Blaasontsteking, hoe kom je daar aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: Blaasontsteking, hoe kom je daar aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 11:38

Heb jij even mazzel, ik krijg die cranberry sap echt niet weg.
En die cranberry pillen ga ik bijna van over mijn nek ROFL
Maar ik slik ze toch maar braaf als ik denk dat het mis gaat. Knipoog

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 01:20

degene die ook blaasonsteking heeft of heeft gehad wanneer begon bij jullie de antibiotica te werken? ik gebruik het sinds vrijdag en merk er nog niets van met plassen nog erg gevoelig en omda thet zo gevoelig is kan ik steeds weer gaan

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 01:59

Heb ook al jaren last van recividerende (vaak terugkerende) blaasontsteking. Vaak plas ik dan alleen nog maar bloed met stukjes vezels erbij.
Na de sex is het 't beste om meteen naar het toilet te gaan en te plassen. Zo spoel je al een hoop bacterien weg. Verder minimaal 2 liter vocht per dag drinken. Ik slik dagelijks Vit C1000 time released. Verder nog 2 keer daags wat Terschellinger cranberry sap (de lichtgezoete versie) . Maar ondanks alle voorzorgsmaatregelen krijg ik toch nog wel eens een blaasontsteking. Bij mij steekt die acuut de kop op. Binnen 1 tot 3 uurtjes heb ik dan een flinke ontsteking. Heb al heel wat a.b. kuren daardoor achter de rug. Weet helaas niet hoe dat zit met pil en ab. (heb zelf een mirena spiraaltje).
Ik merk dat ik er ook snel vatbaar voor ben als ik ergens stress om heb en als ik door bv nachtdiensten een verminderde weerstand heb.
Je voelt je er in ieder geval behoorlijk belabberd en ziek door.
Hopelijk blijft het bij jou maar bij 1 keer.
Ik krijg meestal Furabid. Daarvan merk ik na een paar uur al dat hij begint te merken. Moet die meestal 3 dagen slikken. Maar blijf toch meestal zo'n 4 dagen een vreemd gevoel in mijn blaas houden en dat ik niet lang mijn plas op kan houden. Na een week voel ik me pas echt weer de oude.
Ze hebben een tijd geleden een kweekje gemaakt. Daaruit bleek dat er na de kuur nog steeds bacterieën in zaten, maar het te weinig waren voor een nieuwe kuur. Dus steeds als mijn weerstand te zwak is denk ik dat die zich dan snel vermeerderen en ik daardoor weer een blaasontsteking krijg. Als ze nu gewoon eens een kuur gaven die lang of sterk genoeg is om al de bacterieën op te ruimen, dan kreeg ik misschien ook minder vaak die ellendige ontsteking.

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:49

Toen ik net een vriend had kreeg ik ook opeens blaasontsteking, terwijl ik het vroeger nóóít had. Bloos
bleek dus inderdaad dat plassen na de sex het voorkomt, en inderdaad, ik heb er nóóít meer last van.

ik heb toen een antibioticakuur van 3 dagen gehad, Broxil om precies te zijn. na 1 dag was het al een heel eind over. Overigens, bij Broxil blijft je pil gewoon werken, heb ik ook voor de zekerheid toen even nagevraagd Knipoog

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 01:02

ik heb trouwens de kuur nitrofluxitine wie heeft deze ook gehad?

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 08:51

Kan een blaasontsteking vanzelf overgaan? Ik had ook erg last met plassen, maar vanf vandaag nergens last meer van, kan het zomaar over zijn, of toch nog even langs de HA?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 09:14

reden is idd bacterieen in je buis
dat kan zijn door":
- het (hij niet schoon / jij niet schoon (denk ook aan handen Bloos )..niet romatisch maar even wassen voor het is wel een pre en idd nadien erg goed uit plassen)
- niet genoeg drinken
- niet goed uitplassen en te laat gaan plassen
- bacetreieen uit je darmen (ecolie ..die hoort daar maar dus wel van voor naar acteren vegen)
- niet proper onder goed of verband (verand om de 2 uur wissellen)
- zwemmen
- badderen (een bad nemen dus)
- omdat je gewoon gevoeliger bent..

wat helpt voorkomen :
- vit C of cranberry (zuur / onprettig houden vd blaas-leefomgeving)
- hygienne .. let op met zeep ! zeep is niet de meest ideale vagina reiniger iig altijd goed uitspoelen
- op tijd verband wissellen
- genoeg drinken
- regelmatig naaar het toilet
- goed uitplassen
- van voor naar achteren vegen
- niet te koud kleden .. een koutje op je blaas is geen onsteking ..een ontsteking krijg je niet door kou maarrrr je bent dan wel vat baarder
- uit ervaring let op met zware metalen (donkere thee)/ kou / peper-zout, andere oplos kruiden en andere zaken die het iets zwaarder voor je nieren maken / strakke broeken / strings goed doorspoelen , een biertje op zijn tijd bv of appelsap / water

een blaasinfectie gaat NIET zomaar over , een koutje wel Knipoog

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:53

Ik merk dat bij mij spanning/stress ook een factor is die bijdraagt aan het krijgen van een blaasontsteking. Of een verminderde weerstand door bv slaapgebrek door nachtdiensten.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:56

Dat heb ik ook gemerkt margreth.
Verder merk ik dat veel suikers/zetmeel binnenkrijgen ook niet bevorderlijk werkt.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:58

dat maakt je urine zoet en dus lekker ..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:59

Precies Haha!
En dat willen we niet!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 11:58

Die suikers zijn inderdaad een goede voedingsbodem voor bacterieen.
Dacht dat mensen met diabetes ook verhoogde kans op blaasontsteking hebben (scheiden ook suikers in urine uit)