Gebeten door paard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeralda

Re: Gebeten door paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:51

smeer er arnica op en koop dan ook gelijk arnica druppels dat moet je dan innemen. Deze beide werken bijzonder goed voor kneuzingen, blauwe plekken. En ene voor genezing buitenaf en het andere voor van binnen.

Beterschap ermee hoor

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 11:52

Nou, de blauwe plek is echt al bijna weg nu Bloos!maar die bobbel zit er nog,.

en alsik een snelle sla beweging maak(idee,vlieg dood slaan) dan trekt het wel hoor,maar verder valt het nu erg mee,.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:55

Zo dan!! Dat is geen klein blauw plekje.. Goed in de gaten houden meis, en liever 1 keer voor niets naar de HA dan dat je te laat gaat....

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 11:57

het vervelende gevoel in die bult is ook weg, ik voel alles weer.em dat is wel fijn.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:59

Zo, je bent goed te grazen genomen! Ik heb een keer een schop van een paard vlak naast m'n scheenbeen gehad. Volgens de dokter kwam het tintelende gevoel doordat er een (huid)zenuw was beschadigd, en dat is vanzelf hersteld.
Die bult kan nog gewoon de restant van de kneuzing zijn, maar het zou ook zou onderhuids littekenweefsel kunnen zijn, tenminste, dat is bij mij het geval (heb nogsteeds de vorm van een hoef op m'n onderbeen staan). Ik zou er efkes naar laten kijken, en er zijn speciale crèmes waarmee je kunt proberen dat een beetje weg te masseren.
Op zich allemaal niet echt dingen om je vreselijk druk over te maken, maar als je het niet vertrouwt zou ik gewoon even bij de dokter langs gaan als ik jou was.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:54

marleen_usar schreef:
Ik heb half augustus een trap gehad, het is nog steeds verkleurd en een deel is gevoeloos.Ook kan ik er nog steeds niet aan zitten,het duurt lang maar er is niks aan te doen.

Mijn paard heeft me bijna 2 jaar geleden op mijn voet getrapt, kon t arme beest niks aan doen maar ik ging van mn graatje van de pijn zo ongeveer en mijn voet is op dat plekje nog steeds gevoelloos en er zit op bepaalde momenten nog steeds een rare plek...
Dus dat blijft nog wel even zo!!
Zeker als wat zenuwtjes geraakt zijn zal het bij jou ook nog wel even gevoelloos blijven TS!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:04

Sodera schreef:
Dus dat blijft nog wel even zo!!
Zeg dat wel. Ik zit inmiddels al meer dan 4 jaar met een gevoelloos stuk op m'n been na een val.

TS: Dat is nog snel gegaan. Fijn dat het allemaal meegevallen is.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:07

Mijn vriend heeft net hetzelfde gehad, alleen was het bij hem nog donkerder, bijna zwart.
Uiteindelijk is de 'blauwe' plek wel weggetrokken, de zwelling en de pijn ook, maar hij heeft er toch een lelijk litteken aan overgehouden op z'n arm.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 09:17

Het is bij mij ook nog niet helemaal weg,maar grotendeels het binnenste gedeelte van de blauwe plek wel,de randen zitten er nog,en die bobbel ook,maar maak me nu geen zorgen meer over dat het wegtrekt

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 09:34

die bobbel komt me bekent voor (ik heb ook een paar weken geleden zo'n topic geopend.) Ik heb nog steeds (na meer dan 5 weken) een bobbel, volgens mijn HA is het onderhuidse littekenweefsel. En bij mij was de schatting gegeven dat het 6 maanden duurt voordat dat weg is.
Zolang je geen pijn hebt, gewoon je lichaam rustig laten genezen.

Sterkte.

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 09:47

Snackie schreef:
Nou, de blauwe plek is echt al bijna weg nu Bloos!maar die bobbel zit er nog,.

en alsik een snelle sla beweging maak(idee,vlieg dood slaan) dan trekt het wel hoor,maar verder valt het nu erg mee,.

Jeetje meid, dat is geen misselijke plek. Inderdaad Arnica zalf of druppels werken heel goed. Is homeopatisch dus kan geen kwaad zelf. Ze heeft waarschijnlijk echt goed een spier geraakt dus daar zou je nog wel even last van houden. Blijf goed koelen. Die bobbel kan een goede kneuzing zijn, of al eerder gezegd een bloed uitstorting.

Beterschap

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:11

Ik heb precies hetzelfde gehad.Had een dikke bult en een grote blauwe plek.Blauwe plekken gaat waarschijnlijk zakken tot iets over je ellenboog.Ongerust hoef je je niet te maken het gaat vanzelf over Lachen Hou er wel rekening mee dat je nog een poos het branderige gevoel blijft houden.(Bij mij is het nou een dikke maand geleden en heb er nog last van)
Sterkte!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:14

Zoals ik het zie is het al aan het genezen, maar jeetje, wat een plek !! Verder is alles wel al gezegd, tintelende gevoel kan geen kwaad, en je lichaam is nu bezig met herstellen.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:21

Ik heb een keer precies zo'n plek gehad, ook een beet van een paard op dezelfde plaats (vol raak!). Was op een gegeven moment alle kleuren van de regenboog, tot bijna zwart aan toe. Is gelukkig vanzelf over gegaan, hoewel ik nu nog op mijn bovenarm een plekje heb zitten waar ik geen gevoel heb als ik er met mijn vinger langs ga. Dat zal ook wel zo blijven, maar is niet storend verder. Ik kan alleen zeggen dat ik weet hoe verrekte veel pijn dat toen deed, dus ik heb met je te doen!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:22

Ik ben in Mei dit jaar gebeten door mijn paard in mijn bovenarm en dat zie je nu nog is lichte donkere plek gebleven. En toch houdt tie stiekem nog wel van mij