sporten met vuilniszak.. wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

esperance

Re: sporten met vuilniszak.. wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:58

xDramaQueen schreef:
Mloesje schreef:
Maar zoals de andere zeggen, als je weer drinkt dan is het er toch zo weer bij..?! Of ben ik nou heel gek.. Dus je houdt jezelf eigenlijk alleen maar voor de gek..

ik zelf geloof dat het op lange termijn werkt, niet in 2 dagen maar ik geloof wel dat je er sneller en meer gewicht door verlies Ja

Ga maar eens rennen. Oke met dit weer schiet het niet op. Maar je verliest zo wel een kilo of 2..
Klopt je droogt als het waren uit..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 18:58

esperance schreef:
Oke je moet dat ook geen week doen. Maar dag voor de koers. Als je erg moet afvallen(meer als 3a4 KG, 2 dagen, maar dan drink je wel wat vocht. Maar je gaat dorst hebben. En nee het is dan alles behalve gezond.

maar waarom is het ongezond dan? ik hoor het wel meer maar nooit waarom, ik ken ook mensen die gaan gerust met 6 lagen hardlopen, ik bedoel dat is dan net zo ongezond toch?

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:59

Ik heb een keer in de zomer met t-shirt en regenjas gereden, dat heeft denk ik hetzelfde effect als een vuilniszak, was nog natter dan dat ik zonder regenjas in de regen ging rijden onderhand. Ik vond het vies.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:59

Ook wel eens gedaan voor een judo-wedstrijd. Dan zit je in gewicht-klasses. Dan voor de wedstrijd ff steng zijn en nadat je op de weegschaal bent geweest, weer snel eten en drinken Haha!
Als je veel lichter bent dan je tegenstander, ben je toch een beetje in het nadeel, dus dat probeer je te voorkomen Slim

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:02

DQ het lukt me niet te snappen waarom je ermee zou willen hardlopen. Kun je dit uitleggen?

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:07

xDramaQueen schreef:
esperance schreef:
Oke je moet dat ook geen week doen. Maar dag voor de koers. Als je erg moet afvallen(meer als 3a4 KG, 2 dagen, maar dan drink je wel wat vocht. Maar je gaat dorst hebben. En nee het is dan alles behalve gezond.

maar waarom is het ongezond dan? ik hoor het wel meer maar nooit waarom, ik ken ook mensen die gaan gerust met 6 lagen hardlopen, ik bedoel dat is dan net zo ongezond toch?

Even denken hoor, klein gokje, uitdroging..?

Afvallen door vocht kwijt te willen raken vind ik grote onzin.. je hebt volgens mij niet een teveel aan vocht in je lichaam, dus dat wordt hoe dan ook weer aangevuld als je drinkt, ook op lange termijn.

Ga dan gewoon gezond eten en sporten zodat je spieren ontwikkelen waardoor je sneller je calorietjes verbrandt..

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:09

xDramaQueen schreef:
Mloesje schreef:
Maar zoals de andere zeggen, als je weer drinkt dan is het er toch zo weer bij..?! Of ben ik nou heel gek.. Dus je houdt jezelf eigenlijk alleen maar voor de gek..

ik zelf geloof dat het op lange termijn werkt, niet in 2 dagen maar ik geloof wel dat je er sneller en meer gewicht door verlies Ja

Dan mag je mij toch even uitleggen hoe dat systeem dan werkt. Ik geloof er namelijk niks van Knipoog .
Ik ken het wel inderdaad van vlak voor een competitie waarbij je gewicht van belang is (judo, jockey's). Dan kun je in een zeer korte periode nog een paar kilo vocht verliezen, maar je verbrand geen vet.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 19:10

delerium schreef:
DQ het lukt me niet te snappen waarom je ermee zou willen hardlopen. Kun je dit uitleggen?

Als ik normaal sport verlies ik ook heel veel zweet, zweten is goed, zolang je blijft drinken, met een vuilniszak zweet ik 3x zo meer, en ik hoorde dat het effect heeft.
maar ik bedoel tijdens sporten zonder vuilniszak verlies je toch ook vocht? dan zou normaal sporten toch ook geen effect hebben? want na het sporten drink je altijd.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:15

Tenshi, Ga niet de hele jaar op 48 KG proberen te blijven. Is alleen als ik 50 KG moet rijden he. Wat zelde voor komt..
Meer spieren kweken? Als je dagelijks renpaarden rijd bezit je voor dat sport genoeg spieren. Spieren wegen nog meer als vet..
Dus het gaat niet om het echte af vallen. Maar om op een bepaalde dag een gewicht te hebben. Daarna drink en eet je weer.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:16

Ik doelde niet op jockeys en judokas die voor een korte periode een bepaald gewicht willen hebben.. ik doel op mensen die dit soort middelen gebruiken om voor een langere termijn af te vallen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 19:17

ah oke esperance maar een vraagje, als ik een uur skate zweet ik net zoveel dan 10 minuten hardlopen met vuilniszak, wat ik nu niet snap is what's the difference?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:18

Maar je moet ook niet afvallen doordat je vocht verliest, maar door vetten te verbranden. Dat is een heel ander mechanisme in je lijf. Bij normaal sporten verlies je ook vocht, en als je verstandig bent, drink je dus ook tijdens het sporten ( of er na ). Het effect van een vuilniszak is dat je meer vocht verliest, niet meer caloriën. Als je minder vocht drinkt, dan dat je verloren bent, zal de weegschaal even minder aangeven. MAar dan ben je je lijf aan het uitdrogen. En dat is stom als je wilt afvallen, want je hebt water nodig om je verbranding van caloriën goed te laten verlopen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 19:20

esperance schreef:
Tenshi, Ga niet de hele jaar op 48 KG proberen te blijven. Is alleen als ik 50 KG moet rijden he. Wat zelde voor komt..
Meer spieren kweken? Als je dagelijks renpaarden rijd bezit je voor dat sport genoeg spieren. Spieren wegen nog meer als vet..
Dus het gaat niet om het echte af vallen. Maar om op een bepaalde dag een gewicht te hebben. Daarna drink en eet je weer.

klopt, ik heb een hele tijd gesport, maar ik viel niet af, ik werd juist zwaarder door spier, dus een goed dieet (althans gewoon op je voedsel letten) is ook van belang. niet spier kweken

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:21

Je kunt natuurlijk ook een uur skaten, maar als je 10 min rent en het zelfde effect hebt ga je zeker voor het laatste.. (ik iig) dus voor 30 min moet je toch al 3 uur skaten.. Hmmzz.
Tenshi , ow oke, nee dat heeft dan niet zo veel zin idd. Lachen Als je wilt afvallen moet dat gewoon door veel water te drinken, gezond te eten, en natuurlijk bewegen..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:24

xDramaQueen schreef:
klopt, ik heb een hele tijd gesport, maar ik viel niet af, ik werd juist zwaarder door spier, dus een goed dieet (althans gewoon op je voedsel letten) is ook van belang. niet spier kweken

Dat aankomen duurt meestal even, daarna komt het afvallen. Hoe lang heb je het volgehouden?
Wellicht is het verstandig om iemand te vragen je te begeleiden als het lastig gaat ( bijv. op een sportschool ). Die kan dit soort processen aan je uitleggen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 19:25

erleyne schreef:
xDramaQueen schreef:

Dat aankomen duurt meestal even, daarna komt het afvallen. Hoe lang heb je het volgehouden?
Wellicht is het verstandig om iemand te vragen je te begeleiden als het lastig gaat ( bijv. op een sportschool ). Die kan dit soort processen aan je uitleggen.
2 en halve maand, daarna bevroren mijn benen echt, wil het in maart weer oppakken.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:27

Tja, dat is dus best kort, om echt een veranderin te weeg te brengen. En opgeven omdat je benen bevriezen? Het is potverdorie 10 graden buiten Haha!
Als je alleen maar gaat voor makkelijk en snel resultaat, ga je nog van een koude kermis thuiskomen ben ik bang Knipoog

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:29

xDramaQueen schreef:
esperance schreef:

Je wil gewicht verliezen met het doel slanker te worden neem ik aan? Wat boeit dat gewicht dan toch. Verward Kijk in de spiegel.. niet naar die stomme cijfertjes.
Een slank lijf waarvan de spieren getraind zijn ziet er stukken mooier en eleganter uit dan een mager scharminkel zonder training.
Spieren zijn zwaarder dan vet, klopt. Maar ik heb liever spieren dan een lichtere buik die over de broekrand blubbert omdat er totaal geen spieren zitten. En daar hoef je helemaal niet dik voor te zijn.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:32

hahah Tenshi, moest ff lachen met je antwoord.. Tong uitsteken
Vind dat je gelijk hebt hoor..

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:34

xDramaQueen schreef:
delerium schreef:

Als ik normaal sport verlies ik ook heel veel zweet, zweten is goed, zolang je blijft drinken, met een vuilniszak zweet ik 3x zo meer, en ik hoorde dat het effect heeft.
maar ik bedoel tijdens sporten zonder vuilniszak verlies je toch ook vocht? dan zou normaal sporten toch ook geen effect hebben? want na het sporten drink je altijd.

Als je sport met als doel afvallen op lange termijn heeft het echt geen effect als je meer vocht verliest.
Het gaat namelijk niet om het vocht-verlies maar om de vetverbranding. Dan zou het ook zo zijn dat mensen die super veel zweten ook super veel afvallen, en dat is echt niet zo Clown .
Als jij een halve liter water drinkt, ben je op dat moment een halve kilo zwaarder. De hoeveelheid vocht die je binnenkrijgt is zo wisselvallig dat het niet van belang is voor je gewicht. De ene dag drink je meer, dan zweet je meer, dan moet je weer meer naar de wc enz.

edit; Als je sport met als doel zoveel mogelijk vocht te verliezen, dan heeft normaal sporten inderdaad geen effect Knipoog .

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 19:40

erleyne schreef:
Tja, dat is dus best kort, om echt een veranderin te weeg te brengen. En opgeven omdat je benen bevriezen? Het is potverdorie 10 graden buiten Haha!
Als je alleen maar gaat voor makkelijk en snel resultaat, ga je nog van een koude kermis thuiskomen ben ik bang Knipoog

daarvoor heb ik veel langer hardgelopen is al weer tijdje terug maar nu zet ik het op een laag pitje, alleen wil ik wel weer heel erg graag hardlopen, maar mijn benen doen zo'n pijn na het lopen en zo ook me hoofd, ik draag 2 broeken en een petje maar t schijnt niet te helpen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 19:41

Tenshi schreef:
Je wil gewicht verliezen met het doel slanker te worden neem ik aan? Wat boeit dat gewicht dan toch. Verward Kijk in de spiegel.. niet naar die stomme cijfertjes.
Een slank lijf waarvan de spieren getraind zijn ziet er stukken mooier en eleganter uit dan een mager scharminkel zonder training.
Spieren zijn zwaarder dan vet, klopt. Maar ik heb liever spieren dan een lichtere buik die over de broekrand blubbert omdat er totaal geen spieren zitten. En daar hoef je helemaal niet dik voor te zijn.

ik vind spier ook mooier, maar iemand van kantje boord 1.49 kan bij wijze van niet 70 kilo aan spier wegen, of t nou spier is of niet, dat klopt gewoon niet imo.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 19:42

Lest schreef:
Als je sport met als doel afvallen op lange termijn heeft het echt geen effect als je meer vocht verliest.
Het gaat namelijk niet om het vocht-verlies maar om de vetverbranding. Dan zou het ook zo zijn dat mensen die super veel zweten ook super veel afvallen, en dat is echt niet zo Clown .
Als jij een halve liter water drinkt, ben je op dat moment een halve kilo zwaarder. De hoeveelheid vocht die je binnenkrijgt is zo wisselvallig dat het niet van belang is voor je gewicht. De ene dag drink je meer, dan zweet je meer, dan moet je weer meer naar de wc enz.

edit; Als je sport met als doel zoveel mogelijk vocht te verliezen, dan heeft normaal sporten inderdaad geen effect Knipoog .

ik sport om of af te vallen of om op gewicht te blijven en gewoon strak in me vel te zitten maar zoals ik hierboven al zei 10 min hardlopen met vuilniszak of een uur skaten en net zo zweten, wat is dan het verschil???!?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:44

Dat staat er toch: verbranding!
Je gaat pas na 20-30 minuten intensief sporten je vet verbranden. Dus als je 10 minuten rent, met vuilniszak of zonder, verdwijnt er simpelweg geen vet uit je lichaam.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 19:44

ho halt, dat van dat vetverbranden hoor ik nu ook pas, maar dat wilde ik dus horen!