Nu wordt het toch tot je 21e vergoed? Iig dat zei mijn tandarts.. Ik heb nu ook een draadje achter mijn tanden, maar die verschuiven ook nog steeds een beetje
Ik heb precies het zelfde gehad!, eerst ook slotjes gehad, en daarna geen draadje er achter langs ik was toen 12 toen die eruit ging en daarna gingen mijn voortanden en hoektanden ook weer scheefgroeien toen heb ik weer slotjes gehad op mn 16e en nu heb ik wel een draadje, maar dat kost volgens mij niks want het is een stukje ijzerdraad met lijm. Ik moest toevallig een presentatie over een orthodontisten praktijk houden en volgens mij zit je bij vaste apparatuur rond de 40 euro
mijn tandarts riep net voor mijn 18 altijd: 'Wil je nog een beugel?! nu kan het nog!' Natuurlijk hoefde ik dat niet meer, want ik heb een beugel gehad, maar 3 weken geleden heb ik een ongelukje met paard en wagen gehad en gisteren is mijn spalkje eruit gevallenn.... Ik hoop toch even dat het niet al te duur is... Ik heb dat ding nog wel.
Ik heb een vaste beugel gehad,toen ik 'klein'was. Maar toen mijn verstands kiezen doorkwamen zijn mijn voortanden gaan verschuiven. Nu staan ze dus weer scheef... Ik heb gevraagd aan de tandarts wat het me zou kosten om ze weer recht te laten zetten met zo'n spalkje,maar dat ging al niet meer. Ik moet weer opnieuw een beugel,en dat grapje gaat me dan ongeveer 2000 euro kosten. Dus ook al is het spalkje misschien honderd euro,ik zou het zeker doen! (voor mij is het te laat) Ik ben nu 34 dus een beugel wordt niet meer vergoed.
Mijn "draadje" kostte 15 euro, plaatsing inbegrepen ... Ik heb een gedetailleerde factuur gehad en het stond er toevallig apart op. Dat ding op zich kost dus niets .
Ik heb vroeger 4 jaar een beugel gehad, m'n tanden waren mooi kaarsrecht. Merk nu 6 jaar later dat mijn tanden weer een beetje scheef gaan staan. Ik wil ook graag een spalkje, dus ben benieuwd wat de kosten zijn! En is zo'n draadje niet irritant? En zie je het niet als je lacht oid? En kan het wel als je tanden niet meer kaarsrecht staan? Ze staan niet echt scheef, maar ze zijn niet meer echt recht door mn verstandskiezen.