moet mijn amandelen eruit laten halen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naatus

Re: moet mijn amandelen eruit laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 11:02

Hoi,
Ben 22 jaar en heb 27 november mijn amandelen laten verwijderen. Zit nu al eventjes thuis en heb er nog flink last van. Wat ik niet verwacht had was de pijn in mijn oren en mijn tong!

Hier even beschrijving van hoe gegaan is:

dinsdagochtend opname, in de anesthesiekamer kreeg in infuus en werd vervolgens operatiekamer in gereden. Nog even gebept met de chirurg en vervolgens was ik knock out. Eenmaal bijgekomen uit narcose wat dit een hele rare gewaarwoording. Werd gelijk platgespoten met morfine omdat het toch wel erg veel pijn deed.
Volgens mij ben ik na een uurtje naar de kamer terug gereden. Het leek wel mee te vallen na de morfine. Kreeg ook nog aan infuus diclofenac erbij zodat het nog wat dragelijker zou zijn. Voelde me redelijk en had paar slokjes water gedronken, dit kwam er alleen met een rotgang weer uit dankzij het bloed wat nog in je maag zat. Al met al 5x over moeten geven en dit was te wijten aan en narcose en aan bloed in de maag. Drinken is mij daarna niet meer gelukt. Het begon allemaal flink op te zwellen en kreeg mijn mond amper meer open! (nu nog niet)
Snachts slechte nacht gehad, elk uur wakker geweest voor een ijsklontje in mijn mond. Dit is het enige wat ik kon verdragen. Ijs werd ik onwijs misselijk van!
Volgende dag kon ik om 11 uur naar huis. Ik kon inmiddels ook niet meer praten dus was wel lekker rustig Knipoog
Nu eenmaal thuis 7 dagen na operatie ben ik 4,5 kg lichter. Drink alleen maar water en kan nog bijna niet praten en eten. Vanacht ook onwijs slechte nacht gehad met flink wat keelpijn een oorpijn. Tevens nog steeds flink last van kramp in mijn tong.
Heb nog maar weinig energie en als ik denk dat het wat beter gaat en ga eventjes naar buiten dan ben ik daarna helemaal gesloopt. Ook als ik toch een beetje ga praten krijg ik erna extra last van keel en oren. Dus mijn tip, hou toch echt even een week je mond.

Al met al een pijnlijke ervaring rijker. Zie trouwens ook nog dat veel mensen pijnmedicatie thuis nog nemen. Dit heb ik niet mee gekregen en eenmaal thuis heb ik ook niks meer ingenomen. Niet dat de pijn fijn was maar niet aan gedacht eigenlijk...

SUcces voor degene die nog moeten!

Groeten Loes

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 11:27

Tongpijn komt volgens mij ook omdat ze je tong naar buiten trekken tijdens de operatie om er beter bij te kunnen Nu je het zo zegt, herinner ik me ook oorpijn. Ik had trouwens die direct op de verkoeverkamer al praatjes voor tien. Praten deed me ook absoluut geen zeer. Maar ik had ook een vriendinnetje die een week lang niets heeft kunnen zeggen.

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:16

hebben jullie ook last van je tanden gehad? Heb echt last van mijn kiezen!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:52

Ik moet mijn verwijzing ook nog steeds ophalen Nagelbijten / Gniffelen
Maar ik zie het niet zo zitten Clown

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 10:44

kan me het wel voorstellen ja... Tis niet echt een pretje zeg maar. Enige waar je naar uit kan kijken is dat je na de operatie misschien klachtenvrij bent!
Valt mij nog steeds vies tegen, week geleden, 8 dagen, nog steeds niet kunnen eten en drinken doet nog pijn, inmiddels al 5 kilo kwijt. Gaat erg hard. Wat ik ook niet verwach had is dat ik zo ontzettend moe ben!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:51

Kilo's kwijt zou voor mij wel een enorm groot voordeel zijn *LOL*
Maar tja hoe ouder je bent hoe lastiger deze ingreep is en ik hou totaal niet van in bed liggen Nagelbijten / Gniffelen

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 13:45

tja die kilo's zijn ook weer positief:-) ik laat weten hoe het was enne bedankt voor de reacties

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 21:58

update:

Ben sinds dinsdag uit ziekenhuis en je wilt helemaal niet weten wat dat voor pijn doet:-( dit had ik niet verwacht
maar ja nog ff doorbijten he

groetjes

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 21:59

o ja en het is lekker rustig hier, kan absoluut niet praten hoor hihihi

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 22:02

Doei!

Hey vervelend dat het pijn doet zeg Ach gut
Heb je wel pijnstilling?

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 22:06

ik heb zelf paracetamol zuigtabletten gekocht maar die neem ik om de 4 uur maar is naar uur al uitgewerkt, wordt er echt helemaal gek van grrrr maar ja
hoop niet dat het nog lang duurt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 22:07

Geen naproxen of wat dan ook meegekregen? Verward

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 22:08

nee helemaal niks
snap ik ook niet nee
maar heb nog ibobrufen hier die ga ik zo nemen en dan lekker naar bed want hou het niet meer uit

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 22:09

nee begrijpelijk Scheve mond
Anders gewoon morgen naar een huisartsenpost bellen ofzo!

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 22:11

heb ik al gedaan maar was normaal werd me verteld (of mij, mijn vriend heeft gebeld kan niet goed praten) ik wacht nog maar even af. thanks voor luisteren naar mijn geklaag ik duik me bedje in (misschien is morgen allemaal over) hoop ik

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 22:21

Helemaal fout! NIET doen, een oplos ibrobrufen nemen, smaakt naar sinaasappel en doet zo erg branden !!!! Helemaal fout dus!!!!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 23:32

Ai Ach gut

Kan het me indenken, mijn moeder is eens aan het gehemelte geopereerd,... kwam mijn vader met Jus d'orange aan Bloos

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 01:10

je moet even zetpillen halen. Die kreeg ik toen ook en werkte perfect!!!

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 10:50

ik heb na mijn operatie aan amandelen geen pijnstilling mee gekregen en ook niet gebruikt. Enige wat goed hielp was constant op ijsklontjes zuigen.
Bij mij was trouwens dag 7 de korst eraf en dag 10 was ineens DE DAG, had geen pijn meer en is alleen maar gevoelig.
Is inmiddels 19 dagen geleden gedaan en eet alles alweer en praten gaat ook weer perfect. Ben alleen erg moe.

Even doorbijten dus en kijk vooral uit naar dag 10!!

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 12:32

Ik vond die zetpillen zo smerig... Ik heb flink wat Ibuprofen 400 (de tabletten dus) weggewerkt. Die bruiszakjes zijn beter voor je maag, maar dat is inderdaad niet zo tof met een open wond in je keel. Met verstandskiezen kan het dan weer wel, heb 40 van die krengen weggewerkt, als ik aan sinaasappelbruis dénk word ik naar... Knipoog

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 13:45

Een vriendin van mij heeft het afgelopen Dinsdag gedaan en die heeft ontzettend veel pijn..
Ik wil mijne er eigenlijk ook wel uit, want ik heb ook al twee maanden vreselijke last van mijn keel.
Ik hoop voor je dat het hartstikke mee valt de pijn. Ach gut

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 17:06

Ik kreeg na de operatie ook zetpillen. Niet bepaald prettig, maar ze werkte goed en snel ook Ja

Sterkte nog!

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 13:47

Thanks ben vandaag weer aan werk maar valt tegen hoor (heb veel telefoontjes)