Edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsiie

Re: Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 12:15

Klopt wat je in je laatste post zegt Miska!

Ik verzorg een shetlandermerrie, en zij spiegelt precies mij en dat is soms best pittig Vork Maar ik leer er wel van, zoals ik weleens zeg: she learns me to be me!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 22:19

Via pendelen is rookkwarts uitgekomen. Weliswaar als druppels maar de steen zou ik ook bij me kunnen dragen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 09:40

Mensen.... kom op. Edelstenen zijn niets anders dan mineralen, waarvan de samenstelling in koolstof, silicium etc ietwat verschilt.

Het begrip edelsteen is subjectief en is afhankelijk van de cultuur waarin men leeft. In China is van oudsher jade als uiterst waardevol beschouwd. Andere bekende edelstenen zijn diamant, robijn, saffier, aquamarijn en smaragd. Mineralen die de eigenschappen van edelstenen slechts ten dele bezitten worden ook wel met de naam halfedelsteen aangeduid.

Edelstenen worden vaak in facetvorm geslepen, waardoor het invallende licht zo wordt gereflecteerd dat de stenen door hun schittering de aandacht trekken. En uiteraard gaat meteen een deel van de aandacht dan uit naar de drager of draagster ervan. In de westerse cultuur van de 20e / 21e eeuw worden edelstenen vooral door vrouwen gedragen. Geslepen edelstenen worden meestal juwelen genoemd.

De geneeskrachtige werking is ongeveer net zo sterk als die van de biostabil Clown. Hooguit als je een mineraal of edelsteen zou fijnmalen en je hebt bijvoorbeeld een kalk tekort zou het kunnen helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:08

Arabesk schreef:
Mensen.... kom op.
De geneeskrachtige werking is ongeveer net zo sterk als die van de biostabil Clown. Hooguit als je een mineraal of edelsteen zou fijnmalen en je hebt bijvoorbeeld een kalk tekort zou het kunnen helpen.

Vind je het heel erg als ik wel in de werking geloof? Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:15

Van mij mag je.... Als je geld aan gebakken lucht wilt uitgeven, wie ben ik dan om je tegen te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:32

Arabesk schreef:
Van mij mag je.... Als je geld aan gebakken lucht wilt uitgeven, wie ben ik dan om je tegen te houden.

Ik ga uit van wat ik zelf ervaar, en dat is geen gebakken lucht.
Vork

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:33

nee inderdaad
ik merk ook wel baat erbij hoor

zo heeft iedereen iets waar hij zij in gelooft Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:37

Ik noem het nog niet eens in iets geloven,
ik ben vrij nuchter, reageer alleen op zwaar chemische middelen
normaal gesproken, dus noem ik dit vrij opvallend.

Ik heb liever een brok rookwarts bij me dan dat
ik aan de lorazepam moet Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:39

eamane schreef:

Dat het werkt voor sommigen twijfel ik ook niet aan, maar dat berust eerder hier op

Citaat:
Placebo-effect is het niet specifieke effect of het verwachtingseffect, een (soms onverwacht) positief effect dat te zien is bij het toedienen van een niet actieve stof op het zelfgenezende vermogen. Het placebo-effect wordt naar men aanneemt veroorzaakt door het vertrouwen, geloof, hoop, en verwachting die (onbewust) gesuggereerd worden door 1) de behandelaar en 2) het geconsulteerd worden voor een klacht en 3) de daaropvolgende behandeling. Het placebo-effect is een actief bestanddeel van elke therapeutische interactie, vaak zelfs het meest krachtige bestanddeel.

Het placebo-effect produceert echte en blijvende genezing. Placebo wordt het meest gebruikt in de betekenis van een positief verwachtingseffect op genezing, maar een negatief verwachtingseffect op genezing kan ook. Hiervoor wordt wel eens de term nocebo gebruikt. Meestal wordt ook een negatief verwachtingseffect een placebo-effect genoemd, omdat het nog steeds om een verwachtingseffect gaat.

Uit antropologisch onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat het geven van meerdere placebo-pillen beter werkt dan het geven van één pil. Ook de kleur blijkt van belang. Rituelen blijken ook te helpen bij het versterken van het placebo-effect, zoals onder andere het ritueel omtrent een operatie. Het belangrijkste blijkt echter de inzet en het (zelf)vertrouwen van de behandelaar te zijn. Hoe enthousiaster en zekerder de behandelaar is van zijn zaak, hoe groter het effect.

Uit antropologisch onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat het geven van meerdere placebo-pillen beter werkt dan het geven van één pil. Ook de kleur blijkt van belang. Rituelen blijken ook te helpen bij het versterken van het placebo-effect, zoals onder andere het ritueel omtrent een operatie. Het belangrijkste blijkt echter de inzet en het (zelf)vertrouwen van de behandelaar te zijn. Hoe enthousiaster en zekerder de behandelaar is van zijn zaak, hoe groter het effect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:41

Zucht Arabesk...wat wil je hiermee bereiken?
Zal ik nu even mee gaan doen en ook gaan zoeken naar
een stuk tekst waarin staat dat het wél werkt?

Zijn méér dan genoeg teksten over te vinden hoor Knipoog
Alleen volstrekt zinloos, hier werkt het en daarmee basta,
sterker nog ik de dit al méér dan 10 jaar naar volle tevredenheid.
Heb vorrige week nog een paar kanjers van edelstenen gekocht
bij de groothandel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:43

ik draag al een poos amethist, tegen de migraine. Moet zeggen, het helpt voor geen meter, maar ik vind het gewoon een mooie hanger Knipoog
Toch sta ik er niet helemaal negatief tegen over. Beetje dubbel. Misschien is dit mijn steen gewoon niet...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:45

ik gebruik zo nu en dan stenen om mijn chakra's te helpen. Wil me nog wel eens verder verdiepen in de stenen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:55

Who cares of het echt helpt of placeboeffect is, als je je er maar beter door voelt. Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:12

arabesk ik heb een keer iemand een steen aan gemeten,die vrouw deed hem om en ging weg.Een straat verder barste de steen uit elkaar.

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:32

Stipje!

Ik heb zelf een bergkristal en een labradoriet, en heb vroeger een aquamarijn gedragen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:06

Ik draag zelf wel eens rozekwarts, past erg goed bij me.
En verder ligt naast mn bed ook een paarse amethist tegen hoofdpijn.
Werkt goed!

Volgens mij is Arabesk nogal rationeel ingesteld; wat ik niet zie is er niet.
Of niet Arabesk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:23

Ik heb een bizarre ervaring met edelstenen, wat voor mij definitef heeft bevestigd dat
edelstenen geen bladiebla zijn.
Mijn buuf heeft reuma, ze is zo nuchter is een stoeptegel,
een echte westfries, en iets pas gelooft als ze het met dr eigen ogen kan zien.
Ze leeft van een AOWtje, dus echt veel heeft ze niet te besteden, maar goed zij ging toen mee
naar een vrouwtje die stenen kon pendelen.
Beetje in de sfeer van, "Kan mn centen beter besteden maar laten we eens gek doen"

Ze pakte een ketting met allemaal barnsteentjes.
Ze had die kettingnauwelijsk in dr handen, of de hele ketting sprong uitelkaar!!!

We schrokken ervan, de steentjes lagen overal, en het vrouwtje zei met grote ogen,
ik heb zoiets nog nooit meegemaakt!
Ze legte uit dat het onmogelijk is om een ketting door midden te breken, want ik dacht dus dat
mn buuf dat perongelijk had gedaan, dit is dus niet mogelijk.
Ketting zit met 4 vliegertouwtjes geregen aan een massieve sluiting,
en nu kwam het bizarste....De ketting was op alle 4 de draadjes gebroken, presies op dezelfde
plaats, kortom; deze steen had mijn buurvrouw uitgekozen.
Met een gezond stel handen kan je vliegertouw bijna onmogelijk breken, laat staan met reumahandjes,
en mijn buuf trok dr dus ook niet aan.

Dus hoezo allemaal lariekoek?
Ik vond het een subliem voorbeeld.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:32

inderdaad dat is wel een goed voorbeeld

Vriendin van me heeft ook eens gehad dat haar steen barste
er werd toen gezegd dat de steen zijn werking had gedaan of zoiets weet het niet precies meer

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:09

Arabesk schreef:
eamane schreef:

Dat het werkt voor sommigen twijfel ik ook niet aan, maar dat berust eerder hier op

Citaat:
Placebo-effect is het niet specifieke effect of het verwachtingseffect, een (soms onverwacht) positief effect dat te zien is bij het toedienen van een niet actieve stof op het zelfgenezende vermogen. Het placebo-effect wordt naar men aanneemt veroorzaakt door het vertrouwen, geloof, hoop, en verwachting die (onbewust) gesuggereerd worden door 1) de behandelaar en 2) het geconsulteerd worden voor een klacht en 3) de daaropvolgende behandeling. Het placebo-effect is een actief bestanddeel van elke therapeutische interactie, vaak zelfs het meest krachtige bestanddeel.

Het placebo-effect produceert echte en blijvende genezing. Placebo wordt het meest gebruikt in de betekenis van een positief verwachtingseffect op genezing, maar een negatief verwachtingseffect op genezing kan ook. Hiervoor wordt wel eens de term nocebo gebruikt. Meestal wordt ook een negatief verwachtingseffect een placebo-effect genoemd, omdat het nog steeds om een verwachtingseffect gaat.

Wat is er trouwens mis met het placebo effect als het werkt?!
Iedereen weet dat positiviteit ook mensen kan genezen.
Zoals gebedsgenezing ook mensen kan helpen, zijn er ook tal van andere mogelijke onverklaarbare dingen in de wereld die je rationeel niet verklaren kan!
Zo werk ik zelf ook met genezende energie en behandel mijn huisdieren ook als ze pijn hebben!
En dieren hou je écht niet voor de gek!
Het maakt mij niet uit wat mensen daar van vinden, ik weet voor mezelf dat het werkt.
Bovendien hoeft mijn waarheid niet een andermans waarheid te zijn!
Als je andermans mening maar respecteert, dat die anders denkend kan zijn dan jou.
Het gaat er niet om wie er gelijk heeft, want niemand heeft de wijsheid in pacht.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 00:33

Miska schreef:
Alles in het leven bestaat uit energie!
Alles wat je maar vast pakt heeft een energiewaarde. Quantumfysica.

Toe maar, "quantumfysica", exacter overigens quantummechanica...duidelijk geval van ergens een klok horen luiden (en een interessant buzzwoord oppikken), maar je niet in hetzelfde universum bevinden als de klepel...

Om de vraag van de TS te beantwoorden , nee, ook ik geloof niet in de bovennatuurlijke "kracht" van edelstenen, buiten dat het leuke sierobjecten kunnen zijn. En geloof me dat geldt ook voor wetenschappers die zich met quantum mechanica bezighouden, tenslotte is hún realiteit zo wonderbaarlijk dat ze geen tovenarij nodig hebben om het leven interessant te maken...

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 00:37

zover ik weet kan dit gewoon mn vriend is er veel mee bezig zoals zo veel andere dingen en heb me er dan ook in verdiept toen ik een cadeautje voor hem zocht vorig jaar.

hij draagt er meerdere bij zich, ikzelf alleen eentje die zorgt voor helderheid enzo die ik van hem had gekregen.
heb wel een tijgeroog thuis!

als je ze al niet mee draagt kun je ze ook bij je kussen in de buurt leggen dat wil ook al helpen, aangezien het voor vrouwen vaak lastig is grotere stenen mee te dragen zoals een knuffelsteen (ik heb knuffelstenen) maar in je broekzak of tas als hij beetje dicht bij je in de buurt is kun je ze ook makkelijk opbergen Haha!

ik geloofde er niet in in het begin! maar eerlijk gezegt heb ik er raar genoeg veel baad bij.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 08:59

Kuggur schreef:
Miska schreef:
Alles in het leven bestaat uit energie!
Alles wat je maar vast pakt heeft een energiewaarde. Quantumfysica.

Toe maar, "quantumfysica", exacter overigens quantummechanica...duidelijk geval van ergens een klok horen luiden (en een interessant buzzwoord oppikken), maar je niet in hetzelfde universum bevinden als de klepel...

quantumfysica of quantummechanica is overigens hetzelfde!!!
Do your homework!!! Voordat je iemand beschuldigd en wijs over wilt komen, door een ander ermee belachelijk te maken, omdat jij een andere denkwijze hebt!!!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:39

Hihi ja klopt, quantumfysica is hetzelfde als quantummechanica!
Oftewel de quantumtheorie Haha!

En denk niet dat je Miska moet onderschatten, denk dat ze zich hier zeker in verdiept heeft.

En 'interessant' woord? Gewoon natuurkunde hoor.... Knipoog

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:07

Miska gelooft in tovenarij, daar baseer ik mijn inschatting van haar uitspraken op....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:14

Ik heb ook een amethist voor de hoofdpijn, maar merk helaas het verschil ook niet.

Maar pas zij iemand me, amethist en bergkristal in een kan met water dat zou helpen, maar ook het water is lekkerder.

Dat helpen weet ik nog niet, doe het te kort daarvoor.
Maar het water smaakt echt waar zachter Lachen
En dat is mooi mee genomen.

Senna, het opvang hondje, kreeg van een kennis een rozekwarts, zou haar helpen.
Geen idee of het helpt, maar ze is wel wonderbaarlijk snel opgeknapt, ook geestelijk