meer mensen die zich niet warm kunnen houden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marieke84

Re: meer mensen die zich niet warm kunnen houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:08

hier ook zo'n kouwelijke Knipoog
ik heb altijd koud, zelfs als alle mensen warm hebben, heb ik het koud, zeker mijn handen, mijn neus, mijn benen, ik sta soms echt te klappertanden.
Dingen die ik goed vind: een lekker warm bad, maar dan echt heet!, een kersepittenkussen voor in de magnetron is zalig, een elektrisch deken in mijn bedje (of mijn vriend Knipoog ), wollen sokken (met een ondersokje), speciale handschoenen en kledij van the north face ( duur, maar goed), veel fleece (dekens, sjaals, truien), en om te rijden heb ik laatst iets super gevonden want ik heb altijd ijskoud aan mijn benen (ben wandelruiter): een nieuwe rijbroek van cavallo met fleece vanbinnen en wind en waterafstotend langs buiten, een echte aanrader! en als het echt heel koud is nog eens een thermische onderbroek eronder Haha! ....

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 23:19

marieke84 schreef:
hier ook zo'n kouwelijke Knipoog
ik heb altijd koud, zelfs als alle mensen warm hebben, heb ik het koud, zeker mijn handen, mijn neus, mijn benen, ik sta soms echt te klappertanden.
Dingen die ik goed vind: een lekker warm bad, maar dan echt heet!, een kersepittenkussen voor in de magnetron is zalig, een elektrisch deken in mijn bedje (of mijn vriend Knipoog ), wollen sokken (met een ondersokje), speciale handschoenen en kledij van the north face ( duur, maar goed), veel fleece (dekens, sjaals, truien), en om te rijden heb ik laatst iets super gevonden want ik heb altijd ijskoud aan mijn benen (ben wandelruiter): een nieuwe rijbroek van cavallo met fleece vanbinnen en wind en waterafstotend langs buiten, een echte aanrader! en als het echt heel koud is nog eens een thermische onderbroek eronder Haha! ....

oew die broek, heb je er een plaatje van?

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 10:44

die broek is echt super, ik heb lang getwijfeld in de winkel, ik heb hem toch gekocht en hij is echt super! Ik was gaan rijden in de gure wind en heb er gewoon niks van gevoeld! Ik ben direct een tweede gaan halen in de winkel omdat het waarschijnlijk iets eenmalig zal zijn. ze ziet eruit als een gewone cavallo rijbroek, ze heeft een leren zitvlak, en die stof voelt heel speciaal aan de buitenkant (niet plastiekachtig of zo!, je zweet er niet in) en fleece aan de binnenkant, ze hadden hem enkel in het zwart.

ik heb mijn best gedaan om een plaatje te maken:

http://www.freewebs.com/mstrubbe/broek1.jpg

de binnenkant is een laagje fleece

http://www.freewebs.com/mstrubbe/broek2.jpg

Sven002

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:14

Ziet er heerlijk uit Marieke!

Ik doe ook paardenhouderij als opleiding en tijdens me stage of als ik les sta te geven heb ik ook vaak het idee dat mijn benen eraf vriezen! ik ga dit weekend ook eens kijken voor zown broek!

Bedankt voor de tips en de fotos!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:18

Zo die broek klinkt zeker niet verkeerd!!
Vast prijzig zeker?

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:30

Ik kan me idd ook melden hier..
Als ik het eenmaal koud heb wordt ik ook niet meer warm. Zo vermoeiend om het constant koud te hebben...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 13:42

Als ik het heel koud heb, dan verkrampt mijn lichaam ook helemaal. En daardoor krijg ik dan weer soms last van mijn rug. Ik zie alleen maar nadelen, Ik heb het in de zomer ook nooit echt dat ik zeg bloedheet ofzo..

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:50

Ik heb het ook heel snel koud, het vervelendste vind ik inderdaad dat het zo ontzettend vermoeiend is! Als ik het eenmaal koud heb en begin te bibberen en verkrampen en lukt het ook niet bijna niet meer om warm te worden.

Iemand gaf me ooit eens de tip om te zorgen dat in elk geval je enkels, polsen en hals altijd warm blijven, dat helpt bij mij wel! Ik heb in de winter bijna altijd skisokken aan en laarzen, dat scheelt al een hele hoop.

Op stal heb ik in de winter meestal een skibroek aan, liefst zou ik die nu ook al aan doen, maar dan heb ik niks meer als het straks echt koud wordt. Nagelbijten / Gniffelen

Tegen warmte in de zomer kan ik dan weer wel heel goed, dat is het voordeel Haha!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:53

Check, hier nog eentje. Ik heb het ook altijd koud. Nu ook, op dit moment, maar dat komt omdat de verwarming niet aanstaat omdat ik over 2 minuten wegga Clown Brrr, ik moet zo de kou in. Totaal geen zin in.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:56

Cootjuh schreef:
moonsparkle schreef:
Ik snap niet goed wat het met nagels te maken heeft Vingers aflikken hoe kan dat nou helpen?

*Pakt haar boek anatomie erbij, van haar vorige opleiding*
De kleine sladerlijke en aderlijke bloedvaten van de nagelplaat staan via verbindingstakken met elkaar in verbinding. Daardoor spelen de nagels een rol bij de warmteverdeling in het lichaam

Een rol wil NIET zeggen een belangrijke rol.
Wat ik altijd hoor is dat als je hoofd, onderrug en voeten warm zijn dat je het voor de rest dan waarschijnlijk ook warm hebt.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:30

ja dat heb ik ook weleens gehoord, als je warme voeten hebt, is de rest ook warm.
Laat ik nou juist altijd koude voeten hebben Clown Boos!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:33

Hier nog een koukleum, maar dat komt omdat mijn thermosstaat niet helemaal juist werkt.
Heb een traag werkende schildklier, vandaar.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:34

Hier nog iemand.. als ik in beweging ben, is het niet zo'n probleem. Maar als ik stil ga zitten/liggen moet ik echt dikke kleren over elkaar heen aan, want dan krijg ik het echt niet warm.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:38

ik ook.
Wel helpt een warme/hete douche gelukkig en zit graag in bad.
Maar mezelf warm krijgen dat lukt niet.
Ook snel dooie vingers Boos!
Altijd veel kleding aan en leg s ávonds een kruik in bed, anders word ik weer koud. Bloos

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:48

Manon88 schreef:
Een rol wil NIET zeggen een belangrijke rol.
Wat ik altijd hoor is dat als je hoofd, onderrug en voeten warm zijn dat je het voor de rest dan waarschijnlijk ook warm hebt.

Nee, klopt, maar op school heb ik wel geleerd dat het een belangrijke rol speelt Lachen
Mijn onderrug is altijd gloedend heet, maar de rest echt niet, ik ben ook echt een koukleum..

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:59

Ja maar ik probeer dus te zeggen dat als je die drie delen alledrie warm hebt dat je het dan waarschijnlijk over het algemeen wel warm hebt. Dat van die nagels heb ik echt nog nooit van gehoord.

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:41

Goof schreef:
Zo die broek klinkt zeker niet verkeerd!!
Vast prijzig zeker?

ik heb hem 157 euro betaald, het is niet goedkoop, maar hij heeft dan ook een leren zitvlak en in die categorie valt hij wel in de juiste prijsklasse,
de mevrouw in de winkel dacht dat het om een eenmalige actie was, hopelijk kan je hem nog vinden.

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:43

Ik heb het ook altijd koud! Paar kopjes thee achter elkaar helpen bij mij wel Ja
Ik heb ook altijd koude voeten, als ik ze te warm maak krijg ik hoofdpijn Nors opkijken

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:44

Mazzel-meid schreef:
hier ook een verschrikkelijke koukleum, ik wordt ook echt niet snel weer warm, soms krijg ik het weer koud na een hete douche.. en vooral m'n handen en voeten Boos! soms lig ik uren wakker door m'n koude voeten, volgens mij heb ik gewoon een slechte doorbloeding ofzo Scheve mond

ik ben overigens ook geen nagelbijter (niet meer iig)

Ik lag in het verleden ook altijd wakker met koude voeten. Ik kwam echt niet in slaap.
Ik heb toen een electrische deken aangeschaft en slaap sindsdien veel beter snachts!

Misschien een idee?

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:01

Herkenbaar dit. Mijn collega's klagen zich dood, omdat ik de verwarming altijd opschroef. Zit ik bij de verwarming met nog een fleece over mijn kleren aan. Zitten zij zich dood te zweten.

Voor het rijden heb ik trouwens lange Kitt chaps. Zijn van neopreen en echt super warm.

Slapen gaat trouwens wel goed. Bij een lage hartslag blijkbaar wel genoeg warmte toevoer oid.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:39

Ik heb het altijd koud.. in de klas verklaren ze me voor gek omdat ik altijd zit te rillen. Ik zit nu met een shirt langen mouwen, een wollen trui erover heen en de verwarming staat aan en heb het eindelijk warm. Ik fiets nu al met dikke jas, sjaal, handschoenen en dikke sokken en nog bibber ik van de kou. Mijn voeten en handen zijn trouwens altijd koud.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:53

Wat bij mij helpt is het dragen van een muts, sjaal en goede winterlaarzen. Ik heb nu winterlaarzen van Ariat waarmee je ook kunt rijden. Die zijn echt heel fijn! En door mn muts blijven mn oren lekker warm! Scheelt ook weet wat.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:58

Ik heb het ook altijd koud.In de klas en de kantine zit ik te rillen van de kou.Gek word ik ervan.Ik fiets nu al met dikke jas,handschoenen etc. Winter word weer dikke pret :'')

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:02

_Emma_ schreef:
Ik heb het ook Scheve mond
En dan bedenk ik me ook; als ik nu al aan het bibberen ben op de fiets met een dik vest, winterjas, sjaal en handschoenen... hoe moet dat dan als het écht winter wordt Nagelbijten / Gniffelen

Haha, dat heb ik dus ook Scheve mond Dacht ik laatst ook al overna, nouja dan maar hopen op een niet al té strenge winter Vork

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:05

Als het echt koud is buiten, moet ik zorgen dat mijn handen en voeten warm zijn (handschoenen/thermoboots) en dan kan ik wel wat hebben. Verder werkt veel sporten goed voor een goede doorbloeding van je lijf. Je moet zorgen dat je goed en regelmatig eet/drinkt. En je kunt je er op kleden..... Ik ben erg slank en kan daardoor soms kouwelijk zijn, maar sinds ik weer fanatiek sport, voel ik me stukken beter, ook tegen de kou. Ja