3 x 500 kg op teen aaauuuww

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaiMai

Re: 3 x 500 kg op teen aaauuuww

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:49

Er zijn nog wel schoenen met stalen neuzen te koop hoor. Ik heb ook een paar, speciaal gekocht voor een paard dat regelmatig op iedereens voeten ging staan en ook voor een aantal gebroken voeten heeft gezorgd. Maar nu, na een paar jaar, is de stalen neus inderdaad een beetje verbogen en zit ook gedeeltelijk los. Mijn ervaring is inmiddels dat ik een paard ook kan houden met mijn bergschoenen, je voelt het wel, maar niet zo erg, maar daar kan ik dan weer niet fijn mee rijden.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:55

Je schrijft zelf 'nu na een paar jaar' lijkt me niet dat jij je schoenen onlangs hebt gekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:56

Katja schreef:
Gewoon een kwestie van goed opvoeden.

mijn gedachte
Heb je geen stalen neuzen nodig.

Verder heb ik ook gehoord dat die juist gevaarlijk kunnen zijn.
Maar opzich is een gewone stevige schoen ook berscherming genoeg.
(al zie je ook wel eens mensen met teenslippertjes bij paarden)

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 23:23

@charaz: volgens mij zeg ik dat ook niet? Maar heb ze toevallig pas geleden nog te koop zien staan, en bij verschillende webshops kun je ze nog gewoon bestellen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 23:25

Ik neem aan dat deze schoenen dan toch wel aangepast zijn en nu verhard kunstof bevatten ipv staal, maar het heeft geen zin om daarover bezig te blijven want dat weten we niet zeker.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 23:31

In ieder geval beter opletten, want meestal als een paard op je voet gaat staan, is het je eigen schuld. Verder niet proberen om je paard er vanaf te duwen, want dan gaat hij alleen maar terug duwen en dus meer gewicht op je voet zetten. Laat je paard weglopen en daarna gelijk ijs en groene zalf op je voet doen, helpt erg goed!
Wat betreft schoenen.. Kijk erg uit met de veiligheidsschoen die je koopt. Als er kunsstof in de neuzen zit, kan het best, maar kijk uit voor schoenen met stalen neuzen. Die zijn stevig, maar ze kunnen ook indeuken en zo je voet beschadigen.
Verder helpen dikke sokken ook wel, die 'dempen' een beetje.