blaasonsteking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Armani88

Re: blaasonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 18:53

Petulan schreef:
Om even een fabeltje uit de wereld te helpen: Je krijgt geen blaasontsteking van kou, of op een koude grond zitten Lachen

Blaasonsteking komt wel degelijk door koud weer, de dokter zegt het zelf !!
tuurlijk zijn er nog andere reden waardoor het kan komen.
maar kou speelt de belangrijkste rol bij blaasonsteking, in de zomer heeft de dokter nooit iemand met blaasonsteking op de stoel zitten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:56

Armani88 schreef:
Petulan schreef:
Om even een fabeltje uit de wereld te helpen: Je krijgt geen blaasontsteking van kou, of op een koude grond zitten Lachen

Blaasonsteking komt wel degelijk door koud weer, de dokter zegt het zelf !!
tuurlijk zijn er nog andere reden waardoor het kan komen.
maar kou speelt de belangrijkste rol bij blaasonsteking, in de zomer heeft de dokter nooit iemand met blaasonsteking op de stoel zitten

Dan mag die dokter van jou weleens terug naar school Boos!
Blaasontsteking wordt veroorzaakt door bacterieen. En ja, ik heb ook weleens in de zomer blaasontsteking gehad...

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:59

Het wordt inderdaad veroorzaakt door bacterieen, maar kou speelt wel degelijk een rol *LOL*

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:00

Wendy schreef:
[
Dan mag die dokter van jou weleens terug naar school Boos!
Blaasontsteking wordt veroorzaakt door bacterieen. En ja, ik heb ook weleens in de zomer blaasontsteking gehad...

Een ontsteking ontstaat door meerdere factoren, ja er moeten bacterieen aanwezig zijn die de onsteking kunnen veroorzaken, maar die zijn vaker aanwezig en je krijgt er niet iedere keer een ontseking van. Je krijgt pas een ontsteking als je weerstand (tijdelijk) verlaagd is en dat kan dan bijvoorbeeld weer komen door kou/tocht. Net als verkoudheid.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:03

Er zijn zoveel factoren die een rol spelen. Voor mij zijn dat ook het dragen van synthetisch ondergoed en/of strings.
Maar ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat blaasontsteking door het dragen van strings veroorzaakt wordt. Simpelweg omdat het niet zo is.
De bacterieen zijn de oorzaak, niet de kou, niet de verlaagde weerstand en niet het verkeerde ondergoed.

Mistiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:06

Ik had twee weken geleden blaas ontsteking. Naar de dokter geweesd en een antibioticakuur gehad.
Dat hielp na drie dagen al en het was na een week helemaal weg. Maar nu weer een week later moet ik weer 100x per dag naar de wc!
Echt super vervelend en mn rug doet ook pijn dus toch maar weer terug naar de dokter. Boos!

Jullie hebben het allemaal over cranberrysap, help dat echt? ( ik heb het ook nog nooit gezien Bloos )

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:07

Ja, maar het is meer voor het voorkomen van blaasontsteking. Ik gebruik trouwens cranberrycapsules. Die kun je gewoon kopen bij de drogist.

Mistiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:14

Hmm dan ga ik het ook maar proberen, want dit is zo vervelend!
Ik word er ook super moe van, 's nachts elk uur uit bed om te plassen ( 3 druppels )

Volgens mijn moeder zou het eten van yoghurt ook helpen, hebben jullie dat weleens gehoord?
Ik vind veel drinken ook altijd zo gemeen advies Duivel moet je alleen maar meer plassen auwww...

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 16:48

Mistiquee schreef:
Ik had twee weken geleden blaas ontsteking. Naar de dokter geweesd en een antibioticakuur gehad.
Dat hielp na drie dagen al en het was na een week helemaal weg. Maar nu weer een week later moet ik weer 100x per dag naar de wc!
Echt super vervelend en mn rug doet ook pijn dus toch maar weer terug naar de dokter. Boos!

Jullie hebben het allemaal over cranberrysap, help dat echt? ( ik heb het ook nog nooit gezien Bloos )

het helpt helemaal niet bij mij, en ik hoor bij de drogist ook dat de cranberrypillen nog nooit is aangeslagen bij hun clienten

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:22

ik moet ook steeds veel plassen,maar geen blaasonsteking he bik een gevoelige geprikkelde blaas heb ik ook erg lastig soms ben ik er 3 weken vanaf en begint het weer wie herkent dit dan??

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 09:38

heb je een branderig gevoel ?
Anders moet je ff je urine laten onderzoeken

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:54

Armani88 schreef:

ja maar komt steeds niets uit Bloos is oke de urine

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:26

marleen_usar schreef:
rood ondergoed dragen kan erg goed helpen al klinkt het raar.

ROFL ROFL ROFL Doei!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:33

Nou hier nog 1 met waarschijnlijk blaasontsteking Verdrietig
Zaterdag in de trein naar de wc geweest (en dat was kouuuudd) dus k zei al tegen mn moeder 'die blaasontsteking krijg je er zeker gratis bij!' mja verder niet meer aan gedacht..tot dat k eergister wel last kreeg van mn blaas enz. gister ook mega buikpijn, bijna flauw gevallen en daarna mn avondeten eruit gegooid (k bespaar jullie de details Tong uitsteken ), en vanmorgen voelde k me zo beroerd dus de dokter maar gebeld met t hele verhaal nou 3 x raden; ja t spreekuur zit al vol en de rest van de week zijn we dr niet dus breng maar n potje! mama gaat t vanmiddag brengen dus ben benieuwd..

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 21:27

Emaartje schreef:
Armani88 schreef:

ja maar komt steeds niets uit Bloos is oke de urine

ja dat is ook een iets wat erbij hoort
willen plassen maar er komt niks

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:26

WillemYntJee schreef:
Nou hier nog 1 met waarschijnlijk blaasontsteking Verdrietig
Zaterdag in de trein naar de wc geweest (en dat was kouuuudd) dus k zei al tegen mn moeder 'die blaasontsteking krijg je er zeker gratis bij!' mja verder niet meer aan gedacht..tot dat k eergister wel last kreeg van mn blaas enz. gister ook mega buikpijn, bijna flauw gevallen en daarna mn avondeten eruit gegooid (k bespaar jullie de details Tong uitsteken ), en vanmorgen voelde k me zo beroerd dus de dokter maar gebeld met t hele verhaal nou 3 x raden; ja t spreekuur zit al vol en de rest van de week zijn we dr niet dus breng maar n potje! mama gaat t vanmiddag brengen dus ben benieuwd..

Das meestal de standaardprocedure hoor Lachen Aan de hand van je urine kunnen ze al heel veel zien. Mochten er dan nog onduidelijke zaken zijn, wordt je alsnog gebeld. Uitslag van de urinetest hoor ik altijd meteen..

En kou is meestal een mede-aanleiding voor blaasontsteking. Het komt nooit 'alleen' door de kou! Lachen

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 01:07

[quote="Armani88"]
[quote="Emaartje"]
[quote="Armani88"]
[/quote

haha nee je begrijpt me verkeerd Haha! ik bedoel als ik de urine laat na kijken komt uit dat urine schoon is vandaar het is geen blaasonsteking Tong uitsteken

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 01:17

Heb hele rare tip voor jullie.
Als je verkouden bent kun je stomen met kamillethee. Kamillethee is ontstekingsremmend en zuiverend.
Je kunt dit voor je blaas ook doen, neem een bakje met kamillethee, ga op je knieen op de vloer zitten met het bakje onder je plasser. Wees voorzichtig dat je het niet omgooit want dat is heet. Lekkere grote handoek om je benen heenslaan en en kwartiertje blijven zitten. TV aan afstandsbediening bij de hand en een kop thee voor jezelf maken het makkelijker
Helpt bij mij supergoed. Als ik dit een paar keer deed waren de klachten over. Ik maakte hoe dan ook natuurlijk wel de kuur af. Ik heb op deze manier ook een aantal keer een dreigende blaasontsteking de kop in weten te drukken.
Tja ik weet het het is vreemd en het is er en uit oma's oude doos maar het werkt wel.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 01:38

Blaasontsteking (scheermesjespies zoals ik het noem) is idd. erg pijnlijk en vervelend. Ik heb er vroeger ook erg veel last van gehad. Zelf binnenstebuiten gekeerd in het ziekenhuis (was niet leuk om als 17-jarige in je nakie te moeten liggen tussen rondlopende jonge artsen.)

Maar goed, ik heb iemand al iets zien melden over cranberry-pillen. Dat is idd. goed om te doen, maar daar moet je natuurlijk niet pas mee gaan beginnen als je al blaasontsteking hebt. Het gaat er niet van over.

Verder gebruikte ik UVA-URSI, dat was een vloeistof waarvan je 20 druppeltjes in een glas water moest doen en dat voor het eten op drinken. Het verstevigd je blaaswand en was toen te koop in een reformwinkeltje. Die hebben jullie vast ook wel in de buurt.

En de opmerking over plassen na de seks in ook een goede (jammer dat het zo klein getypt was, mag best opvallen hoor) Graag plassen binnen een half uur.

En over seks gesproken........mochten er mensen bij zijn die anale seks ook leuk vinden, kijk daar ook mee uit. Zorg dat er geen kontakt is met wat er uit de anus komt en je vagina.

Oh ja, als je je muts afveegt na het plassen, dan wel van voor naar achteren. Ik hoop wel dat jullie dat al wisten.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 01:47

mrie schreef:
Tja ik weet het het is vreemd en het is er en uit oma's oude doos maar het werkt wel.

Hahaha, wat maak jij nou voor opmerking.
Afbeelding

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 10:00

meelen schreef:
Maar goed, ik heb iemand al iets zien melden over cranberry-pillen. Dat is idd. goed om te doen, maar daar moet je natuurlijk niet pas mee gaan beginnen als je al blaasontsteking hebt. Het gaat er niet van over.

Idd, dat wilde ik net gaan posten Ja Dat is meer een preventief hulpmiddeltje (wat bij mij helaas niet werkt Clown)
Scheermesjespies ROFL, goeie!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 18:29

Boos!
Volgens mij heb ik ook blaasontsteking... Constant aandrang om te plassen en mijn urine is roodachtig. Verder heb ik nergens last van, ik voel me prima... Ik merkte het ook pas nadat ik vanmorgen voor het eerst naar de wc was geweest; daarvoor was er niks aan de hand, daarna ging de aandrang niet meer weg! Echt megavervelend. Nu wilde ik dus morgen naar de dokter maar kreeg tot nu toe alleen het antwoordapparaat. Ik hoop dat ik morgenochtend toch nog even snel een afspraak kan maken voor 's middags, anders moet ik tot maandag wachten... en ik wil niet dat 't erger wordt Nagelbijten / Gniffelen
Maar er staan hier iig handige tips. Fruit eten (heb vanmorgen toevallig gelukkig al een flinke mango op), water drinken.. alhoewel dat inderdaad wel gemeen is, dan moet ik nog vaker plassen!
mrie, dat stoombadje van jou, helpt dat echt? Dan ga ik 't proberen Nagelbijten / Gniffelen

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 18:39

@Zwartwitje, heb niet toevallig gisteren bietjes gegeten?
Ik hoor je namelijk niet over dat het zeer doet als je plast.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 18:44

Nee, ik lust geen bietjes Nagelbijten / Gniffelen
Nouja, met dat 'ik heb verder nergens last van' bedoel ik eigenlijk dat ik volgens mij geen koorts, griep, buikpijn heb, niet verkouden ben of iets dergelijks. Als ik plas is het wel branderig, maar niet ontzettend pijnlijk; meer alsof je heeeeel nodig moest, dat gevoel. In een normale situatie zou dat gevoel overgaan na het plassen, maar dat is bij mij nu dus niet. Ik heb de hele tijd erge aandrang en als ik dan ga, komen er een paar druppeltjes. Ik zit echt actief m'n plas op te houden constant Bloos

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 18:48

Ja, vreselijk hé. Klinkt toch wel als een lichte blaasontsteking.

Er is ook nog één of andere thee, die moet je ook in een reformwinkel kopen. Erg vies maar werkt wel.
Ik weet alleen de naam niet meer zo gauw, maar die weten ze daar vast wel.

Dat wordt dus iemand voor je op pad sturen vanavond, of is er geen koopavond bij jullie ?