bult op tandvlees?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Re: bult op tandvlees?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 18:44

nou ik heb wel het gevoel dat het iets minder wordt nu..... als ik er morgen nog last van heb dan bel ik maar even op naar de tandarts... ik moet er toch zowiezo nog een keer heen.. hhaa
altijd leuk Knipoog

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 21:40

nou ik keek net ff in de spiegel.... zat er dus een rood bultje op..
ik drukte er iets op en toen bloede het..... heb ff doorgedrukt met een wattenstaafje... dus nu heeft het ff gebloed..... hoop dat het nu beter gaat..
heb je bij wortelkanaal dinge.. als je dat hebt ook dat het bloed????
owja.. het heeft me vandaag hele dag niet zeer gedaan

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:36

gewoon even naar de tandarts gaan, een wortelkanaalbehandeling valt echt mee hoor!!
Ik kreeg alleen vreselijke kramp in mijn kaken en heb halverwege ogen dicht gedaan vanwege de lamp, maar verders goed te doen;) Veeeeeel beter dan de pijn die je anders hebt.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:18

van uitstel komt geen afstel, bel die arts gewoon op!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 11:29

is het enkel vandaag?
heb ik ook wel eens gehad, is gewoon een ontsteking van je tandvlees volgens mij.
maar voor de zekerheid kun je natuurlijk een arts bellen Knipoog

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:27

arts bellen niet mee spotten.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 21:14

ik heb het over.... geen last meer van.. dus ik ben nog niet geweest.. hopen dat het zo blijft Ja

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:03

ik loop er dus al meer dan een jaar mee en meestal heb ik geen last, maar dat kan ineens weer komen. Mijn tandarts vond het eerst gewoon nog niet nodig, maar eens moet het gebeuren. Ik heb nu ook al een hele tijd bijna tot geen last ervan, maar die bult zit er wel. Het kan zijn dat je hem kapot hebt gemaakt. Dan loopt er idd bloed en soms pus uit. Dan is de druk weer even weg. Maar als je echt wat wij denken een wortelontsteking hebt, dan komt het weer terug en moet je er toch aan geloven hoor.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:07

Ik heb ook een hele tijd met een wortelontsteking rondgelopen en die brak de hele tijd door. Ik had er dus weinig last van. Maar de schade ging door en ik moet zeggen dat het uiteindelijk toch wel een hele ingewikkelde wortelkanaalbehandeling werd.

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:54

Waarschijnlijk wordt dat buljte gevormt door een ontsteking ergens bij de wortel. Meestal gaat dat gepaard met hele erge (kloppende) pijn. Omdat de onsteking bij de wortelzit kan het niet je lichaam (kaak) uitkomen. Er word een gangetje gevormt door het lichaam waardoor de afvalstoffen weg kunnen komen. Zo onststaat dat buljte. Nu het bultje is uitgeknepen zal de druk er wel even af zijn maar de oorsprong is niet weggenomen.
Bel de TA op en leg het verhaal uit. Ze zullen een foto gaan maken van je tand en kijken of er ook een onsteking aanwezig is. Als dat zo is moet je voor wortelkanaalbehandeling.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:26

Je moet echt je tandarts bellen!
Ik had een tijdje geleden ook een pijnlijk bultje, heb er ook lang mee gelopen.. Uiteindelijk bleek het dus ook een ontsteking te zijn, maar omdat het niet weg kon (oid) verplaatste het zich naar beneden.. Heb ook wortelkanaalbehandeling gehad, echt niet prettig, zelfs niet met verdoving, maar iig geen pijn meer

Edit:
Ook al is het even weg, toch gaan.. Bij mij was het soms ook weg maar het komt vaak wel terug

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:41

ik kreeg ook in 1 keer een bult op mijn tandvlees ik krijg 6 dec een wortelkanaal behandeling Verdrietig
die bult zoekte een uitgang van de onsteking in je wortel, is de bult open?

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:25

bij mij is het dus een jaar weggebleven en nu heb ik er weer last van.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:29

Ik geloof niet dat TS echt haast heeft om een afspraak te maken........

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:34

het kan een fistel worden, ook niet echt fijn.
Of je hele kaak kan gaan ontsteken, dan lig je in no time in het ziekenhuis. Heeft een collegatje van mij onlangs gehad.
ik zou dus echt even heengaan.

Wortelkanaalbehandeling wordt uitstekend verdoofd. Je doet gewoon meteen je ogen dicht als de naald komt, de prik duurt hooguit iets van 3 seconden pijn. Kom op, dat kan je, gewoon tot 3 tellen, klaar!
Daarna is het vooral een kwestie van lang je mond openhouden, want je voelt absoluut niets meer.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 23:09

ik heb echt nergens meer last van.... bultje is helemaal weg.. tand doet niet meer zeer.. ik voel er niks meer van.. mn moeder dacht dat het misschien wel een dikke blaar kon zijn of iets ontstoken..

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 10:01

wacht maar, komt vanzelf wel weer terug, ook een blaar verdwijntniet van de een op de ander dag