help, het doet zo'n zeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marlies85

Re: help, het doet zo'n zeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 11:40

Die blauwe plek is vannacht veranderd in een enge plek Boos!
Hij is niet meer blauw maar echt heeeeel donker paars.Op sommige plekjes zo donker dat het haast zwart lijkt.Dat had ik dus echt niet zien aankomen.
Verder is mijn kuitspier nu wat stijf, maar nog steeds erg pijnlijk als je er aan zit.Duurt zo'n mooie donkerpaarse vlek net zo lang als een gewone blauwe plek om weg te trekken?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:31

Waarschijnlijk langer...
Maar nu dit zo is, is het misschien toch handig om vandaag even langs je huisarts te gaan voor controle...

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 13:38

mijn huisartsenpraktijk heeft nu pauze.Ik bel vanmiddag even op om te vragen voor eventueel advies.Advies kan nooit kwaad lijkt me.Ik mag dan bijna elk medisch programma kijken dat er op tv te zien is...ik weet ook niet alles.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:42

Advies is zeker zinnig, het klinkt als ''gewoon'' een hele flinke bloeding in het peesblad waarin je spier ligt... Maar het is wel iets om even goed op te letten als het vannacht zo erger geworden is...
Sterkte in elk geval!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 13:45

Ja dankjewel!Vindt het alleen zo apart die plek vannacht zo flink verkleurd is.Dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt.Maar het zal allemaal wel weer goedkomen.In elk geval bedankt voor je advies!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:56

Nou ben ik wel nieuwsgierig hoe het inmiddels met je gaat en of je nog naar de huisarts gebeld hebt of er geweest bent...

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 13:12

Het gelukkig gelukkig prima, het is alleen nog steeds behoorlijhk pijnlijk, maar niet zo erg meer als van de week.Het mooie paarsje plekje is iets groter geworden vannacht.Heb ook steeds een pijnlijk/krampachtig gevoel in het bovenste gedeelte van de kuitspier.Had gister de huisarts gebeld, maar de praktijk had telefonisch spreek, dus was niet te bereiken, en heb geen tijd meer gehad om nog eens terug te bellen.Maar is het normaal dat een blauwe plek nog wat groter wordt na 2 dagen?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:14

Dat kan ja... Je lichaam begint het op te ruimen. Die opruim cellen moeten er allemaal heen trekken om hun werk te doen en daardoor kan de hele plek wat groter worden ja...

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:17

Blauwe plek is gewoon een bloeding onder de huid, dat dit verkleurd kan geen kwaad ( is gewoon gestold bloed ) dat het zo snel verkleurd wil alleen maar zeggen dat je lichaam het snel opgeruimd wil hebben.
Blauwe plek kan best iets groter worden of beetje verplaatsen omdat dit gewoon opgedroogd bloed is onder de huid, dit moet natuurlijk ook weer opgeruimd worden door het lichaam, dus het kan wat verplaatsen.. Hoop dat me uitleg een beetje duidelijk is? Als de pijn is afgenomen denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken, spieren zijn vrij gevoelig en duurt vaak even voordat het minder stijf wordt. Waarschijnlijk voelt de pijn aan als flinke spierpijn?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 13:19

Ah...erg fraai gezicht zo'n plek, maar had het nog nooit gezien eigenlijk dat het na 2 dagen nog groter werdt.Heb nu een mooie paarse plek van zo'n 3 bij 3 cm. en een mooi blauw kringetje er omheen...Eergister was het maar een plekje van zo'n 1,5 bij 1,5 cm.Maar dit is toch wel het toppunt van pijn dat ik ken...en ik vondt het verrekken van enkelbanden al om te janken.Maar denk dat het over een week wel een heel eind weg zal zijn?

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:23

Als het goed is wel ja, het zal in iedergeval een stuk minder zijn.

Weet hoe je je voelt, ben zondag van paard gevallen, heb gekneusde heup/bekken/onderug en nek en re -arm, de spieren in me rug doen echt nog ontzettend zeer dus voel met je mee Lachen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:24

De pijn en zwelling wel ja. Maar reken er maar op dat de verkleuring wel een week of 2 of 3 kan duren. Eerst donker paars maar het zal ook nog wel groen-geel-bruin worden...