Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rijoyco schreef:Zo te zien aan de foto heeft ze haar haar nu ook in twee kleuren, donker en licht. Alleen zou ik kiezen voor wat donkerder tint 'bovenop'.
Ik heb ook een lichte huid en ik kan zelfs felrood en heel donker nog hebben qua haarkleur, wel gebruik ik dan altijd blush en masacara...anders ben ik ook net een spookje..haha!
Kaka schreef:Voor zover ik kan beoordelen (don't kill me als het niet zo is) is je haar geblondeerd in een vrij gelige tint, of iig een tint met veel geel erin. Als je bleek bent lijk je daar alleen nog bleker mee. Als je je haar licht wilt houden, zou ik in het vervolg gaan voor een tint met meer blauw erin. Ik denk dat koele kleuren mooier bij jou staan. En vraag advies aan een goede kapper. Misschien is donkerder wel veel mooier.
Zoek een foundation die mooi wegsmelt op je huid. Ik heb zelf (ben zo mogelijk nog bleker dan jou) nr. 15 van MAC. Das heel licht. In de winter met zelfbruiner gebruiken vind ik zelf niet zo mooi. Een mooie bleke huid is niet lelijk, zeker niet in de winter (ik moet toegeven dat mijn bruin in de zomer ook uit een potje komt, maar in de winter vind ik bleek wel chique eigenlijk).
Nooit zwart oogpotlood en mascara gebruiken, altijd bruin of grijs, misschien staat paars ook wel mooi bij je. Kies ook bij lipgloss/stoft en blush voor een tint met een koele ondertoon. En zeker niet te donker, hoewel felrode lippenstift voor een avondje uit des te beter staat op een bleke huid. Een beetje blush haalt een bleke tint enorm op. Nog 1 tip dan: neem geen bruin wenkbrauwpotlood, maar een grijze. Staat wat neutraler. Mooi is ook een grijs gekleurde wenkbrauwgel, houdt die haren ook mooi in bedwang. En weet je het allemaal niet meer, ga naar een cosmeticawinkel voor advies. Ik zweer bij de MAC, maar Douglas geeft vaak ook redelijk advies.
Ninx schreef:Ook ik zweer bij de MAC. Het is wat duurder, maar je doet er heel lang mee!!!!!!!!!!!!!
Nikkii_Lisa schreef:Je bent echt niet zo bleek hoor
Maar je moet nooooit donkere foundation gebruiken. Gebruik altijd foundation die een tint lichter is dan je eigen huidskleur. Je kunt het een beetje opleuken met wat bronzer. Dan raad ik je aan Bronzing Pearls te gebruiken die net 1 tintje donkerder zijn dan jouw eigen huidskleur. Breng dat licht aan op een grote poederkwast en draai met die kwast rondjes over je huid. Vanaf je jukbeen naar je neus, en heel licht op je voorhoofd.
Een mooie oogschaduw voor jou is een glanzend lichtgrijze of een matte bruine. Neem een lichte, roze blush en breng dat maar héél lichtjes aan.
Je lippen zou ik sowieso een lichtere natureltint voor gebruiken. Gebruik bijvoorbeeld een lipgloss of een glanzende lipstick die alleen wat glans aanbrengt. Je lippen zijn met deze donkere kleur wel erg groot en opvallend terwijl ik vind dat je juist lekker de nadruk op je ogen moet leggen!
Mystica schreef:Kaka schreef:Voor zover ik kan beoordelen (don't kill me als het niet zo is) is je haar geblondeerd in een vrij gelige tint, of iig een tint met veel geel erin. Als je bleek bent lijk je daar alleen nog bleker mee. Als je je haar licht wilt houden, zou ik in het vervolg gaan voor een tint met meer blauw erin. Ik denk dat koele kleuren mooier bij jou staan. En vraag advies aan een goede kapper. Misschien is donkerder wel veel mooier.
Zoek een foundation die mooi wegsmelt op je huid. Ik heb zelf (ben zo mogelijk nog bleker dan jou) nr. 15 van MAC. Das heel licht. In de winter met zelfbruiner gebruiken vind ik zelf niet zo mooi. Een mooie bleke huid is niet lelijk, zeker niet in de winter (ik moet toegeven dat mijn bruin in de zomer ook uit een potje komt, maar in de winter vind ik bleek wel chique eigenlijk).
Nooit zwart oogpotlood en mascara gebruiken, altijd bruin of grijs, misschien staat paars ook wel mooi bij je. Kies ook bij lipgloss/stoft en blush voor een tint met een koele ondertoon. En zeker niet te donker, hoewel felrode lippenstift voor een avondje uit des te beter staat op een bleke huid. Een beetje blush haalt een bleke tint enorm op. Nog 1 tip dan: neem geen bruin wenkbrauwpotlood, maar een grijze. Staat wat neutraler. Mooi is ook een grijs gekleurde wenkbrauwgel, houdt die haren ook mooi in bedwang. En weet je het allemaal niet meer, ga naar een cosmeticawinkel voor advies. Ik zweer bij de MAC, maar Douglas geeft vaak ook redelijk advies.
Mijn haar is niet geblondeerd, zo ben ik geboren helaas.
De rest van je verhaal kan ik wat mee! grijs is zeker iets om te proberen.