Krullen/permanent, wat is mogelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

Re: Krullen/permanent, wat is mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:56

Ik heb ook permanent gedaan een paar keer. pakte in t begin ook niet.
Daarna in laagjes geknipt..de kleinste rollertjes en het sterkste vloeistof erin.
Toen pakte het wel.Waren hele kleine krulletjes maar dat zakt heel snel uit en dan is het veel groffer.

magic_loverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:02

dat dacht ik idd ook wel dat het wat uitzakt na een tijdje, maar dat word dus de 1e tijd even met een poedelkapsel lopen maar daarna.... Haha!

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:09

leuk dat je een bos met krullen wil
ik ben kapster en kan je wel het een en het ander vertellen over zo'n mooie krullenbos.

het is echt mogenlijk om zo'n mooie bos krullen te krijgen.
een goede kapper/ster kiest een wikkel uit die zorgt dat je krul stevig blijft zitten.
je wil een grove krul ze zullen het dan waarschijnlijk indraaien met een kleinere wikkel omdat je haar zwaar is en gaat hangen.

kleuren en permanenten gaat goed samen, een goede gediplomeerde kapper kiest een permanentstof uit die past bij de kwaliteit van jouw haar.

verder adviseren ze je goed welke shampoo en conditioner je het best kan gebruiken .

mijn tip : laat je haar ook wat in lagen knippen zo krijg je een mooie volle bos krullen die beter in model te houden zijn

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:40

Bij mij was het voordat ik mn haar gewassen had echt heel klein..daarna al een stuk minder. en ligt er ook aan wat je in je haar doet. doe je er nix in dan zakt het sneller uit dan met bv mouse erin.

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:11

superrizzo schreef:
leuk dat je een bos met krullen wil
ik ben kapster en kan je wel het een en het ander vertellen over zo'n mooie krullenbos.

het is echt mogenlijk om zo'n mooie bos krullen te krijgen.
een goede kapper/ster kiest een wikkel uit die zorgt dat je krul stevig blijft zitten.
je wil een grove krul ze zullen het dan waarschijnlijk indraaien met een kleinere wikkel omdat je haar zwaar is en gaat hangen.

kleuren en permanenten gaat goed samen, een goede gediplomeerde kapper kiest een permanentstof uit die past bij de kwaliteit van jouw haar.

verder adviseren ze je goed welke shampoo en conditioner je het best kan gebruiken .

mijn tip : laat je haar ook wat in lagen knippen zo krijg je een mooie volle bos krullen die beter in model te houden zijn

heb jij dan een verklaring voor waarom het zo vaak ook misgaat? Dus ook bij gezond haar en goede kapper?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:19

Ik denk dat veel vrouwen in de mist gaan omdat ze denken dat ze een wilde krullenbos krijgen, maar dat is dan óf eigen krul, óf het is een watergolf/krultang.

Ik ben zelf ook kapster geweest en het is erg moeilijk om een mooie bos krullen te toveren uit lang steil haar. Je zal veel tijd kwijt zijn om je haar in model te doen, en je moet het in lagen knippen en er verzorgingsmiddelen en wax oid indoen om geen 'poedel'effect te krijgen.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:30

Ik heb ook lang zwaar haar. Ik ging naar een nieuwe kapper en vroeg: doe maar iets geks.
En hij heeft het helemaal in lagen gekipt...en wat denk je? Heb ik ineens toch wat gekruld haar. Niet echt een krullenbos, maar precies het speelse leuke haar wat ik altijd al graag wilde...maar ik dacht altijd dat ik supersteil haar had. Niet dus!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 16:50

Nou daar hoop ik dus ook op Haha!
Vandaag even langs de kapper gegaan en ze heeft heel die illusie die ik had afgepakt Scheve mond Ze vond het geen slim plan.
Morgen middag een afspraak en dan gaan ze het knippen en high lights leken haar een slimmer plan. Zelf nog even wennen aan het idee maargoed, ben benieuwd!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:52

Jammer, maar toch beter dit dan een kapper die zegt 'tuurlijk dat gaan we even doen', met als gevolg dat je er bijloopt als een verzopen poedel en wrs nog ruim 100 euro armer bent ook!

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:53

@ heleen wat bedoel je precies in de zin verkeerd gaan

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:04

Fijn dat je kapper zo'n goed advies gaf Lachen Zo'n kapper heb ik ook en daar moet je het maar net van hebben. Hij had makkelijk geld kunnen vangen door je een permanent te geven.

Ik wilde heel graag wat slag. Krullen hoefde niet eens perse hoewel me dat wel het leukste leek. Ik wilde graag wat slag om wat mee volume te krijgen. Maar met mijn onmogelijke haar is dat dus echt 'n ramp... Ik heb weinig haar, ik heb dun haar, ik heb zwaar haar. Vraag me niet hoe zich die drie laten combineren maar als ik het ging permanenten zouden twee dingen gebeuren. Bije en lichte permanent is het al uitgezakt voor ik de winkel uit ben, bij een zware permanent ga ik zo goed als kaal de winkel uit omdat er niets van m'n haar over blijft.

Dus toen heb ik maar het engste uit m'n leven gedaan... kort Bloos!
Maar inmiddels heb ik het al zo'n 4 maanden zo en het bevalt me echt súper! Ik krijg ook inene meer haar! vooral aan de achterkant groeit het goed bij en komt veel meer haar!! Het kost me wel ongeveer een kwartier/20 minuten om het te föhnen zodat ik het zo krijg als op onderstaande foto, anders hangt het heel slap langs m'n hoofd en lijkt het echt nergens naar... Ik was m'n haar met John Frieda, doe af en toe 'n haarkuur en daar krijg je zo heerlijk zacht haar van. De volume mousse gebruik ik bij 't föhnen.
Ik föhn het niet elke ochtend omdat ik er meestal gewoon geen zin in heb maar ik moet zeggen dat ik het wel steeds vaker doe omdat het gewoon heel leuk lijkt en ik me dan ook mooi voel!
http://img137.imageshack.us/img137/4784/img3667ri0.jpg

Ondanks dat ik nog steeds droom van het haar van die gliss-kur reclame bevalt dit ook reuze goed en realistisch gezien is dit het beste wat ik ervan kan maken Nagelbijten / Gniffelen

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 19:41

Zo kort durf ik dus echt niet Haha! Maar het staat je leuk en het lijkt echt vol!

Idd, ook blij dat ik goed werd geadviseerd. Ben vanmiddag geweest en flink onder handen genomen, ben 2 uur binnen geweest, normaal ben ik blij als ik met een kwartier weer buiten sta Schijnheilig
Maar ze hebben er high lights in gezet in 3 tinten en heel veel lagen geknipt en ook goed geadviseerd hoe ik het moet föhnen enz. Het zit nu echt leuk, ben benieuwd of ik het zelf ook ooit weer zo krijg Clown

magic_loverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:59

foto?? Schijnheilig

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:05

Ik wilde ook krullen.. Had ik bandhaar..
Dan blijft de permanent maar 1 dag zitten Koe

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:05

idd Haha! foto! Haha!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:09

fotofotofotofotofotofoto

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 20:14

Haha! heb het goede excuus dat ik mijn camera bij mijn ouders (en pup Haha! ) heb liggen en dus cameraloos hier zit. Vriendje zat ook al om een foto te smeken. Maar dit weekend zal ik kijken voor een foto (als het dan nog goed zit Schijnheilig )

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:03

Heb je geen webcam? Knipoog

Tja... ik ahd het eerst tot onder m'n bh-bandje en heb het toen tot net onder m'n schouders laten knippen (wel met wat laagjes) toen ik met m'n pony stopte met wedstrijden en het minstens een half jaar zou duren voor ik weer wedstrijden ging rijden. En de keer daarna ging het nog een beetje korter, en toen ging het zo kort als nu Nagelbijten / Gniffelen
Maar sinds ik het ook zelf zo mooi kan föhnen ben ik er echt heel blij mee Haha!
Ben benieuwd hoe jou haar er nu uit ziet! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 00:01