Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kanelly schreef:Nee, let er niet op. Waarom niet... tja de merken die ik goed vind, zijn gewoon (nog) niet dierproefvrij.
En ik ben ook gewoon te laks om er op te letten.
Only_Kiekie schreef:En de 'goedkopere' merken?
Zijn die wel dierproefvrij
Essences Teeez! huismerk * dat dacht ik trouwens wel.)
unamie schreef:Kanelly schreef:Nee, let er niet op. Waarom niet... tja de merken die ik goed vind, zijn gewoon (nog) niet dierproefvrij.
En ik ben ook gewoon te laks om er op te letten.
Dus op je eigen paard/hond konijn mogen ze van jou ook de Merken testen, die je goed vind
b.t.w. Er zijn genoeg goede producten die niet getest zijn
Berdien schreef:Als vegetariër is het een beetje vreemd om producten te kopen die wel op dieren getest zijn, dus ja, ik let er wel -zoveel mogelijk- op. Ik vind dierproeven echt walgelijk, dus als ik moet kiezen tussen een goedkoper diergetest product of een duurder dierproefvrij product zal ik voor de laatste gaan. Ik heb ook heel veel Body Shop producten, of eigen merk producten die proefdiervrij zijn.
Zwartwitje schreef:Evengoed zijn er vast nog zaken die ik consumeer waarvan ik niet weet of het op dieren getest is, zoals wasmiddelen, medicijnen etc. Geen idee hoe dat allemaal geproduceerd wordt.
Berdien schreef:Als vegetariër is het een beetje vreemd om producten te kopen die wel op dieren getest zijn, dus ja, ik let er wel -zoveel mogelijk- op. Ik vind dierproeven echt walgelijk, dus als ik moet kiezen tussen een goedkoper diergetest product of een duurder dierproefvrij product zal ik voor de laatste gaan.
Zwartwitje schreef:Bah, ja zie je, dat wist ik dus niet (ik vermoedde het wel hoor). Misschien moet ik daar ook maar eens op gaan letten dan. Ecover ken ik wel, dat gebruikten we in het vogelasiel altijd. Dat haal je bij de natuurwinkel toch?
verootjoo schreef:Yves Rocher is wel op dieren getestNiet het eindproduct, maar ze gebruiken wel ingrediënten die getest zijn..
Robyn schreef:verootjoo schreef:Yves Rocher is wel op dieren getestNiet het eindproduct, maar ze gebruiken wel ingrediënten die getest zijn..
Er staat toch echt op hun site dat ze sinds 1989 geen dierproeven meer doen, en dat ze daar in 1992 een prijs voor hebben gekregen.
Dat zou dan wel heel misleidend zijn. Ik ga het nog even uitzoeken.