Vraagje over Pfeiffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FamBloem

Re: Vraagje over Pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 01:23

Mijn vriend heeft ook Pfeiffer gehad.Heeft er zelfs mee in het ziekenhuis gelegen.Omdat hij er 4 maanden last van had en al 3 maanden niet had gegeten.Ik heb gewoon al die tijd met hem gezoend/kust.Maar heb er zelf helemaal geen last van gehad

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 08:51

Zonnebloem schreef:
Misschien weet iemand hier iets van.
Toen ik pfeiffer had (2 jaar geleden) heb ik dus geen rust genomen ook niet toen ik dus echt ziek was de eerste weken (door omstandigheden kon ik niet thuis gaan zitten) en heb dr nu nog heel veel last van.
Mijn bloed is ook niet goed, er zitten te veel witte bloedlichaampjes in. Het schijnt dat mijn lichaam nog tegen de pfeiffer aan het vechten is maar dat het virus niet meer actief is dus dat het vecht voor niks en dat ik daarom zo verschrikkelijk moe en beroerd ben. Moet nu om de zoveel tijd bloed laten prikken om te kijken hoe het gaat, maar het is nog steeds niet goed. Wie o wie kent dit?

Ik ken het zelf nog niet omdat ik het daarvor nog niet lang genoeg is maar ik vind het vreemd dat je bloed moet prikken! Of prikken ze je dan op et aantal witte bloedlichaampjes oid?

Ik weet wel dat de nasleep van pfeiffer gigantisch lang kan zijn dus opzich vind ik je verhaal niet vreemd.. veel SUPER vervelend natuurlijk!

Op www.ziektevanpfeiffer.nl kun je heel veel meer lezen en daar is ook een forum (daar ben ik veel wijzer geworden *LOL* (forum.ziektevanpfeiffer.nl)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 13:51

MissPromiss, ze prikken idd op witte bloedlichaampjes,
thanx voor de link, zal zo ff kijken

kaprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 14:39

ik heb ook pfeifer.. ik hoorde dat het na 6 weken niet meer besmettel;ijk is of nadat je keelontsteking hebt gehad.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 14:48

MissPromiss schreef:
Ik denk toch dat je daar dan overheen moet want besmettelijk schijn je dus wel je hele leven te zijn.. Tuurlijk is het banketstaaf maarja het komt nou eenmaal voor.. Bovendien heeft een groot deel het al eens gehad wat de kans alweer kleiner maakt.

Ik heb het ook vanaf augustus (nouja.. toen geprikt had het al in juni) en ook vrij erg maar het gaat nu nog steeds achteruit dus ik hoop dat het snel opknapt..
Ik heb wel al die tijd met mijn vriend gezoend. Ik wist het pas 3 maanden later dus als hij besmet zou worden was hij het al lang geweest.
Hij heeft zich toen wel laten testen om er zeker van te zijn maar hij had het niet. Kans is dus groot dat hij het al heeft gehad Haha!

Ook als je al Pfeiffer hebt gehad, kunnen ze dat in je bloed zien. Dus hij zal het wel niet gehad hebben. Ik heb 2 weken geleden mn uitslag gekregen en ook Pfeiffer, gelijk gevraagd of het nog besmettelijk was want dat kunnen ze óók zien, en het was niet besmettelijk meer. De dokter zei dat het maar 2 weken besmettelijk is, maar die tijd had ik al ver achter me gelaten. Vork
Een heel groot deel van de jongeren (onder de 20) heeft Pfeiffer al gehad. Maar vaak komt het voor dat je het totaal niet merkt, of dat je een griepje hebt en het na een weekje over is. Daarom is het moeilijk om erachter te komen van wie je het gekregen hebt. Knipoog
Pfeiffer kan je ook geen 2e keer meer krijgen, je kan er wel een chronische vermoeidheid aan overhouden of een variant erop, het broertje/zusje van Pfeiffer, die dezelfde symptomen heeft.
Zo genoeg? Clown

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 15:32

Wat apart.. ik ben namelijk woensdag dus bij mijn huisarts geweest en die zegt dat het geen zin heeft om bloed te prikken omdat het alleen aantoonbaar is in je bloed als je ook de keelontsteking enzo hebt (dus in het begin) Hij zei dus dat mn vriend het wél gehad kan hebben

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 16:45

Oh bij mij werd gezegd dat ze aan je bloed kunnen zien of je het hebt of al gehad hebt want het heeft te maken met de antistoffen (?) die erin zaten. Bij mij konden ze dan weer zien dat het zich al aan het herstellen was, waar ik helaas niks van merk.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 18:24

ow wat stom Tong uitsteken Want ik wilde dus graag weten of het bij mij nog steeds de pfeiffer is die actief is of dat ik toch ook wat anders heb omdat het alleen maar bergafwaarts gaat en ik na driekwartjaar dus nog steeds minder wordt en nu zo'n beetje niets meer kan.. Maar toen zei hij dat het geen zin had omdat de antistoffen alleen in je bloed zitten als je lichaam er tegen vecht en de nasleep komt pas als die antistoffen uit je lichaam zijn.. alleen die antistoffen hebben zoveel schade aangericht dat die nasleep dus komt..

Eigenlijk is er volgensmij heel weinig over pfeiffer bekend,.. best raar aangezien er zoveel mensen last van hebben!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:19

MissPromiss schreef:
In principe ben je altijd vatbaar, alleen de weerstand van de een is gewoon beter dan de ander. Dat jouw vriend er nooit last van gehad heeft komt dan waarschijnlijk omdat hij het in zijn kinderjaren al eens gehad heeft; meer dan de helft van de kinderen onder de 10 jaar hebben namelijk het Epstein Barr virus al gehad en merken dit niet of door een simpel griepje. Je bent dan echter wel beschermd tegen de ziekte!
Overigens heb ik net een stukje gevonden over pfeiffer op internet:
Hoe lang ben je besmettelijk als je Pfeiffer hebt (gehad)?

Ook hierover verschillen de meningen. In ieder geval is zeker dat je het meest besmettelijk bent in de incubatietijd. Dat is de tijd dat je al wel besmet bent met het virus, maar er nog geen last van hebt. De incubatietijd is 4 tot 6 weken. Daarna neemt de 'besmettelijkheid' af, maar het virus blijft nog wel in de keel 'zitten'. Dan kan je nog een aantal jaar anderen besmetten (of zelfs je hele leven, maar dat is dus niet helemaal duidelijk).

(bron: http://ziektevanpfeiffer.nl/)

Wow Bloos! Mij is altijd verteld dat je maar een korte periode besmettelijk bent. Dat je er last van blijft houden is helaas wel pijnlijk duidelijk geworden. Ik heb het gehad op mijn 17de, ben nu 25, maar weerstand en uithoudingsvermogen zijn nog steeds waardeloos Scheve mond

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 01:58

De dokter vertelde mij vorig jaar dat ik waarschijnlijk toen ik klein was (4) of kort geleden pfeiffer heb gehad. Nu kon het ook zijn dat dit chronisch word. Een kennis van mij heeft hier al jaren last van. Ik ook ben alle dagen heel moe en heb weinig zin om wat te doen. Heb altijd al een lage weerstand gehad waardoor dit alleen maar erger word. Heb pas geleden nog bloed geprikt en de dokter zei dat de pfeiffer cellen nog steeds aanwezig waren. Mja ik ben ook geen dokter. Maar wat is nu de beste tip om je weerstand omhoog te krijgen. Word echt ziek van het constand moe zijn.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 15:49

Mijn ervaring is helaas dat er niet iets bestaat wat je er snel weer bovenop helpt. Luister naar je lijf, pak je rust als dat moet. Eet heel gezond, mijn herstel ging een stuk sneller toen ik suiker en vet liet staan. Pas gewoon goed op je lijf. Je zal iedere keer als het wat beter gaat weer een keer ziek worden en weer een grote stap achteruit zetten, maar stukje bij beetje wordt je wel steeds sterker. Maar nogmaals, dat is een lang proces.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 11:47

En lekker veel vitamientjes naar binnen Haha!

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:48

Zo, het ging bij mij een tijd goed, maar heb het weer te pakken denk ik. Keelonsteking, opgezette klieren en weer onwijs moe. Zou dat aan het weer liggen?
Want door de pfeiffer is je weerstand ook erg laag toch? Ik heb ook twee wondjes in mijn gezicht die maar niet helen, pfff hoop echt dat die pfeiffer snel over is.

Hoelang heeft/duurt het bij jullie (geduurt)? Ik heb het nu vanaf begin augustus.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:29

Kan goed hoor! Je weerstand is inderdaad heel laag en op het moment gaat er veel griep rond dus kan goed dat je dat meegepakt hebt.

Ik heb het nu bijna een jaar..