vanaf nu haat ik kerst.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Redrumfox

Re: vanaf nu haat ik kerst.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:19

He gadsie, het was ons ook bijna overkomen: we kregen vandaag de uitslag van de scan of mijn moeder nog uitzaaiingen heeft: godzijdank is het niet zo. Ze is nu dus weer gezond en we kunnen met goede moed het nieuwe jaar in. Moet er niet aan denken dat we dit nóg een jaar zouden moeten meemaken, dus meid: ik weet in welke situatie je zit en kop op hoor: na regen komt zonneschijn en ook voor jullie zal ooit het zonnetje weer gaan schijnen. Ookal zal dat waarschijnlijk zonder je moeder zijn, ze is altijd in je hart en dat is iets wat je niet moet vergeten. Haar lichaam mag het dan opgegeven hebben, maar zij zal voort blijven bestaan. Waar dan ook.. Knipoog

Heel veel sterkte ermee en maak er een mooie tijd van nu je nog bij haar bent, kijk samen eens alle mooie (en minder mooie) herinneringen door en geniet ervan.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:20

Dit moet echt verschrikkelijk zijn.
veel sterkte deze periode..

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:21

meisje, heel veel kracht en sterkte toegewenst en geef toe aan je verdriet....

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:22

Jeetje.
T is zo moeilijk, als je iemand altijd hebt zien strijden,
en die er zeker van was dat ze er wel weer boven op zou komen,
en dat het dan opeens zo'n tegenslag geeft.
Dan kan je er niets meer tegen doen, alleen nog zorgen dat je kan genieten van de momenten dat je nog bij je dierbaren bent.
Ik heb ook net zoiets meegemaakt,
en ik wil je heel erg veel sterkte wensen. Vriendjes zijn?

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:23

Heel erg veel sterkte! Het zijn maar simpele woorden maar weet niet wat ik anders moet zeggen. 75mg morfine is inderdaad best veel, let wel goed op of het genoeg is, mocht je moeder pijn hebben aangeven aan de dokter die kan dan de dosis nog verhogen.

En ook jij mag verdriet hebben, het is ook jouw moeder die daar ligt, vergeet jezelf niet!

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:24

Heel veel sterkte gewenst deze tijd.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:25

Heel veel sterkte deze moeilijke tijd!!

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:26

hey meis,

Wat verschrikkelijk om dat te horen. En dat met deze dagen!
MIjn vader is op 18 nov 2006 overleden, ook vlakbijd e feestdagen, ik dacht ook dat ik nooit meer zou kunnen gezieten van de kerst enzo. Nu een jaar later, heb ik ondanks het verdriet wel were zin in de kerst.

Ik kan je maar 1 tip geven, geniet nog van je moeder zolang het kan, en zorg dat je mooi afscheid van hara kunt nemen, zodat je dat mee kunt nemen als ene fijne herrinnering!

Heel veel sterkte

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:26

Pfoe, Heftig!

Heel rot voor jou en je familie. Ook je zusje is nog zo jong.. ze zou veel dingen missen van jullie.
Het ene wat ik kan zeggen is dat je het zo gezellig mogelijke kerst er van moet maken.!

Sterkte Jullie Allemaal!

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:27

woow sterkte meid !!!!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:28

T is zo'n oneerlijke ziekte
Heel veel sterkte voor jou en je familie Ach gut

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:48

Heel erg veel sterkte in deze moeilijke tijd!! Ik weet niet zo goed wat ik hier neer moet typen voor je, maar wilde het toch even tegen je zeggen!!!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:52

Heel veel sterkte meisje Ach gut.
Probeer wel niet te sterkt te zijn, emoties tonen mag.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:02

lindake schreef:
Heel veel sterkte meisje Ach gut.
Probeer wel niet te sterkt te zijn, emoties tonen mag.

Inderdaad, heel veel mensen kroppen het op waardoor het verwerkingsproces alleen nog maar langer en zwaarder wordt. Vertel je moeder ook duidelijk hoe jij erover denkt en wat je erbij voelt, en vraag haar eens wat zij er zelf eigenlijk van vindt, dit voorkomt vragen en ''had ik het maar verteld-gevoelens''. Knipoog

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:04

Wat vreselijk Verdrietig Sterkte....

Mijn lieve vriendinnetje heeft vandaag te horen gekregen dat haar moeder 8 tumoren in haar hoofd heeft... ik vrees ook hier met kerst het ergste.

Heel, heel veel sterkte Verdrietig

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:05

Heel heel veel sterkte meisje.. Ach gut

Baron31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:08

hEEL VEEL STERKTE (f)

x_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:09

Heel erg veel sterkte de komende tijd.. Ach gut
Hoe moeilijk het ook is, hou niet alleen rekening als oudste met de rest..
Jij mag ook de kans nemen voor jezelf om goed afscheid te nemen, je hoeft je echt niet Te sterk voor te doen.

Nogmaals veel sterkte!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:20

Ook van mij heel veel sterkte gewenst! Het lijkt me gruwelijk een ouder zo te verliezen en dan ook nog in deze donkere dagen. Probeer nog zoveel mogelijk te zeggen wat je wil zeggen en te vragen wat je nog wilt weten.

Sterkte...

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:40

Jeetje! Heel erg veel sterkte komende tijd! Ach gut
Inderdaad houd je niet te sterk, als emoties eruit komen is het makkelijker verwerken, anders propt het op en komt het er later nog uit. Heel veel succes en sterkte komende tijd!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:41

Jemig wat erg! Heel erg veel sterkte Ach gut

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:43

Erg dat er in dit topic nog meer mensen zijn die iets soortgelijks hebben meegemaakt. Ik wens deze mensen ook veel sterkte Ach gut

Ik ken iemand en hun moeder was overleden zelf was zij 14 en haar broertje was 7. Het lijkt me vreselijk om op zo'n jonge leeftijd je ouders of familie te verliezen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:47

Wat verschrikkelijk! Ik wil je veel kracht en sterkte toewensen in deze moeilijke periode. Geniet (ook al is het ontzettend moeilijk) van de tijd die je nog met je moeder door kan brengen.

Als er wat is, mijn pb box staat ook voor je open als je een luisterd oor wilt. Ach gut

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 23:26

Wat afschuwelijk meid... sterkte.... Ach gut

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 23:41

Ik kan zeggen dat ik precies weet hoe je je voelt, maar ik kan nooit weten hoe jij je voelt. Wel weet ik dat ik hetzelfde meegemaakt heb en veel dingen herken. Mijn vader is een half jaar geleden overleden, na nog een week thuis geweest te zijn. Het is ontzettend moeilijk om te zien hoe iemand daar ligt te sterven en nog moeilijker om te beseffen dat die persoon waar je zoveel van houdt, en die nu zo zwijgzaam is, binnenkort er niet meer is. Terwijl de hele wereld druk bezig is met kerstplannen, staat jou wereld stil en hoop je de tijd zo lang mogelijk te rekken.

Hoe reageer je op iemand die sterft? Daar zijn geen regels voor. Doe wat je graag wilt. Laat haar weten dat je van haar houdt en wees niet bang om te vertellen dat je bang bent. Wil je niets zeggen? Ga dan lekker bij haar zitten zonder iets te zeggen. Wees bij haar en geniet van de momenten die je nog met elkaar hebt.

Ik weet niet hoe je moeder is en of ze er open over praat, mij vader deed dat wel. Het heeft mij toen heel erg geholpen dat we zijn begravenis besproken hebben met hem. Het klinkt heel luguber, maar het deed ons goed om zijn goedkeuring voor de muziek te hebben, te weten wat voor steen hij wilde, en ja, zelfs welke tekst er op de rouwkaart kwam. De kaart was al af toen hij overleed. Het was een ontzettend fijn gevoel om te weten hoe hij het graag had willen hebben.

Een tip: Nu wil je er nog niet aan denken, maar wanneer het moment daar is dat ze overleden is, zal de begravenisondernemer alles snel willen regelen. De kaarten moeten gemaakt en op de bus gedaan worden. Neem rustig de tijd om eerst even bij te komen, om nog even te verwerken wat er gebeurd is. De kaarten kunnen wel een uurtje of zelfs een dag wachten, en de tijd tot de begravenis zal hectisch zijn.

Heel veel sterkte de komende tijd en onthoud, niets is vreemd of gek, zolang het voor jou juist voelt om te doen.