Aankomen door de pil?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Aankomen door de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:17

Sannert schreef:
Nog een vraagje, heeft jullie dokter bij jullie ook dingen gevraagd bij de pil ?
En kan het zijn dat je als je de pil pakt op de eerste dag van je menstruatie dat je dan langer bloed dan normaal ? (dokter adviseerde me hem dan te pakken.)

Bij mij werd dit juist minder Knipoog
Ik heb na de zwangerschap mijn eigen pil gekozen, ik werk bij een huisarts dus je weet de nodige dingen erover (ook ivm vergoeding) Mijn huisarts deed niet moeilijk en schreef me die pil gewoon voor

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:05

Ik ben toendestijds ook zo'n 8 tot 10 kg aangekomen. Scheve mond

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:08

Ik ben ook aangekomen door de pil. Kon vroeger eten wat ik wou, maar kwam niet aan en bleef 53 kg wegen. Door de pil ben ik ook 7 kilo aangekomen en heb nu meer heup en dikkere billen, maar vind zelf dat ik het wel kan hebben. Al stond dat andere leuker op de weegschaal Huilen van het lachen

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:15

ik slik de pil net , maar hoe lang duurde het bij jullie dan dat je aankwam?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:16

Nogmaals het komt niet door de pil het komt door de hormoonhuishouding die veranderd tevens hoort het bij het ouder worden...

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:19

Ik ben ook aangekomen door de pil, en nu ik gestopt ben ben ik ook weer afgevallen (dat lukte niet toen ik de pil bleef slikken). Dus het ligt wel degelijk aan de pil en neit aan ouder worden, want nu kan ik weer eten wat ik wil.

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:09

Of je nou dik door de pil bent geworden is te betwijfelen.
Je vergeet dat het wel hormonen zijn, maar je lichaam gaat van kinderlijke vormen naar vrouwelijke vormen.
Dan heb ik het niet over super flinke borsten, wel je vormen die totaal vrouwelijker worden.
Borstklieren worden meer ontwikkeld, heupen krijgen meer rondingen enz.
( degene die namelijk aan de pil beginnen zijn over het algemeen jong van leeftijd )
Ook zie je dat jonge meiden vaak al een figuur hebben ( flinke borsten ) en zou je ze ouder schatten dan 13/14/15, tot ze gaan praten en je merkt hoe kindelijk ze nog zijn Knipoog
En ben je zo plat als een dubbeltje, meer jongens dan meidenfiguur, misschien ben je dan wel blij met het resultaat.

Heeft wel een psychische werking.
Je vertrouwd op de pil, bent meer ontspannen en dat maakt weer dat je eetlust kan toenemen.
Sommige vrouwen kunnen er depressief van worden, denk dat ook dat psychisch is, want door slikken van de pil is het voor de ene comfortabel, de ander is zich meer bewust dat ze niet zwanger zal worden ( waarbij dan een medische reden als achtergrond genomen is )
Je moet dus een link leggen met je totale lichamelijke en geestelijke gevoel.
Zit je nu prettiger in je vel, geniet je meer van de dingen, dan zal je ook anders eten.
Voedingsstoffen worden ook anders opgenomen, vetten gaan zich standaard al vastzetten op heupen en benen ( vrouwenlichaam )

Citaat:
Van de pil word je dik
Een op de drie vrouwen die de pil slikken, meent dat ze is aangekomen door de pil. Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat gewichtstoename de belangrijkste reden voor vrouwen is om naar een andere methode van anticonceptie om te zien. Is dat terecht? Word je dik door de pil?
In februari 2004 verscheen in het medische tijdschrift Obstetrics and gynecology een overzichtsartikel over de kwestie. De onderzoekers, onder leiding van de Leidse gynaecoloog Frans Helmerhorst, spitten er zowat de complete medische literatuur voor door. Veel onderzoek naar deze voor vrouwen kennelijk toch belangrijke kwestie bleek er niet gedaan te zijn -- uiteindelijk vonden ze maar drie onderzoeken die werkelijk volgens de regels van de kunst waren opgezet. In geen van die drie studies bleek dat de vrouwen in de hormoongroep meer aankwamen dan de vrouwen in de placebogroep.
De andere studies waren minder zorgvuldig, en soms zelfs behoorlijk slordig, maar ook daaruit kwam niet naar voren dat gewichtstoename werkelijk oorzakelijk verband houdt met het beginnen met de pil. En als er al sprake is van gewichtstoename, dan is dat over het geheel genomen zeker niet veel.
Op zich is het niet zo 'n gekke gedachte dat de pil tot veranderingen in de hormoonhuishouding zou kunnen leiden waardoor bijvoorbeeld meer vet wordt vastgehouden. Maar de andere verklaring van de onderzoekers ligt toch veel meer voor de hand: vrouwen die met de pil beginnen, gaan tegelijkertijd vaak ook een andere levensfase in. Dan komen er een paar pond bij — en wat is er makkelijker dan daarvan de pil de schuld te geven?

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:17

ik ben ook heel erg aangekomen door de pil.
Ik word er helemaal gek van..
In totaal ben ik ongeveer 20 kilo aangekomen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:35

Dniesjj117 schreef:
Ik ben ook aangekomen door de pil, en nu ik gestopt ben ben ik ook weer afgevallen (dat lukte niet toen ik de pil bleef slikken). Dus het ligt wel degelijk aan de pil en neit aan ouder worden, want nu kan ik weer eten wat ik wil.

Begrijpend lezen is ook een vak blijkt wel weer, ik blijf dingen niet herhalen Knipoog

Edit: dus jij bent niets veranderd qua bouw voor en na de pubertijd?

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:52

er staat in mijn bijsluiter : mogelijke bijwerkingen : gewichts toename
dus lijkt me dat het wel degelijk van de pil komt, het staat er niet voor niets in

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:56

Ook ik ben 1.70 en kom aan van de pil. Als ik in mijn stopweekl zit ben ik 2 kilo lichter en dat merk ik ook aan mijn kleren en zie heel duidelijk dat mijn buik ook platter is. Ik slikte eerst microginon 30 en daarna de Diane 35 pil. Van de beide kwam ik evenveel aan.

Het is idd een bijwerking van de pil. En de ene heeft er sneller lkast van dan de andere.
Ik heb gehoort van de yasminelle. Dat is een nieuwe pil van je niet van aankomt (schijnt) denk dat ik mijn huisarts daar binnenkort maar eens over ga vragen.

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:58

Ik ben ook aangekomen door de pil. Toen was ik echt superlicht, dus ik dacht, maakt helemaal niet uit als ik wat aankom! De plek waarop ben ik alleen niet zo blij mee Nagelbijten / Gniffelen ik ben in 3 maanden van cup C naar cup F gegaan....

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:03

_sharona_ schreef:
dus lijkt me dat het wel degelijk van de pil komt, het staat er niet voor niets in

Ja je hebt gelijk jullie willen niets anders horen Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:08

Dat verhaal heb ik ook vaker gehoord, dat je zou aankomen door de pil ..
Maargoed, een vriendin zei laatst dat het vet in haar lichaam zeg maar op andere plaatsen ging zitten en het weer op andere plekken leek te verdwijnen. En dat ze andere vormen kreeg ?
Ervaringen mee ?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:28

MISTRAL94 schreef:
_sharona_ schreef:

Ik snap wel wat je bedoelt, dat het niet alleen door de pil komt, maar zoals sharona al zegt, het word in de bijsluiter vermeld. En veel meiden hebben ook deze ervaring.

Maar misschien is het handiger om het zo te formuleren: als je aan de pil gaat, kan je aankomen (niet door de pil).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:18

MISTRAL94 schreef:
_sharona_ schreef:

haha ik denk ook dat als iedereen es echt heel eerlijk naar zichzelf toe is dan zo'n beetje 80% van de pilslikkers die er van aan komen echt te veel eten Clown

ik slik al bijna 20 jaar de pil, en ben wel es van merk veranderd.
enige waar ik van aan kom is gewoon teveel eten! Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:31

Precies Ellepel Knipoog

Maar wat denk je van in de pubertijd komen? Dan gaan de meeste van vormloos (denk bij kinderen aan geen heupen, borsten enz) naar een lichaam die volwassen begint te worden. Juist in die tijd gaan meiden ook aan de pil, waardoor het al snel lijkt dat het door de pil komt Knipoog

Overigens zijn de fabrikanten van medicijnen verplicht om evt bijwerkingen erin te zetten, kunt er niet direct vanuit gaan dat je al die bijwerkingen ook hebt. Maar goed de waarheid is soms hard weet ik uit eigen ervaring Bloos

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:22

Ben ook een tijdje aan de pil geweest en wat ik vooral gemerkt heb is dat m'n vormen veranderd zijn, bredere heupen, nog grotere loverhandles Tong uitsteken, borsten voller en m'n buik is nu echt een buikje, had wel al een buik, maar nu is het er echt zo een met zo'n randje eronder...
Volgens mij ben ik toen niet echt aangekomen, hooguit een kilo of 2, maar geloof niet echt dat dat door de pil komt hoor..

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:25

Ik ben ook wel iets aangekomen ervan. Maar zoals iemand zegt ik ben door de pil 10 kilo in een jaar aangekomen. Nee dat heb ik niet, als ik echt te zwaar word komt dat door m,n snoepie verslaving en niet door de pil.

Veel mensen verstoppen zich daar vaak achter ja ik ben te dik door de pil.. ja uhu. Kan best dat je paar kilo aankomt maar echt geen tientallen kilo's dan is er wat mis met je eet en bewegingspatroon ( niet dat ik eet en bewegingspatroon goed heb hoor Knipoog )

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:39

wat wel kan.......

is dat je wat meer vocht vasthoudt Knipoog
zoiets staat me bij,dat dat wel kon.

en dan weeg je dus wat meer

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:46

ellepel schreef:
wat wel kan.......

Klopt helemaal! Ik heb net een nieuwe pil gehaald, en staat in het foldertje dat je aan kan komen omdat je vocht vast houd.
Dus mistral, het kan wel degelijk.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 08:49

maar dat is dan niet meer dan een kilo, echt meer aan vocht kun je volgens mij niet vasthouden.
kom je toch weer op het verhaal dat we wat minder moeten snoepen

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 09:10

Maar als je weer stopt met die pil, val je dan ook weer af?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 09:33

Furia schreef:
ellepel schreef:
wat wel kan.......

Klopt helemaal! Ik heb net een nieuwe pil gehaald, en staat in het foldertje dat je aan kan komen omdat je vocht vast houd.
Dus mistral, het kan wel degelijk.

Ik zei toch al dat je gelijk hebt, je wilt het ook niet begrijpen dus ik ga er verder niet meer op in Knipoog

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 11:04

Ik snap wel wat je bedoelt, tuurlijk kom je op een bepaalde leeftijd sneller aan van ongezond eten, maar bij sommige mensen is dat niet zo. Staat hier ook iemand die na de pil weer is afgevallen.