maar ik hou van mijn foundation

even weer ontopic;
Hmm.. goed je huid schoon maken en misschien even (als je heel veel puistjes hebt) naar de HA.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Sigrid_ schreef:RoseK schreef:Zo'n mooie huid wil ik ook altijd wel, moet zeggen dat het wel helpt als ik veel water drink en geen chocola eet (). En foundation vind ik er inderdaad vaak nep uitzien.
Je meent toch niet dat je nog in deze fabeltjes gelooft hè? Hoe kan het dat dit hardnekkige misverstand steeds weer opduikt.
Ik zal het nog ff één keer uitleggen: Puistjes worden veroorzaakt door je androgene hormonen. Iedereen heeft deze hormonen, maar bij sommige mensen reageren hun talgklieren er hevig op. Daardoor onstaat een vette huid/seborroe/puistjes. Dit heeft echt NIETS met eetgewoonten te maken.
Je kunt dus gerust chocola blijven eten hoor!
ladymagic schreef:Nee niet dus Sigrid,
Je voeding heeft wel degelijk invloed op je huid.
Van elke dag een klein blokje pure chocolade zal je inderdaad meestal niet veel merken, maar als je elke dag een mars, een zakje m&m's en een chocotoetje eet kan je daar wel degelijk heel veel last van krijgen.
Niet iedereen heeft er evenveel last van, en sommige meer dan anderen, maar het is inmiddels bewezen dat voeding invloed heeft op je huid en chocola bevat nu eenmal veel vet, waar je last van kan krijgen. Vet heeft namelijk ook invloed op je hormoonhuishouding.
_Micha_ schreef:Jup zon is goed voor je huid, ik merk dat ook echt als ik op vakantie ben ofzo. Ik ga dan stiekem in alle profielen spieken en dan zie ik alleen maar mooie koppies hoor.