Baby komt slecht in slaap, wat doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kekaro

Re: Baby komt slecht in slaap, wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 10:06

mijn jongste zoontje is nu een jaar en 4 maanden, hij slaapt alleen rustig als hij een slaapzak aan heeft.
weet natuurlijk niet of die van jou dat al aanheeft, maar ik kwam er pas na een tijdje achter dat dit het probleem was van niet slapen Lachen

de middelste, nu net 3, heeft vanaf zijn geboorte slecht geslapen tot ik idd met bachbloesem aan de gang ging (na een jaar niet slapen wil je alles proberen) en hij sliep !! echt wonderbaarlijk.

de oudste heeft altijd lekker geslapen hihihi

succes in ieder geval !

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 10:09

Hij heeft idd een slaapzak aan, zonder wil hij helemaal niet slapen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 10:14

Ik vind de tip van Netje heel mooi. De tips over laat maar even huilen ben ik minder enthousaist over. Het hummeltje is nog niet één jaar oud. Had het er laatst over met m'n moeder, verpleegkundige op consultatieburo en die zij op die leeftijd altijd geruststellen, maar niet uit z'n bedje halen. Door je kind op deze leeftijd te laten huilen maken ze stresshormoon aan, waardoor de hersenen zich slechter ontwikkelen. Daarnaast zorg dat elke dag zoveel mogelijk hetzelfde is, dat alles rustig en opgeruimd is. Succes en sterkte.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 10:16

misschien een idee om hem in een lekker warm badje te doen voordat hij gaat slapen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 10:19

Ik merk ook dat mijn dochtertje tijdens sprongetjes minder goed slaapt. (inderdaad rond de tijd dat ze ging lopen was dat ook zo) Soms kom ik er na een paar dagen achter dat er een stel enorme kiezen aan het doorkomen is Ach gut aaahhh... Maar Merle wordt dan meer 's nachts wakker, inslapen is het probleem niet.

Wij hebben verder een heel vast slaapritueel, slaapzak en pyjama aan, nog even beneden flesje melk drinken op de bank bij een van ons, kusje voor papa, tandjes poetsen en dan naar bed. Als we veel tijd hebben gaat ze nog wel eens uitgebreid in bad, dat gaat ook altijd goed. Volgens mij kan ik haar wel om 3 uur 's middags naar bed doen als ik deze volgorde aanhou Clown

Ook merk ik dat ze het een beetje eng vindt als het helemaal donker is als ze wakker wordt 's nachts, met een nachtlampje gaat dat helemaal goed.

Toen ze nog een heel klein babytje was ging ik ook altijd even met haar "de dag doornemen", even vertellen wat er allemaal gebeurt was, op een of andere manier hielp dat ook toen. Nu slaapt ze zo makkelijk in dat ze zelfs liever niet heeft dat ik voorlees of een liedje zing (haha, daar kan ik me dan wel wat bij voorstellen ook, WAAHH Haha! ), ze duikt gewoon zelf haar bed zowat in!

Heeft ie ook een knuffel? Is Merle ook helemaal gek mee. Die van de prenatal...

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 10:20

eertjuh22 schreef:
misschien een idee om hem in een lekker warm badje te doen voordat hij gaat slapen.

en dan een beetje natusan lavendel erbij en daarna lekker insmeren met natusanlavendel creme en het bedje even verwarmen met een kruik,Ik liet het kruikje ook liggen en hiermee sliep mijn dochtertje heerlijk en dat was ook echt een huiler met name sávonds, maar hier reageerde ze goed op.

sterkte en succes

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 10:36

Charaz schreef:
winia4ever schreef:
heeft in bakeren geen zin? het klink misschien heeel erg gemeen, maar het beste is toch je baby laten huilen en laten weten dat hij moet slapen door niet te komen en hem op te pakken dit zal hij wel een poosje volhouden maar uit eindelijk valt hij sneller inslaap omdat hij weet dat je toch niet komt.
mama's zijn snel bezorgt en willen graag dat het kindje stil is, waardoor ze een kindje snel verwennen om het kindje op te pakken zodra het kindje huilt.

* misschien is het een tip om het middag dutje te verminderen? dat je inplaats van 2 uur nu eens een uurtje doet?

Inbakeren? Hij is bijna een jaar Verward

onze jochie (nu 5 jaar) is vanaf zijn 3e maand ingebekard,totdat hij 1 jaar was ongeveer,maar hoorde van het CB dat het soms tot 3 of 4 jaar nog wel gebeurt.
als het goed is heft het CB daar een boek over.
heeft bij ons heel veel goed gedaan.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:40

Een flesje mee laten nemen kan juist ook averechts werken omdat de darmen dan aan het werk blijven..

Teveel overdag laten slapen kan er ook voor zorgen dat een kindje s nachts niet wil slapen.

Ik wens je veel succes

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:54

Er zijn al veel tips en ideeën gegeven. Zelf denk ik ook dat het goed is om de dag 'af te bouwen'. Zorg voor een vast ritueel dat naar het slapen gaan toe leidt en pak hem lekker met pyama al aan en tanden gepoetst even bij je op schoot om samen rustig een boekje door te kijken. Neem ook zelf dan rust en tijd voor hem, als je gehaast bent heeft het geen zin. Bij ons duurt het slapen gaan ritueel helemaal niet lang, maar een kwartier of zo. Maar je bouwt wel af naar rust.

Overigens is het geloof ik wel normaal dat kindjes niet meer zo snel onmiddellijk in slaap vallen naarmate ze ouder worden. Mijn dochter kletst af en toe ook nog hele verhalen naar haar knuffel. Haha!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:57

misschien vinden jullie het een rare optie maar als je een afstandstelefoon hebt, trek 's avonds alle stekkers er eens uit, de dingen geven dect ( continu signaal ) af. Ik heb een dochter die er erg gevoelig voor is. Als hij nog aanstaat 's avonds komt ze vaste prik haar bed uit. Ik heb het laten meten, in haar kamer was de straling het hoogst.

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:37

Ik doe mijn zoontje tegenwoordig altijd wat later op de avond in bad. Slaapt veel beter nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:14

Vaste rituelen helpen vaak goed, consequent blijven, en eventueel toch eens bach proberen. Valt niet zoveel aan te 'geloven'... Er zitten in bepaalde planten en kruiden nu eenmaal bepaalde stofjes die kunnen helpen. Hoe denk je dat wij aan onze synthetische medicijnen zijn gekomen?

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:26

Misschien heeft hij een sprongetje? Dat merk ik vaak aan mijn zoontje ook, dan slaapt hij ook slecht(komt ook moeilijk in slaap)
Wij hebben dan ook een vast ritueel, avondeten nog even spelen, douchen en slaapzak aan en liedje zingen en dan slapen.
Ook hebben wij een nachtlampje aan, dat helpt bij Camiel heel goed.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:52

Bij ons is het toen ook even moeilijk geweest ( en momenteel weer even, omdat ze ziek is geweest, heel het ritme weer naar de bom natuurlijk!)

Hoe hebben wij het aangepakt?
- Wij gaven eerst 's middags warm en 's avonds fruit (omdat ze toen moeite had met 's middags slapen) en dat hebben we dus weer terug omgedraaid.
- 's Avonds een badje geven
- Ondertussen met een kruik het bedje al voorverwarmen
- een duidelijke volgorde (bedritueel of hoe je het wilt noemen), ik zeg zelfs steeds dezelfde welterusten wens.

Nu hoor je haar nog 5 minuutjes praten en in haar handen klappen (volgens mij zingt ze een welterustenliedje voor zichzelf ofzo Verward ) en dan gaat ze slapen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 09:29

Gelukkig gaat het slapen gaan alweer wat beter, ik neem hem nu eerst nog even mee naar zn kamer en laat hem daar wat rond kruipen/spelen voordat hij naar bed gaat ipv gelijk in bed te stoppen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:11

Urielle schreef:
Nu hoor je haar nog 5 minuutjes praten en in haar handen klappen (volgens mij zingt ze een welterustenliedje voor zichzelf ofzo Verward ) en dan gaat ze slapen.

Ooooow smelt...

Merle roept me vaak nog na "da!" (en dan moet ik ook "dag!" terug roepen tot ik beneden ben)
Maar dan hoor je haar helemaal niet weer. Tegenwoordig zegt ze wel "sjaaap..." als ze moe is (ach gosss...)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 23:03

Ik kijk er ook ZO ontzettend naar uit, naar het moment dat ze herkenbare woordjes gaat produceren! Lijkt me echt ontzettend lief!

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 16:22

Wij hebben hele goede ervaringen met osteopatie en dan in het bijzonder cranio sacraal therapie.

Onze zoon sliep vanaf dat hij 7 dagen oud was tot en met 3 maanden alle nachten door. Vanaf dat moment ging het mis. Eerst 1 keer per nacht wakker, tot een hoogtepunt van 6 keer per nacht met zo'n 2 uur aaneengesloten overstuur huilen (toen was hij 7 maanden). Op een gegeven moment trokken we het gewoon echt niet meer. Toen zijn we bij een kliniek in Alkmaar terecht gekomen waar een hele goede belgische osteopaat een paar dagen in de week zit. De dag na de behandeling was er niks met hem te beginnen, maar dat komt wel vaker voor. Werkelijk waar na 1,5 week naar de eerste behandeling zagen we in ene verbetering. Eindelijk sliep hij de nachten weer (bijna) door en in ieder geval geen overstuur gehuil meer. En overdag sliep hij in ene 2 keer zoveel (i.p.v. 2 uur over de hele dag, 4 uur over de hele dag).
Net toen we dus aan het genieten waren van het slapen, was het weer tijd voor de volgende afspraak. (zaten 2 weken tussen). Na de behandeling ging het weer wat slechter. Het huilen kwam weer in een lichte mate terug en ook was hij zo'n 2 keer per nacht wakker.

Maar sinds gister (nu dus weer 1,5 week geleden dat hij behandeld is) is het weer als een blad van een boom omgeslagen!!! Nu hoeven we ook niet meer terug, tenzij het weer mis gaat.