Make up tips

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Girley_

Re: Make up tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 21:05

CtjeLief schreef:
ik HOU van make-up en experimenteer er dan ook graag mee.. overlopende tinten, van binnen naar buiten uit.. smokey eyes.. heerlijk als je uitgaat!

Hier een paar voorbeelden van internet:

http://thumbs2.modthesims2.com/images8/MTS2_260976_Barcelonista_NatEyeshadow.jpg

Zo doe ik het wel ns als ik een avondje wegga:
http://images1.comstock.com/Imagewarehouse/TS/SITECS/NLWMCompingVersions/C0031/C0031443/C0031443.jpg

Smokey eyes:
http://www.collective.se/mode/wp-content/smokey-eyes.jpg

varianten
http://www.lumene.com/content/template_images/main_images/juhlam_silmat_lev_liikk.jpg

vergeet ook nooit de blush! Lachen
http://www.makeupforever.be/images/tips/conseils_02_00.jpg

Het is vooral belangrijk om naar de vorm van je gezicht te kijken (blush) en naar de vorm van je ogenm (oogschaduw en mascara)
En zelf vind ik het mooi om bij smokey eyes een lichte lipgloss te gebruiken, en bij lichtere oog make up juist knallende lipgloss/lippenstift te gebruiken.

Verder, bij mooie make up hoort een mooie foundation met een mooi licht poederlaagje erover!

Lekker experimenteren zou ik zeggen: heerlijk!

Bedankt nog voor de voorbeelden, daar kan ik wel wat mee! die avondmake up is mooi zeg!! Begrijp ik het goed dat hiervoor eyeliner is gebruikt en zilver/grijze oogschaduw?
Ik heb hier al even rondgebeld, de eerste cursus begint pas weer april helaas. Maar goed, tot die tijd kan ik altijd nog zelf experimenteren!

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:30

de arcade boog zit in de buitenhoek van je oog, je kan dus de buiten kant wat donkerder aanzetten, bijv met rood maar ook blauw, bruin, zwart paars etc.. het is ook mooi om wit of beige te gebruiken op het bewegend ooglid, dus het oog zelf eigenlijk, en dan de buitenhoek donkerder te maken.. ook is het mooi om dan onder de wenkbrauw ook weer wat licht te gebruiken of evt een glans tint Lachen

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:37

Afbeelding

hieropzie je de lichtere kleur die onder de wenkbrauwen is aan gebracht en een wat donkere kleur die in de buitenooghoeken is gebruikt. met licht en donkere kleuren kun je hele mooie effecten maken, licht is om iets meer op te laten vallen en donker om iets meer terug te laten vallen..

btw voor mensen die een bril dragen...:
als je een bril hebt met min glazen maakt dat je ogen wat kleiner.. het is dus slimmer om geen dikke eye liner aan te brengen maar wel veel mascara te gebruiken. zwart maakt namelijk je ogen kleiner zoals ik net al zei dus als je zwarte eye liner gaat gebruiken maakt dat je ogen NOG kleiner dan ze al worden door de min glazen. dan denk je ja maar mascara is toch ook zwart? dat klopt. maar mascara opent je ogen weer dus veel mascare is zeker goed voor opener en grotere ogen.

bij plusglazen is het net andersom, die maken je ogen groter dus mag je wel veel eye liner gebruiken om je ogen wat kleiner te doen laten lijken, maar kun je beter weer niet al te veel mascara gebruiken.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 22:55

Heel mooi dit! Dit lijkt wel allemaal natte oogschaduw toch? Ook niet echt iets voor op het werk haha maar om uit te gaan, supermooi...

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:58

natte oogschaduw is sterker, een witte kleur word als hij nat is nog witter, een zwart word nog intenser zwart enz enz..

als je er voor kiest om je oogschaduw nat te maken, zou ik er wel voor kiezen om een hoekje van je oogschaduw nat te maken, als de oogschaduw namelijk nat is geweest, droogt hij anders en harder op, je kunt het beste een hoekje nat maken, en dat zelfde hoekje steeds weer gebruiken daarvoor, dan kun je de rest van je oogschaduw wel gewoon in poedervorm behouden

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:05

ik werk altijd met 3 kleuren oogschaduw, en breng deze op met een kwarstje ( met van die haartjes Tong uitsteken )

gebruik meestal bruintinten en hou het in de binnenste ooghoek licht, en werk zo naar steeds donkerder tot aan de andere ooghoek.
dan breng ik daarboven een minder donkere laag aan.. en van daar tot op mijn wenkbrauw heb ik heel lichtbruin.

allemaal van me moeder geleerd, die is visasist Haha!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:06

Mijn ogen zijn ook mijn sterkste punt. Meestal als ik uit ga begin ik met blauw en zilver te werken, hierbij dus net zoals voorbeeld van robijntje. Erg gaaf effect en ook zeker tof voor een avond weg. Doordeweeks heb ik meestal OF heel licht oogschaduw, of helemaal niet. Knipoog

Gewoon veel mee oefenen, dan krijg je de handigheid vanzelf!

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:52

Ik doe altijd een lijntje om me ogen heen met oogpotlood. Dan (met een aplicator) bruine oogschaduw, en dan een lijnte donkerbruine oogschaduw. En mascara. En ik kan 't niet goed uitleggen Tong uitsteken

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:49

hey is het nog gelukt met de makeup tips van ons?

Ik heb vandaag ook een ander kleurtje uit geprobeerd. Ik had bij de hema echt een mooie kleuren combi gekocht. Wit,donkerblauw,lichtblauw en grijs er zit een mooi glitterje door heen. Ik heb wat foto,s op me hyve staan
www.ninja9.hyves.nl
het zijn de eerste paar foto,s die bij iedereen staan. Hier heb ik wit,d.blauw en grijs op. Een mooie fondiation eronder en een lichte lipgloss. Ik vond het zelf aardig gelukt

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:17

HIer isnog eentopic over bij mensenwelzijn:j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:33

Ik gebruik veel roze, groen en bruin.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WMTAZ8QD.jpg
Op die foto heb ik licht en donker groen, en mascara.

Momenteel gebruik ik 4 tinten. Donkergroen, overlopend in turquase, overlopend in lichtgroen, overlopend in geel.
Met roze gebruik ik Aubergine, fel roze, lichtroze en als laatste wit.

Eyeliner vrijwel nooit.

Edit: ik gebruik trouwens oogschaduw poeder van "Wild and More" oa verkrijgbaar bij v&d.

colinda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:37

he he,

wat ook altijd erg goed is om je kwastje eerst nat te maken en dan de oogschaduw op te brengen, ten eerste valt je poeder er niet meer af (van je kwastje dan) en ten tweede gaat je oogschaduw mooi glimmen, ongeacht het merk.
ik heb zelf ook groene ogen en gebruik zelf veel roze en groene oogschaduw eventueel in combi met roze en groene eyeliner.

groetjes Colinda

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:45

Paars ! dat is een kleur die groene ogen echt naar voren haalt.
( heb zelf ook groene/bruine ogen , en kreeg bij visagie opleiding die kleur meestal Tong uitsteken )
Om te voorkomen dat je oogschaduw in de plooien bij je oog gaan zitten kan je eerst een base aanbrengen ( die van de hema is goed )
Om daar vervolgens je oogschaduw over aan te brengen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:55

Voor een avondje uit kun je bij jou wel knalkleuren gebruiken! Omdat je getint bent. Dan ziet paars of groen er vaak ook super mooi uit. Idd beetje beige/bruin/goud achtig. Groentinten ook wel. Dus bijv beige, met aan de buitenkanten een beetje legergroen. (oogschaduw). Je kunt het bij douglas oid ook gewoon vragen, meestal staan daar wel tafels vol met make up waar ze je vaker ook zelf opmaken. Erg leuk Lachen

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 20:32

Meiden hartstikke bedankt Haha! ik heb al een beetje geexperimenteert, kan niet zeggen dat het elke keer geweldig is maar ik moet echt nog eventjes dooroefenen Haha! Heb wel een idee wat mooi staat, zodra de centjes binnen zijn ga ik een paar goede merken aanschaffen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:46

minstens 3 lagen mascara *LOL* Wel tussen de lagen door steeds laten drogen, anders heeft het geen nut.Verder: wat donker is valt weg, wat licht is komt naar voren. Dus het is maar net hoe jij je ogen dan wil hebben Haha!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:34

En wat misschien ook wel mooi is, op je bovenste ooglid een streepje eye-liner. Gewoon een dunner streepje, of een dikker. Net wat je mooi vind. Bijv. een dun streepje en dan beige oogschaduw en flink wat mascara, staat heel mooi.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:39

hmmm
ben niet zo van het extreme gebeuren maar vind hioer wel leuke tips in Haha!

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:41

loez schreef:
En wat misschien ook wel mooi is, op je bovenste ooglid een streepje eye-liner. Gewoon een dunner streepje, of een dikker. Net wat je mooi vind. Bijv. een dun streepje en dan beige oogschaduw en flink wat mascara, staat heel mooi.

het ligt er aan wat voor egen je hebt. Als je kleine ogen hebt is dit niet echt een aanrader vind ik zelf. Het maakt je ogen nog kleiner.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:52

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zo maak ik me meestal op. Hier heb ik grijs,wit en donkerblauw op

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:57

wat voor kleur ogen heb je?
kan het niet echt zien op de foto...
als je blauwe ogen hebt, zou ik geen blauwe ogenschaduw opdoen.
dan valt je oog in het niet bij je make-up.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 00:12

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 02:19

[LZP] > [MW]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:37

Hoepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:48

Leuk topic met goede voorbeelden.. alleen mijn vraag... kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe je smokey eyes maakt?! Het wil mij gewoon niet lukken, het wordt echt alsof ik een schedel ben, zelfs met de voorbeelden van Youtube!

Ik doe overdag meestal een wit glittertintje onder mn arcadeboog, op mn oogleden een kleur die past bij mn kleding en dan mascara. Soms ook wel wat oogpotlood op het bovenste ooglid... maar dat is het. Met uitgaan meestal wat knallender en "wilder" Lachen