moeilijk in slaap komen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mikk_

Re: moeilijk in slaap komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 16:12

ik zewt muziek op

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:09

Van muziek blijf ik juist langer wakker.. Clown

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:40

Niet sochtends te lang in bed blijven liggen! Hoe weinig je ook geslapen hebt... Ga er vanuit dat je nooit langer dan anderhalf uur dan je normale tijd op moet staan. En ja dat valt soms erg tegen, maar anders haal je je lichaam uit het ritme en is het alleen maar moeilijker om savonds weer in slaap te vallen.

Pilletjes met melotonine werken bij mij ook erg goed, maar dan moet ik wel iets rustgevends doen als muziek luisteren of een saai (lees: rustig) tvprogramma kijken. Animal Planet of Discovery bijvoorbeeld.

Je hebt ook Sleep Well melk *of zo iets* in de supermarkt. Daar nog een klein beetje honing bij.

Zorg ervoor dat je hartslag omlaag kan, dus geen spelletje spelen of een spannend programma kijken. Ook geen housemuziek aanzetten. De beats van de muziek laten je hart ook sneller kloppen. (Echt waar!)

Veel succes en slaap lekker.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:43

Zorg dat je een ritme heb voordat je naar bed gaat, tv zachter geen acti film, maar gewoon het nieuws of iets saais, wassen plassen en dan lekker naar bedje. Maar vooral niet in bed denken k*t ik kan niet inslapen.
IK heb zelf slaapproblemen ik weet hoe lastig het is, al mer dan een jaar. Ik val vaak pas om 5 uur in slaap.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:44

Met de mp3 een rustgevend liedje luisteren. Lachen Werkt meestal wel.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:27

Ik slaap ook slecht. Maar ik moet absoluut geen muziek gaan luisteren, ookal is het een rustig nummer. Ik word daar op de één of andere manier gewoon druk van, en dan kan ik slapen wel even vergeten. Clown

Ik zou al wel een stuk beter slapen wanneer ik een beetje structuur krijg, 9 van de 10 keer moet ik vlak voordat ik wil gaan slapen nog wat voor school doen, of nog even dat opruimen, dit opzoeken enja, ik denk niet dat dat goed werkt. Clown

+ Dat ik gewoon altijd moeilijk in slaap val.

wonderlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:31

buikspieroefeningen in je bed of heel hard rennen in je bed

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:35

Rennen in je bed? Huilen van het lachen Je bedoelt zegmaar trappelen in je bed ofso?

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:35

Paula schreef:
Alles van je lichaam even aan- en ontspannen. Begin bij je tenen en ga bij wijze van door tot je wenkbrauwen. Ik lig meestal al te pitten als ik bij m'n bilspieren ben aanbelandt. Haha! Toen ik een periode heel erg moeilijk in slaap kon komen was dit de gouden tip..

Deze heb ik al veel gehoord, maar eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd omdat ik het niet geloof, mss toch maar eens proberen dan! Haha!

Zelf kan ik ook moelijk in slaap geraken, ik ga altijd laat slapen, maar lig dan zo over alles te denken.
Meestal lees ik dan wat, drink ik een tas warme melk,...