Raar gevoel met plassen, wat kan het zijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Raar gevoel met plassen, wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:27

Ik denk blaasontsteking..

omdat je vaak moet plassen dit is niet te genezen met een doe het zelf advies.
Je moet je ochtendurine opvangen en naar de HA brengen dan krijg je een antibiotica kuur

Het is geen schimmelinfectie want dat heb je veel afscheiding (niet altijd) maar je vergaat van de jeuk en je hoeft niet vaker naar de wc..maar het plassen kan wel veel opijn doen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:28

Het enige wat je kan doen is heel veel water drinken en dan echt alleen water ivm met bacterieen enzo...maar dat haalt de kwaal niet weg.

Maar een beginnende blaasontsteking kan door veel water drinken "genezen"

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:29

Bij schimmel heb je meestal vies ruikende afscheiding, als ik even in mijn blaasontstekingen geschiedenissen duik, klinkt dit inderdaad toch als een blaasontsteking!

Ik kan naar de HA gaan meestal nog voorkomen door deze tip:

Zoals al eerder genoemd: Verhoog vanavond je zuurgraad in je urine even (overdosis vitamine C nemen, van die 1000mg bruistabletten, 2 a 3 in een klein bekertje water voordat je gaat slapen) Vitamine C die je niet nodig heb, plas je uit, dus de zuurgraad van je blaas gaat tijdelijk omhoog, kunnen die bacterieen niet tegen. Morgenochtend goed uitplassen, is het dan het gevoel nog steeds niet weg--> HA!

Dus geen advies om zelf te gaan doktoren maar deze actie helpt bij mij in 60 % van de gevallen.

Succes en beterschap

laudtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:35

ellepel schreef:
als ik wat kou op mijn blaas heb ( zo noem ik het dan)dan voel ik hetzelfde als jij hoor.

Knipoog veel drinken dus en je kunt eventueel wat extra vitamine c nemen, dan gaat de zuurgraad in je blaas omhoog en kunnen bacterien wat minder goed hun best doen daar.
duurt het te lang dan kun je altijd nog even naar je huisarts gaan

Ga liever voor de zekerheid zsm langs je huisarts met een potje.... Als je namelijk te lang wacht loop je het risico dat je blaasontseking overgaat in een nierbekkenontsteking of dat je een chronische blaasontsteking krijgt. Geloof me, dat wil je niet! Zoals je het omschrijft klinkt het als een blaasontsteking. Ik heb hier ook vaak last van.
Waardoor kun je het enigzins voorkomen:
plassen na de sex
veel water drinken
cranberrysap drinken helpt bij sommige mensen

Beterschap!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:40

Hmz... je zei dat je nu ook last hebt van een koortslip?
Het kan ook herpes zijn... is namelijk zéér besmettelijk, ook voor jezelf als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik hoop voor je dat het een blaasontsteking is, maar je zou de eerste niet zijn die zo aan herpes genitalis komt...

Beterschap en sterkte!

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 15:44

sambagirl schreef:
Bij schimmel heb je meestal vies ruikende afscheiding, als ik even in mijn blaasontstekingen geschiedenissen duik, klinkt dit inderdaad toch als een blaasontsteking!

Ik kan naar de HA gaan meestal nog voorkomen door deze tip:

Zoals al eerder genoemd: Verhoog vanavond je zuurgraad in je urine even (overdosis vitamine C nemen, van die 1000mg bruistabletten, 2 a 3 in een klein bekertje water voordat je gaat slapen) Vitamine C die je niet nodig heb, plas je uit, dus de zuurgraad van je blaas gaat tijdelijk omhoog, kunnen die bacterieen niet tegen. Morgenochtend goed uitplassen, is het dan het gevoel nog steeds niet weg--> HA!

Dus geen advies om zelf te gaan doktoren maar deze actie helpt bij mij in 60 % van de gevallen.

Succes en beterschap

OK, dus als ik zeg maar 3000 gram bruistabletten vitamine C neem voordat ik ga slapen, en het gevoel is weg, is het dus een blaasontsteking? Of juist andersom?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:46

Kom op zeg neem dat nou niet te serieus blaasontsteking kan schadelijk zijn hoor...

Ga gewoon naar de HA die bacterie verdwijnt alleen door een antibotica

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:50

Als je genoeg drinkt en je lichaam sterk genoeg is gaat blaasontsteking vanzelf wel over. Heb er ruim een jaar geleden ook een week of 3/4 mee gelopen en is gewoon vanzelf over gegaan, begon ook net zoals jij nu vertelt!

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 15:50

tita schreef:
Kom op zeg neem dat nou niet te serieus blaasontsteking kan schadelijk zijn hoor...

Ga gewoon naar de HA die bacterie verdwijnt alleen door een antibotica

Ok, ik weet ook niet precies wat er is, maar ik sta open voor alle tips en ben blij dat mensen me hiermee willen helpen. Ik weet dat een blaasontsteking schadelijk kan zijn, en ik ga ook serieus met mijn gezondheid om.
Ik ga in ieder geval morgenvroeg eerste werk naar de huisarts met een potje.

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 15:53

Ik heb nog een klein vraagje. Ik moet sinds zondag ook snachts rond 5u plassen (heb ik anders nooit) en dan weer even nadat ik ben opgestaan. Moet ik mijn "nachtplasje" opvangen of het plasje van rond 8u?

laudtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:57

het beste is om "gewassen" ochtend-urine op te vangen. Ik zou om 8 uur naar de wc gaan. Eerst klein beetje plassen in het toilet, dan wat opvangen en de rest weer gewoon in de toilletpot. Maar ze kunnen het toch wel zien hoor, als je blaasontsteking hebt. Heb je ook koorts?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:58

Ik zou de plas van 5 uur opvangen dat is toch je eerste plas na de nacht

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 16:03

Wat is "gewassen" ochtendurine?
Ik kan het natuurlijk ook proberen door te slapen tot 7u.

Ik weet niet of ik koorts heb, heb geen thermometer bij de hand.
Ben de laatste weken niet zo heel erg fit, maar heb het erg druk op het werk, ben in november flink verkouden geweest (heb ik zowat elk jaar in november door het weer) en mijn paard heeft wat getobt met haar gezondheid.

Nu ben ik nog een klein beetje verkouden, de grootste drukte op het werk is sinds maandag voorbij en mijn paard is weer gezond. Heb een koortslip, en die komt altijd als ik het superdruk heb. Maarja, nu heb ik dit...

laudtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:10

gewassen ochtendurine is dat wat ik uitlegde: eerst beetje plassen in toilet en pas daarna de plas opvangen in een potje, die plas noemen ze "gewassen".

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:11

Liselot11 schreef:

Ben de laatste weken niet zo heel erg fit, maar heb het erg druk op het werk, ben in november flink verkouden geweest (heb ik zowat elk jaar in november door het weer) en mijn paard heeft wat getobt met haar gezondheid.

Nu ben ik nog een klein beetje verkouden, de grootste drukte op het werk is sinds maandag voorbij en mijn paard is weer gezond. Heb een koortslip, en die komt altijd als ik het superdruk heb. Maarja, nu heb ik dit...

Daar moet je ook mee oppassen. Als je aan je koortslip hebt gezeten en je hebt het vocht daarvan aan je vingers en je zit vervolgens aan je vagina bijv. om een tampon in te brengen, dan kun je daar herpes van krijgen. Een koortslip is namelijk ook herpes....en je kunt jezelf zo besmetten met een SOA. Nooit geweten, totdat mijn nichtje van 12 dit overkwam!

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 16:25

polly2 schreef:
Liselot11 schreef:

Daar moet je ook mee oppassen. Als je aan je koortslip hebt gezeten en je hebt het vocht daarvan aan je vingers en je zit vervolgens aan je vagina bijv. om een tampon in te brengen, dan kun je daar herpes van krijgen. Een koortslip is namelijk ook herpes....en je kunt jezelf zo besmetten met een SOA. Nooit geweten, totdat mijn nichtje van 12 dit overkwam!

Ok bedankt voor de informatie. Ik zit alleen vrijwel niet aan mijn koortslip (wat moet ik eraan zitten?) en als ik eraan zit, was ik altijd meteen mijn handen, omdat ik weet dat het heel besmettelijk is!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:16

Cyntje schreef:
sweetheart schreef:
Het zou ook nog een schimmelinfectie kunnen zijn, niets om je voor te schamen trouwens, bijna elke vrouw heeft er wel eens last van. (als je meer info wil, dan per PB)

Dan moet je ook duidelijk andere symptomen hebben Ja

Niet noodzakelijk hoor, ik heb het ook al een paar keer gehad en het begin is precies zoals de TS beschrijft. Altans bij mij dan.

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 11:03

Heb net een potje bij de dokter afgeleverd, dus hopelijk weet ik zo wat het is.

Ik wil jullie allemaal vast bedanken voor jullie reacties, ik ben er enorm mee geholpen!

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:05

Liselot11 schreef:

Ik wil jullie allemaal vast bedanken voor jullie reacties, ik ben er enorm mee geholpen!

Doet de assistente dat niet gelijk dan? Bij ons word het gelijk gedaan Ja

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 11:11

mieske schreef:
Liselot11 schreef:

Doet de assistente dat niet gelijk dan? Bij ons word het gelijk gedaan Ja

Ik zit nu op mijn werk, ik heb het om half 9 afgegeven en ze zou me bellen. Dus ik neem aan dat mijn telefoon elk moment kan gaan...

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:15

bij ons wordt het ook gelijk gedaan, krijg je resceptje mee en dan door naar de apotheek

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:25

bij ons niet...s'morgens is het spreekuur en s'middags de testjes om 14.00 mag je bellen Haha!

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 11:27

Heb net de dokter aan de lijn gehad. Het is niet echt duidelijk ofdat het een blaasontsteking is, daarom duurde het wat langer. Ze wil het graag in de stoof (op kweek) zetten en dan weet ik morgenvroeg wat het is... Mocht het een blaasontsteking zijn gaat er meteen een receptje naar de apotheker en gaat mijn moeder het ophalen.

Ze vroeg ook hoe sterk de klachten waren, en ze zijn inderdaad minder sterk als mijn blaasontsteking 2 jaar geleden. Ik weet nu dus helaas nog niets... Morgen dus even afwachten.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:28

Verdorie maar goed dat je wel gegaan bent, want gezond is het iig niet.

we horen het morgen wel van je en als het goed is, krijg je je medicijnen dit weekend dus zal je snel verlost zijn *LOL*

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:46

ik ben benieuwd wat de uitslag is... Mocht het blaasontsteking zijn dan zijn citroen,mandarijnen,sinaasappelen enz goed voor je!

ben benieuwd