help, mijn kind eet niet meer !!!! advies gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Re: help, mijn kind eet niet meer !!!! advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:54

Ik heb dit als kind ook gehad, was toch spanning. Dwang helpt niet, werkt averechts.
Kijk naar de zaken die wel lekker zijn... maak bijvoorbeeld lekkere shakes met yoghurt en banaan, kiwi, sinaasappel, etc.... Lekker pureren en laten drinken met een vrolijk rietje. Gooi er wat tarwekiemen doorheen zodat ze wat vezels binnen krijgt. Lekker zoet en toch gezond. Bak verse ovenfrietjes; toch aardappel, en lekker, en niet vet. Er zijn volgens mij allerlei receptenboeken op dit gebied, er zijn heeeeeeeeel veel kinderen die hier last van hebben nl.
Ik kreeg brood als kind ook niet door mijn keel. Te lang, teveel kauwen, een grote kleffe brok in mijn mond en vervolgens kokhalsneigingen. Ik probeerde naar het toilet te sluipen om het uit te spugen.... en werd onderschept natuurlijk!
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het helpt wanneer je goed zoekt naar zaken die smakelijk en makkelijker te eten zijn.
Dat kinderen maar moeten eten wat de pot schaft is wat ouderwets, dat pakken ze vanzelf wel op. Smaak moet zich bij sommige kids echt ontwikkelen.
Duik het internet op, en praat inderdaad even met de dokter. Misschien kun je dan beter eerst even in je eentje gaan. Anders maak je het hele onderwerp zo beladen. Hoe meer zorgen jij je maakt en dat laat merken aan je dochter, hoe meer spanning zich ophoopt en hoe moeilijker het eten wordt.
Het is niet dodelijk, daar ben ik het levende bewijs van. Maar het is even een zoektocht naar de juiste weg.....
Succes! Ik zou je niet teveel zorgen maken!

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:55

Jaimyliefje schreef:
één ding zou ik zeker niet doen,
pannenkoeken op tafel gaan zetten, omdat ze dat zo graag wil...

Zo drijft ze alleen haar zin door, en je wil ook echt niet hebben dat ze straks aalleen nog maar pannekoeken wil eten.

Ik weet niet of het is omdat ze echt gefrustreerd/gestresst is. of omdat ze haar zin wil doordrijven..
in het laaste geval; niet van tafel laten gaan tot ze alles op heeft gegeten en haar belonen. het vergelijken met iets leuks.

Maar vooral er hulp mee zoeken, wij zien het niet van dichtbij, maar dit kan goed fout gaan...

gezien ze al op de basisschool zit, kan er al behoorlijke druk staan op de kleintjes door de oudere kinderen (uit groep 8) Bij ons op school gingen ze altijd de 'leukste' kleintjes uitzoeken, vaak genoeg dat er dan echt een schat van een kind buiten werd gesloten, ook door de mede kleintjes...

Misschien hebben ze wel tegen haar gezegd dat ze te dik is, en haar daarom niet leuk vinden of iets dergelijks..? (je weet maar nooit..)

Heel veel succes!

Denk dat dit meer psygisch is ipv zin door drijven..
Maar het zou idd goed kunnen dat het komt door de heftige gebeurtenis omtrend haar zusje.
Ik weet niet hoe jullie gezins situatie is maar het zou buiten anorexia oid ook een schreeuw om aandacht kunnen zijn.
En dan nog niet dat dit perse bewust hoeft te gebeuren..
Weet niet precies hoe ik het onder woorden moet brengen.
Ik zou iigv hulp zoeken, zal misschien wel wat verduidelijking geven.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:59

kijk .. dat bedoel ik dus ... en niet bewust een schreeuw om aandacht ... maar onbewust ... probeer er op in te spelen ...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 00:03

Ik denk dat er iets te snel met termen als anorexia gegooid wordt, dat is niet erg voor de hand liggend op deze leeftijd. Kijk daar ook mee uit. Of verdiep je in het fenomeen alvorens zo'n "mogelijke diagnose" op tafel te gooien. Is gewoon net even zes stappen te ver.
Zoals eerder gezegd: neem het op met je dokter, maak het aan tafel gezellig... lekker kletsen, praten over de dag, houdt het luchtig, en zoek eventueel naar makkelijker te eten zaken. Focus niet op dat ene moment van "moeten" eten. De mens is gemaakt kleinere porties over de dag verdeeld te eten... dat is gezonder. Maar als gezin kom je daar niet aan toe en plan je vaste tijden. Maar misschien moet je haar eens een handje nootjes geven, stukje banaan, rozijntjes, yoghurtdrink, stukje appel, stukje liga...en schrijf op wat ze dan toch nog binnen krijgt. Zal je misschien meevallen dan.
Ik wilde best eten als kind, maar gewoon wat vaker, en minder per keer, en iets makkelijker te kauwen zaken.... of fruitshakes, rauwe groenten knabbelen, crusli... er is van alles te verzinnen! Eten moet vanzelf weer fun worden, en dat kost wat tijd... maar komt 9 uit 10 x altijd goed!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 00:07

Katja schreef:
Vrees dat je het iets te simpel ziet Jaimyliefje. Misschien komt dat door je leeftijd. (die me overigens verbaasde door je volwassen en correctie schrijfstijl Afgod )

Lachen

maar, Kijk, bij mij is het niet zo lang geleden dat ik zelf echt jong was, en op de basisschool zat.

Sommmige dingen zijn van mij wel wat kort door de bocht. Maar, omdat ik er niet bij ben weet ik niet hoe de dochter van TS zich gedraagt.

Nu hoorde ik dat er een ander topic was, ook over haar kleintjes. Die zal ik ook maar eventjes lezen Lachen

Ik zou toch hulp zoeken bij een doktor, of iets dergelijks. Want ze moet nu echt goed groeien, vitamientjes zijn wel heel belangrijk, al helemaal op die leeftijd.

Waarom laat je haar anders niet een beetje helpen met koken en boodschappen doen? Dan kan ze zelf ook wat gezonds uitkiezen, lekker in kookboekjes bladeren met mooie plaatjes, een kinderkookboek bijvoorbeeld.

Het zal misschien niet heel veel helpen, maar het is te proberen Lachen

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 00:11

Misschien is het ook handig om eens met de school te gaan praten; eet ze daar haar fruithapje wel bijvoorbeeld?
En zowiezo het praten over 'dun zijn' bij kleuters moet niet geaccepteerd worden.
Wellicht is er een psyhise verklaring maar ik denk dat jij als moeder hier het beste over kunt oordelen; sluit het iig niet uit is mijn advies.
Dokters bezoek of therapieen brengen bij kinderen vaak veel stress met zich mee dus wellicht is het handiger om daar nog niet sámen heen te gaan maar eerst alleen om wat informatie in te winnen.
Verder kan het misschien helpen om samen met haar te koken; dit kun je beginnen met koekjes bakken zodat ze het leuk vindt en evt later dieper gaan.
Pannenkoeken kun je uiteraard eindeloos varieeren; wellicht wil ze na een tijdje bijvoorbeeld een wrap proberen oid, dit lijkt er veel op.
Mocht haar zelfbeeld in de war zijn door wat er op school gezegd wordt; probeer hier iets aan te doen.....kinderen die hier zo vroeg mee beginnen zijn de pro-ana's van de toekomst.
Verzin verder leuke dingen om te doen zodat ze speelt en zich ontspant; wat ook nog wel eens wil werken is vriendinnetjes te eten vragen.
Jonge kinderen spiegelen zich heel vaak aan leeftijdsgenootjes dus wellicht helpt dit?

Ik wens je iig heel veel sterkte en succes; ik heb zelf geen kinderen maar werk er wel dagelijks mee en ik kan me heel goed voorstellen hoe wanhopig je je nu voelt!
Zet hem op meid! Ach gut
Laatst bijgewerkt door Wildgirl op 13-12-07 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 00:12

Jaimyliefje schreef:
Katja schreef:
Vrees dat je het iets te simpel ziet Jaimyliefje. Misschien komt dat door je leeftijd. (die me overigens verbaasde door je volwassen en correctie schrijfstijl Afgod )

Lachen

maar, Kijk, bij mij is het niet zo lang geleden dat ik zelf echt jong was, en op de basisschool zat.

Sommmige dingen zijn van mij wel wat kort door de bocht. Maar, omdat ik er niet bij ben weet ik niet hoe de dochter van TS zich gedraagt.

Nu hoorde ik dat er een ander topic was, ook over haar kleintjes. Die zal ik ook maar eventjes lezen Lachen

Ik zou toch hulp zoeken bij een doktor, of iets dergelijks. Want ze moet nu echt goed groeien, vitamientjes zijn wel heel belangrijk, al helemaal op die leeftijd.

Waarom laat je haar anders niet een beetje helpen met koken en boodschappen doen? Dan kan ze zelf ook wat gezonds uitkiezen, lekker in kookboekjes bladeren met mooie plaatjes, een kinderkookboek bijvoorbeeld.

Het zal misschien niet heel veel helpen, maar het is te proberen Lachen

Het bovenstaande is geen slecht idee hoor! Door je kind te betrekken in het koken, de boodschapjes uitzoeken, ze mag zelf dingen wassen en in de pan doen, betrek je ze in het proces. Je maakt het leuk. Zoek op internet eens naar recepten die geschreven zijn voor kinderen die moeilijk eten, die zijn er nl wel degelijk!
Jong zijn betekent soms inderdaad dat je fris tegen de zaken aan kijkt, en soms ligt het zelfs dichter bij de waarheid...

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 00:21

Ik zou het serieus nemen als schreeuw om aandacht, hoe hard jullie je best hebben gedaan de oudste ook aandacht te geven... Met jullie jongste meissie hebben jullie zoveel 'problemen' gehad en moesten jullie zoveel van hot naar her ( ziekenhuis) rennen, dat het bijna niet anders kan dan dat de oudste het heel goed gemerkt heeft dat haar aandacht even op een lager pitje stond ( overigens geen verwijt hoor, dat kon gewoon niet anders.) Maar vaak houden kinderen dit prima vol, tot het moment daar is dat een situatie wat stabieler wordt en ze merken dat het weer kán dat ze dwars zijn, moe zijn, aandacht willen etc.

Ik vind de tip van Jaimyliefje erg goed... Laat haar meehelpen koken, boodschappen doen etc... In het begin zal ze zich misschien nog niet over geven en direct weer met smaak eten, maar ik denk dat het al scheelt dat zíj op dat moment even de aandacht heeft waar ze zo hard om gilt.
Hou het wel dondersgoed in de gaten...Succes!

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 00:27

Wat praktische tips die wij hebben toegepast bij de kindjes met problemen die bij ons waren. Ik houd het even bij eetproblemen. Ik wil voorop stellen dat een eetprobleem op die leeftijd niet betekent dat er psychisch iets mis is. Kinderen van die leeftijd zoeken grenzen, als dat lukt om niet te eten is dat gewoon zo. Wel opletten of er geen lichamelijke oorzaak is, dus bespreek het goed met de huisarts als de tips niet veel uithalen.
Wat je kunt doen is er een grapje van maken. Pak een groot bord, schep maar weinig op, misschien lukt het het kind omdat bord leeg te eten ook al is het maar een eetlepel op dat bord. Als het niet lukt dan kun je proberen door het kind af leiden met een grap 'he kijk daar eens!' kind kijkt weg, en jij eet zelf snel een hapje van zijn/haar bordje. Dat grapje tuinen ze vaak in, zorg dat je eigen bord vol is! Wedden dat het kind aan jou zegt, he kijk daar eens, en dan van jouw bord hapjes gaat pikken.
Je kunt ook proberen er gewoon helemaal geen punt van te maken, niet eten ok, dan niet, zorg dan dat de tussendoortjes gezond zijn. Geen patatjes chipjes koekjes etc. maar laat het kind wel aan tafel zitten, zet ook een bordje neer. Als het kind aangeeft ikke ook, geef een heel klein beetje, en desnoods vier keer ( eetlepel) zodat kind denkt o dat lukt me wel. Beter 4 keer kleine beetjes, dan een keer een bord vol. Aan tafel geen spanning maken, niet eten ok. Tussendoortjes, ook ok al het maar wel gezond is

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 00:29

Ik ben geen moeder, maar was als kind ook een hele moeilijke eter.

Er zijn heel veel gezonde dingen die kids ook lekker vinden... denk bij fruit aan zelf (bananen)milkshakes maken. Melk + fruit zit er dan alweer in.

Persoonlijk zou ik de pannenkoeken gewoon één of twee keer per week op tafel zetten, zodat ze weer een beetje bijkomt. Je geeft aan dat ze mager word, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Zijn er niet nog meer dingen die ze lekker vind? Denk bv. aan de ''zoetere'' groenten zoals worteltjes?

Wat vind ze nou écht niet lekker? Eet ze vlees, aardappels, groenten? Welke?

Probeer een lijstje te maken met dingen die je dochter wél wil eten, en probeer daar wat meer mee te doen. Dit kan heel lastig zijn, want als ik aan mezelf vroeger denk, was dat lijstje erg kort geweest. Maar elk hapje is er één!

Kids houden ook vaak van zoet; ik was bv. stapelgek op rijst met bruine suiker. En zo zat er dan toch weer rijst in!

De tips hierboven vind ik ook echt brilliant. Lachen

Dwingen gaat sowieso niet helpen, dat creeert hooguit een aversie tegen eten. Ik denk dat zo min mogelijk aandacht eraan schenken en zoveel mogelijk dingen die ze wél eet geven voorlopig de beste remedie is....

Sterkte!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 14:30

Wat ik al eerder in het topic las over meehelpen met boodschappen doen, meehelpen met koken en kleine beetje in plaats van in 1x heel veel zou ik wel proberen als je dat nog niet gedaan hebt. Kleine beetjes zijn ook eerder op zodat je haar kunt belonen Lachen

Misschien dat je kunt proberen om ook 1 of 2 poppen aan tafel te zetten, die moet ze voeren, want ze hebben honger. Pop 1 een hapje, pop 2 een hapje, mamma een hapje, pappa een hapje, zusje een hapje en zij ook een hapje. En zo weer van voren af aan.

Je gaf aan dat ze wel goed drinkt, dan is een fruitshake inderdaad ook wel een goed idee Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 14:59

3 a 5 happen genomen top ! laat haar helpen boodschappen doen en koken ,probeer eens een hartige pannekoek Knipoog of juiste zoete gezonde dingen kipkerrie bv weinig kerrie veel ananas en
kom er even niet op ..
vitamientjes limonade zoals wij het noemen is uiteraard erg fijn
(vruchtensap met vitamientjes ) en dan desnoods boterhammen alleen met chocolade
schep niet te veel op ! en maak het goed klein ook dat is vaak een probleem
kleine hapjes dus
en idd eet desnoods mee an het bord als ze het niet op krijgt (deden we hier ook)

ene kind eet meer als de andere
houd het eten leuk ! maak er geen gevecht van
ga bv even stoeien en dan hehe ik ga ff appeltje schillen wil je ook een partje ?
verdeel het over de dag

succes Vork

soofenflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:08

Mijn broertje en zusje hebben allebei een eetstop gehad.

Aten ook van alles 3 happen en hoefden daarna niet meer.
Ouders naar de dokter.

Advies van de dokter:
Zolang ze drinken is er weinig aan de hand.

Bij mijn broertje en zusje was het trouwens wel zo dat zij yogydrink en chocolademelk dronken.
Zij hebben dus beide 2,5 jaar op de yogy en chocomelk geleefd.
Uiteindelijk gingen ze vanzelf weer eten.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:21

heel lastig als je kind niet wilt eten, mijn zoon was een jaar of 4 a 5 en wilde ook niet meer eten,alleen brood! Clown

dus heeft hij 4 mnd alleen brood en soms met beleg en vaak droogbrood gegeten
toen heb ik gewoon weer een keer een klein prakje neergezet waar hij 2 happen van nam.

alleen bij oma at hij goed Koe dus ging hij min 2x per week een middag naar opa en oma en kwam hij na het eten thuis.
en langzamerhand is hij weer goed gaan eten.

en hij is nu net 9jr,157cm en 49kg Haha!

ik was ook bij de dokter langs gegaan ,maar ik moest me geen zorgen maken hij zei dat kinderen dit vaak doen om te kijken hoever ze kunnen gaan en ze gaan vanzelf weer eten.

ik weet niet of het bij jouw kind ook machtsspelletje is,kijken hoever ik kan gaan Clown
en eet ze bij anderen ook niets?

en idd pannekoeken met gezonde vulling,als ze dat naar binnen krijgt zou dat mooi zijn,en dat gaat ook vanzelf vervelen en dan willen ze wat anders.

ik moest trouwens wel vitaminenpillen extra geven om geen tekort aan iets te krijgen.

heel veel sterkte en hopelijk gaat ze snel weer eten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:36

Ik heb niet alles teruggelezen, dus misschien voeg ik niks nieuws toe... Maar toch maar even mijn mening.

Er is natuurlijk gigantisch veel gebeurd in de laatste 1,5 jaar bij jullie. Een heleboel aandacht is uitgegaan naar Jamie haar ziekte, en haar herstel. Dat is iets wat jullie absoluut niet te verwijten valt hoor, dat is alleen maar gigantisch logisch.

Maar het zal ongetwijfeld zijn weerslag hebben gehad op Yazzmine, en het zou mij dan ook niks verbazen dat dit eetprobleem ermee te maken heeft.

Ik zou niet gaan dwingen met eten. Eten moet leuk blijven, zeker als je er moeite mee hebt, en dan werkt dwang alleen maar averechts.

Ik kan me voorstellen dat het je tegenstaat om elke dag maar pannenkoeken op tafel te zetten, maar ik denk dat je op het moment geen keuze hebt. Misschien niet altijd pannenkoeken, maar wie weet kan je samen met Yazzmine elk weekend om de tafel gaan zitten en gaan bespreken wat jullie gaan eten?

Laat haar ideeën aandragen, zoek recepten met haar op, vraag of ze je wilt helpen met koken...

Zo maak je van het eten een feest, een positieve ervaring, én je geeft haar even één-op-één tijd met jou, wat ze natuurlijk na alles óók heel goed kan gebruiken.

En als het voorlopig even veel pannenkoeken worden, gooi er dan een extra klont boter doorheen, ga eens experimenteren met dingetjes voor erop (kaas? spek? champignons? steeds wat meer groenten erdoorheen?). Ga samen kijken in de supermarkt naar eten wat er lekker uitziet.

Kijk of je het voor elkaar krijgt om haar wat rauwkost naar binnen te schuiven. Komkommer, paprika, tomaat, sla, radijsjes, zelfs dingen als bloemkool (en spruitjes!!!) zijn rauw érg lekker!

Maak pastasalade met haar, met een boel kaas erdoor (misschien kan zij dat wel raspen?) en bak desnoods eens lekkere taartjes en cakes.

Hier is alles in bladerdeeg altijd zéér geliefd!

Misschien houdt Yazz wel een heleboel van stamppot? Desnoods geef je d'r zo'n kleintje-rookworst helemaal voor d'r zelf.

Vitaminen zijn belangrijk, ze is 5 dus ze mag aan de kauwtabletjes, en voor de rest proberen goede opbouwende voeding te geven.

De pannenkoeken zelf zijn niet slecht, let wel op het 'beleg'.

En, schakel gewoon de dokter in. Baat het niet, dan schaadt het ook niet!

Veel succes met het eten weer fijn te krijgen! Ach gut

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:52

Ben het volledig met Rock eens. Ja

Vroeger wilde ik ook niet eten. Als mijn moeder me een bord eten voorschotelde en zei dat ik niet eerder van tafel kwam totdat mijn bord leeg was, zette ik het op een schreeuwen. Ik wilde gewoon niet eten. Door te dwingen wordt het niet beter en voelt het kind zich onbegrepen.

Maak het eten leuk voor haar. Betrek haar bij het koken en laat haar meehelpen. Misschien dat het zo makkelijker voor haar wordt. Zodra ze iets anders dan pannenkoeken eet is het belangrijk dat je haar daarvoor een groot compliment geeft en zelf enthousiast bent.

Ik zou in dit geval sowieso een afspraak maken met je huisarts.
Heel veel sterkte en succes toegewenst!

beyosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:01

ik heb dit ook met mijn dochter meegemaakt,ze is nu 10,maar op die leeftijd van 5 had ze dit ook,de dokter zei ;is een fase,geen aandacht aanschenken,wel belonen als ze wel eet,niet altijd een kadootje aanbieden,krijg je helemaal later niks meer voor elkaar,hou gewoon in de gaten wat ze overdag wel eet en drinkt,heel belangrijk.ze krijgen meer binnen dan je denkt,blijf niet aandringen,werkt toch averechts.maar geef het ff de tijd,en mijn dochter kreeg ook op school te horen dat ze te dik is,maar wij gaven haar wel het vertrouwen,en nu is ze daaroverheen gegroeid,en eet weer prima en is vrolijk.mijn verhaal gaat natuurlijk niet voor ieder kind op,maak je je toch zorgen ,doe wat je instinct je zegt,en zoek dan toch de dokter op...je kind geeft veel aan,luister naar haar,en wuif niet alles weg....suc6 ermee komt vast goed.

Qnorp

Woonplaats: Eindhoven, Noord Brabant, Nederland, Europa, Wereld, Universum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:54

Ik zou naar de doktor gaan. Mischien heeft ze een ziekte. Mischien heeft ze een eetstoornis. Ik wens je veel succes. En beterschap Lachen .

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 20:38

Ik denk niet dat hier sprake is van een eetstoornis (als in anorexia of boulimia) Wel klinkt dit als een serieuze schreeuw om aandacht (onbewust) zoals al eerder genoemd een veel voorkomend probleem in gezinnen met een ernstig (chronisch) ziek kind. Hoezeer je ook je best doet te voorkomen dat de oudste minder aandacht krijgt, het is bijna niet te voorkomen. Inderdaad niet al te veel aandacht aan besteden, haar lekker blijven betrekken bij het eten. En pannekoeken zijn trouwens zo slecht nog niet hoor. In een pure pannekoek (dus zonder beleg) zit helemaal niks slechts, prima voedingsstoffen. Natuurlijk mis je dan je groente, maar als ze wel pannekoeken wil eten, krijgt ze tenminste wat binnen.
Als de situatie niet snel verbetert, zou ik proberen in contact te komen met een gedrags-/ gezinstherapeute. Zij kunnen je helpen en je wijzen op bepaalde handelingen/patronen die erin geslopen zijn. Je kunt hier echt heel veel aan hebben!
succes met je twee prachtige dochters!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 22:00

Citaat:
Hmm... ik vind het wel heel apart dat klasgnoten zeggen dat ze slank moet blijven... en dat onder kinderen van 5 jaar...

Ik vind dit helemaal niet raar in dit Sonja Bakker tijdperk. De hele wereld draait om slank zijn en menig ouder is aan het Bakkeren. dat nemen kinderen over en spelen ze door.

Daarom heb ik een hekel aan al die lui die de hele tijd maar roepen dat ze te dik zijn en op dieet moeten. Mijn moeder is al haar hele leven lang op dieet en ik had een werkgeefster die lichterlijk verslaafd was aan dieeten en het ook elke dag zei dat dik zijn niet mooi is.

Voor de TS: Ik denk dat het belangrijk is dat je nu hulp gaat inschakelen...sterkte ermee.

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 22:26

Dat is moeilijk,, ik zou gewoon naar de dokter gaan.. Die kan je denk wel vertellen wat je moet doen en wat het is... Heel veel sterkte ermee

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 22:27

Hoe is het er nu mee?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 01:25

Laat haar mee helpen met koken en boodschappen doen..zo ziet ze het leuke van eten wee in....
Misschien kan je een lekkere fruitshake maken, nog gezond ook (aangezien ze wel goed drinkt!)
Succes ermee

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 11:52

suusjwah schreef:
Volgens mij is dit de jongste zelf Lachen

meetje22 schreef:
Suuswah:Nee dit is de oudste van het stel.

En shadowflower,misschien is het niet zo bedoelt maar de manier waarop je het omschrijft komt op mij over alsof wij problemen hebben met ons jongste kind,maar deze is ziek geworden buiten onze schuld om.

Oh, laat ik nou denken dat je jongste 5 was!
Drinkt ze nog wel goed? Zo ja, daar misschien een stukje fruit bij geven?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 12:29

Jeetje.. Wat een gedoe zeg.. Ach gut Eerst Jamie, nu je andere dochter.

Ook ik denk dat dit iets anders is dan gewoon dwars zijn. Ik hoor her en der in het topic erg goede tips, maar het beste lijkt me toch even naar de dokter of een psycholoog te stappen om raad/advies, zulke mensen hebben (neem ik maar even aan) daar meer ervaring mee dan de gemiddelde bokker.

Ik wens je heel veel sterkte met je beide meiden!