Droge handen, vaak handen wassen slecht?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Re: Droge handen, vaak handen wassen slecht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 09:38

Calendulan creme werkt voor mijn handen heel goed. Die waren ook altijd schraal en droog met dit weer. Had er trouwens ook een ander soort kwaal bij, waardoor o.a. mijn klachten ontstonden maar daar ben ik nu grotendeels overheen gegroeid.

Zeep is in ieder vochtontrekkend inderdaad, water is ook geen remedie. Als je veel met water/ sop werkt zijn van deie huishoudhandschoenen toch wel een aanrader.

Verder kun je denk ik beter maar wel kiezen voor handschoenen dan je vingers ijskoud laten worden, extreme temperatuurschommelingen geven alleen maar meer kans op o.a. winterhanden inderdaad..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 09:41

Voor mijn werk was ik ook erg vaak mijn handen, en ze zijn uit zichzelf al heel droog.

Heb nu een hele fijne creme op basis van vasaline. Die werkt wel heel erg fijn.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 09:45

ik smeer mijn handen, met dit weer, drie keer op een dag in met "stablehands" van de paardendrogist, werkt super moet ik zeggen !
normaal gesproken als ik buiten bezig was met die kou, sprongen mijn handen helemaal open (echt tot bloedens toe!) nu helemaal niet en het ruikt lekker Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 19:28

Tip: nivea Haha! Helpt écht goed. En wees niet te zuinig.
Oh ja. Dikke wanten/handschoenen vermoorden je vast niet, en het helpt nog ook Haha! Ik had het ook altijd, kreeg zelfs allemaal sneetjes in mijn handen door de kou, of dat het opeens begon te bloeden. Succes!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:07

Oei ik ken het, en zeep is idd niet zo goed voor je handen.

Ik heb zelf dat mijn handen van de kou helemaal rood/blauw/paars worden en op een gegeven moment zelfs wat opgezet. Scheve mond Al sta ik voor 5 minuten in de kou. Dikke handschoenen helpt nog het beste. Ik gebruik vaselinezalf maar echt geweldig werkt dat niet. Als ik in een warme omgeving ben zijn mijn handen weer normaal en dus ook niet droog ofzo. Verward Ik snap niet echt veel van mijn handen zeg maar. Clown

Bij mij paard heb ik er overigens ook het meeste last van omdat handschoenen dan gewoon erg lastig zijn ( bijvoorbeeld met het hoofdstel omdoen). Met rijden doe ik m'n handschoenen weer aan met als gevolg steeds temperatuurschommelingen waar mijn handen echt kapot aan gaan.. Nagelbijten / Gniffelen

Ik volg dit topic dus even voor de nodige tips! Clown

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:12

Beroepsmatig moet ik zeer veel mijn handen wassen en ja, het is de pest voor je huid. Je kan voor het wassen van je handen het beste natuurzeep gebruiken, op het werk gebruiken wij vanderBend zeep. Dit is nog een beetje zacht.

Verder moet je je handen niet vaker dan 2 keer op een dag insmeren. Als je dit vaker doet wordt je huid als het ware 'lui' en zal deze de eigen aanmaak van vetten verminderen of zelfs stoppen. Je raakt dan in feite verslaafd. Wat erg goed werkt is om voor het slapen gaan je handen (armen) in te smeren met een goed vette zalf zonder toevoegingen (vaseline bijvoorbeeld) en dan dit gedurende de nacht lekker in laten werken.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 18:33

maaikemuis schreef:
Beroepsmatig moet ik zeer veel mijn handen wassen en ja, het is de pest voor je huid. Je kan voor het wassen van je handen het beste natuurzeep gebruiken, op het werk gebruiken wij vanderBend zeep. Dit is nog een beetje zacht.

Verder moet je je handen niet vaker dan 2 keer op een dag insmeren. Als je dit vaker doet wordt je huid als het ware 'lui' en zal deze de eigen aanmaak van vetten verminderen of zelfs stoppen. Je raakt dan in feite verslaafd. Wat erg goed werkt is om voor het slapen gaan je handen (armen) in te smeren met een goed vette zalf zonder toevoegingen (vaseline bijvoorbeeld) en dan dit gedurende de nacht lekker in laten werken.

Dankjewel voor de tip! Meestal deed ik het ook hooguit 1 keer per dag, vind het namelijk zo vervelend die vette handen want je kunt (beter) niets aanpakken dan Tong uitsteken.
En daarom doe ik het er ook altijd 's avonds voordat ik naar bed ga op, dan hoef ik verder niets meer te doen nee, en kan het mooi in trekken Lachen.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 20:07

Ook ik heb een dun huidje dat op handen snel kapot gaat en.. ik roei. Lekker doortrainen is een drama voor je handen kan ik je vertellen Knipoog

Dus ik draag vanaf het begin van de herfst handschoenen wanneer ik de deur uitloop. Met roeien zelf kan ik die helaas niet aan, dus mijn huid blijft toch niet helemaal heel. Dus, ik pak dat anders aan: zo afntoe 's nachts handen dik in de vaseline smeren en dan katoenen handschoentjes erover (zodat niet mn hele beddengoed vies is). En dat werkt! Lachen

Mocht je toch om één of andere reden veel je handen moeten wassen, gebruik dan alkalinevrije zeep (SebaMed). Dat is een stuk minder schadelijk. Het is echter niet alleen de zeep die slecht is, ook de temperatuur van het water doet veel kwaad. Wij wassen vaak met "lekker warm water" de handen, maar warm water is niet goed voor de huid.

Moet er dus veel gewassen worden, dan zonder zeep/alkaline vrij en koud water. Cool

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 20:11

het ligt er ook aan waar je je handen mee wast Haha!
verder smeer ik mijn handen in met goede handcreme met lekker veel aloe vera Haha! en dat vind ik echt veel schelen!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 20:17

Weinig last op het ogenblik, maar als het weer erg wordt smeer ik na het douchen een beetje babyolie op mijn handen voor het afdrogen. Door de warmte staan je poriën open en wordt het goed opgenomen. 2 à 3 keer per week is genoeg

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 14:19

Dan heb je misschien winterhanden. De dokter zal er vast wel een middeltje voor hebben!
En anders goed insmeren met hydraterende middelen!

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 15:29

als ik droge en rode handen heb smeer ik er lanoline op Clown
dat is vet van schapenwol

het klinkt heel vies maar dat is het egt niet en helpt super *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:08

^Klinkt idd vrij vies haha, maarja als het helpt!
Waar is het te krijgen?

arosafreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:12

tip voor kloven: echt een vies verhaal, maar je kloven volstoppen met oorsmeer Haha! en er dan voorlopig niet meer aanzitten Tong uitsteken

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:38

_Tessaa schreef:
^Klinkt idd vrij vies haha, maarja als het helpt!
Waar is het te krijgen?

k haal het bij mun oma altijd Clown

k kan wel morgen vragen waar ze die besteld Schijnheilig

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:00

Nou dan moet je wel veel oorsmeer hebben als je last van wintervoeten hebt.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 22:29

Nikka schreef:
Nou dan moet je wel veel oorsmeer hebben als je last van wintervoeten hebt.

Gadverdarrie, ja echt wel Nagelbijten / Gniffelen Daar begin ik niet aan, houd het maar op vaseline, dat gaat tot nu toe goed en de kou is nu stukken minder dus bedankt!
Niet wintervoeten maar winterhanden Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 00:38

Mijn handen zijn ook helemaal kapot, ik bijt ook nog nagels, dus na een paar stallen mesten ziet de boel er niet uit.

Als het herfst wordt begin ik al met huishoudhandschoenen in het huishouden, anders wordt het zo erg als het kouder begint te worden, dat je handen zo zeer doen als je ze krom doet. Ik smeer in met uierzalf of vaseline, niet iets met een geurtje want dat doet verrekte zeer. Maar uiteindelijk stop je het niet, ik heb nu mijn knokkels helemaal open liggen.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 00:44

|Mijn linkerhand is ook een beetje kapot, allemaal haarscheurtjes, rode pukkeltjes en miniscule sneetjes. De linkse hand is ook dikker dan de rechtse. Ik was mijn handen voor mijn werk wel richting de 25 keer per dag, ook schoonmaakmiddel doet mijn linkerhand geen goed. Waarom alleen mijn linkerhand, ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee! maar mijn rechterhand is ook helemaal droog en miniscuele sneetjes, alleen mijn linkerhand is gewoon vatbaarder denk ik, ik ben ook links dus doe qua schoonmaken alles met links.

Ik smeer juist niet met cremes. Mijn handen worden daardoor nog geiriteerder en het voelt absoluut niet prettig.

Huishoudhandschoenen, dat lijkt me wel een behoorlijkeoplossing, minidim!

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 15:32

Ik heb ook heel veel last van droge handen.
Op de een of andere manier zijn mijn handen altijd koud en drogen dus supersnel uit.
Nu heb ik er echt een heel goed middeltje voor gevonden!
Het klinkt misschien heel raar maar 's avonds voor ik naar bed ga smeer ik er Vicks Vaborub op, en de volgende morgen word ik wakker met hele mooie zachte handen.
Waarom ik dit 's avonds doe.... anders ruikt iedereen de hele dag een walm van Vicks om mij heen, haha!!!
Maar zeker een aanrader, ook handig als je super verkouden bent en een schrale neus hebt!
Succes!

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 15:45

Sinds ik mn handen insmeer met Neutrogena, te koop bij de Kruidvat heb ik echt veel minder last van rode, jeukende en handen die helemaal stuk zijn.
Meerdere zalfjes geprobeerd maar nog nooit een gevonden die zo goed werkt als deze.
Het trekt ook snel in, hoef dus niet eerst een kwartier met mn handjes in de lucht te staan zonder iets aan te raken :p.

Verder probeer ik zovel mogelijk handschoenen aan te doen.

Afbeelding
Zalf is er ook met blauwe dop, de ene ongeparfumeerd, de ander niet.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:46

Mindim schreef:
Mijn handen zijn ook helemaal kapot, ik bijt ook nog nagels, dus na een paar stallen mesten ziet de boel er niet uit.

Als het herfst wordt begin ik al met huishoudhandschoenen in het huishouden, anders wordt het zo erg als het kouder begint te worden, dat je handen zo zeer doen als je ze krom doet. Ik smeer in met uierzalf of vaseline, niet iets met een geurtje want dat doet verrekte zeer. Maar uiteindelijk stop je het niet, ik heb nu mijn knokkels helemaal open liggen.

ik heb zo´n hekel aan schoonmaak handschoenen. wat zijn die dingen irritant. kreeg toen van mijn baas van die dunne latexhandschoenen, maar kon niet tegen de latex. erg irritant.

ik zit op een dag in allemaal verschillende soorten schoonmaakmiddel en chloor end..

na de laatste client smeer ik ze in met vaseline en voor het slapen gaan. en werkt wel aardig.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:22

In huishoudhandschoenen zit vaak poeder, en dat is nu net weer een middeltje waar mensen met een gevoelige huid niet goed tegenkunnen.

@paardje2005; dunnen handschoenen zijn ook verkrijgbaar in een latexvrije variant. Zou eens vragen aan je baas of hij die voor je wil bestellen. Latexvrij en poedervrij. Zijn gewoon in de handel te verkrijgen.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 20:19

Die neutrogena heb ik ook gebruikt, mijn moeder had beide tubes maar geen van beide werken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:39

maaikemuis schreef:
In huishoudhandschoenen zit vaak poeder, en dat is nu net weer een middeltje waar mensen met een gevoelige huid niet goed tegenkunnen.

@paardje2005; dunnen handschoenen zijn ook verkrijgbaar in een latexvrije variant. Zou eens vragen aan je baas of hij die voor je wil bestellen. Latexvrij en poedervrij. Zijn gewoon in de handel te verkrijgen.

Ja dat poeder vind ik ook vies. Maar heb er verder geen last van. Ik begin er altijd mee, voor de koude begint, niet als mijn handen al stuk zijn. Dunne latex handschoenen helpen bij mij idd ook niet. Ze zitten veel te ruim.