Koude handen en voeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gimli_

Re: Koude handen en voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 11:07

Al jaren.
Vooral mijn voeten hebben totaal geen kleur.
Ben al overal geweest, al van alles geprobeerd, niets helpt.
Mijn bloeddruk is normaal, als ik sport krijg ik wel warme handen en voeten.
Ik zit hier nu met een kruik achter de pc, daar slaap ik ook 11 maanden per jaar mee. Knipoog

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 11:11

LuvdaTossa schreef:
Ik heb ook altijd koude handen en voeten. Voeten kan ik wel oplossen door veel te lopen, maar handen is echt erg. Ben over het geheel een enorme koukleum en slaap nu al met drie dekens en een electrische deken...

Ik slaap nu ook met een elektrisch onderdeken, kan anders gewoon echt niet slapen van de kou aan m'n voeten. Maar volgens m'n moeder wordt het hier alleen maar erger door? Dat de bloedcirculatie langzamer wordt omdat je lichaam zichzelf niet meer hoeft te warmen. Weet iemand dit?

Ik merk wel dat het de eerste dagen porima was als het deken m'n bed alleen had voorgewarmd, maar nu wordt ik 's nachts gewoon wakker van de kou en dan 'moet' ik m weer aan zetten.

Hoe slecht is dit?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 12:17

ik ben ook een enorme koukleum
heb het bijna altijd koud, voeten vallen nog mee indien ik schoenen aanheb, maar men handen.
op het werk loop ik inmiddels alweer rond met 2 tschirts en 2 truien, dan heb ik het wel lekker warm, maar mijn handen (ik sta aan de kassa) vriezen er wel af.

in bed heb ik nog geen elektrisch deken, maar die komt er wel
we hebben boven geen verwarming, en als het echt koud wordt kom ik inderdaad vaak rond een uur of 4 wakker van de koude
dan moet ik mijn elektrisch deken aanleggen, val in slaap, en rond 5 uur kom ik wakker van de warmte, een uurtje later heb ik het dan weer koud ...

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:37

ik heb het ook
mijn vader zegt dat het een vrouwenkwaaltje is
maar sinds kort zijn ook soms de nagels van mijn linker hand blauw en dat is dan helemaal niet goed

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:59

ik heb wel eens gehoord dat je dan een slechte doorbloeding hebt

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 15:47

Ik heb een goeie tip voor in bed, van iemand die als militair 's nachts in de bittere kou in een ieniemienie dun tentje moest gaan slapen: Als je het koud hebt moet je juist geen dikke kleding aandoen onder de dekens, maar zoveel mogelijk uit doen. Raar maar waar, leg bijvoorbeeld naast een dubbele dekbed nog een slaapzak er boven op of een kussen boven op je voeten. Het warmer worden duurt alleen maar langer als je sokken aan hebt in bed omdat je temperatuur daar koud blijft. Je lichaamstemeratuur kan wonderlijke dingen doen, als je zo gaat slapen. En ja ik heb het uitgeprobeerd, het werkt echt! Haha!

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 15:51

Truf schreef:
Achter de pc is ook vrij hopeloos, zeker als ik veel muis is mn rechter hand echt ongeveer bevroren.

Dat heb ik ook Tong uitsteken Zit nu zo af en toe met de mouw van 1 van mijn 3 truien ( Nagelbijten / Gniffelen ) over me hand, maar helpt niet echt,

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 15:59

Hahhaa, Anouk!

Hmm.. misschien moet je hele dikke ski sokken aan doen en een vest? maar verder weet ik 't niet

ik heb wel eens gehoord dat je dan een slechte doorbloeding hebt

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:45

Ik heb ook hele erge last van koude voeten/handen. Hele slechte doorbloeding, moet nog steeds een keer naar de huisarts voor medicijnen Nagelbijten / Gniffelen
Zijn ze ook paars bij jou?

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 22:03

Ik heb hier dus ook altijd last van
Altijd koude voeten, hoe dikke sokken en/of sloffen ik ook aan heb
Altijd koude handen, zeker achter de computer (mijn muishand) is erg koud
Wat ik weleens doe is een sok om je hand doen en dan zo met de muis enzo. Mijn handen hebben ook heel vaak rode/paarse vlekken. volgens mij is dan de doorbloeding niet helemaal goed..

maar wat zou je hieraan kunnen veranderen? Ik dacht misschien je handen masseren zodat de doorbloeding gestimuleerd wordt?

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 22:07

Jorieke schreef:
Ik heb een goeie tip voor in bed, van iemand die als militair 's nachts in de bittere kou in een ieniemienie dun tentje moest gaan slapen: Als je het koud hebt moet je juist geen dikke kleding aandoen onder de dekens, maar zoveel mogelijk uit doen. Raar maar waar, leg bijvoorbeeld naast een dubbele dekbed nog een slaapzak er boven op of een kussen boven op je voeten. Het warmer worden duurt alleen maar langer als je sokken aan hebt in bed omdat je temperatuur daar koud blijft. Je lichaamstemeratuur kan wonderlijke dingen doen, als je zo gaat slapen. En ja ik heb het uitgeprobeerd, het werkt echt! Haha!

Dat werkt bij mij echt niet Clown
Ik trek juist meer aan omdat ik een paar nachten 10x per nacht wakker word van de kou Nagelbijten / Gniffelen
T schijnt ook niet zo goed te zijn om sokken aan te hebben in bed.. maar nu zonder.. dan zijn ze echt steenkoud..

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 22:10

Sokken is inderdaad niet goed, je voeten moeten juist lucht hebben 's nachts.

Ik heb nog wel mijn raam open 's nachts. Maar dat is gewoon voor de frisse lucht. Het eerste wat ik 's ochtends doe is mijn raam dicht.

Ik slaap nu onder een gewone deken en daar over heen een fleecedeken. Ik heb wel heel vaak een pittenkussen. (zak met kersenpitten die je in de magnetron kan doen zodat ie lekker warm is)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 22:51

anneM_Ajax schreef:
handen, voeten en mn neus.
En daarbij heb ik overal kippevel, jeetje wat is het weer koud, en het is oktober!

Ik slaap met dikke pyama en sportsokken, wel nog onder 1 deken omdat ik anders niet weet hoe ik dat moet doen in januari en februari.

Hier precies hetzelfde... Het liefst sleep ik mijn hele stapel fleece dekens erbij, maar dan heb ik als het écht koud is niks meer...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 22:53

Ahh ik ook:S echt verschrikkelijk

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 22:57

Ik meld me!!! Ik heb ook een fleece deken over mijn gewone voor/najaarsdekbed. mijn zomerdekbed kan ik erop doen en dan heb ik een winterdekbed, maar dat doe ik nog even niet...

Ik heb zelf een extreem lage bloeddruk Nagelbijten / Gniffelen dus daardoor kan het zeker komen!! Ja ben benieuwd hoe ik de winter ga doorkomen Clown

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 23:20

Ik heb vervelend nieuws voor jullie: Het is nog helemaal niet koud.
Als je nu al jezelf oppept met voetenwarmertjes, electrische dekens ect dan raak je daaraan gewend en heb je straks niets om op terug te vallen.
Ontspan je rug als je het koud hebt, neem een hete beker thee voor je naar buiten gaat en zorg dat je er aan went. In plaats van dat je jezelf verwent. Die tip over geen extra kleding aan in bed is ook een goeie, tja misschien als het twintig graden vriest of zo ,maar nu toch nog niet....

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 23:47

Ik heb zowat altijd koude handen, voeten savonds meestal. Ik doe er meestal niks aan, zodat mn lichaam zichzelf maar opwarmt.

Wat ik me wel afvraag, ik tril de laatste tijd heel erg met mijn handen, misschien iets van een lage bloeddruk oid, waar ook mijn koude handen vandaan kunnen komen?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 23:55

mrie schreef:
Ik heb vervelend nieuws voor jullie: Het is nog helemaal niet koud.
Als je nu al jezelf oppept met voetenwarmertjes, electrische dekens ect dan raak je daaraan gewend en heb je straks niets om op terug te vallen.
Ontspan je rug als je het koud hebt, neem een hete beker thee voor je naar buiten gaat en zorg dat je er aan went. In plaats van dat je jezelf verwent. Die tip over geen extra kleding aan in bed is ook een goeie, tja misschien als het twintig graden vriest of zo ,maar nu toch nog niet....

Ja, erg he? En toch al ijskoude handen en voeten...

Ik rook dus daar zal t wel aan liggen. Ik slaap zelfs in de zomer onder 2 dekbedden, in de winter nog meer (liefst een warme man erbij, dat helpt goed Haha! ). Ik heb voor buiten geinvesteerd in duur thermo ondergoed en dat werkt echt super goed.

Overigens de tip geprobeerd om zonder iets aan in bed te gaan liggen maar dat helpt echt voor geen meter. Een dun shirtje wel, en sokken natuurlijk. Lachen

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 23:56

Heb ik ook. Maar alleen m'n voeten. Ze zijn klam en zweterig maar heel koud. Heb ik het hele jaar door. Clown

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 10:38

ik dacht gister, zal de tip om zonder kleren te slapen eens opvolgen
ik lig nu in bed met een enkel dun dekbed, en daarover een sprei
zelf lig ik op een fleecedekentje.
heb het een uur volgehouden en dan uit miserie toch een pyama uit de kast getrokken, voor mij werkt het dus niet Clown

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 10:40

Zonder kleding slapen schijnt wel te helpen. Mijn oom heeft bij de mariniers gezeten, en daar moesten ze dat ook altijd. Dan houdt je eigen lichaam zichzelf warm dacht ik.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 10:42

niceboy16 schreef:
Zonder kleding slapen schijnt wel te helpen. Mijn oom heeft bij de mariniers gezeten, en daar moesten ze dat ook altijd. Dan houdt je eigen lichaam zichzelf warm dacht ik.

Ja, ik weet dat het uit het leger komt. Maar het werkt echt voor geen meter. Heb het meerdere keren uitgeprobeerd maar mèn, wat een ellende. Volgens mij werkt dit truukje alleen bij mannen ofzo... Nagelbijten / Gniffelen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:49

Ik heb meestel hele koude handen... en ik rook ook niet, ben gewoon een koukleum.
Maar ik probeer me nog niet te dik te kleden enzo, want de echte kou moet nog komen.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 13:01

Ik heb ook vaak koude handen.
Heb al wel handschoenen aan als ik op de fiets ergens heenmoet, maar zoals Linda1986 ook zegt, de echte kou moet nog komen, als je je nu al dik inpakt, hoe wil je dat dan in december/januari doen Nagelbijten / Gniffelen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 13:04

Tja, ik ben toch niet van plan om nu kou te lijden omdat het misschien in januari nog kouder wordt. Dan trek ik nog wel wat extra's aan in januari. Haha!