Paardrijden, haha. Dat kon ik haast eerder dan lopen
Inge_83: Ik kon ook niets meer met mijn been toen ik uit het gips kwam... ook oefeningen gehad voor in het gips, maar teon het gips er af was kon ik niets meer, had geen kracht en buigen kon ik al helemaal niet.
Citaat:
4 jaar geleden zijn ze er achter gekomen dat mijn knieschijf niet meer de vorm heeft die hij hoort te hebben en de achterkant niet meer glad is (kraakbeen en bot).
Daar kunnen ze niets aan doen en daarvan zal ik last blijven houden.
Maar zolang ik er rekening mee houd gaat het vrij goed.
Mijn knie schijf precies zo, ook boven op mijn knie zit een stukje bot, die met dit weer haast door mijn huid heen komt... Helemaal rood en heel erg gevoelig... Alleen mij is wel gezegd dat je met een operatie de achterkant iets rechter kan maken. Nooit helemaal en je blijft er last van houden, maar verminderen moet wel kunnen...?
Zwemmen is inderdaad goed!! Werd mij aangeraden door de fisio. Je gaat je knie dan gebruiken zonder kracht/gewicht.
En dat buigen, grrr... dat deed zéér, inderdaad je knie forceren om elke keer een stukje verder te komen, in het begin was het op de tafel gaan zitten en je knie proberen te buigen onder je eigen gewicht van je been. Als je eenmaal een flink begin gemaakt hebt, gaat het tot de 90 graden redelijk snel, verder dan de 90 graden ging bij mij weer echt zeer doen en ik kan mijn knie nog steeds niet ver krom... Kan ook niet op mijn knieen zitten en zak heel vaak door mijn knie heen...
En doordat de achter kant alles behalve glad is, schiet mijn knie vaak op slot...