Heeeeeeeeeeele dikke lymfeklier --> Pfeiffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie2

Re: Heeeeeeeeeeele dikke lymfeklier --> Pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 18:12

ik heb 4 buisjes bloed af laten nemen. Maar er stonden nog wat dingetjes aangekruist, glucose, iets van krenatinine ofzo? in ieder geval iets met de nieren en nog wat dingetjes. Maargoed, ik ben net gebeld door de huisarts, en ik heb inderdaad Pfeiffer..

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 18:32

Alleen ik heb eigenlijk nog een vraagje. Ik voel me nu echt wel ziek, hoofdpijn, enorm pijn met slikken, zeer aan mijn nek enz.. Hoelang blijven die klachten ? Of blijven die ook echt heel lang Scheve mond

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:27

Pfeiffer kan behoorlijk lang blijven..

Kun je het eigenlijk een tweede keer krijgen?

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 20:54

Het kan wel volgens mij, maar wel een kleinere kans..

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:03

Ik heb ht vorig jaar gehad..
en nu testen ze me weer op oa pfeiffer

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 09:31

Ik heb een medische encyclopedie geraadpleegd en er staat wel in dat je na je 1x pfeiffer hebt gehad, je er immuun voor bent.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 11:36

die klachten heb ik ruim een week gehad. Nu is het echt over. En na een week begon ik echt op te knappen zeg maar. Nu alleen nog maar een beetje moe.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 15:41

Ik heb het nu een week en ik hoop dat het toch niet erger wordt nu. jeetje vanacht voelde ik me zo beroerd. ik heb onder 4 dekens geslapen. (2 zomerdekbeden van schapenwol en 2 slaapzakken) toen had ik het eindelijk een beetje lekker warm. had het idee dat m'n hoofd barste en kon me amper omdraaien van de pijn in m'n nek. nu voel ik me eigenlijk niet eens zo heel rottig, dus hoop dat het ergste nu achter de rug is.
over dat immuun, ik heb het wel al een keer gehad pfeifer. toen heb ik het nooit geweten, maar dat bleek uit een bloedtest. maar je hebt toch verschillende soorten of niet? anders zou ik dus nu geen pfeifer kunnen hebben. Ik heb trouwens dus dezelfde klachten als jou sophie2...

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 19:21

Ik heb de klachten al een week ong.. Scheve mond En het wordt alleen maar erger Scheve mond

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 20:02

ja, dat had ik dus ook... de klachten begonnen maandag, niet zo erg, dinsdag was t zo erg dat ik naar de huisarts ging, tot en met de woensdag de week erna werd t steeds erger en donderdag was het ineens een stuk beter, en gisteren zo goed als over.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 12:15

pff, ik hoop maar dat het zo ook voor mij gaat. Het zit er nog steeds bij mij. Nu 8 dagen. En de bobbel gaat steeds meer omhoog zitten en er komt heel veel spanning op.. Bah bah bah..

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 13:06

eigenlijk sinds vandaag gaat het wat beter. nog niet echt om over naar huis te schrijven maar met een lading pijnstiller is het goed te doen Knipoog
die bult voor m'n linkeroor is nu bijna weg. was ook een opgezette klier, maar aan de andere kant zie ik nog geen verschil.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 11:45

Maar je hebt wel pfeiffer? In dat geval zou ik, hou pijnlijk ook, toch oppassen met de pijnstillers!

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 12:01

Mag ik vragen waarom je moet oppassen met pijnstillers? Ik heb nu zelf een jaar pfeiffer en durf eindelijk te zeggen dat het ietsje beter gaat Lachen Maar tijdens de ergste dagen had ik zo'n ontzettende hoofdpijn dat ik bijna op paracetamol leefde. Terwijl ik normaal nooit hoofdpijn heb.
Wel raar, ik heb nooit last gehad van opgezette klieren. De HA was dan ook heel verbaasd dat er pfeiffer uit de bloedtest kwam Tong uitsteken

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 12:18

Ik heb ook al bijna een jaar pfeiffer nu en helaas gaat het alsnog bergafwaarts en heb ik inderdaad veel last van hoofdpijn en koorts, eigenlijk iedere dag. Maar ik mocht van mijn huisarts niet te veel pijnstillers omdat bij pfeiffer de lever het zwakke punt in je lichaam is. Pijnstillers en alle andere medicijnen worden verwerkt in je lever wat dus extra zwaar is:)

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 12:22

Dikke klieren kun je ook krijgen als je ergens een ontsteking hebt in je lichaam is mij destijds door de internist uitgelegd. Heb jaren met dikke klieren in mijn nek en liezen rondgelopen (zijn ook foto's van gemaakt was niets) en heb ook broertje of zusje van pfeiffer gehad terwijl ik het niet wist. Gewoon doorgelopen terwijl ik moe was en nu dus soort chronisch moe helaas. De onsteking bleek later een darmziekte te zijn en nu op dieet zijn dikke klieren ook eindelijk weg. Beterschap en goed uitrusten dus he!

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 12:29

MissPromiss schreef:
Ik heb ook al bijna een jaar pfeiffer nu en helaas gaat het alsnog bergafwaarts en heb ik inderdaad veel last van hoofdpijn en koorts, eigenlijk iedere dag. Maar ik mocht van mijn huisarts niet te veel pijnstillers omdat bij pfeiffer de lever het zwakke punt in je lichaam is. Pijnstillers en alle andere medicijnen worden verwerkt in je lever wat dus extra zwaar is:)

Bedankt voor de uitleg Lachen
Met ietsje beter bedoel ik eigenlijk dat ik iets opgewekter ben en meer energie heb voor dingen. Die hoofdpijn heb ik nog steeds regelmatig en ben vooral moe. Nu na een jaar begin ik eraan te wennen. Het klinkt raar, maar het went dat je steeds thuis moet blijven als je vriendinnen uitgaan en dat je dingen gewoon niet kunt. Ik heb mijn planning daar eindelijk op aangepast.

Is het bij jullie ook zo dat je het zelf niet accepteert dat je minder kunt dan bijvoorbeeld je vriendinnen?

Edit: oeps, ik ga offtopic Bloos Is dat in dit geval erg? Het gaat over het onderwerp toch?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 12:34

Dat herken ik ook wel heel erg. Helaas zit ik opt moment eigenlijk aan mijn bed vastgeplakt; 10 minuutjes met de hond lopen is mijn maximum eigenlijk wel.
Wat ik nog vervelender vind dan dat ik niet met vriendinnen kunt doen is dat sommige mensen het ook gewoon niet accepteren dat je pfeiffer hebt en denken dat je je aanstelt.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 12:51

MissPromiss schreef:
Wat ik nog vervelender vind dan dat ik niet met vriendinnen kunt doen is dat sommige mensen het ook gewoon niet accepteren dat je pfeiffer hebt en denken dat je je aanstelt.

Juistem, dat bedoel ik. Het 'Kan je nu alweer niet mee naar ....? ' Dan slaap je morgen toch uit, of 'Dan ga je morgen toch extra vroeg naar bed?' Euuh tja, als dat hielp, zou ik dat graag doen!
Dat probleem heb ik met leraren ook. Mijn mentor heeft een mailtje rondgestuurd met uitleg en nog krijg ik opmerking als: 'Je was gisteren toch vroeg uit?' of 'Daar had je heel het weekend de tijd voor!' Ja, maar ik heb nog andere dingen/vakken te doen hoor, of ik lag gewoon heel de dag op bed. Scheve mond

Het enige voordeel voor mij is dat ik nu mijn woordje klaar heb als er iets doms tegen me gezegd wordt. 'Vroeger' was ik nog stiller dan nu en hield ik mijn mond als iemand iets over mij zei wat ik niet leuk vond. Nu moet ik constant in de verdediging schieten. Zie bovenstaand voorbeeld.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 16:24

Ik begrijp echt wat jullie bedoelen. Over de lever, dat klopt inderdaad wel ja, maar toch neem ik wel paracetamols hoor, dat mocht ook wel zei m'n huisarts. Op het moment lig ik ook heel veel op de bank, slapen of niet, maar meer kan ik eigenlijk niet. Mama moet me helpen met douchen, want anders ben ik bang dat ik keihard onderuit ga. Ook met lopen heb ik haast ondersteuning nodig. Ik moet zeggen dat ik dit wel erg onderschat heb.. Scheve mond

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:19

Vervelend is dat he Scheve mond
Wat bij mij geholpen heeft is het praten met mijn beste vriendin. Op een gegeven moment begon het haar ook een beetje te irriteren dat ik nooit mee kon naar soos hier in de buurt, mee gaan om heel de dag te shoppen of om impulsieve beslissingen te nemen zoals zomaar een dagje naar de efteling. Daar moet ik echt tijd voor maken in mijn 'planning' omdat ik gewoonweg 3 dagen moet bijkomen van een dagje efteling!
Ik heb haar toen 'gedwongen' om naar me te luisteren en mijn babbeltje gedaan. Over wat pfeiffer inhoudt, wat je wel en niet kan en vooral, dat het best lang kan duren!
Ik ben blij dat ik dat gedaan heb want ze heeft nu meer begrip voor mijn situatie. Erg fijn! Lachen

Wat betreft jouw situatie met douchen enzo, ik heb mezelf gemotiveert met de gedachte; ooit gaat het over Tong uitsteken Ik weet het, je hebt er niets aan, maar ik probeer zoveel mogelijk positief te denken Lachen
Ga vooral niet over je grenzen heen omdat je je schuldig voelt. Daar ga ik namelijk constant de fout in.

Ik vind het trouwens erg fijn om met andere mensen te praten die pfeiffer hebben (gehad) Lachen

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:44

Ik heb ook sinds een paar weken pfeifer. Ik had ook ineens hele dikke bulten in mn nek, kon niet eten. Slikken deed pijn.
Nu begin ik alles weer wat op te bouwen. Weer wat rijden, weer eventjes naar school. Tis vervelend dat mensen de ziekte niet begrijpen. Als ze horen dat je pfeifer hebt ist gelijk; 'moet je maar niet zoveel zoenen he tis de leeftijd' Terwijl pfeifer een virus is die iedereen bij zich draagt. Als ik dat dan vertel dan zeggen ze; jaaa zou ik ook zeggen hoor.
Ik baal der wel van. Ik heb nu 5/6 weken niet kunnen rijden. Zou met school naar wintersport, dat kon ook niet door gaan.

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:49

Sophie2 schreef:
Ik begrijp echt wat jullie bedoelen. Over de lever, dat klopt inderdaad wel ja, maar toch neem ik wel paracetamols hoor, dat mocht ook wel zei m'n huisarts. Op het moment lig ik ook heel veel op de bank, slapen of niet, maar meer kan ik eigenlijk niet. Mama moet me helpen met douchen, want anders ben ik bang dat ik keihard onderuit ga. Ook met lopen heb ik haast ondersteuning nodig. Ik moet zeggen dat ik dit wel erg onderschat heb.. Scheve mond

Dat deed ik de eerste 3 weken ook. Alleen maar op de bank liggen en slapen. En ik mocht alleen douchen als er mensen thuis waren, voor het geval ik onderuit ging. Ik heb het ook onderschat, je denkt dat het zo wel weer over is.. maar dat valt toch even vies tegen . Als ik nu een eindje gelopen heb ben ik gelijk buiten adem, conditie is helemaal niks

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:52

Ik heb het ook heel erg onderschat inderdaad. Ik wist wel dat het rot was maar dat ik gewoon sommige dingen niet zelfstandig meer kan (inderdaad dingen als douchen) had ik nooit verwacht!

Hier nog iemand die het fijn vindt om er met andere "lotgenoten" over te praten

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 10:15

Goedemorgen,

Ik ben gister getest op pfeiffer, vrijdag heb ik de definitieve uitslag maar dit duidt al op 90% kans op pfeiffer. Heel mn klieren zijn nu al 5 weken opgezet en heb in die weken al 2 antibiotica kuren gehad omdat ze dachten aan een bacterie. nu blijkt het dus pfeiffer te zijn.

Poeh ben blij te lezen dat ik niet de enige ben, maar nu met de kerst voel ik me echt hondsberoerd! slaap hele nachten niet van de pijn met slikken, heel mn mond en tong doen pijn en mn oren zitten dicht én ook nog eens verkouden.

Ik eet veel fruit en gebruik echinaforce voor een betere weerstand. Verder slik ik heel de dag door ook paracetamol en ibuprofen, anders kom ik mn dag niet pijnloos door en ik ben echt op van de pijn. Verschrikkelijk en die pijn met slikken heb ik nu vanaf zaterdag nacht al, hoop snel dat het minder word. Ben gelukkig niet extreem moe ,maar merk wel dat sommige dingen minder gaan... en moet echt naar mn lichaam luisteren.. het enigste wat ik doe is op de bank zitten... in bed liggen en meer niet...

Leuke kerst, helaas geen gala voor mij morgen Verdrietig

Hoe is het met de rest hier!?