Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zonnebloem schreef:Misschien weet iemand hier iets van.
Toen ik pfeiffer had (2 jaar geleden) heb ik dus geen rust genomen ook niet toen ik dus echt ziek was de eerste weken (door omstandigheden kon ik niet thuis gaan zitten) en heb dr nu nog heel veel last van.
Mijn bloed is ook niet goed, er zitten te veel witte bloedlichaampjes in. Het schijnt dat mijn lichaam nog tegen de pfeiffer aan het vechten is maar dat het virus niet meer actief is dus dat het vecht voor niks en dat ik daarom zo verschrikkelijk moe en beroerd ben. Moet nu om de zoveel tijd bloed laten prikken om te kijken hoe het gaat, maar het is nog steeds niet goed. Wie o wie kent dit?
MissPromiss schreef:Ik denk toch dat je daar dan overheen moet want besmettelijk schijn je dus wel je hele leven te zijn.. Tuurlijk is het banketstaaf maarja het komt nou eenmaal voor.. Bovendien heeft een groot deel het al eens gehad wat de kans alweer kleiner maakt.
Ik heb het ook vanaf augustus (nouja.. toen geprikt had het al in juni) en ook vrij erg maar het gaat nu nog steeds achteruit dus ik hoop dat het snel opknapt..
Ik heb wel al die tijd met mijn vriend gezoend. Ik wist het pas 3 maanden later dus als hij besmet zou worden was hij het al lang geweest.
Hij heeft zich toen wel laten testen om er zeker van te zijn maar hij had het niet. Kans is dus groot dat hij het al heeft gehad
MissPromiss schreef:In principe ben je altijd vatbaar, alleen de weerstand van de een is gewoon beter dan de ander. Dat jouw vriend er nooit last van gehad heeft komt dan waarschijnlijk omdat hij het in zijn kinderjaren al eens gehad heeft; meer dan de helft van de kinderen onder de 10 jaar hebben namelijk het Epstein Barr virus al gehad en merken dit niet of door een simpel griepje. Je bent dan echter wel beschermd tegen de ziekte!
Overigens heb ik net een stukje gevonden over pfeiffer op internet:
Hoe lang ben je besmettelijk als je Pfeiffer hebt (gehad)?
Ook hierover verschillen de meningen. In ieder geval is zeker dat je het meest besmettelijk bent in de incubatietijd. Dat is de tijd dat je al wel besmet bent met het virus, maar er nog geen last van hebt. De incubatietijd is 4 tot 6 weken. Daarna neemt de 'besmettelijkheid' af, maar het virus blijft nog wel in de keel 'zitten'. Dan kan je nog een aantal jaar anderen besmetten (of zelfs je hele leven, maar dat is dus niet helemaal duidelijk).
(bron: http://ziektevanpfeiffer.nl/)