doktersbriefje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie2

Re: doktersbriefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 09:24

verootjoo schreef:
21!! En dan nog om een briefje vragen.. Vind dit echt belachelijk Scheve mond Je bent niet eens leerplichtig... Als zij jou niet gelooft als je zegt dat je ziek bent, dan maar lekker niet hoor.
Ik heb nu pfeiffer, en heb dat ook op school aangegeven. Maar ze moeten het niet proberen om daar een briefje voor te gaan vragen hoor, wat een onzin Haha! Gelukkig doen ze dat ook niet.

Ik ben het hier helemaal mee eens.. Pff, een doktersbriefje? Je moet gewoon naar de dokter, klaar, punt uit.. Als ze dat niet geloven nou dan lekker niet toch? Flikker op zeg, onzin ..

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 09:26

Trouwens, wij moeten altijd gewoon een afwezigheidsbriefje invullen met de reden erop, en dat door je mentor/mentrix laten ondertekenen. (2e jaars mbo)

Mieky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:53

@ Verootjoo: bij een toets moet je sowieso met 'bewijs' komen, en wanneer ik bij een vak meer dan 2 colleges mis zonder gegronde reden (met bewijsstukken en overleg met de docent en de studieadviseur) word ik zonder pardon uit het vak gedonderd.

@ Kyle: als je ziek bent en je hebt geen briefje, en je mist verplichte onderdelen/meer dan 2 colleges, heb je dikke pech want dan mag je gewoon het vak niet meer volgen.

Bij mij op de Uni (Universiteit Utrecht - faculteit Letteren/Geesteswetenschappen) zijn ze ook wel extreem streng hoor! Maar ik heb nu 3 keer een tentamen/toets gemist door overmacht (overlijden van familielid, begrafenis, gebroken pols) en heb het wel welke keer in goed overleg met de docenten en studieadviseur kunnen regelen.