Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maaikemuis schreef:Beroepsmatig moet ik zeer veel mijn handen wassen en ja, het is de pest voor je huid. Je kan voor het wassen van je handen het beste natuurzeep gebruiken, op het werk gebruiken wij vanderBend zeep. Dit is nog een beetje zacht.
Verder moet je je handen niet vaker dan 2 keer op een dag insmeren. Als je dit vaker doet wordt je huid als het ware 'lui' en zal deze de eigen aanmaak van vetten verminderen of zelfs stoppen. Je raakt dan in feite verslaafd. Wat erg goed werkt is om voor het slapen gaan je handen (armen) in te smeren met een goed vette zalf zonder toevoegingen (vaseline bijvoorbeeld) en dan dit gedurende de nacht lekker in laten werken.
_Tessaa schreef:^Klinkt idd vrij vies haha, maarja als het helpt!
Waar is het te krijgen?
Nikka schreef:Nou dan moet je wel veel oorsmeer hebben als je last van wintervoeten hebt.
Mindim schreef:Mijn handen zijn ook helemaal kapot, ik bijt ook nog nagels, dus na een paar stallen mesten ziet de boel er niet uit.
Als het herfst wordt begin ik al met huishoudhandschoenen in het huishouden, anders wordt het zo erg als het kouder begint te worden, dat je handen zo zeer doen als je ze krom doet. Ik smeer in met uierzalf of vaseline, niet iets met een geurtje want dat doet verrekte zeer. Maar uiteindelijk stop je het niet, ik heb nu mijn knokkels helemaal open liggen.
maaikemuis schreef:In huishoudhandschoenen zit vaak poeder, en dat is nu net weer een middeltje waar mensen met een gevoelige huid niet goed tegenkunnen.
@paardje2005; dunnen handschoenen zijn ook verkrijgbaar in een latexvrije variant. Zou eens vragen aan je baas of hij die voor je wil bestellen. Latexvrij en poedervrij. Zijn gewoon in de handel te verkrijgen.