Letten jullie op dierproefvrij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Letten jullie op of iets dierproefvrij is?

Ja
39 (51%)
Nee
26 (34%)
Anders
11 (14%)

Totaal aantal stemmen: 76

Only_Kiekie

Re: Letten jullie op dierproefvrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:10

En de 'goedkopere' merken?

Zijn die wel dierproefvrij

Essences Teeez! huismerk * dat dacht ik trouwens wel.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:28

Nee, let er niet op. Waarom niet... tja de merken die ik goed vind, zijn gewoon (nog) niet dierproefvrij.
En ik ben ook gewoon te laks om er op te letten.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:36

ik kijk er constant na.
aangezien ik vegitarier ben en een grote dierenvriend Knipoog

ja de merken die op dieren getest zijn, hebben we niet in huis.
we nemen altijd merken van kruidvat of hema.

want de meeste shampoo's en producten zijn getest op dieren.
zoals loreal, palmolive,gilette,dreft,..

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 08:33

Ja ik let er op. Ja
Koop alles bij de Etos, eigen merk, en dat is dierproefvrij.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 08:50

Kanelly schreef:
Nee, let er niet op. Waarom niet... tja de merken die ik goed vind, zijn gewoon (nog) niet dierproefvrij.

Dus op je eigen paard/hond konijn mogen ze van jou ook de Merken testen, die je goed vind

b.t.w. Er zijn genoeg goede producten die niet getest zijn Ja

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 16:41

Ja, ik let op dierproefvrij, en kies daarom voor de make up van Mac.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 16:43

nee, eigenlijk niet.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 16:55

Only_Kiekie schreef:
En de 'goedkopere' merken?

Zijn die wel dierproefvrij

Essences Teeez! huismerk * dat dacht ik trouwens wel.)

Eccences niet Knipoog
etos&hema wel Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:18

Nee, ik let er nooit op.
Moet wel zeggen trouwens dat bijna al m'n makeup dierproefvrij is, maar ik let er niet op.

Leonie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:27

Ik moet zeggen dat ik er ook nooit op let.
Ik weet wel dat producten van de Hema of van The Body Shop proefdiervrij zijn maar ik ga toch altijd voor de andere merken.

Heel jammer dat in het buitenland het niet verboden is om met make up op dieren te testen. In Nederland is het in ieder geval verplicht dat als er een alternatief is niet op dieren getest mag worden.

Met medicijnen lijkt het me trouwens vrijwel onmogelijk om niet op dieren te testen. Dus om die proefdiervrij te krijgen wordt denk ik een beetje moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:29

unamie schreef:
Kanelly schreef:

Dus op je eigen paard/hond konijn mogen ze van jou ook de Merken testen, die je goed vind

b.t.w. Er zijn genoeg goede producten die niet getest zijn Ja

Scheelt dat ik die niet heb Clown ( nee flauw ) Nee op m'n eigen dieren zou het niet gebeuren, waarom op anderen wel? Omdat ik daar geen binding mee heb waarschijnlijk, ben daar gewoon harder in misschien? Zo zijn er wel meer dingen waar ik harder in ben, ben ook niet tegen het onverdoofd castreren bijvoorbeeld ( maar goed, da's off-topic)

Maar goed, ik koop ook wel eens een oogschaduwtje van de HEMA, maar bij de meeste dingen ben ik gewoon een verwend poppetje en ga ik voor merken als Dior, Chanel, Lancôme e.d. En die testen nog wel op dieren volgens mij.( al zijn de parfums van Dior en Chanel wel proefdiervrij Ja ) En nee, de meeste dierproefvrije make-up vind ik niet 'goed' ( of de prijs / kwaliteit verhouding is mij niet goed genoeg), sommige dingen zijn ook duur, maar geven niet de kwaliteit die ik gewend van 'mijn' merken.

Al ben ik groot fan van KenzoKi en Dr. Hauschka ( beiden dierproefvrij dacht ik, die laatste zowiezo ) en die hebben wel kwaliteit...

Maar verder, zoals ik al zei, ben ik er gewoon ook te laks voor. Ik koop wat ik goed vind en wat ik mooi vind en let er verder niet op.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:00

Als vegetariër is het een beetje vreemd om producten te kopen die wel op dieren getest zijn, dus ja, ik let er wel -zoveel mogelijk- op. Ik vind dierproeven echt walgelijk, dus als ik moet kiezen tussen een goedkoper diergetest product of een duurder dierproefvrij product zal ik voor de laatste gaan. Ik heb ook heel veel Body Shop producten, of eigen merk producten die proefdiervrij zijn.

Leonie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:20

Gaat het trouwens nu alleen over make-up producten?

Of ook andere dingen zoals medicijnen?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:36

Kanelly: Dus jij vind kwaliteit gewoon belangrijker?
Ondertussen zit er een dier te lijden, voor dat make-upje van Dior.
Sorry, maar ik kan daar echt met mijn kop niet bij.

Ik wil alles dierproefvrij...
Ik kan niet met een lekker parfumpje rondlopen, terwijl ik weet dat er een dier voor geleden heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 23:02

Ja klopt Sunshine...
Ik ben daar gewoon eerlijk in, geeft niks dat je dat niet snapt. Hartstikke goed dat mensen er zo op letten en zo begaan zijn met de dieren. Ik geef alleen eerlijk toe dat ik wat dat betreft inderdaad een verwend poppetje ben en kwaliteit belangrijker vind.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 23:04

Ik let er niet op. Heb natuurlijk wel liever dierproefvrij, maar als ik me daar nou ook nog eens druk over moet gaan maken.. Kan ik beter ander werk zoeken denk ik

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 00:07

Ik koop bijna alleen maar shampoo en cosmetica die niet op dieren is getest. Bijv. Bodyshop of Ives Rocher. Het is een hele kleine moeite en je doet er een hoop dieren en plezier mee.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:27

Yves Rocher is wel op dieren getest Knipoog Niet het eindproduct, maar ze gebruiken wel ingrediënten die getest zijn...

Doe mij maar gewoon dr. Hauschka, Annemarie Börlind, Weleda etc. 100% dierproefvrij én natuurzuiver. Is nog beter voor je huid ook Lachen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 16:22

Berdien schreef:
Als vegetariër is het een beetje vreemd om producten te kopen die wel op dieren getest zijn, dus ja, ik let er wel -zoveel mogelijk- op. Ik vind dierproeven echt walgelijk, dus als ik moet kiezen tussen een goedkoper diergetest product of een duurder dierproefvrij product zal ik voor de laatste gaan. Ik heb ook heel veel Body Shop producten, of eigen merk producten die proefdiervrij zijn.

Vind ik ook Ja
Ik geef liever in een middagje 50 eurie uit in een Lush-winkel dan dat ik voor veel minder geld l'oreal producten koop...maar dat heeft ook te maken met mijn verslaving natuurlijk Nagelbijten / Gniffelen
Maargoed, daarbij vind ik dat Lush en Body Schop gewoon ook kwaliteitsproducten maken, die niet alleen dierproefvrij zijn maar ook eerlijk omgaan met arbeiders en milieuvriendelijk produceren etc. Dat vind ik kwaliteit; iets kan nog wel zo duur zijn en misschien ook goed voor je huid, maar vaak zitten daar zoveel chemicalien in, is het op dieren getest of op een oneerlijke of milieuronvriendelijke manier geproduceerd. Dat vind ik dan dus afdoen aan de kwaliteit Lachen

Zoals ik al zei heb ik ook weleens een shampootje van Fructis in de kast staan, maar dat gebeurt geloof ik maar een paar keer per jaar.

Evengoed zijn er vast nog zaken die ik consumeer waarvan ik niet weet of het op dieren getest is, zoals wasmiddelen, medicijnen etc. Geen idee hoe dat allemaal geproduceerd wordt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:04

Zwartwitje schreef:
Evengoed zijn er vast nog zaken die ik consumeer waarvan ik niet weet of het op dieren getest is, zoals wasmiddelen, medicijnen etc. Geen idee hoe dat allemaal geproduceerd wordt.

Wasmiddelen, afwasmiddelen, schoonmaakmiddelen, en zelfs maandverband en tampons worden getest Knipoog

Voor de eerste drie vind ik zelf ecover geweldig Ja Niet duur, en goed voor het milieu en de dieren Lachen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:08

Bah, ja zie je, dat wist ik dus niet (ik vermoedde het wel hoor). Misschien moet ik daar ook maar eens op gaan letten dan. Ecover ken ik wel, dat gebruikten we in het vogelasiel altijd. Dat haal je bij de natuurwinkel toch?

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:09

Berdien schreef:
Als vegetariër is het een beetje vreemd om producten te kopen die wel op dieren getest zijn, dus ja, ik let er wel -zoveel mogelijk- op. Ik vind dierproeven echt walgelijk, dus als ik moet kiezen tussen een goedkoper diergetest product of een duurder dierproefvrij product zal ik voor de laatste gaan.

Heb ik precies hetzelfde Lachen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:23

Zwartwitje schreef:
Bah, ja zie je, dat wist ik dus niet (ik vermoedde het wel hoor). Misschien moet ik daar ook maar eens op gaan letten dan. Ecover ken ik wel, dat gebruikten we in het vogelasiel altijd. Dat haal je bij de natuurwinkel toch?

jups, haal het altijd bij de natuurwinkel, en heb het in een andere supermarkt nog nooit gezien eigenlijk...

Er zijn trouwens nog veel meer dingen waar je niet aan denkt dat het ook getest wordt.. bijvoorbeeld die strookjes aloë vera in scheermesjes, scheerschuim, gel, haarlak, haarverf, kinderspeelgoed (klei, verf e.d.)

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 11:14

verootjoo schreef:
Yves Rocher is wel op dieren getest Knipoog Niet het eindproduct, maar ze gebruiken wel ingrediënten die getest zijn..

Er staat toch echt op hun site dat ze sinds 1989 geen dierproeven meer doen, en dat ze daar in 1992 een prijs voor hebben gekregen.
Dat zou dan wel heel misleidend zijn. Ik ga het nog even uitzoeken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 15:35

Robyn schreef:
verootjoo schreef:
Yves Rocher is wel op dieren getest Knipoog Niet het eindproduct, maar ze gebruiken wel ingrediënten die getest zijn..

Er staat toch echt op hun site dat ze sinds 1989 geen dierproeven meer doen, en dat ze daar in 1992 een prijs voor hebben gekregen.
Dat zou dan wel heel misleidend zijn. Ik ga het nog even uitzoeken.

Idd... maar dat geldt alleen voor eindproducten Knipoog Ze gebruiken ingrediënten die wel worden getest. Daarbij kunnen (willen?) ze niet op papier aantonen dat ze volledig dierproefvrij zijn. Bij nader onderzoek door dierproefvrij is toen gebleken dat ze dus geteste ingrediënten gebruiken.