Wagenziekte, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLiisa

Re: Wagenziekte, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:32

Ik heb er alleen last van als ik buiten nederland ga Scheve mond
Dus frankrijk en italie enzo Nagelbijten / Gniffelen
eigenlijk heel raar, maar mijn moeder zegt dat het tussen mijn oren zit Clown dus dat ik gewoon met de spanning van het op vakantie gaan in mijn hoofd zit. Had dit jaar ook van die armbandjes, heeft dus niet geholpen Vork en pilletjes slikken kan ik al helemaal niet, dus dat doe ik ook nooit Nagelbijten / Gniffelen

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:50

Ik ook, echt onwijs veel last van!!
Ook als ik voorin zit heb ik er nog last van(wel minder, maar toch). Van die wagenziekte pilletjes helpen wel aardig altijd bij mij. Maarja die vergeet ik 9/10 keer.
Ik moet ook heel erg op me ademhaling letten, doe ik dit niet, dan ga ik heel heel licht hyperventieleren, wat dus erg k*t is. Het duurd dan bij mij ook weer heel lang voordat ik mn normale ademhaling weer terug heb, en daar word ik dus mogelijk nog misselijker van.

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:50

Ik heb er ook last van, maar bij mij helpt het als ik meerijd met de weg

Birgit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:52

Ik heb er ook last van. Heb die pilletjes wel eens geprobeert maar bij mij werken ze niet.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 17:25

Ik heb toevallig gisteren een paar accupressure polsbandjes gehaald tegen misselijkheid. Ik heb ze nog niet geprobeerd, maar als het werkt zal ik het hier vertellen.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:47

Ik heb even alle reacties ff snel gelezen, en viel me op dat een ding (wat misschien beste oplossing is,nog niet genoemd is, als wel genoemd is al sorry dan)!

Ik ben zelf trouwens nog steeds heel erg wagenziek (en dan vooral in mercedessen), vroeger hadden mn ouders een mercedes en ik werd dusdanig echt wagenziek..Naja tegenwoordig heb je van die strip die je achter de auto moet hangen (kost wss niet veel) zorg wel dat die strip met het puntje in aanmerking komt met de grond ed.. Zo'n strip helpt iig altijd en werkt goed, waarom mensen last hebben van wagenziekte kan komen doordat de auto statisch is oid (dacht ik dat zoiets was) en als je dus zo'n strip achter de auto hangt moet het compleet opgelost zijn!

Succes iig!

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 20:00

Ik heb zelf ook last van wagenziekte.
Als ik zelf rij heb ik daar geen last van.
De volgende tekst vond ik op interne.

"Wagenziekte ontstaat doordat de hersenen tegenstrijdige informatie ontvangen over de positie van het lichaam: de ogen registreren beweging, terwijl de benen het signaal geven dat we stilstaan of zitten.
Ook als ze niet naar buiten kijken, kunnen mensen met wagenziekte misselijk worden, want de evenwichtsorganen in het oor kunnen nog steeds merken dat we vooruitkomen.
Dit verschijnsel kan dus ook voorkomen in andere vervoersmiddelen, zoals vliegtuigen en boten. Dan spreken we echter over respectievelijk luchtziekte en zeeziekte.
De verzamelnaam voor al deze verschijnselen is reisziekte of kinetose. Wagenziekte komt veel bij kinderen voor, maar ook volwassenen kunnen er last van hebben. Het wordt versterkt als je geen controle hebt over de bewegingen van het voertuig, zodat bepaalde manoeuvres onverwacht komen.
Vandaar dat chauffeurs en bestuurders hier veel minder vaak last van hebben."

Ik heb laatst ook op tv gehoord van die methode van het watje die ktink al schreef

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 21:40

Ik heb er ook vreselijk last van, wat doe ik ertegen: zelf rijden als dat mogelijk is.
Ik ga niet met het openbaar vervoer of zo min mogelijk
( ik denk er nu al aan dat ik naast mijn moeder zit en wordt erg misselijk Haha! )

Maar het is lastig, ik deed toen ik mijn rijbewijs nog niet had, altijd een raampje open

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 21:45

Hier nog iemand. Zolang ik naar buiten blijf staren heb ik er niet erg veel last van, en voorin nog iets minder. Maar zodra ik naar binnen kijk oid word ik helemaal misselijk en krijg hoofdpijn als ik in m'n ooghoeken de buitenlucht voorbij zie razen. Kan dus nooit een boek lezen of iets tekenen oid, best wel irritant.

Pilletjes werken bijna niet (merk geen verschil) plus dat ik nooit pillen durf te slikken en ze dus ook niet inneem.

Het verschilt ook wat per vervoersmiddel.. in de trein heb ik het minder, in de bus ook. Maar achterin een personenauto heb ik 't heel erg.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 21:45

Ik heb er ook last van, ik had VSM pilletjes maar daar werd ik helemaal niet lekker van, m'n darmen sloegen op hol zeg maar Knipoog
Heb er gelukkig weinig last van als ik voorin de auto zit. Ik moet ook niet in de trein gaan zitten met m'n rug naar de neus van de trein zegmaar. Dat je naar achteren rijdt.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 21:46

Ik heb het ook. Heb er voor de rest niks tegen, ga ook niet echt over m'n nek ofzo, maar word er echt góed misselijk van. No Cheer

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 21:49

Het is een lastig probleem(pje) vind ik, omdat er eigelijk niks aan te doen is.
Tijdens het OV is het helemaal een ramp, maar dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.
Gelukkig ga ik in het voorjaar waarschijnlijk in A'dam studeren en moet ik iedere dag met de bus, trein en tram! Clown
Totaal 3,5 met OV...

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 22:53

nou nou, ik heb het ook hoor, vanaf baby af aan lag ik over te geven in de reiswieg. Later bleef het een drama. Niks hielp. Niet van die gore gele pilletjes, niet een watje in mijn oor want watje eruit was alsnog overgeven, pleisters hielpen niks, homeopatisch hielp ook niks. Echt serieus alles geprobeerd.
Nu ik 29 ben is het stukken minder, zeker omdat ik vaak zelf rijd, maar owee als ik meerijd Misselijk
Het helpt wel iets als ik voorin zit en mee kan kijken (in gedachten dus mee kan remmen en optrekken), en als ik achterin moet zitten zit ik het liefst achter de bestuurder.

heb ziekte van Meniere, ook stoornis aan evenwichtsorgaan en reisziekte is ook iets geks aan je evenwichtsorgaan.......

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 23:03

Ik had het vroeger best wel erg!

Gelukkig is het een stuk minder geworden!

Alleen als ik bij iemand zit die constant gas&remt als het niet nodig is dan word ik kots misselijk!!

Ik slikte vroeger wel pilletjes maar nu niet meer Knipoog

Bastiaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:24

Ik heb het ook en ik vind het echt zwaar vervelend! Vroeger zat ik idd altijd in de auto met een watje in mn oor maar kan me niet echt meer herrineren of dat nou echt werkte. Daarna heb ik een tijdje Primatour tabletjes geslikt, maar die werkte echt voor geen meter. Nu heb ik Cinnarizine tabletjes en die werken echt fantastisch. Als ik zo'n tabletjes geslikt heb dan heb ik echt nergens last van. Van eventuele bij werkingen merk ik ook helemaal niets.
Laatst ging ik mee op concours en dacht van ik probeer het een keer zonder. Nou dat had ik beter niet kunnen doen. Op de heenweg was er niks aan de hand. Op de terugweg werd ik echt kotsmisselijk. Ik moest daarna ook nog een half uur naar huis fietsen, ik was echt in staat om aan de kant van de weg in de berm te gaan liggen. Het vervelende is ook dat als ik eenmaal wagenziek ben, het vaak een paar uur duurt voordat ik me weer fit voel.

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:30

Vroeger heel erg gehad, hoe vaak er op vakantie wel niet een noodstop gemaakt moest maken zodat ik kon overgeven... Knipoog
Tegenwoordig geen last meer van in de auto, hoewel ik nog wel het liefste voorin zit. Dat geldt ook voor de bus.
Maar het vleigtuig is dramatisch (en de metro in engeland), gelukkig helpen de reistabletjes wel bij mij

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:55

Ik was altijd wagenziek, hing ook rustig bijna de hele rit met mijn hoofd boven zo'n zakje. Clown
Ik heb gemerkt dat ik er (veel) minder lastvan heb als de airco aanstaat of als er een raampje open staat.
Bij mijn moeders vriend heb ik er echter nog wel last van, maar die rijdt gewoon asociaal. Vork

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 12:05

Jeps, ik heb er ook echt last van.
Lange ritten, walgelijk Nagelbijten / Gniffelen
Maar ook korte ritjes als het warm is, is het bij mij ook zo gebeurd
En blijf me dan de hele dag niet lekker voelen

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 12:43

Vroeger had ik het echt erg. Na een klein stukje rijden begon het al. Pilletjes vond ik nooit zo heel goed helpen. Vervelend dat je je rijbewijs niet mag halen, want als je zelf rijdt krijg je er echt geen last van! Ik vond een leuk muziekje altijd wel helpen en dan allemaal lekker meeblèren, dan ben je in ieder geval afgeleid.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 12:46

ik heb er ook veel last van, probeer vaak voorin te zitten. of goed rechtop te zitten. en vooral niet te gaan lezne ofzo.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:11

Ik heb dit probleem ook, achterin hoef ik niet te gaan zitten want dan is het direct mis.
Overigens heb ik geen last als ik zelf achter het stuur zit. Het kan ook aan het merk vn de auto liggen. Ik word bijvoorbeeld standaar hondberoerd in een Opel, ik stap dus ook niet meer in een Opel en zou er zeker nooit 1 kopen Clown

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:15

Ja hier meld zich nog iemand..! Zoals jij al zei me gammel voelen, misselijk soms ook dat als ik dan uit de auto stap me zo slap voelen. Als ik voorin zit gaat het altijd wel beter Lachen
Kleine stukjes lukken meestal wel.. Maar we moete niet te veel bochten maken en over bobbels enzo heen Haha!

Het is echt heel vervelend. Voor lange ritten zoals als we met vakantie gaan neem ik ook meestal wel van die pilletjes in..

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:16

lotjj92 schreef:
ik heb er ook veel last van, probeer vaak voorin te zitten. of goed rechtop te zitten. en vooral niet te gaan lezen ofzo.

Lezen moet ik ook zeker niet gaan doen!!
Het beste voor mij is gewoon voorin gaan zitte en op de weg kijken..

Edit: Ik kan trouwens nog wel herineren van dat ik klein was. Dat ik heel vaak de auto gewoon heb ondergekotst Misselijk zo ziek was ik.. En die lucht ging heel moeilijk uit de auto mijn ouders waren daarom ook heel vaak niet blij.. Bloos

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 00:19

Hier nog iemand die er last van heeft.
Maar bij mij ligt het voornamelijk aan de rijstijl van de persoon die rijd en waar we rijden.
Op de snelweg word ik snel misselijk, en ook op wegen met veel bochten en veel drempels.
Iemand die op die stukken telkens gas geeft en weer remt maakt het mij niet gemakkelijk
Maar ook als ik zelf rijd en wat gehaasd ben, kom ik misselijk uit de auto.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:56

Ik heb het ook. Ik neem altijd voor vakanties van die pilletjes of anders ver rijden. ik heb Primatour.
En anders maar veel naar buiten kijken en we hebben een heel hoge auto. dat helpt ook:)