aanhoudend gejaagd gevoel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: aanhoudend gejaagd gevoel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 13:42

ik heb het niet sneller warm,
ik ben altijd al een vreemde geweest, dus ene moment hyper en andere moment moe

ik denk zelf toch aan stress, heb de laatste tijd weer enorme pech gehad, zowel met mezelf als met de dieren , en dat hakt er gewoon in.
zo had ik het naar mijn zin op een manege, lesgeven was hartstikke leuk, maar contract werd niet verlengt, omdat ik de zaterdag wilde ruilen, de zaterdag was vreselijk, honderden kinderen, teveel lessen, geen pauze, superdruk in de kantine, ik werd echt ongelukkig van die dag.
maar de andere dagen vond ik het wel erg leuk. maar goed het weggaan en die rotzaterdag hebben een hoop stress met zich meegebracht

daarnaast heb ik 2 rottige zaken lopen die mij geld kosten , buiten mijn schuld om, een hoop geld, meer dan 1500 euro. geld dat ik juist zo hard nodig heb...

maar goed om die redenen , en feit dat ik te sensitief ben, doen mij denken dat het stress is ...

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 14:14

Heb je al een afspraak gemaakt met je huisarts Breg?

Maar door al die minder leuke dingen die je meemaakt denk ik ook aan een soort stress idd. En het is ook nog een december, dan heb ik er ook vaak last van.
Probeer zo positief mogelijk te zijn. Praat er veel over met mensen (waar je het aan kwijt wil natuurlijk) en probeer veel te ontspannen en leuke dingen te doen. Ik denk dat dat het beste medicijn is in dit geval.

En ik zou toch voor de zekerheid je bloeddruk even laten meten. kan nooit kwaad. Succes en laat je niet gek maken Ach gut

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 22:57

Toen ik het aan mijn schildklier had, had ik ook vreselijke dorst, ik bleef drinken.
Heb jij dat ook?

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 23:34

ik herken dit wel....bij mij is het absoluut stress Sigaar Mn moeder noemt het een unheimlich gevoel Vork

als ik je verhaal zo lees, zou het misschien geen verrassing zijn? (veel stress factoren,gevoelig type)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 05:43

nou ik doe er alles aan om te ontstressen, maar het lukt gewoon niet.
daarbij heb ik irl ook niemand om echt mee te praten,
de meesten gebruiken mij juist als schouder ..

ik kan de dokter pas morgen of overmorgen of met wat pech pas vrijdag bereiken .

ik werd vanochtend zo eng wakker, leek wel of het stormde van binnen, was gewoon eng.
hartkloppingen ... Scheve mond

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 08:40

Ga desnoods even langs de eerste hulp post in het ziekenhuis Bregje... dan wordt je in ieder geval even onderzocht ecg van je hart etc...

Ik herken het precies je bovenste stukje, heb het precies zo en om nou naar een psych of iets te stappen zie ik niet zitten...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 09:32

Ondanks dat het lang niet alleen hierdoor veroorzaakt kan worden, maar hoeveel koffie drink je op een dag? Teveel koffie/ cafeïne kunnen ook je hart e.d. beïnvloeden. Het is geen oplossing (wellicht drink je wel helemaal geen koffie) maar als je wel veel drinkt kun je beginnen met minderen daarmee.

Succes in ieder geval Lachen

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 13:13

Ik heb daar ook af en toe last van. Zeker als ik ergens gestressd over ben en ook nog eens de hele dag achter de pc moet zitten voor mijn werk. Even een uitlaatklep zoeken wil nog wel eens helpen, een rondje gaan rennen bijvoorbeeld.
Bij stress/angst word je lichaam eigenlijk klaargestoomd om te vluchten/vechten dus als je dat dan niet kan of doet, wordt het een nogal opgekropt gevoel, bij mij altans.
Wat ook wel een beetje helpt is even in mijn hoofd alles doornemen waar ik mee rondloop. Dan blijkt dat meestal minder erg te zijn dan mijn 'gevoel' zegt en voel ik me ietsje minder gespannen/naar.
Maar ik denk dat ik weet wat je bedoelt en het is rot! M'n maag voelt 'naar' en mijn spieren zijn continu aangespannen, bah.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 13:21

Ik had het gisternacht nog, na een ruzie. Hele nacht stijf in mijn bed gelegen met een hoge hartslag en geen minuut geslapen, op zo'n moment kun je gewoon niet ontspannen.
In de loop van de volgende dag is het geleidelijk overgegaan (vooral omdat ik erover heb kunnen praten) maar als het langer aanhoudt is dat vreselijk irritant.

Als ik jou was, en je denkt dat het psychisch is, zou ik gewoon een avondje alles opzij zetten en langsgaan bij een vriendin of familielid of opbellen, zodat je even je hart kun luchten. Zelfs al heb je het idee dat je zeurt, of dat het geen "echte" vriend of vriendin is... mensen kunnen het meestal wel waarderen als je ze in vertrouwen neemt, ook al denk je zelf van niet. Zeker mensen die jou als schouder hebben gebruikt zullen misschien blij zijn dat ze iets terug kunnen doen.

Als dat echt niet kan kun je misschien een soort van dagboek bijhouden, waar je alles inschrijft voordat je gaat slapen. Dat helpt misschien om dingen los te laten voordat je aan je nachtrust begint.

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 13:25

Misschien ben je aan het hyperventileren?
Door spanning/stress en angstgevoelens ga je ongemerkt wat dieper ademhalen.Dit geeft een gevoel van opluchting,is hetzelfde als een diepe zucht.
Als je dit een poosje doet krijg je last van hartkloppingen,tintelingen in je handen en armen e.d.terwijl er verder lichamelijk niets vast te stellen is door de HA.Je kan het iig vragen,dan gaat hij wel verder aan jou doorvragen en wie weet wat er bovenkomt.
Nog een vraagje aan degenen die hier ook last van hebben.Hoe gaan jullie met je paard om?Heeft het ook invloed op de omgang met je paard of niet?Ik bedoel als je zenuwachtig en angstig bent van binnen,merkt je paard dit toch ook..

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 13:28

Misschien moet je even je bloeddruk laten controleren. Mijn moeder had ook een tijd zo'n gejaagd gevoel en toen bleek haar bloeddruk dus te hoog te zijn.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 13:32

Ik heb hier ook last van en weet nog steeds niet wat ik er allemaal mee aan moet, maar het is heel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.
Mijn kwalen zijn:
* Hartkloppingen
* Hypoventilatie
* spanning in mijn hele lichaam
* vage angsten ( regen - zon - donker worden )

Het komt bij mij ook als een aanval als ik er last van krijg wil ik ook gelijk naar bed en slapen. ( eigelijk al een teken van oververmoeid )
Hierdoor durf ik vaak ook niet weg.

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 13:37

Ook ik heb dit gevoel zeer regelmatig en de laatste tijd bijna aldoor! Heel vervelend gevoel, ik kan er niet van slapen, maar ben tegelijkertijd doodmoe! Inderdaad ook die spanning, en gevoelens van haast en dat ik veel moet doen, terwijl dat wel meevalt! Ook ik vind het fijn om te lezen dat er meerdere mensen zijn die dit gevoel hebben! Ik hou dit even in de gaten!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 13:39

Crossmonster, wat jij beschrijf is echt hyperventilatie, die sluimerende vorm waarover geschreven werd, die nu lanzaam in paniekaanvallen over kunnen gaan.

Dat gejaagde gevoel, chaos in je hoofd, het continu voelen... zo herkenbaar. Zorg echt dat je even naar de dokter gaat. Als je hier te lang in blijft hangen wordt het alleen maar erger en je moet juist even een zetje hieruit hebben. De dokter zal je wat kalmerends voorschrijven zodat je even tot jezelf kan komen.

En echt even ontstressen, je lichaam waarschuwt je nu, je moet echt luisteren. Ook idd even geen lichamelijk oppeppende dingen nemen zoals koffie ed.

Je moet voorkomen dat je gaat ontaarden in paniekaanvallen en de vage angsten zoals hierboven beschreven. Het kan je leven gaan beheersen voor een tijdje. Maar een ding kan ik je verzekeren, het gaat weer over!

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 13:41

Ik denk dat iedereen die zich hier nu "meld" ook wel redelijk gevoelig is voor haast en dergelijke en misschien ook wel een perfectionist is.
Hoop iig dat het wel een x over gaat.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 13:53

Er bestaan complicaties na griep.
Ik zou inderdaad even naar de huisarts gaan , en niet zelf gaan sturen in het gesprek naar psychische problemen , maar duidelijk aangeven dat je flink griep hebt gehad.

Succes ermee!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 14:02

Ík herken het gevoel ábsoluut. Kawa heeft het ook erg goed omschreven. Ik heb dit ook zooooo vaak gehad in momenten van stress, als ik veel aan mijn kop had en vooral dingen die zo 1, 2, 3 niet opgelost konden worden.
Ik heb meerdere van deze perioden gehad en kon wel weken duren inderdaad. Alleen werd ik er niet moe van; ik kon gewoon niet slapen…het voelt voor mij dan alsof mijn lichaam adrenaline blíjft aanmaken. Alsof ik constant maar bleef doorgaan met ‘leven’ door die extra adrenaline stoot.

Het is absoluut niet gemakkelijk maar de enige echte oplossing hiervoor is om actief met de lopende oorzaken van je ongenoegen aan de slag te gaan. Die boete zien te betalen, ook al is het niet je schuld en de andere zaken die hebt lopen. Ook al kunnen ze vandáág niet opgelost worden, ga er wel actief mee aan de bak. Zo ben je ermee bezig en krijg je steeds beter het idee dat je de zaken onder controle hebt want waarschijnlijk heb je dit gevoel ook omdat je voelt dat je bepaalde dingen niet in de hand hebt (regelneef!).
Het heeft bij mij geholpen en ik begin al rustiger te worden. Bij mij is het zelfs een hele lange periode aan de orde geweest (financiële onrust/zorgen) en nu dat de zaken beter onder controle zijn, is het gevoel weg. Zo heel af en toe komt het even opzetten.
Ik begin nu zelfs op bepaalde punten héél erg het verschil in ‘rust’ te merken, zo rij ik niet meer standaard veel te hard met mijn auto, zit ik niet meer op mijn volle vermogen mede-weggebruikers uit te schelden als ze niet doorrijden of de regels niet goed toepassen, nu kan ik veel makkelijker denken: ‘ach joh, laat ook maar’..
Ik voel me daardoor nu ook gezonder en relaxter.

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 14:11

Dit soort
Midasje schreef:
Ik denk dat iedereen die zich hier nu "meld" ook wel redelijk gevoelig is voor haast en dergelijke en misschien ook wel een perfectionist is.

Hebben hier mensen ook last van AD(H)D?
Ik weet het,het is een verschrikkelijk mode verschijnsel maar het zou een heleboel v/d genoemde symptomen verklaren.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 14:25

katchina schreef:
Door spanning/stress en angstgevoelens ga je ongemerkt wat dieper ademhalen.Dit geeft een gevoel van opluchting,is hetzelfde als een diepe zucht.
Als je dit een poosje doet krijg je last van hartkloppingen,tintelingen in je handen en armen e.d.terwijl er verder lichamelijk niets vast te stellen is door de HA.Je kan het iig vragen,dan gaat hij wel verder aan jou doorvragen en wie weet wat er bovenkomt.
Nog een vraagje aan degenen die hier ook last van hebben.Hoe gaan jullie met je paard om?Heeft het ook invloed op de omgang met je paard of niet?Ik bedoel als je zenuwachtig en angstig bent van binnen,merkt je paard dit toch ook..

Zodra ik bij mijn paard was, had ik hier geen last van, of tenminste een sterk verminderd gevoel. Juist bij hem kon ik even tot ontspanning komen en enkele zaken uit mijn hoofd zetten. Een enkele keer kon ik me niet beheersen en was het wel te merken aan mijn prikkelbaarheid. Dan kon ik gewoon minder van hem hebben. Maar dat had hij binnen de kortste keren in de gaten en gedroeg zich dan ook ernaar. Heel maf misschien, maar hield zich dan gewoon wat rustiger en bleef lief. Ook laat mijn paard zich niet beïnvloeden door eventuele zenuwen van mijzelf. Dus ik heb er wat dat betreft weinig van gemerkt in mijn paard, gelukkig!

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 14:34

katchina schreef:
Dit soort
Midasje schreef:

Hebben hier mensen ook last van AD(H)D?
Ik weet het,het is een verschrikkelijk mode verschijnsel maar het zou een heleboel v/d genoemde symptomen verklaren.

Ben er nooit op getest maar heb je de zelfde klachten.k*t he

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 14:37

het kan ook een (beginnende, of vorm van) overspannenheid zijn..
mischien helpt het je om dingen op te schrijven, waardoor je problemen inzichtelijk worden.
je kan dan op zoek gaan naar oplossingen, en het misschien loslaten, je kan toch niet meer dan je op dit moment kan, en sommige dingen hebben tijd nodig.
inspanning afwisselen met ontspanning, dus niet de hele avond achter de pc terwijl je denkt aan wat je nog moet doen, maar de dingen doen die je kan doen, en dan pc uit en met kaarsjes aan en een boek op de bank, ik noem maar iets.
ik denk ook dat het goed is als je tegenover de mensen om je heen ook eens aangeeft dat jij ook wel eens ergens mee zit,
zodat je er ook over kan praten met hun,
het is belangrijk je grenzen aan te leren voelen, en jezelf niet te overvragen.

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 14:46

crossmonster schreef:
mijn hartslag is wel een aantal keer omhoog gegaan..

wat tieme omschrijft heb ik dus ook,dat is al jaren bekend, chronische hyperventilatie
ik heb daarvoor ademhalingstherapie gehad en doe aan yoga,beide helpen wel iets ,

ik zit nu te denken, het is vorige week dinsdag begonnen, en daarna aanhoudend gebleven
dinsdagmiddag kreeg ik ineens dat gevoel en hartkloppingen en wat misselijk .

Wat jij heb, heb ik precies hetzelfde.
Ik zit daar voor bij mensendieck om dat het innerlijke hyperfentilatie zou zijn.
Ik heb ook altijd zo'n zere buik en van die hartkloppingen en misselijk.
mensendieck helpt bij mij wel een beetje maar niet echt heel erg zeg maar..
voor de rest weet ik ook niet wat er nog meer aan te doen is. ik weet wel dat het echt SUPER irritand en vervelend is!

heel veel suc6 er verder nog mee Huilen

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 14:49

Randy01 schreef:
katchina schreef:

Zodra ik bij mijn paard was, had ik hier geen last van, of tenminste een sterk verminderd gevoel. Juist bij hem kon ik even tot ontspanning komen en enkele zaken uit mijn hoofd zetten. Een enkele keer kon ik me niet beheersen en was het wel te merken aan mijn prikkelbaarheid. Dan kon ik gewoon minder van hem hebben. Maar dat had hij binnen de kortste keren in de gaten en gedroeg zich dan ook ernaar. Heel maf misschien, maar hield zich dan gewoon wat rustiger en bleef lief. Ook laat mijn paard zich niet beïnvloeden door eventuele zenuwen van mijzelf. Dus ik heb er wat dat betreft weinig van gemerkt in mijn paard, gelukkig!

Ik heb hier gelukkig geen last van met rijden! Alleen met wedstrijden wordt ik altijd onwijs zenuwachtig en klap ik als het ware helemaal dicht! Gelukkig sleept mijn bijrijdpaard mij er wel doorheen Knipoog heb het in haar gedrag oid gelukkig nog nooit gemerkt!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 15:01

hey dankjulliewel voor alle lieve reacties.
ik kan bokt vaak vervloeken, maar dit bewijst weer dat bokt echt wel een ontzettende steun kan zijn.

traantjes biggelen stiekum hier over mijn wangen.

ik werd vanochtend zo ontzettend naar wakker, heb er gedurende de dag met tussenpozen flink last van gehad.

koffie ben ik idd al mee geminderd vandaag, heb verteld dat ik vannacht ontzettende hartkloppingen heb gehad.
ik kan heel makkelijk praten, dat scheelt.
heb met een collega vanalles besproken vandaag, ik zeg sorry ik ben een enorme kletskous maar hij vond het niet erg, ik kan goed luisteren zei die Lachen
we hebben het over vanalles gehad, mijn exen, die hij kende Bloos
en wat ik heb meegemaakt, ook over leuke dingen, en veeeel over paarden haha.
het helpt idd om veel te praten over gebeurde zaken .
feit is alleen dat ik niemand heb waar ik echt kan bij uitpraten, ik heb een echte beste vriendin, maar die zit zo anders in elkaar, ik heb wel vaker mijn psychische problemen aan haar verteld maar ze kan zich daar niet goed iets bij voorstellen,
we kunnen erg goed praten en ze is echt een schat, maar dit kan ik gewoon niet bij haar kwijt.
ik kan zo pas de dokter bellen, ze hadden pauze en ik kan helaas niet bellen als ik aan het werk ben, telefoon mag niet mee ivm hygiene , en ik ga niet in de kantine de dokter bellen , ze vragen altijd waar je voor komt. en dat vond ik wat moeilijk dus ...

even over de vragen, ik heb idd adhd en ben erg perfectionistisch
mijn lichaam laat me nog wel eens in de steek, dit geeft erg veel stress.
ik kan de zaken die spelen moeilijk loslaten,voel me echt belazerd wb die vrachtwagen , en de boete is zo zonde geld...

mijn paard is het ideale paard voor mij, zij laat alles toe, ik huil vaak bij dr uit, ze voelt wellicht mijn verdriet en stress wel maar ze word er niet zenuwachtig van ofzo..
en ze heeft een blessure dus momenteel doe ik toch alleen maar stappen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 15:14

grmbl 10 minuten aan de foon gehangen :assistente is in gesprek , een moment geduld....