Vraagje over Pfeiffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

doriangi

Re: Vraagje over Pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:58

Judith_ schreef:
Ik heb ruim 2 jaar met pfeifer rond gelopen, ga morgen weer naar de dokter aangezien ik sinds de pfeifferdiagnose me nooit meer een dag niet misselijk of niet moe heb gevoeld.

Dat heb/had ik dus ook. Ik was 17 toen ik klierkoorts heb gekregen en ondertussen ben ik al 21 en nog steeds niet 100% de oude!
Het virus was nochtans al sinds januari 2006 uit m'n bloed en toch bleef ik ontzettend moe, misselijk, spierpijn hebben, enz.
Ik werd van de ene dokter naar de andere doorgestuurd en kwam uiteindelijk in het UZ Gent terecht waar de diagnose CVS op me zat te wachten...
Wat is er aan te doen? Cognitieve gedragstherapie en fysiotherapie, niet te geloven hé? Dus zo goed zag m'n toekomst eruit...
Ik heb het nooit willen geloven en me er ook nooit mij neergelegd! In September 2007 ben ik dan nog eens een andere arts gaan bezoeken...
Diagnose? Geen CVS, wel een systeemziekte genaamd HPU! Een ziekte waar je in veel gevallen in de eerste instantie geen last van ondervindt maar de symptomen kunnen verergen na klierkoorts!
Ik neem nu al 3 maand een speciale vitaminenkuur en voel me al stukken beter! Volgens de dokter mag ik toch rekenen op +- 9 jaar eer ik volledig hersteld ben.
Ik kan gewoon niet geloven dat ik 3 jaar van m'n leven kwijt ben door de verkeerde diagnose en therapieën, die fysiotherapie deed meer slecht dan goed voor me, terwijl het heel simpel te behandelen was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:03

Ik ben een poos terug ook naar de dokter geweest met de zelfde klachten en wou bloed laten prikken. Ik eet zelf wel heel gezond, leef gezond maar ben vegatarier, ik wou graag weten of ik toch tekorten had, en of er dus een slechte opname was.

Met tegen zin heeft ze bloed laten prikken en verder niet onderzocht. Zodoende vrijdag weer heen en ik wil worden onderzocht aangezien het gewoon niet klopt.

Wat houdt CVM precies in dan? Komt het door de pfeifferi of heeft het er totaal niet mee te maken. Het is niet niks nee drie jaar.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:04

toen ik pfeiffer had had ik meer last van moeheid en misselijk dan van keelpijn, maar voor iedereen is dat anders.

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:25

Judith_ schreef:
Wat houdt CVM precies in dan? Komt het door de pfeifferi of heeft het er totaal niet mee te maken. Het is niet niks nee drie jaar.

CVS staat voor Chronisch Vermoeidheidssyndroom, het woord zegt het zelf... "chronisch". Het komt wel eens voor dat klierkoorts aan de basis van CVS ligt, dat werd in mijn geval verondersteld.
De symptomen zijn oa vermoeidheid, hoofdpijn, spier- en gewrichtspijnen, slapeloosheid, enz.
Helaas maken de dokters er niet al te veel woorden aan vuil, in mijn geval werden er eerst enkele tests gedaan waarna ik dus de diagnose CVS kreeg.
Ze raadden me cognitieve gedragstherapie en fysiotherapie aan, sommige mensen waren er mee gebaat, anderen totaal niet.
Verder heeft de dokter in kwestie me ook verteld dat als ik "ooit" kon werken, het deeltijds en op regelmatige uren zou moeten zijn.
Ze geven je helaas niet veel hoop en ik heb ook nooit willen geloven dat ik CVS had, gelukkig maar.
De dokter waar ik nu in behandeling bij ben werd me door iemand anders aangeraden (de zoveelste dokter, het werd me stilaan beu).
Om eerlijk te zijn, had ik die persoon niet ontmoet, zat ik nu nog altijd met de diagnose CVS thuis en werd ik met de dag depressiever...

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:36

SteffiiY schreef:
toen ik pfeiffer had had ik meer last van moeheid en misselijk dan van keelpijn, maar voor iedereen is dat anders.

Ik had wel meer last van mijn ontzettende keelpijn, maar ik was ook misselijk inderdaad. Bah, werd er gek van. Vooral als het zo tegen de avond liep.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:39

Ik heb daar helemaal geen last van gehad. Misschien kan je contact opnemen met je huisarts hierover..
Sterkte ermee!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:40

Heb begin dit jaar pfeiffer gehad. Trachitol hielp super, en verder gewoon alles wat koud en niet al te dik was.
IJswater bijvoorbeeld.

Vlak daarna bleek dat mijn keelamandelen eruit moesten, dus bij mij had het een dubbele reden dat ik keelpijn had!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:28

Judith_ schreef:

Ik denk dat je CVS bedoelt? Dat is een chronisch vermoeidheid syndroom. Kan door een niet goed uitgeziekte pfeiffer komen maar dat hoeft niet. Andere oorzaken zijn een te lang mee doorgelopen burn-out, lange tijd te weinig slapen (en minder dan 7-8u per nacht is écht te weinig, voor iedereen!), lange tijd een slechte weerstand waardoor je constant kwakkelt met griepjes e.d. Door zulke simpele dingen te verwaarlozen maak je dingen onherstelbaar kapot in je hersenen waardoor je uiteindelijk met een CVS zit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:32

doriangi schreef:
Judith_ schreef:
Ik heb ruim 2 jaar met pfeifer rond gelopen, ga morgen weer naar de dokter aangezien ik sinds de pfeifferdiagnose me nooit meer een dag niet misselijk of niet moe heb gevoeld.

Dat heb/had ik dus ook. Ik was 17 toen ik klierkoorts heb gekregen en ondertussen ben ik al 21 en nog steeds niet 100% de oude!
Het virus was nochtans al sinds januari 2006 uit m'n bloed en toch bleef ik ontzettend moe, misselijk, spierpijn hebben, enz.
Ik werd van de ene dokter naar de andere doorgestuurd en kwam uiteindelijk in het UZ Gent terecht waar de diagnose CVS op me zat te wachten...
Wat is er aan te doen? Cognitieve gedragstherapie en fysiotherapie, niet te geloven hé? Dus zo goed zag m'n toekomst eruit...
Ik heb het nooit willen geloven en me er ook nooit mij neergelegd! In September 2007 ben ik dan nog eens een andere arts gaan bezoeken...
Diagnose? Geen CVS, wel een systeemziekte genaamd HPU! Een ziekte waar je in veel gevallen in de eerste instantie geen last van ondervindt maar de symptomen kunnen verergen na klierkoorts!
Ik neem nu al 3 maand een speciale vitaminenkuur en voel me al stukken beter! Volgens de dokter mag ik toch rekenen op +- 9 jaar eer ik volledig hersteld ben.
Ik kan gewoon niet geloven dat ik 3 jaar van m'n leven kwijt ben door de verkeerde diagnose en therapieën, die fysiotherapie deed meer slecht dan goed voor me, terwijl het heel simpel te behandelen was...

Heb jij een test bij het Keac laten doen?
Em wat slik jij nu voor medicijnen als ik vragen mag?
Deppyrrol?