Kalmeringsmiddelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vonnie84

Re: Kalmeringsmiddelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 23:32

2misty2 schreef:
Valeriaan kan je ook gebruiken is op natuurlijke basis en zorgt ervoor dat je kalmeert.Is gewoon te koop bij de drogist.

Die gebruik ik ook heel vaak.
Deze zijn dat (dat GAH is copyright):
Afbeelding
Volgens mij te koop bij de drogist (ik haal ze altijd bij zo'n natuurwinkel).
Voor mij werken ze super. Ik ben dan hartstikke rustig maar wel gewoon allert. Ik gebruik ze voor wedstrijden of als ik gewoon ergens nerveus voor ben.
Mocht je pilletjes gebruiken, probeer ze dan van te voren uit, om dingen als die van Galexie te voorkomen.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 18:44

Ik heb net valeriaancapsules gekocht, en een kruidmengselthee voor nervositeit. Ben benieuwd

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 10:22

Laat je weten hoe het is gegaan?
Ben nl. erg benieuwd Knipoog

Hoepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:26

Bananen eten als ontbijt! Daar zit dus ook iets rustgevends in... en 100% natuurlijk! Met die bach spray heb ik ook goede ervaringen, vooral als je al ruim van tevoren steeds neemt. Ik heb deze week een sollicitatiegesprek voor een baan die ik dolgraag wil hebben en ben nu al 2maal daags een spraytje aan het nemen. Anders ga ik echt kapot van de zenuwen, mezelf kennende!
Dus mijn advies:
Bananen eten en valeriaan/ bachspray gebruiken. Komt vast wel goed!

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:58

hmm maar bananen schijnt niet geweldig te zijn als ontbijt..
bananen hebben een stoppende werken, dus ja. je stoelgang wordt er niet echt mee bevorderd, waardoor je daardoor misschien kans krijgt op buikpijn (krampen)

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 14:02

Ik was bij mijn ttt ook erg zenuwachtig ik begon te huilen in de auto en deed alles fout door de zenuwen. Ik heb de dokter op gebeld dat dit niet kan bij een rijexamen. Heb 2 tabletje gekregen propranolol. Het verlaagt je bloeddruk, laat je hart minder snel slaan en laat minder lucht naar je longen toe gaan. Zo kun je je dus ook niet druk maken. Het neemt de angst in je hoofd niet weg. Bij mij heeft het wel geholpen en was zo ontspannen als ik weet niet wat.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 14:02

dat van die bananen is een broodje aap verhaal,maar lekker zijn ze wel.
propranolol heeft overigens geen wisselwerking met ventolin en als je er niet allergisch voor bent(bv)beinvloed het je reactievermogen absoluut niet.

Hoepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 15:28

@ Snoevie: Waarom werkt het dan toch?! Ik word zeker wel rustiger van bananen, al van kinds af aan... zonder dat ik in eerste instantie wist dat het dus daardoor kwam Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 15:32

Hoepsie schreef:
@ Snoevie: Waarom werkt het dan toch?! Ik word zeker wel rustiger van bananen, al van kinds af aan... zonder dat ik in eerste instantie wist dat het dus daardoor kwam Knipoog

Dat jij dr rustig van wordt is toch mooi? Maar dat betekend nog niet dat het wetenschappelijk een feit is.....

Ik kan bv totaal niet tegen bananen, ik wordt er erg druk en angstig van.

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 15:33

Hmm ik vind net dit op internet:

"In bananen zit o.a. magnesium, en laten veel paarden nu net wat zenuwachtig worden van magnesiumtekort. Elke dag een kromme jongen doet wonderen … behalve magnesium bevat een banaan ook veel andere noodzakelijke vitamines en mineralen.Helpt het niet … probeer de ruiter dan aan de bananen te krijgen. De onrust van de ruiter kan namelijk overslaan naar het paard."

Bron: http://www.ponderosapost.nl/tips/wat%20waarvoor.htm#b4

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 15:46

Ik heb toen ik moest afrijden een pilletje gehad op doktersrecept.

Galexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:07

Snoevie schreef:
dat van die bananen is een broodje aap verhaal,maar lekker zijn ze wel.
propranolol heeft overigens geen wisselwerking met ventolin en als je er niet allergisch voor bent(bv)beinvloed het je reactievermogen absoluut niet.

propranolol heeft wel een wisselwerking met ventolin. Heeft de dokter beaamt. Daarbij mag je ook geen propranolol slikken als je ooit een astma aanval gehad hebt, of nog steeds hebt. (dit vermeld de bijsluiter.
En je reactievermogen kan er wel van beinvloed worden.(is op internet te vinden, vooral op de engelse sites)

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 17:23

dan valt propranolol voor mij af, als ik dit al zou willen gebruiken

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 01:22

[LZP] > [MW]

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 07:55

grappig Galexie ik werk in een apotheek en zou het toch wel moeten weten..........ik zal het de apotheker dan nog eens vragen he.
kan je me dan vertellen wat de wisselwerking dan precies is?
ik werk al 2,5 jaar als apothekersassistente maar wij hebben deze bijwerking nog nooit gehad in de apotheek,dus ik ben wel nieuwsgierig

nogmaals,je reactievermogen word er dus wetenschappelijk niet door beinvloed(anders kreeg je het echt niet van je arts voor het afrijden,ik bedoel dus de propranolol)misschien wel het idee dat je het neemt,dat het je dan wel voor je gevoel zodanig beinvloed.

Galexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 08:06

Zo grappig vindt ik het niet. Ik heb door eigen zoeken , dit alles gevonden. dat van die astma staat op de bijsluiter. En google maar eens op ventolin en propranolol. Over 5000 hits krijg je. Dit betreft die wisselwerking die jij denkt dat er niet is. Grappig vindt ik het echt niet, ik heb mijn examen in een roes gereden, ik kon bijna niet meer reageren , eerst was er niks aan de hand maar omdat ik bijna geen lucht meer kreeg , heb ik de ventolin genomen , net voor ik rijden moest, en toen begon de elende.
Bij de tussentijdse toets heb ik ook propranolol genomen, ook op advies van de arts , 1 uur vantevoren 3 stuks, en toen was er niks aan de hand. Dus weet ik wel zeker wat ik gevoeld heb, en de arts heeft het opgezocht en kwam ook tot de conclusie dat ventolin en propranolol een wisselwerking hebben. Dit staat is nederland niet op de bijsluiter, maar er staat dat van die astma niet voor niks op.

En daarbij wil ik geen welles nietes discussie hiervan maken, maar als mij iemand 3 weken geleden over propranolol had gevraagd , zou ik hebben gezegd dat het ,het beste middel van de wereld was. Naar aanleiding van mijn eigen ervaring met propranolol. Maar na mijn examen, en verder onderzoek, is dit middel niet voor iedereen geschikt.
Laatst bijgewerkt door Galexie op 09-11-07 08:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 08:08

natuurlijk bedoel ik het niet grappig op de manier *zucht*
ben je niet allergisch ervoor?want ik meen óók serieus dat wij dit hier nog nooit gehad hebben,mag ik ook vragen welke sterkte je had(omdat het misschien bij een te hoge sterkte kan voorkomen,vandaar. de sterkte die je hoort te krijgen voor examenvrees is zodanig laag dat dit niet gebeurd,of zou moeten gebeuren)

in hogere doses word het gebruikt voor hartritme stoornissen.

Galexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 08:15

20 mg per tablet, dus ik heb 1 uur vantevoren 60 mg op advies van de arts moeten nemen.
Ik snap dat je niet grappig bedoeld op die manier. Kwam van mij ook raar over. Maar ik vond het niet grappig op de manier hoe ik mijn examen beleefd heb , dat bedoelde ik.

als ik alergies zou zijn ,dan denk ik dat ik bij de ttt toch ook problemen zou hebben gehad , of niet?
of het waren daar maar 10 mg. of microgram? Ik weet het niet. maar op dat laatste doosje stond 20.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 08:18

60 mg is wel érg veel,ik kreeg advies een tabletje van 10 mg te nemen,dit was absoluut voldoende,terwijl ik vaak niet erg op medicijnen reageer(heb vaak een hogere dosis nodig)

60 mg is een sterkte die door mensen met hartritme stoornissen word gebruikt,best raar dat jij er zoveel van moest nemen.
misschien heeft dat je problemen veroorzaakt.

Galexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 08:22

Iedereen waar ik mee praat heeft maar 1 tabl. vantevoren moeten nemen. Of hooguit 2. Maar ik ben er echt bang van geworden , ik kon niet meer reageren.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 08:25

raar zeg!maar idd 60 mg is erg veel voor examen stress.
10 of hooguit 20 word normaal gegeven.

(heb je je rijbewijs trouwens gehaald)

Galexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 08:32

Nee , ik had geen fouten gemaakt , maar de examinator vond dat ik een heel afwezige blik had ?? En gelijk had ze.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 08:45

valeriaan Lachen

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 12:18

valeriaan gebruik ik nu voor t slapengaan. Ik kan er niet beter door slapen maar wel merk ik dat alle stress/spanningen verdwijnen.

Ik heb luchtwegklachten en gebruik ventolin (niet regelmatig maar gebruik t wel bij benauwdheidaanvallen) dus dat risico 'durf' ik sowieso niet te nemen

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 21:03

ik ben ook apothekersassistente en ik vind die 60 mg ook wel erg veeeel.

hier wordt ook 10 mg voorgeschreven, 1 voor het slapen en 1 uur voor het examen

dit haal ik zo van internet af
als u astma of COPD heeft: u kunt meer last van benauwdheid krijgen. Als u dit merkt, neem dan contact op met uw arts

die wisselwerking wist ik wel, maar hij geeft hem niet aan in het computersysteem in de apo

waarschijnlijk door die 60 mg is jou bloeddruk zo gedaald, daar wordt je ook beroerd van en heel suffig