hart klopt inneens heel hard.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: hart klopt inneens heel hard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 21:14

ik ga morgenochtend om half 10 naar de ha Knipoog

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 21:15

Laat even weten hoe het gegaan is..

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 21:17

ik heb het ook gehad
wat was het bij mij:
Ik heb astma, en als ik heel erg benauwd ben neem ik veel ventolin
veel ventolin bezorgd mij dus hartkloppingen, en als ik benauwd was ging ik verkeerd adem halen, waardoor ik er meer last van kreeg
was eerst ook ongerust, maar het was dus gewoon door een medicijn...

Succes morgenochtend! Knipoog

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 21:24

Dat heb ik ook MissToseland, ben de laatste tijd veel benauwd en ga dan steeds maar weer een pufje nemen (ik heb seretide) en nu merkte ik dat ik vandaag ook veel hartkloppingen heb.

Succes TS!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:58

Renske_ schreef:
dat klinkt precies zoals ik het heb Dreeke, bij mij stijgt het ook naar mn hoofd, wordt zwart voor mn ogen, ik hoor dan alles ook heel dof alsopf mn oren/hoofd vol watten zitten(zo hoor je alles ook vlak voor je flauw valt Clown ) en dan ff paar keer diep ademhalen en rustig blijven zitten en dan is het zo weer weg
hou er geen hoofdpijn aan over gelukkig

Heb het vooral als ik even rustig ergens sta/zit en niet als ik bv aan het paardrijden ben of hard aan t werk(uitmesten/lesgeven etc)

Als ik jou was zou ik toch maar even langs de huisarts gaan hoor. Hartkloppingen kunnen onschuldig zijn, maar het kan ook veel ernstigere gevolgen hebben!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 11:23

nou ik ben er net geweest. hij wist het niet. Hij had de bloeddruk gemeten (die was iets aan de hoge kant) en hartslag gemeten. Ik moet volgende week ofzo naar de kinderarts. daar wordt bloed opgenomen, en misschien een hartfilmpje gemaakt.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:17

sophie_kurk schreef:
Renske_ schreef:
dat klinkt precies zoals ik het heb Dreeke, bij mij stijgt het ook naar mn hoofd, wordt zwart voor mn ogen, ik hoor dan alles ook heel dof alsopf mn oren/hoofd vol watten zitten(zo hoor je alles ook vlak voor je flauw valt Clown ) en dan ff paar keer diep ademhalen en rustig blijven zitten en dan is het zo weer weg
hou er geen hoofdpijn aan over gelukkig

Heb het vooral als ik even rustig ergens sta/zit en niet als ik bv aan het paardrijden ben of hard aan t werk(uitmesten/lesgeven etc)

Als ik jou was zou ik toch maar even langs de huisarts gaan hoor. Hartkloppingen kunnen onschuldig zijn, maar het kan ook veel ernstigere gevolgen hebben!

Dat klopt idd, maar ivm andere klachten is mn bloed de laatste tijd regelmatig op meerdere dingen onderzocht en ook mn bloeddruk gemeten en alles was perfect in orde Lachen
te hoge/lage bloeddruk kan nml ook dit gevoel geven, maar die was perfect en mn bloed zelf was ook allemaal ok.
maar wordt t erger dan ga ik idd naar de huisarts, maar bv tijdens intensief sporten blijft mn hartslag prima in orde, dus inspanning kan mn hart wel gewoon goed aan, t is voornamelijk in rust dat ik ineens hartkloppingen heb

@saskiakefie, succes bij de kinderarts!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:19

Ik voel mijn hart ook wle een kloppen maar heb gene idee wat het is . Vind het ook niet zo erg dat ik er mee naar de huisarts ben geweest.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 02:32

deze avond was het ook raak bij de buren van mijn zus.
hevige hartkloppingen had de buurvrouw en die ging even over de bank hangen.
ze reageerde op geen antwoord dus gaven ze haar een stootje.
reageerde ze ook niet op dus nog een klein stootje.
ineens viel ze heel langzaam achterover op de grond.
ze haalde geen adem maar had nog een hele snelle hartslag.
dus HAP (huisartsenpost) gebeld en die zeggen je moet haar reanimeren, dus wij: nee ze heeft een hartslag maar ademt niet! 2 min. later ambulance voor de deur, schijnt ze gewoon zuurstofgebrek te hebben gehad en op gegeven moment zo erg dat ze bewusteloos raakte.
ik vond het best erg, maar wel interessant want ik moet je bekennen dat ik zoiets nooit eerder heb gezien.
ik heb ook wel vaak de laatste tyd snelle hartkloppingen, die voel ik en toch hoor ik het.
dan heb ik ook wel eens het gevoel dat ik geen lucht krijg.
het zal niet zo zijn dat hetzelfde gebeurt als de situatie hierboven, maar het kán voorkomen.
en idd. vertrouw je het niet, dan maar een bezoekje aan de HA Lachen

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:48

Ik heb er ook last van nu minder als eerst het begon bij mij twee jaar geleden het was vooral stress door mijn werk.
Maar daardoor let ik de hele dag op mijn hartslag ik voel en hoor m eigenlijk altijd. Heb er medicijnen voor gehad heb ook een kleine afwijking aan mijn hart.
Verder niks ernstig het probleem is vaak als je hart zo snel gaat kloppen dat je dan toch anders gaat ademen waardoor het dus erger lijkt te worden.
Ik kan er nu wel goed mee omgaan maar eerst stond ik altijd al te janken en te roepen dat ik dood ging want dat denk je dan af en toe echt als die zo te keer gaat en je je niet lekker voelt.
Maar het gaat nu super goed het is dus waarschijnlijk niks maar zoals al gezegd beter voor niets gaan dan anders.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:07

idd machotjuh, als ik op zo'n moment me op mn ademhaling concentreer is t zo weer over
ga je anders ademen of verkeerd ademen dan kan het idd weleens zo gaan als bij de buurvrouw van Patricia Scheve mond

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:21

Ik ben een paar maanden terug naar de ha geweest voor hartkloppingen. Hij vroeg toen hoe lang ik het had en wanneer ik het had. Hij zei dat het allemaal waarschijnlijk wel ok was, gewoon een beetje stress. Het schijnt dat je het dan juist tijdens rust hebt en niet langer dan een minuutje ofzo.
Ik moest voor de zekerheid wel bloed laten prikken en even een hartfilmpje laten maken maar alles was goed. De ha heeft me toen geleerd dat ik wanneer ik hartkloppingen heb heel erg moet drukken in mijn borst. Je perst je luchtpijp bij wijze van dicht (wat niet kan, maar zo'n soort gevoel is het). Wat ook helpt is meteen heel hard de trap op en neer gaan rennen of heel snel een glas water leeg drinken. Maar die laatste 2 zijn niet zo handig als je bijvoorbeeld op school zit Knipoog

Probeer het eens zou ik zeggen, bij mij gaan de hartkloppingen er wel sneller door weg. Maar je kan natuurlijk niet voorkomen dat je ze krijgt.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:51

Heb er ook last van.
Is een tijdje geleden begonnen na het fietsen,stond gewoon te kijken en opeens gaat mijn hart in de hoogste versnelling.Zelfs mijn borst bewoog mee,na een uurtje of 2 is het opgehouden.
Dan op school,tijdens de les,ging tegen de 180 aankloppen.Ben direct naar de HA gegaan maar tegen dat ik daar was waren we te laat en had ik 90 p/m.Maar om van school naar huis te geraken,daar gaat gemakkelijk een uur over.

Ik ben door de HA onderzocht geweest toen het bezig was,hij vond niets.
Idem in het ziekenhuis,hebben ze ook niets gevonden.We gaan ervanuit dat het stress is want nu heb ik het niet meer.Wel moet ik opletten met sporten,dan is het ook algauw 180-190

Als je het nog eens hebt,direct naar de HA,hij kan het alleen onderzoeken als het bezig is.
En stress vermijden.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 16:23

DarkShines schreef:
Ik ben een paar maanden terug naar de ha geweest voor hartkloppingen. Hij vroeg toen hoe lang ik het had en wanneer ik het had. Hij zei dat het allemaal waarschijnlijk wel ok was, gewoon een beetje stress. Het schijnt dat je het dan juist tijdens rust hebt en niet langer dan een minuutje ofzo.
Ik moest voor de zekerheid wel bloed laten prikken en even een hartfilmpje laten maken maar alles was goed. De ha heeft me toen geleerd dat ik wanneer ik hartkloppingen heb heel erg moet drukken in mijn borst. Je perst je luchtpijp bij wijze van dicht (wat niet kan, maar zo'n soort gevoel is het). Wat ook helpt is meteen heel hard de trap op en neer gaan rennen of heel snel een glas water leeg drinken. Maar die laatste 2 zijn niet zo handig als je bijvoorbeeld op school zit Knipoog

Probeer het eens zou ik zeggen, bij mij gaan de hartkloppingen er wel sneller door weg. Maar je kan natuurlijk niet voorkomen dat je ze krijgt.

lijkt heel erg op dat van mij Ja

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 18:15

Ik ben in 2000 geopereerd aan Hartritmestoornis.
Heb er nu geen tot weinig last meer van.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 21:01

FunkyMistiC schreef:

umm, hoe kwam je er achter dat je dat had? hartritmestoornis?

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 21:24

Nou we zijn er al vroeg achtergekomen, toen ik 5 jaar was zat ik al te zeuren dat mijn hart pijn deed.. Maar de huisarts vond dat ik en mijn moeder ons aan het aanstellen waren, dus zijn we naar een andere huisarts gegaan en bleek dat ik dus een hartklep had die niet goed functioneerde. En elke keer als ik ook maar last van had moest ik naar het ziekenhuis, het ergste dat ik heb gehad was zeker wel boven de 200. Zal je wel vertellen dat niet prettig is! Ook heb ik regelmatig een kastje moeten hebben die mijn hartkloppingen 24 u. ging "opnemen" en dit zo'n 5 dagen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 17:38

Ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest, en de arts is er achter gekomen dat het een hartruisje is. Er zijn foto's gemaakt en een filmpje. Over 2 weken is de uitslag.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:45

FunkyMistiC schreef:

Ablatie?

saskiakefie schreef:
Ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest, en de arts is er achter gekomen dat het een hartruisje is. Er zijn foto's gemaakt en een filmpje. Over 2 weken is de uitslag.

Spannend, laat even weten hoe en wat. Een hartruisje is onschuldig Ja

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:18

Quellian schreef:
saskiakefie schreef:

Spannend, laat even weten hoe en wat. Een hartruisje is onschuldig Ja

Nee, een hartruisje kan onschuldig zijn, maar dat is niet altijd zo. Er hoeft ook geen verband te zitten tussen het ruisje en de hartkloppingen.

Ik hoop dat het allemaal wel meevalt!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:02

Guinevere schreef:
Nee, een hartruisje kan onschuldig zijn, maar dat is niet altijd zo. Er hoeft ook geen verband te zitten tussen het ruisje en de hartkloppingen.

Ik hoop dat het allemaal wel meevalt!

Vreemd, mij hebben ze altijd verteld dat het geen kwaad kon Scheve mond

Bij mijn zus hebben ze onlangs een hartruisje geconstateerd, dit nadat ze erg veel vocht vast houdt en ze last heeft van hartkloppingen. Ik heb 3 hartstilstanden gehad en daar een ruisje aan overgehouden en ik heb momenteel last van ritmestoornissen, maar tot hier hebben ze gezegd dat het ruisje bij mij in elk geval geen kwaad kan, hou wel veel vocht vast en weet dat het door m'n hart komt, maar of dat het is door het ruisje of de stoornissen; geen idee Verward

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 16:59

meestal is een hartruisje onschulidig maar soms niet.

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 20:54

Quellian schreef:
FunkyMistiC schreef:

Ablatie?

Jah, dat klopt.