Witte tanden.. HOE? Iemand tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cream_1986

Re: Witte tanden.. HOE? Iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 17:12

Hey dat spul waar ik het over heb is een soort gel en je krijgt een op maat gemaakt gebitje voor over je tanden. Is alleen verkrijgbaar bij de tandarts. Als je het aan je eigen tandarts vraagt weet hij waarschijnlijk wel een tandarts in de buurt die het op deze manier aanbied. Hoe het heet weet ik niet, helaas.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 11:58

runningkawa schreef:
Maar maak je met die middeltjes je tanden niet kapot?

Je tast het glazuur aan. Maar als je het op de langzame manier doet (bij de tandarts met speciaal op maat gemaakte bitjes) is het niet schadelijker dan een glas cola (cola is ook ontzettend zuur). Op de snelle manier tast je het glazuur meer aan (herstelt zich bij goede voedingsgewoonten en het gebruik van fluoride-tandpasta ook wel weer) en heb je een grotere kans op (veel) gevoeligheid.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 17:06

Ik blijf het even volgen ( a )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 17:08

Bedankt voor je uitleg Gaby

Erg interesant dan Ja

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:50

Ik vind iets gekleurde tanden niet zo erg, maar ik heb iets van 3 tanden die wat donkerder zijn dan de rest.. dát vind ik lelijk. Maar hoe kom ik daar vanaf?!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:53

idd erg intresant wil namelijk ook wittere tanden Bloos

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:56

Ik heb het er laatst met mijn tandarts over gehad. Hij raad bleken heel erg af.
Je tanden worden heel erg gevoelig voor warm en koud, je moet het 1 keer in de zo veel tijd weer opnieuw doen omdat het anders verkleurd. En je tanden worden -helaas- wél aangetast, ook niet alle tanden worden gekleurd omdat je kiezen veel kwetsbaarder hiervoor zijn dan je voorste tanden en snijtanden.
Als je een grote glimlach hebt zie je dus het verschil in kleur.

karlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:57

het kan zijn dat je tanden geel zijn door invloeden van buiten af(extrinsieke verkleuring), bijvoorbeeld roken,koffie etc. Maar het kan ook zijn dat je van binnen uit een ander kleurtje hebt (intrinsieke verkleuringen), dit is volgens mij bij jou het geval (wat ik uit je verhaal begrijp). Hier kun je heel weinig aan doen. Bleken kan een oplossing zijn maar dat maakt de kwaliteit van je tanden vaak wel wat minder.

Je zou kunnen poetsen met een iets grovere korrel in je tandpasta of naar de mondhygienste gaan en vragen of zij je wil polijsten. Dit maakt je tanden allicht iets witter.

Bijna niemand heeft witte tanden.

Groetjes, Claudia

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 00:53

cream_1986 schreef:
Mijn tandarts bied van die bleekbehandelingen aan, dan moet je geloof ik 1-2 weken met een gebitje met spul erin slapen en zijn de echt superwit. Nog niet eens zo gek duur, iets van €250. Vergeleken met laserbleken zoals je wel op internet vind is dat niets. Bovendien kan je als ze wat minder wit worden, er gewoon weer een aantal nachten mee slapen en voilá!
Zit er zelf over na te denken om het te doen, ik heb van thee en koffie niet meer echt witte tanden... Maar dan moet ik eerst even sparen! Haha!
Succes!

Dat heb ik ook gedaan.....
als ik dr ieeets te veel van dat spul indeed deden mn tanden wel echt KEEEI zeer... vooral onder
Maar het resultaat was wel super (al is ht nu wel weer wat minder)

Was volgens mij wel stukken duurder!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 20:20

En dat kan echt alleen via tandartsen? En dat werkte echt zo goed? Dan ga ik daar ook om vragen. Haha!

MissFoetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:03

Ik blijf ook even rondhangen. Ben toch wel benieuwd. Ik ben de laatste tijd niet zo blij met mijn kleur tanden, het is niet erg ofzo. maar als ik foto`s van vorig jaar of 2 jaar terug weer zie, dan denk ik wel: waarom nu niet meer?

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:34

Mijn broer en ik hebben een paar maanden terug onze tanden laten bleken bij Perfect Smile en het resultaat is geweldig!!

www.perfectsmile.nl

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:40

Lieke_M schreef:
Met zout poetsen is zeer slecht voor je tanden. Ik heb het onlangs nog gevraagd aan mijn tandarts. Ze worden er zeer gevoelig van en je tast je tandglazuur aan.

Oppassen daarmee!!

Wat dacht je wat bleken met je glazuur doet dan?
Bleken is niet goed!
Als je gele tanden hebt is dat gewoon de kleur van je tanden, als je aanslag hebt kan je het gewoon laten polijsten bij de mondhygieniste of tandarts.
En pas op met die "bedrijfjes"het zijn geen tandartsen en zelfs geen mondhygienistes, iedereen kan zo'n cursusje volgen en dan gaan bleken, maar of ze nou echt weten waar ze mee bezig zijn.... ik vraag het me af.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:59

Jolynn schreef:
Bleken is niet goed!

Zover ik weet is bleken helemaal niet slecht voor je gebit, zolang je het maar niet elk jaar laat doen.
Ik heb mijn tanden laten bleken in 2 uur en er is niks mis met mijn glazuur, volgens mijn tandarts zag het er prima uit en zij heeft het niet zelf gebleekt bij mij.

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:24

Bleken etc. lijkt mij ook niet echt heel goed. maarja als je wittere tanden wilt? Lachen
Ik ga die met dat spoelen ook is proberen. Hebben sommige dat al geprobeerd hier?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:25

Anita_D schreef:
Jolynn schreef:
Bleken is niet goed!

Zover ik weet is bleken helemaal niet slecht voor je gebit, zolang je het maar niet elk jaar laat doen.
Ik heb mijn tanden laten bleken in 2 uur en er is niks mis met mijn glazuur, volgens mijn tandarts zag het er prima uit en zij heeft het niet zelf gebleekt bij mij.

Bleken is wel degelijk slecht voor je gebit.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:28

Het kan nooit goed zijn!
Het schijnt ook weer sneller te verkleuren, omdat je tanden wat poreus zijn geworden door het bleken.En wat doe je dan, weer bleken.
Maar goed iedereen moet het voor zich weten, ik blijf wel lekker met mijn niet zo heel erg witte tanden rondlopen.
Je hebt maar 1 gebit!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:29

Klinkt stom, maar je mond open houden (tanden zichtbaar) onder de zonnebank.
Het blijkt te werken.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:34

renee16 schreef:
Klinkt stom, maar je mond open houden (tanden zichtbaar) onder de zonnebank.
Het blijkt te werken.

Hahahaha, ik denk dat je tanden witter lijken omdat je gezicht dan bruiner is Haha!

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 00:11

Trennie schreef:
wondertje schreef:
Ik heb mijn tanden laten bleken bij Bleach. Zijn echt vele tinten lichter geworden. En veel verzekeringen vergoeden een groot deel. Zeker aan te raden. Ik geloof eigelijk niet zo in whitener kauwgom en tandpasta's. Misschien wel om tanden wit te houden maar niet om wit te maken.

hoe lang houd je dit resultaat? Hoe lang geleden is jouw behandeling geweest? En rook je, drink je koffie / thee?

Er werd bij gezegt dat in mijn geval dit resultaat voor 15 jaar geldt. Ik rook niet maar drink wel veel thee.
Ze raadden daarom aan om na het drinken van koffie of thee even met water te spoelen en met whitener
tandpasta te poetsen. Nu moet ik zeggen dat ik me daar niet echt aan houd, maar nu een jaar later ben
ik nogsteeds heel tevreden met het resultaat. Van mezelf had ik heel gele tanden en na mn beugel was
dat nog erger geworden. Nu zijn ze mooi wit.

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 09:58

Anita_D schreef:
Mijn broer en ik hebben een paar maanden terug onze tanden laten bleken bij Perfect Smile en het resultaat is geweldig!!

http://www.perfectsmile.nl

Hebje een foto van het resultaat?
Wil mn vriend als hij stopt met roken ook wittere tanden geven..hahah
Hij kan evt dan dezelfde bitjes als ik krijgen, maar miss is dat van jou dan ook wel iets Knipoog (scheelt wel wat in prijs)

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 10:12

Diamante schreef:
Anita_D schreef:

http://www.perfectsmile.nl

Hebje een foto van het resultaat?
Wil mn vriend als hij stopt met roken ook wittere tanden geven..hahah
Hij kan evt dan dezelfde bitjes als ik krijgen, maar miss is dat van jou dan ook wel iets Knipoog (scheelt wel wat in prijs)

Ja, heb je geen foto? Haha! Of eentje van voor en na.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:22

Ik heb er helaas geen foto's van, heb wel een uitgebreid verslagje geschreven op Bokt over de behandeling.

Verslag tanden bleken.