Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fleurtje100 schreef:Ik zie dat je ook in Tilburg woont. Als je wilt weet ik wel een goede ortho hier. Ik wilde namelijk niet nog op mijn 20e met blokjes rondlopen. Hij is één van de weinige die nog ouderwets met plaatjes werkt die je in én uit kunt doen. Het is goedkoper, en je staat niet met een beugel in de kroeg (zag ik persoonlijk erg tegenop). Hij heet Laugeman, vast wel te vinden op google. Ik heb mijn beugel vanaf mij en de 2 plaatjes vooral snachts, met studeren en in de auto in. Mijn tanden staan al een heel stuk rechter. Ik kreeg vorig jaar bij de ONVZ alles vergoed, maar die wijzigen nu de voorwaarde drastisch. Moet ook op zoek naar een nieuwe.
vonneke schreef:ik vind een plaatjesbeugel overigens geen probleem, dan maar ff een tijdje 'voor schut' heb toch al een vent
gabyfedde schreef:Pytje schreef:ik was ook laat met een beugel (had om mn 17e nog een melkkies). En had toen op mn voortanden doorzichtige/witte slotjes laten zetten. Ze kostten wel meer (werd toen vergoed, misschien even je verzekering bellen?), maar het viel ontzettend minder op!! Kan ze je aanraden.
Ik ben 23 en heb ook een melkkies. Die hopelijk nog lang blijft zitten (zit geen volwassen kies onder namelijk).
Vraag aan je tandarts een verwijzing en ga eens voor een gesprek bij een orthodontist langs. Die zal je precies kunnen vertellen wat mogelijk is.
Hackie schreef:gabyfedde schreef:Ik ben 23 en heb ook een melkkies. Die hopelijk nog lang blijft zitten (zit geen volwassen kies onder namelijk).
Vraag aan je tandarts een verwijzing en ga eens voor een gesprek bij een orthodontist langs. Die zal je precies kunnen vertellen wat mogelijk is.
Dit is volgens mij erfelijk? Mijn moeder heeft op precies dezelfde plek ook geen volwassen kies onder haar melk kies, ik heb het ook
Mijn oom had ook een beugel, die kreeg niks vergoed, die was een jaar of 32 ofzo
jipje_niekje schreef:Ik ben nu 20. Ik heb van mijn 12e tot mijn 16e met een beugel gelopen, toen hij eruit ging stond alles netjes en was ik erg tevreden. Nu na 4 jaar staat het bijna weer net zoals op mijn 12eIk zit er dus sterk over te denken om weer een beugel te laten plaatsen. Maar zou er ook een soort 'garantie' zijn bij een ortho?
Netje schreef:Fleurtje100 schreef:Ik zie dat je ook in Tilburg woont. Als je wilt weet ik wel een goede ortho hier. Ik wilde namelijk niet nog op mijn 20e met blokjes rondlopen. Hij is één van de weinige die nog ouderwets met plaatjes werkt die je in én uit kunt doen. Het is goedkoper, en je staat niet met een beugel in de kroeg (zag ik persoonlijk erg tegenop). Hij heet Laugeman, vast wel te vinden op google. Ik heb mijn beugel vanaf mij en de 2 plaatjes vooral snachts, met studeren en in de auto in. Mijn tanden staan al een heel stuk rechter. Ik kreeg vorig jaar bij de ONVZ alles vergoed, maar die wijzigen nu de voorwaarde drastisch. Moet ook op zoek naar een nieuwe.
Jammer dat je voor een 'ouderwetse' beugel gekozen hebt. Hiermee kunnen ze echt láng niet het resultaat halen als met brackets. Ook duurt het alleen maar langer (of lukt het gewoon nooit zo goed) als je alleen 's nachts een beugel draagt. Eigenlijk zonde van je geld en je inspanning. Tegenwoordig lopen er zóveel mensen (niet alleen op school) met brackets, dat ik veel eerder daar voor zou kiezen dan voor een plaatbeugel.