoop dat je een heerlijke zwangerschap tegemoet gaat Knipoog

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:50

SANEX schreef:
@Karina1977;

bedankt voor je eerlijke reactie, ik merk namelijk dat veel mensen er niet echt voor uit durven te komen dat hun kind niet gepland was en dat ze er eerst niet blij mee konden zijn. Jij zegt gewoon wat je voelde, en daar wachtte ik ook op. Iedereen die je het verteld reageert zo enthousiast en blij, dat je zelf het idee hebt dat je wel blij MOET zijn en niet ervan balen mag. Maar ik zat vorige week gewoon echt in een dip, de belangrijkste mensen wisten het, die spanning was er vanaf en toen kwam de klap dat het echt zo was. En ik had gewoon echt de balen in erover. Nu wordt ik iets rustiger, lees veel erover en zie er soms ook wel de lol van in, maar het is heel wisselend, ik noem het mn "wel-dag" of mn "niet-dag" , op een wel-dag vind ik het super en mag je me alles vertellen over baby's en zwangerschappen, op een niet-dag wil ik er niets over horen en wordt ik al niet goed bij het zien van een kinderwagen.

Een postnatale depressie zit ik niet op te wachten, je kan het niet uitsluiten maar ik ga er eerst maar niet vanuit. Ik moet gewoon heel rustig er aan wennen en op mn eigen tijden en momenten informatie opzoeken. Niets opgedrongen krijgen want dan sla ik juist de kant van 'Niet Leuk' uit.

Wat leuk dat je oudste ook paardrijd, het is geen verplichting maar wel leuk als ze diezelfde intresse meekrijgen

die wel niet dagen bljven nog wel een tijdje . En dat mag ook het is niet niks je verantwoording word groter en bent bang alles fout te doen .
Mijn oudste is nu bijna 7 en heeft morgen haar derde wedstrijdje .
Ze vind het geweldig het paardrijden nog leuker als mijzelf .
De jongste wil er niks van weten en dat vind ik ook goed .

Laat je vriend ook duidelijk weten wanneer het een niet dag is zodat jullie er samen over kunnen praten .
ik heb dit niet gedaan hij dacht dat ik er blij mee was omdat ik hem dat liet denken dus ik stond alleen .

Ik hoop dat je een mooie zorgeloze zwangerschap hebt .

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:52

Ten eerste toch van harte gefeliciteerd.
Dat je zelf nog moet wennen aan het idee is heel erg normaal en het komt vanzelf.
Daar hoef je je echt niet druk om te maken of schuldig om te voelen.
Je hebt het geluk dat je vriend helemaal blij is net zoals je ouders en schoonouders.
Je kind word in augustus verwacht dus je hebt voldoende tijd om er langzaam aan aan te denken en je toekomst in te plannen.
Je zult zien dat het allemaal vanzelf gaat strakjes Ach gut .

Voor mij is het al heel lang geleden maar ik had dezelfde gevoelens was 21 en dacht dat mijn leven instortte, heb straatvrees gehad omdat ik me schaamde zo jong te zijn en zwanger.
Nu bijna 18 jaar later kan ik zeggen dat je je meer druk maakt zelf dan dat het echt nodig is.
Vanaf halverwege de zwangerschap ben ik het gaan accepteren en heb er naartoe geleefd en vanaf de geboorte zijn alle spoken plotseling uit mijn hoofd verdwenen en ben ik bijzonder blij geweest.
Ik heb een heerlijke zoon waar ik elke dag van geniet en enorm trots op ben Haha! .

Een hele fijne en voorspoedige zwangerschap toegewenst.

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:52

Gefeliciteerd! Lachen Bekende situatie..ben nu 14 weken zwanger ook niet gepland maar wel gewenst. Het idee went vanzelf en vooral als je op de echo een frummeltje ziet bewegen. Ben ook niet zo'n babyliefhebster...maarja wie weet straks wel. Sterkte en mijn PB box staat open hoor!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:07

Weet je? Heel eerlijk gezegd denk ik dat het nooit het 'juiste moment' is. Ik ben gelukkig niet zwanger, ook nooit geweest, maar jouw topic zou precies mijn reactie kunnen zijn. Kinderen zijn leuk, maar nu nog even niet. Maar dan denk ik: 'wanneer dan wel?'. Over een paar jaar ben ik nog net zo druk met werken en mijn paarden, dus eigenlijk komt het nooit uit...

Probeer ervan te genieten en je hebt nog 7 maanden de tijd om eraan te wennen. Komt goed Knipoog

Edit: daarbij komt ook dat ik typisch gevalletje 'die wordt nooit volwassen' ben.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:19

Ook als je niet ongepland zwager bent staat je hele leven ne de geboorte van je kindje op zijn kop maar ik kan me indenken dat je even perplex bent.
Gelukkig is papa in spe er geweldig blij mee;dat had ook anders kunnen zijn zoals je regelmatig hoort.
En ik ben niet gelovig maar je zou het zowat voorzienigheid noemen met een schoonmoeder die nu haar kleinkindje vermoedelijk nog gaat meemaken!
En inderdaad zoals ik al gelezen heb zullen ,als je het kindje op de echo gezien hebt,je moedergevoelens wat meer aanwakkeren.

jeanet01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:24

die draagzak heb ik ter zijne tijd wel voor je

die op en af dagen worden ook heel erg gestuurd door je hormonen. Zo meteen ben je een klein beetje aan het idee gewend en dan ga je je afvragen of vriendlief wel een geschikte pappa is etc
Dit heeft iedere zwangere vrouw al is de zwangerschap nog zo gepland.

hormonen,hormonen, hormonen.
wonderbaarlijke dingen
ach je bent 1 van de (oud) ll. waar ik me geen zorgen over maak als zijnde geschikte moeder.

we zullen alvast een stoel reserveren voor humptie dumptie.

ik word oud Verdrietig krijg ik straks kinderen van leerlingen in de klas Clown

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 18:44

jeanet01 schreef:
ik word oud Verdrietig krijg ik straks kinderen van leerlingen in de klas Clown

Mwoehaha, achjoh dat valt wel mee, de lessen die ik voor dierverzorging volgde waren 1eklas-lessen toch ? Ik kan me in elk geval heugen ( oef, klinkt ook al oud ) dat ik bij meerdere 16 en 17-jarigen in de klas zat terwijl ik 'al' 20 was. Ik volgde alle diervakken tegelijk omdat ik de rest al via paardenhouderij had gehad. Weet nog dat ik me verbaasde dat de meesten 'nog niet eens een OV-kaart' hadden Tong uitsteken Dus met een beetje geluk duurt het nog heeeeeeeel lang voor jij de eerste 'leerling-nakomeling' in de klas hebt. ( mocht mijn hump de 1e zijn nog zo'n 16 jaar dus )

Mijn vriend heeft nu al te lijden met me dus dat wordt nog wat als ik ook nog aan zijn papa-zijn ga twijfelen,arme kerel Knipoog

Waar ik nu het grootste probleem mee heb, en dat is zwak maar ik geef het eerlijk toe, dat ik accuut gestopt ben met roken. Is opzich niet verkeerd natuurlijk, maar is wel stressverhogend af en toe. Duivel

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:49

Wat goed dat je gestopt bent met roken OK dan! , dat heb ik ook meteen gedaan toen ik zwanger was.
Zo zie je dat er toch een lichtpuntje is en toch aan één kant blij bent en rekening houd met het nieuwe leven in je buik.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:55

ik ben ook 10 dagen over tijd,
en heb test gedaan,
maar daar kwam maar 1 steepje tevoorschijn,
dus niet zwanger.
maar het is echt door mijn hoofd heen het gaan,
waar ik dus mee zit,
stel je krijgt een baby,hoe moet je dat dan doen met de paarden,
ik doe paarden inrijden voor mensen,
en heb zelf ook 2,
hoe hebben jullie dat opgelost,
en proficiat alvast,voorzichtig.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:54

Hier een VOLMONDIG gefeliciteerd!! Lachen
Meis, wat een verrassing. We zullen ons mond houden. Knipoog Ik hoop echt dat je snel aan het idee zal wennen.

Het is trouwens toevallig... want ik ben al heel lang als de dóód om zwanger te worden (wil écht geen kids) en denk regelmatig dat ik zwanger ben... en nu ineens ben jij 't! Knipoog

Ben je toch net op tijd op jezelf gaan wonen! Knipoog Hihi.
Ik ben blij dat de aanstaande vader er ook zo happy mee is!

Meisje, het komt wel goed... neem de tijd voor jezelf, neem de tijd om te wennen aan het idee... probeer vast een beetje te genieten van de leuke dingen die een baby brengt! Denk aan lekker babykleertjes uitzoeken... een babykamertje... je kleine voor het eerst vasthouden.. dat zijn toch prachtige gedachten.

Je bent een taaie, meid... je red het best! Haha!

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:11

gefeliciteerd! Ik kan me voorstellen dat je bang bent om je vrijheid te verliezen, maar ik denk dat het allemaal wel goed komt Knipoog

Heel veel succes toegewenst

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:39

Ook van mij van harte gefeliciteerd!

Ik heb je een uitgebreid bericht in PM gestuurd! Hoop dat je daar wat aan hebt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:01

Uiteraard gefeliciteerd. Lachen

Ik heb verder eigenlijk vrij weinig te melden want ik ben zelf niet zwanger/geweest (thankgod, ben net 15 haha), maar ik wilde je toch even feliciteren.
Een onverwachte kleine donder, maar niet ongewild he?
Goed zeg dat je gestopt bent met roken! OK dan!
Hopelijk staat je een voorspoedige zwangerschap tegemoet!

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:14

ben op mijn 21 ste voor het eerst moeder geworden, hadden het wel over kinderen gehad maar niet echt gepland ofzo, gebeurde gewoon.
Maar klopt idd wat ik hier boven ook zag staan, als ze er eenmaal zijn komen je moedergevoelens omhoog en dan is het net of alles vanzelf gehad, de liefde die je dan hebt voor zon kleintje is echt bijzonder.
Een baby kun je toch nooit echt plannen, ze komen nou eenmaal niet op bestelling.
Zal allemaal wel reuze meevallen, ben inmiddels bijna 25 en heb er nu 2 van 3 en 2 jaar.
Wat het leven betreft, weekends niet stappen maar rijd nog gewoon mijn paard en ga ook gewoon 1 a 2 keer per maand op concour.
Komt vast goed allemaal! Geniet ervan!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 00:16

Ten eerste gefeliciteerd.

Ik ben zelf niet zwanger oid maar je verhaal is zo herkenbaar voor mij omdat mijn beste vriendin ook ongepland zwanger is geworden. Wij waren ontzettend close dus ik heb bijna alles mogen meemaken en jou verhaal is practisch ook de hare. Heel grappig is dat.

Ze wou zelf ook inderdaad kinderen maar 'nu nog niet'. Zij en haar vriend woonden samen en dat ging opzich wel heel goed (soms hadden ze flink wat ruzie..maar ja wie niet he)

Het heeft ook echt moeten inzinken bij haar, en dat duurde ook wel even hoor. Maar tegen de laatste 4 maand ong. ging ze echt serious bezig met vanalles plannen. Babykamer maken, huis net wat veiliger en schoner, met school en werk geregeld. Echt alles. En geen haast ofzo, gewoon lekker rustig aan. Ik ben helaas voor dat ze bevallen is naar Amerika verhuisd maar dat was uiteindelijk misschien wel beter. Juist omdat we zo close waren had ik waarschijnlijk veel moeite gehad met het feit dat ze nu een kind had en dat die haar nodig had. Want op een of andere manier had ik haar 'nodig'. Maar goed, ik ga een beetje offtopic. Iig, ook zij werd op laatst echt moe, gelukkig hadden we een begripvolle stagebegleidster (we liepen samen stage) en op onze stage stond haar paarden dus die zag ze dan ook meteen. Ze heeft volgens mij tot haar 3-4 maand doorgereden. volgen mij! Weet het niet helemaal zeker.

Ik weet ook niet of je hier wat aan hebt trouwens Knipoog Ik kan je m'n vriendin haar email adres geven als je misschien met haar wilt kletsen ofzo..?

Nou ja, ik wou dit gewoon aan je kwijt Lachen

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 00:59

Ongepland is inderdaad iets anders dan ongewenst en ik denk daarom dan ook dat ik je gewoon kan feliciteren, al is het voorzichtig Knipoog

23 en 27 jaar zijn prachtige leeftijden om aan kinderen te beginnen, vind ik persoonlijk. Zo kun je een frisse en jonge mama en papa zijn voor het kind.

Zo te horen hebben jullie het samen prima voor elkaar en gaat het allemaal gewoon lukken. Iets minder flierenfluiten inderdaad, maar het valt allemaal straks wel in elkaar te passen denk ik. Bovendien zijn er vast genoeg mensen in je omgeving die graag voor oppas willen spelen.

Succes en hopelijk verloopt je zwangerschap voorspoedig Lachen

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 01:09

Hey ik heb helaas geen tips oid voor je, maar wil je bij deze toch even voorzichtig feliciteren, en verder hou ik mn mondje dicht Lachen

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 01:14

Gefeliciteerd!

Begrijp goed dat je in eerste instantie wel een beetje geschrokken was. Mijn schoonzus was negen maanden bezig om zwanger te worden en toen ze het eindelijk was riep ze: oliebol! Het is dan toch heel echt en daar moet je even aan wennen.
Wat betreft je leeftijd: Mijn moeder raakte op haar 23e ook zwanger van mijn zus, dat was in die tijd de gemiddelde leeftijd, en de gynaecoloog vertelde haar toen dat het de meeste ideale leeftijd is om zwanger te raken.

Ik hoop voor je dat je een goede zwangerschap en bevalling zult hebben. Geniet ervan en als je een emo-bui hebt lekker laten gaan. Het kindje is uit liefde verwekt, dus dan komt de rest ook wel goed!

Ohja en wat betreft je onregelmatigheid... heb je weleens een andere vorm van anti-conceptie geprobeerd. Bijv het Mirena spiraal? Ik ken een aantal vrouwen die hier veel baat bij hebben gehad. Misschien een tip voor de toekomst...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 01:24

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik ben ook niet gepland zwanger geraakt, kwamen leuke reacties op en minder leuke reacties als hoe kun je zo stom zijn bla bla (was notabene iemand die ik als een goede vriendin zag) Er gaat een hele hoop door je heen, ik had ook het gevoel dat ik er nog niet klaar voor was maar dat groeit zowel tijdens de zwangerschap als dat jullie spruit straks geboren is. De ervaring leert dat het wel goed komt, ik raakte zwanger niet op een handig moment maar ik moet zeggen inmiddels lijkt het alsof ik mijn leven aardig op de rit heb, dit helaas wel als alleenstaande ouder omdat papa liever andere dingen in zijn leven doet Knipoog Maar geniet van je zwangerschap het is zo voorbij. Je zult nog veel momenten krijgen dat je twijfelt of dit de goede keus is, dat krijgt elke moeder er staat tenslotte een grote verandering in je leven te wachten. Maar het komt allemaal wel goed Knipoog

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 01:39

Wat een verhaal, ergens snap ik helemaal hoe je je voelt op het zwanger zijn na. Ik zie het nu ook absoluut nog niet zitten, ik studeer op mijn 24e nog en heb er absoluut geen tijd voor. Mijn vriend heeft wel een vaste baan en er zou plek zijn in ons huis, maar ik ben nog te druk met andere dingen.

Mijn vriendin is nu 11 weken zwanger en vorige week haar eerste echo gehad, voor haar ben ik uber blij, ze wilde het zo graag Lachen
Ik weet trouwens wel zeker dat jij een zeer goede moeder zal zijn, als ik hier zie hoe jij voor je paardjes zorgt en hoe je paardjes op kan knappen dan wordt je vast een uber goede moeder Lachen

Overigens nog gefeliciteerd en succes met je misselijkheid! Weet je al wanneer je je eerste echo hebt?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:46

Gefeliciteerd hoor
Weet er alles van, was toen zo blij met die 9 mnd ( die had ik echt nodig om er naar toe te groeien)
Maar toen ik het eenmaal echt wist ( hartje gehoort) ben ik ervan gaan genieten. Het blijft toch altijd een wondertje wat in jou mag groeien.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 12:31

Wauw, ik weet nog van je topic over jullie (leuke!) nieuwe huis. Waren jullie er toch precies op tijd bij he?!
Ik kan me voorstellen dat je er aan moet wennen. Ik ben zelf ook 23 en mijn vriend 25 en ik heb ook al eens gedacht dat ik zwanger was. Ook al heb ik maar even in die spanning gezeten, ik was toen al van de kaart!

Succes met het wennen aan het idee. Gelukkig heb je nog even tijd voor het daadwerkelijk in je armen ligt!