Baby met heupdysplasie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blizzard2000

Re: Baby met heupdysplasie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:53

Hoi,

Heb het zelf ook gehad. Ze kwamen er achter doordat mijn heup telkens uit de kom schoot. Ik heb toen een paar maanden een sprijdbroek gehad. Het is niet zoon fijn gezicht, maar volgens mij heeft het kind er zelf weinig last van.

Ik weet niet of je nog meer kinderen wilt, maar het is erfelijk.
Als je het doorgeeft bij je zwangerschap wordt er na de bevalling extra op gelet. Hier geld ook hoe vroeger ze er achter komen hoe beter.

Veel succes

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 17:31

nou neuh Haha!
vind 2 kinderen eigenlijk wel genoeg hoor..
de eerste keeft nergens last van gelukkig... alleen de jongste kleine man nu dus.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:33

is het misschien een ide eom te vragen of de oudste ook op de foto mag voor de zekerheid?
Het IS erfelijk, maar het kan ook op wat latere leeftijd "ondekt" worden omdat er aan het kindje niks te merken was.

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 17:41

hmm zou mischien inderdaad wel even verstansig zijn om die ook te laten nakijken.
meneer moet volgende week toch naar de dokter,kan ik deze vraag meteen even mee nemen.'
goede tip van je ma_rie_tje

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 23:17

Debsey schreef:
@kelcy
toen mijn eerste zoontje was geboren had ik nogal wat probleme,ze dachten dat ik een hernia had en er zijn foto's gemaakt van mijn bekken en rug..daar kwamen ze er erachter dat ik inderdaad een scheve rug heb..onder in zit een s-vormige bocht..dat verklaard dus mischien een hoop.'
Ik zal het meteen eens na gaan vragen als mijn kleine doerakje naar het ziekenhuis moet

Jeetje als ik dit zo allemaal hoor.. ik moet het mischien maar even in de 'vriezer' zetten,ik dacht dua dat het altijd te genezen was maar als ik de verhalen van anderen hier zo lees Bloos
nog even 2 weekje uitzingen en hopelijk is het allemaal snel opgelost.Ik hou jullie via dit topic wel op de hoogte hoe het gaat en wat de uitslag/behandeling gaat worden!

ik heb een dubbele s vorm in me rug (een dubbele scoliose) en toch moet je daar voorzichtig mee zijn want ze gaan mijn rug binnenkort helemaal vast zetten met pinnen omdat hij dus scheef groeit/zakt (ja zelfs nu ik uitgegroeit ben)
en het is gewoon iets gevaarlijks want je hebt maar 1 rug!!!!

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 09:58

hmm dus mezelf ook nog maar eens laten onderzoeken dan maar?

jeetje... wat stom dat ik daar dan nooit eerder bij stil gestaan heb

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:57

hmm ik heb ook een scolio in mijn rug, maar mijn dochtertje heeft nergens last van.. zal het volgende keer als ik naar het consultatiebureau moet eens na vragen hoe dat zit.. goede tip !

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:30

Bij mij zit het ook in de familie, een neef van me (die ouder is) heeft het gehad en ik ben er ook op getest maar ik hoefde gelukkig niet in zo'n spreidbroek. Nu is er 4 jaar geleden nog een nichtje geboren en die heeft het wel in ernstige mate gehad. Die heeft enkele maanden in een gipsbroek gezeten en ook een paar weken in het ziekenhuis gelegen aan gewichtjes. Dit was allemaal nog in haar eerste jaar en nu is ze 4 en gaat het heel goed! Lachen

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:58

het is net eraan hoeveel graden de bochten in je scoliose zijn bij de 30 graden gaan ze wat doen bij mij zijn ze 45 graden dus dat is ruim te veel
met een scoliose is goed te leven overgens!
veel mensen krijgen therapie en dan gaat het een stuk beter ook een goede houding helpt goed!
dus ik wil jullie niet bang maken ofzo hoor maar als je echt regelmatig last hebt houd het goed in de gaten!

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 11:36

ja ik heb dus wel regelmatig last van mijn rug/benen.
Laten we zeggen..elke dag.
30 minuten stil staan is gegarandeerd rugpijn, en een uur lopen loopt ook best pijnlijk af .

toch nog maar eens laten nakijken dus

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 16:25

mijn jongste telg had het ook.. Ook een broek gehad.. en echt ze hebben nergens last van
ik stond te gieren en te huilen en kind niet Clown
Ze heeft hem half jaar dag en nacht gehad.. ik deed hem wel vaker af.. met kinderstoel in auto.. dat gaat ECHT niet passen

Of kinderstoel om te eten.. voor de rest hield ik hem om. Lenthe had hem rechts zitten aan 1 heup.. ivm dat ze erg zwaar was en aardig klem in mijn buik heeft gezeten en dat daarom die heup kom niet goed ontwikkeld is

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 16:35

Hallo,mijn beste vriendin haar dochter heeft het gehad.
Geconstateerd met 3 mnd,direct in een sprijdbroekje alleen hielp dat helaas niet.Toen moest ze 2 weken in tractie liggen in het ziekenhuis(gewichten)en dat heeft goed geholpen.
Daarna 2 x 2 mnd een gipsbroekje en nu is het eindelijk allemaal okej,bij haar zat het in de familie en haar dochter had het ernstig.
De meeste in mijn omgeving hoeven alleen in een spreidbroekje en hoe vroeger het ondekt wordt hoe sneller ze eraf zijn,veel succes het komt allemaal weer goed!!

(met autostoeltjes hadden wij er een kussentje onder haar billen dan kon ze er perfect in zitten met de beentjes eroverheen]