Zo moe en chagerijnig, nergens zin in..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Zo moe en chagerijnig, nergens zin in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 23:34

Nessah schreef:
Maar ik snap niet dat ik nu zo moe ben.. Gewoon uitgeput!

Citaat:
Ik heb wel een druk leven, sta 5 dagen in de week 6 uur op en ga niet voor 12uur mijn bed in. Heb ook veel stress ( door geld) maar sla me hier nu al 3 jaar goed doorheen. Ik moet nog maar 2 jaar en dan ben ik klaar met mijn studie, sowieso word het volgend jaar rustiger.

in elk geval op tijd naar bed gaan, de stress kan je nu even weinig aan doen. Maar die wordt ook beter te handelen als je vroeger naar bed gaat Ja

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 00:01

Herkenbaar! Het zou heel goed kunnen dat je overspannen bent. En dan helpt een weekje vakantie niet, en zelfs eerder op bed gaan heeft geen zin. (Is natuurlijk wel goed, maar daar ben je er nog niet mee) Ik denk dat je het beste structureel wat rustiger aan kan doen. En dat is best lastig, dat weet ik. Heb je het gevoel dat je alles moet? Je paard verzorgen, jezelf onderhouden (financieel), je studie afmaken, sociaal zijn...

Je zegt dat je niks kan schrappen om tijd vrij te maken. Dat gevoel had ik toen ook, maar als het moet kan het echt. Ik heb zelf besloten mijn studie voor de helft te gaan doen, niet meer werken en wel lenen (IBG). Ik weet niet hoe het bij jou zit, of zoiets mogelijk is. Het zijn in ieder geval heeeele lastige beslissingen, maar wel noodzakelijk.

Ga in ieder geval eens langs de huisarts, ik denk dat die je wel verder kan helpen. Zorg er in ieder geval voor dat je niet op deze manier doorgaat, want dan wordt het waarschijnlijk alleen maar erger. Ik wil je niet bang praten ofzo, maar denk goed om jezelf! Ik wens je veel sterkte en wijsheid.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 17:26

Bedankt voor alle reacties en tips Lachen
Ik ga er zeker wat mee doen.. Moet alleen even kijken hoe.. Aangezien ik niet zou weten wat ik moet minderen om mijn dagen korter te maken..

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:42

Wat dacht je van chronisch vermoeidheids syndroom?
Je werkt veel, slaapt weining bent druk met je paarden,school etc.
Als je merkt dat je geest wel wilt maar je lichaam niet dan word het echt tijd dat je naar de dokter gaat en gaat kijken wat er mis is.

Ik heb zelf al jarenlang problemen, doordat ik veel stress, al jarenlang slaapproblemen heb en al jarenlang psychische problemen heb ik nu chronisch vermoeidheids syndroom.Ik heb het psychisch somatisch en dat betekend dat het nog over kan gaan als ik maar leer omgaan met mijzelf.
Ik werk wel veel maar ik neem veel rust momenten.Ik probeer altijd even een uurtje te slapen smiddags of aan het einde van de dag.
Ik kan 3 dagen slapen en nog moe wakker worden.Of ik nou 6 uur per nacht slaap of 10 uur ik word altijd moe wakker en blijf ook altijd moe.
Hierdoor kan ik veel dingen niet meer.Ik kan bijna niet meer fietsen met een gewone fiets ik kom dan amper vooruit.Paardrijden is zeer vermoeiend en school/studie kan ik ook niet meer opbrengen.

Probeer rustmomenten in te zetten,al is het maar gewoon zitten en je mond houden ook daar rust je van uit.
Probeer anders je paard wat vaker te laten staan ( niet rijden bijv) Of kijk of je bijrijder wat vaker kan.Probeer te kijken wat voor jou prioriteit heeft.
Zo heb ik bijvoorbeeld een vaatwasser gekocht en huishoudelijke hulp aangevraagd zodat ik minder werk thuis heb zodat ik dan wel even naar mijn paard kan.
Dit klinkt krom maar ik krijg ontspanning van mijn paard, maar als ik dus al het schoonmaakwerk zelf moet doen kan ik nooit naar mijn paard.

Ik weet niet of je wat aan mijn verhaal hebt, ik probeer alleen te zeggen dat het echt belangrijk is om aan jezelf en je lichaam te denken.Luister naar je lichaam.
Ik deed dat nooit en liep altijd door.En dit is wat ik er aan over gehouden heb.

Succes en sterkte!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 21:26

Jordy, heel erg bedankt voor je reactie.. Ik herken veel van mezelf in jou verhaal.