Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Midasje schreef:Ik denk dat iedereen die zich hier nu "meld" ook wel redelijk gevoelig is voor haast en dergelijke en misschien ook wel een perfectionist is.
Hoop iig dat het wel een x over gaat.
katchina schreef:Misschien ben je aan het hyperventileren?
Door spanning/stress en angstgevoelens ga je ongemerkt wat dieper ademhalen.Dit geeft een gevoel van opluchting,is hetzelfde als een diepe zucht.
Als je dit een poosje doet krijg je last van hartkloppingen,tintelingen in je handen en armen e.d.terwijl er verder lichamelijk niets vast te stellen is door de HA.Je kan het iig vragen,dan gaat hij wel verder aan jou doorvragen en wie weet wat er bovenkomt.
Nog een vraagje aan degenen die hier ook last van hebben.Hoe gaan jullie met je paard om?Heeft het ook invloed op de omgang met je paard of niet?Ik bedoel als je zenuwachtig en angstig bent van binnen,merkt je paard dit toch ook..
katchina schreef:Dit soortMidasje schreef:Ik denk dat iedereen die zich hier nu "meld" ook wel redelijk gevoelig is voor haast en dergelijke en misschien ook wel een perfectionist is.
Hoop iig dat het wel een x over gaat.
Hebben hier mensen ook last van AD(H)D?
Ik weet het,het is een verschrikkelijk mode verschijnsel maar het zou een heleboel v/d genoemde symptomen verklaren.
crossmonster schreef:mijn hartslag is wel een aantal keer omhoog gegaan..
wat tieme omschrijft heb ik dus ook,dat is al jaren bekend, chronische hyperventilatie
ik heb daarvoor ademhalingstherapie gehad en doe aan yoga,beide helpen wel iets ,
ik zit nu te denken, het is vorige week dinsdag begonnen, en daarna aanhoudend gebleven
dinsdagmiddag kreeg ik ineens dat gevoel en hartkloppingen en wat misselijk .
Randy01 schreef:katchina schreef:Misschien ben je aan het hyperventileren?
Door spanning/stress en angstgevoelens ga je ongemerkt wat dieper ademhalen.Dit geeft een gevoel van opluchting,is hetzelfde als een diepe zucht.
Als je dit een poosje doet krijg je last van hartkloppingen,tintelingen in je handen en armen e.d.terwijl er verder lichamelijk niets vast te stellen is door de HA.Je kan het iig vragen,dan gaat hij wel verder aan jou doorvragen en wie weet wat er bovenkomt.
Nog een vraagje aan degenen die hier ook last van hebben.Hoe gaan jullie met je paard om?Heeft het ook invloed op de omgang met je paard of niet?Ik bedoel als je zenuwachtig en angstig bent van binnen,merkt je paard dit toch ook..
Zodra ik bij mijn paard was, had ik hier geen last van, of tenminste een sterk verminderd gevoel. Juist bij hem kon ik even tot ontspanning komen en enkele zaken uit mijn hoofd zetten. Een enkele keer kon ik me niet beheersen en was het wel te merken aan mijn prikkelbaarheid. Dan kon ik gewoon minder van hem hebben. Maar dat had hij binnen de kortste keren in de gaten en gedroeg zich dan ook ernaar. Heel maf misschien, maar hield zich dan gewoon wat rustiger en bleef lief. Ook laat mijn paard zich niet beïnvloeden door eventuele zenuwen van mijzelf. Dus ik heb er wat dat betreft weinig van gemerkt in mijn paard, gelukkig!