Depressief of gestresseerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NessaX

Re: Depressief of gestresseerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 02:34

Symbeami schreef:
ik zou toch maar naar een dokter gaan, die kan je eventueel doorverwijzen naar een therapeut of psychiater.
Geen doel in je leven? Dat gevoel moet je weg werken.
Ga eens zitten met een stuk papier en schrijf eens op wat je heel erg graag zou willen doen. Wat is jouw grote droom?
Schrijf het puur voor je zelf op, niemand anders hoeft het te lezen, JOUW grote droom. En kijk dan eens in hoeverre je -ook al is het maar een heel klein stukje- iets van die droom kunt realiseren. Wat voor actie zou je daar voor moeten ondernemen?
Kun je niet iets uit je liefde voor paarden halen?.

ja we hadden dat tijdens godsdienst, en het enigste doel die ik had (na lang nadenken) was trouwen met men vriend.
en men liefde voor paarden is er wel,
ma het paardje waarvan ik die liefde en aandacht haalde is al een paar maanden uitgeleend aan mensen.
ik ging altijd naar hem toe in de wei alsk me slecht voelde. hij gaf mij aandacht en ik hem. echt een team.

met men ander paardje hebk die band nog nie, dus kan het niet echt verdiepen erin.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 02:37

mijnlieverd schreef:
Er moet toch wel ergens iets zijn waar je goed in bent? Je hebt best wel goede eigenschappen.
Ga die ook een eens opschrijven. Werk aan je zelfvertrouwen.

momenteel zit ik nog in de put door men vriend.
ik denk nu dat het mijn schuld is dat hij nietmeer verliefd is op me.
ik weet alleen da ik op school goed ben met bepaalde dingen. ma da is niet genoeg.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 09:19

pmarena schreef:
Ik weet het , ben net zo Knipoog

Maar als je er niks aan doet ben je over 10 jaar nog net zo , en over 20 jaar hetzelfde verhaal. En dan zit je inmiddels zo vastgeroest erin dat je er bijna niet meer uit kunt komen.

Je bent op een gegeven moment ook vatbaarder voor de rot-dingen dan voor de mooie dingen , dan voelt het alsof je alleen maar ongelukkige dingen overkomen , omdat de mazzeltjes je niet opvallen.

Bvb. iets kleins , je hebt trek in een reep chocola ofzo , ik noem maar wat. Je gaat naar de winkel : alle chocola op. Dan baal je , dat gebeurd jou weer , jij hebt ook altijd pech , wat is het leven toch küt een reep chocola is al teveel gevraagd Scheve mond

Dat gevoel.

Maar als je naar de winkel gaat en er liggen 10 verschillen soorten chocola , dan ben je niet blij maar vind je het normaal.

Snap je wat ik bedoel ? Als je mazzel hebt dan zie je het niet , maar als je pech hebt dan zie je dat juist heel groot.

Ofwel : het komt echt van binnen , hoe je er zelf tegenaan kijkt.

Hier ben ik het echt mee eens!!!!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 09:56

LimaGentle schreef:
arian_wolf schreef:
Aah meid toch Ach gut Waarom heb je geen doel meer in je leven? Waarom denk je erover om te sterven?
Naar een dokter gaan zou ik zoiezo ook niet doen. Hooguit krijg je daarvoor antidepresief medicijnen. Misschien meer leuke dingen doen waarin je echt geintereseerd in ben? Wel zou ik met iemand gaan praten. Lucht op hoor! Mischien je ouders eventueel?

hoe kan je dat nou zeggen?? Boos!
TS heeft hulp nodig en aan jouw antwoord heeft ze dus echt niks!

Helemaal mee eens. M'n moeder is ook heel erg depressief geweest en god, ik ben blij dat er een dokter was voor haar. Die heeft haar ontzettend geholpen. Daarbij ben ik ook erg blij dat er antidepressiva bestaat, anders was mijn moeder nooit uit het dal gekomen.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 23:38

ma ik geef het niet graag toe..

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 21:59

depressief of gestresseerd?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 15:46

NessaX schreef: