Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maj0

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:42

Idd,

en dat van dat gevoel wat deschels scheef heb ik ook alleen dan op mijn scheen been
Wat ik er van begrepen heb gebeurd dat vaker bij zulke opearties, en er is een kans dat het weggaat maar die kans is er ook niet.
Jij heel veel succes met je revalidatie

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 13:32

Ja, had al gehoord dat je een doof gevoel op plekken kunt krijgen. Moet het allemaal maar afwachten Haha!
Moet volgende week naar de anesthesist en daarna wordt er waarschijnlijk een datum geprikt. Ben benieuwd!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:39

Laat je weten wanneer het zo ver is

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:50

Ik heb 8 jaar geleden mijn kruisbanden gescheurd.
De chirurg wou ze hechten, maar dat was helaas niet meer te repareren. Huilen
Mijn knie blijft zeer gevoelig. Als ik me ergens aanstoot dan hoor je me flink @@@@@ Boos!
Pijn heb ik er ook nog steeds aan en op mijn knie zitten kan ik ook nog steeds niet.
Ik kan wel sporten (paardrijden, fietsen, skeeleren, wandelen etc), maar als ik met paardrijden de stijgbeugels te kort heb dan begint mijn knie ook erg zeer te doen.
Mijn been wil ook niet meer rechtstaan, dus heb ook veel sneller last van mijn rug. Scheve mond
Ongelijk terrein lopen of op bewegende ondergrond valt soms ook niet altijd mee en op mijn werk is het ook niet prettig als er bv een schaap tegen je aanduwt.
Gelukkig is mijn knie in de loop der jaren wel wat sterker geworden, maar niet door kracht training.

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 19:24

Ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest voor het pre-operatief onderzoek. Als het goed is krijg ik nu gauw bericht wanneer ik onder t mes moet...

@foetsie: zo loop ik ook al een poos rond. Ik kan ook niet op mijn knie zitten, en dat van de te korte beugels komt mij ook erg bekend voor. Ook als een paard behoorlijk begint te bokken of gek te doen dan merk ik dat ik minder stabiel ben in die knie. Best vervelend!

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:02

Heel veel sterkte voor de komende tijd.
Hopelijk is de wachtlijst voor je niet al te lang, maar aangezien je al de vooronderzoeken hebt gehad zal het nu misschien wel snel zijn.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 17:17

lorvxy schreef:
Ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest voor het pre-operatief onderzoek. Als het goed is krijg ik nu gauw bericht wanneer ik onder t mes moet...

@foetsie: zo loop ik ook al een poos rond. Ik kan ook niet op mijn knie zitten, en dat van de te korte beugels komt mij ook erg bekend voor. Ook als een paard behoorlijk begint te bokken of gek te doen dan merk ik dat ik minder stabiel ben in die knie. Best vervelend!

Dat kun je na je operatie ook niet. Na heel lang oefenen en veel pijn gaat dat wel beter maar blijft gevoelig om op je knie te zitten.

Succes met je operatie

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 17:14

Nou, na lang wachten heb ik eindelijk bericht gekregen. Volgende week vrijdag wordt ik geopereerd. Mits er geen spoedgeval tussen komt! Als dat gebeurt krijg ik de eerst beschikbare datum enz. Vindt het nu wel spannend Bloos

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 17:28

grappig..ik ben precies 12 jaar geleden ook rond die tijd geopereerd...
Gewoon je eigen niet druk maken...komt allemaal goed, als het straks goed genezen is ben je blij dat het gebeurd is...

succes in ieder geval

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 17:47

Mijn vriend is hier ook pas aan geopereerd. Het valt allemaal wel goed mee hoor Lachen Hij heeft het laten doen onder plaatselijke verdoving(eigenlijk nog het beste) en hij heeft pijn gehad, maar de pijn was wel draagbaar. Hij heeft 1 nacht in het ziekenhuis moeten verblijven en daarna mocht hij al terug naar huis komen.
Het ergste vind ik de revalidatietijd, deze is erg lang.. Veel kinesist en nu mag hij ook al fietsen enzo, dus dat doen we wel geregeld.
In elk geval veel succes!

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 18:35

deschels schreef:
grappig..ik ben precies 12 jaar geleden ook rond die tijd geopereerd...
Gewoon je eigen niet druk maken...komt allemaal goed, als het straks goed genezen is ben je blij dat het gebeurd is...

succes in ieder geval

Dankjewel! Hoop idd dat het allemaal goed uitpakt Haha! Maar gaat helemaal goed komen, positief blijven deken Knipoog

@ Valeriej: Hoe lang heeft het geduurd voordat hij weer mocht fietsen? Ik heb nog geen idee of ik ook een nacht in het ziekenhuis moet blijven of dat ik nog dezelfde dag weer naar huis mag.

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 23:21

Ik denk dat je sowieso wel 1 nachtje in het ziekenhuis moet verblijven maar dat zal wel meevallen, 1 nachtje is snel gedaan éh Lachen
Fietsen mag ongeveer 6weken na de operatie al, dus dat valt ook goed mee Knipoog

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 23:41

Dat valt inderdaad wel mee! 1 nachtje is op zich ook niet zo erg, maar slaap toch liever in mijn eigen bedje Knipoog

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:32

Valeriej schreef:
Ik denk dat je sowieso wel 1 nachtje in het ziekenhuis moet verblijven maar dat zal wel meevallen, 1 nachtje is snel gedaan éh Lachen
Fietsen mag ongeveer 6weken na de operatie al, dus dat valt ook goed mee Knipoog

Wij hadden dikke lol in het ziekenhuis
Dus als je mazzel hebt en je ligt bij aardige leeftijdsgenoten op de kamer, man dan kom je niet meer bij van het lachen haha

Het fietsen zelfs is het probleem niet;) dat mag je gelijk wel weer het is alleen het op en af stappen als je dat snel moet doen.

Succes

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 22:15

Daar heb je ook gelijk in, in het ziekenhuis kan het best leuk zijn Haha! En al het ziekenbezoek dat dan langskomt Knipoog Haha!

Ben wel blij als het allemaal achter de rug is!

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 17:05

Heb vandaag weer met het ziekenhuis gebelt. Ik mag in principe dezelfde dag weer naar huis. Maar het kan altijd gebeuren dat ik alsnog een nachtje moet blijven. Vind het toch wel fijn om te weten Lachen

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:08

lorvxy schreef:
Heb vandaag weer met het ziekenhuis gebelt. Ik mag in principe dezelfde dag weer naar huis. Maar het kan altijd gebeuren dat ik alsnog een nachtje moet blijven. Vind het toch wel fijn om te weten Lachen

dat is wel fijn hoor...ik mocht 12 jaar geleden gewoon een weekje blijven...wat heb ik ervan genoten zeg...
Was toen superblij dat ik weer naar huis mocht...hou niet van ziekenhuizen...

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:27

Als ik me niet vergis is het morgen zover.

Veel succes !

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 16:41

Klopt!
Bedankt! Begin langzaam aan wel wat zenuwachtig te worden.....

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:52

Heel veel succes toegewenst voor morgen en hopelijk een spoedig herstel.

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 14:23

En... ben je alweer thuis, is het je een beetje meegvallen, hoe is het met de pijn ?

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 14:33

Hoi!

Ik ben weer thuis, mocht gisteravond weer lekker naar huis.
Het is me allemaal heel erg meegevallen. Kon tijdens de operatie alles meekijken op een scherm en de orthopeed legde alles uit wat hij aan het doen was. Gaf wel een fijn gevoel!
Ik heb echt helemaal geen pijn. Heb gisteren meteen met de fysio geoefend, ook het traplopen enzo. Dat ging ook allemaal heel goed.
Voel me nu eigenlijk topfit alleen kan ik niet zo snel vooruit komen Knipoog

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:12

Wat hebben ze nu precies gedaan ?

Het verbaasd me dat je al weer thuis bent, maar goed, je hebt een ruggeprik gehad neem ik aan.

Mijn zoon ging onder algehele narcose en moest 2 dagen blijven... maar... dat had ik al gepost Knipoog

Beetje kalm aan hoor !

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 11:54

Ik heb inderdaad een ruggeprik gehad. Vindt ik zelf een stuk fijner.

Ze hebben 2 pezen uit mijn hamstrings gehaald en daar een nieuwe kruisband van gemaakt. Die hebben ze met 2 schroeven vastgezet. Nu moet die dus vastgroeien aan het bot. De schroeven lossen geloof ik naar verloop van tijd zelf op.

Heb wel al wat oefeninen van de fysio meegekregen, voornamelijk om mijn spieren goed te houden. Tot nu toe gaat het gelukkig allemaal wel goed.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 13:18

Mooi dat de operatie goed is gegaan, Nu heel lang wachten tot je alles weer mag haha

Ik had ook liever een rugeprik gehad (die had ik ook ma werkte niet snel genoeg) dus nog onder nacose gebracht.

Succes met het revalideren