Aangerand door bekende....... wat nu? ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lientje

Re: Aangerand door bekende....... wat nu? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:51

Ik begrijp perfect wat je meemaakt, twee weken geleden heeft mijn ex me ook aangerand toen we gewoon als vrienden afspraken (dit hadden we al meerdere keren gedaan en dus geen vuiltje aan de lucht). Ik heb ook eerst drie dagen rondgelopen zonder er iets mee te doen. Ik was helemaal van slag en heb toen een paar dagen erna tegen een ander auto gereden en dat was de druppel die de emmer deed overlopen en ik was toen helemaal ingestort, ben van mijn werk naar huis gegaan omdat ik niet meer kon stoppen met wenen. Uiteindelijk ben ik dan toch aangifte gaan doen, wat me enorm veel moeite heeft gekost omdat ik van mijn hart echt een steen heb moeten maken op dat moment. Ook op aandringen van vele mensen heb ik dit gedaan. Nu heb ik het er nog steeds niet gemakelijk mee want hij is opgepakt geweest, meegenomen naar het bureau voor ondervraging en het gaat ook voor het parket komen. Ik wou wel dat hij besefte dat wat hij deed verkeerd was maar ik wil hem ook niet teveel miserie bezorgen natuurlijk, ik twijfel nog steeds of ik er goed aan gedaan heb en of ik de klacht niet beter intrek.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 13:15

Iedereen heel erg bedankt voor alle steun die ik hier krijg, heel erg fijn om een beetje feedback te krijgen, ook van mensen die hierzelf ervaring mee hebben. Ik merk zelf dat mensen die dit zelf niet hebben meegemaakt toch wel snel zoiets hebben van 'goh, maar waarom heb je op dat moment niets gedaan?!' en dat is soms heel moeilijk uit te leggen... (niet persé in dit topic hoor, maar meer in mijn omgeving). Ben achteraf 'blij' dat ik dit topic heb opgestart, het is 'fijn' om de ervaringen o.a. te delen met mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt, al helpen mijn vriendinnen mij ook echt super. Geen idee hoe het met mij was gegaan als ik tegenover iedereen mijn mond had gehouden, denk dat je op een gegeven moment dan toch wel 'doorslaat'.

@ Robijntjah: Jeej, wat naar zeg, dat je ong. hetzelfde heb meegemaakt maar dan met een goeie vriend die je vertrouwde, en blijkbaar ook van je 'verleden' afwist! Gelukkig ken ik hem nog niet zo heel erg lang, sinds april dit jaar... Ik herken ook heel veel in jouw verhaal. Apart he, hoe we wederzijds veel herkennen... Ik denk echter niet dat ik er mee zou kunnen 'leven' om het zo maar even te noemen, als hij er in mijn geval ook zo 'makkelijk' over zou denken. Nu pas begin ik in te zien hoe 'ernstig' zo'n situatie is en kan zijn, en wil ik het hem duidelijk maken ook.
Vind je het niet moeilijk dat je ouders helemaal van niets weten?

@Ikenindi: Nu betekend hij niet zo heel veel voor mij hoor, geloof me ;) ik walg nu meer van hem dan dat ik hem nog waardeer voor al hetgeen hij voor mij heeft gedaan... Ik begin inderdaad met eerst die brief maar eens overhandigen (en dan proberen of mijn vriendin mee zou willen, gewoon in de auto blijven, dan voel ik mij al een stuk fijner en zelfverzekerder). Ikzelf heb wel eens op tv gezien dat er zat mensen zijn die zoiets dergelijks hebben meegemaakt, en die dat dan jarenlang gewoon verdringen. Als ze dan echt jaren verder zijn, steekt het alsnog de kop op, en ga je er ook psychisch aan onderdoor. Daar zit ik niet op te wachten. Ik wil op een gegeven moment dit 'hoofdstuk' in mijn leven afsluiten... En ik denk voor mezelf dat een aangifte misschien wel zou kunnen helpen. Ik zou er denk ik niet mee kunnen 'leven' als hij zou denken, net als in het geval van Robijntjah, dat hij zoiets zou hebben van 'achja, het is nu eenmaal gebeurd'.

@ Cayenne: Jeej, ja, het ligt allemaal wel erg dicht bij elkaar... ik wil hem ook niet de kans geven om nóg verder te gaan ooit, als hij daar behoefte aan zou hebben. Hoe jij over aangifte denkt, dat spookt idd ook in mijn hoofd. Ik weet niet of het mij zal helpen met verwerken, maar dat gevoel heb ik wel... Wel knap van je, dat je, ondanks al je twijfels, tóch aangifte hebt gedaan.
Waar ik dan benieuwd naar ben; wat waren dan de gevolgen? (mag evt. ook via pb hoor) Werd er ook een onderzoek ingesteld, en werd hij strafrechtelijk vervolgd?

@ Marie: Ook jij bedankt voor je fijne berichtje. Ik merk aan mezelf dat ik het nu 'meer op een rijtje heb' dan een paar weken ná het voorval. Ik begin steeds zelfverzekerder te worden in sommige opzichten, dat merk ik ook aan mijn vriendinnen, die zijn maar wat 'opgelucht' dat die reactie waarop ze hoopten van mij, eindelijk komt. Misschien helpt igg even met de politie praten het wel om het een plekje te geven... tsja, 'goed met zijn gezin omgaan' wil niet zeggen dat ik heeel veel contact met ze heb. Met die vrouw heb ik eigenlijk niets (zit hele dagen maar beetje tv binnen te kijken e.d.) maar voor zijn dochters lijkt het me toch wel heel erg moeilijk. En daar kan ik dus wel goed mee opschieten. maar het is niet zo dat ik niet 'zonder' ze kan, zó close zijn we nou ook weer niet.

@ Guinevere: Ja, zo voel ik het ook. Ik heb geen idée of hij het vaker heeft gedaan of nog steeds doet, of zál gaan doen. Ik heb nu ook al een tijdje niet echt meer contact met hem, ja wel af en toe telefonisch. Hij belde mij in het begin ook gewoon gerust midden in de nacht op. Nu maakt dat op zich niet zo heel veel uit, ik ben meestal wel tot een uurtje of 2 snachts wakker (kan moeilijk in slaap komen), vriendinnen mogen mij gerust hele nacht bellen hoor, maar heb hem dat uiteindelijk wel gezegd, dat ik niet wil dat hij zolaat nog belt. Vaak heeft hij dan best wel wat drank op (meestal na 9 uur savonds...) en begint hij dus ook dubbelzinnige opmerkingen te maken...

@ Esmeralda: Bedankt. Het spookte al wel langer in mijn hoofd, maar het is heel fijn om hier wat feedback te krijgen. al moet ik die beslissing natuurlijk zelf maken, het helpt wel ontzettend.

@ nektosha: Ook jij bedankt. Tsja, ik weet het echt niet... misschien ben ik wél de enige, maar dan nog, ik weet niet hoe het in de toekomst gaat... sommige mannen hebben dat nu eenmaal, en mij lijkt het aan de andere kant ook vrij sterk dat hij het enkel en alleen bij mij zou doen.

@ Marie: Jeej, dat lijkt me ook moeilijk, als je daar achteraf achter komt!

@ Esmeralda: Idd, zeg nooit nooit, maarja, het lijkt mij wel een vrij logische reactie voor zijn vrouw en kinderen, áls hij het dus écht niet bij zijn kinderen ook doet...

@ Marigold: Inderdaad, daar dacht ik ook aan. Als ik hiermee anderen kan helpen in zo'n geval, zou dat mijzelf ook veel opluchting bieden.

Ik moet ook zeggen dat ik het ontzettend knap vind van goede vriendinnen van mij, hoe zijzelf reageerden op dit hele voorval. Natuurlijk komen er dan eerst reacties van 'oh maar wacht eens even, dát kan zomaar niet! :( ' en dat ze zelf ook 'graag' zouden willen ingrijpen, maarja dat heeft natuurlijk geen enkele zin.
Ik kan mij dat goed voostellen, zo'n reactie, ik weet niet hoe ík zou reageren als een vriendin van mij dit zou overkomen, maar dan zou ik net zo goed neigingen hebben om eens 'een goed gesprek' aan te gaan met meneertje-die-zijn-handen-niet-thuis-kan-houden... al los je daar natuurlijk niet direct wat mee op.

De vriendin die ook midden in de nacht naar mij toekwam, kent hem dus ook. Dat maakte het (vond ik) wel even extra moeilijk, maar ik heb haar meerdere malen op het hart gedrukt níets te laten merken tegenover hem, igg niet mondeling. Vind het zó ontzettend knap van haar, want daarna hebben we hem met zijn 2en meer dan één keer nog ontmoet. En ze liet niets merken, heel knap, dat iemand zich zo kan inhouden...

Edit: whoops, sorry voor deze ontzettend lange reactie :oo :=
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-07-20 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:31

bedenk dat je niet de enige bent, en die kinderen van hem vinden het misschien poedersuiker om te horen, en geloven het niet.
Maar bedenk wel dat het altijd ergens in hun hoofd blijft zitten, bewust of onbewust.
Mocht hij dan bij hun zn handen niet thuis kunnen houden, dan slaan zij veel sneller allarm. Dan weten ze meteen dat het niet goed zit!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 13:33

Inderdaad ja. Want het moeilijke in dit soort situaties is toch wel, dat je ongewild ook zijn kinderen erbij betrekt. Daarom wil ik ook van de politie weten wat de mogelijkheden zijn om, vóóral zijn kinderen, zo veel mogelijk te besparen. Zijn vrouw mag opzich best weten van mij wat voor 'smeerlap' zij als man heeft.
Gelukkig wonen ze niet direct bij mij in het dorp oid, want als zoiets zich voordoet in een hecht dorpje als de mijne, kan de situatie daar nog vervelender door worden; iedereen kent elkaar, iedereen praat er over, dat soort dingen.

Gelukkig wonen ze wel een aantal dorpen verderop.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 14:25

Ik heb inmiddels een vrijblijvende afspraak gemaakt met afdeling zeden in tevens de woonplaats van mijn ouders (de plaats waar het feit ook plaatsvond) voor morgenochtend 10.00 uur.

Er is igg één vrouwelijke agent bij, heb ik niet om gevraagd speciaal, maar dat vind ik zelf wel fijn. Dan is er nog iemand bij (die collega had eigenlijk geen dienst maar zij zal er voor zorgen dat ze dan dus wel met 2 man zijn).

Dan kunnen zij mij vertellen wat voor mij de mogelijkheden zijn, wat zij mij kunnen bieden, en worden er toch even wat kleine aantekeningen gemaakt (waar dan nog niets mee gedaan word), zodat áls ik besluit tot aangifte, ik bepaalde dingen niet iedere keer moet vertellen. Pas bij aangifte komt er een volledig procesverbaal.

Ze zijn dan met 2 personen, dat is de standaardprocedure, zodat 1 iemand mij 'bij kan staan' en kan luisteren, de ander verzorgt dan vooral het geschrevene op papier.

pfff. Dat bellen en een afspraak maken is niet zo moeilijk, maar denk dat ik vanavond wel beetje 'zenuwachtig' voor morgen zal zijn. Ze zijn igg ontzettend aardig aan de telefoon.

blij dat ik een afspraak gemaakt heb, heb het gelijk maar voor morgen gedaan, anders ga ik me alleen misschien maar 'drukker' maken, bovendien weet ik zeker dat ik morgen kan, anders moet het volgende week.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:39

JoyCiej007 schreef:
@ Cayenne: Jeej, ja, het ligt allemaal wel erg dicht bij elkaar... ik wil hem ook niet de kans geven om nóg verder te gaan ooit, als hij daar behoefte aan zou hebben. Hoe jij over aangifte denkt, dat spookt idd ook in mijn hoofd. Ik weet niet of het mij zal helpen met verwerken, maar dat gevoel heb ik wel... Wel knap van je, dat je, ondanks al je twijfels, tóch aangifte hebt gedaan.
Waar ik dan benieuwd naar ben; wat waren dan de gevolgen? (mag evt. ook via pb hoor) Werd er ook een onderzoek ingesteld, en werd hij strafrechtelijk vervolgd?

Er werd inderdaad een onderzoek ingesteld, maar het heeft wel een hele tijd geduurd. Helaas was er niet voldoende materiaal om hem te vervolgen. Het was namelijk mijn woord tegen de zijne, en dan kom je er bij de rechter niet uit. Ik was ook vrij laat met aangifte doen, en daardoor heeft hij veel bewijsmateriaal kunnen verdoezelen. Daarom ben ik er ook heel erg op gebrand om altijd zsm aangifte te doen. Uiteraard wel wanneer je er klaar voor bent.
Ik hoorde later dat deze persoon nog steeds kinderen op het erf rond had lopen, en dat heeft me toch wel een hele tijd pijn gedaan, omdat ik bang was dat het bij hen ook zou gebeuren, en idd 2 jaar later deed nog een ander meisje aangifte Scheve mond

Hou er wel rekening dat de eigenlijke klap voor jezelf nog steeds kan komen! Ik weet niet of je er op dit moment echt problemen mee hebt, maar bij mij kwam de echte schok pas 3 jaar later, en af en toe heb ik er nog steeds last van. Het is inmiddels al wel 8 jaar geleden. Toch blijft het op je netvlies staan. Schaam je dus niet om hulp te zoeken!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:42

super veel succes morgen!!!!
enne, hou er rekening mee dat je heel moe bent na het gesprek, en even iemand nodig hebt bij wie je terecht kan..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:45

Ik lees nu ook dat je al een afspraak hebt gemaakt! Succes!
Je mag inderdaad iemand meenemen, maar die mag er niet bij zijn tijdens het opmaken van de verklaring. Ik had er inderdaad ook een vrouwelijke agent bij.
Het duurde bij mij 3 uur, maar dat kwam omdat die agent met 2 vingers typte Haha! Daarna ben je inderdaad erg moe, maar ook enorm opgelucht!

Ik kan me nog herinneren dat ik met een enorm overwinnaarsgevoel het politiebureau uitkwam, en met een grote smile op mijn gezicht. Klinkt misschien raar, maar dan weet je echt dat je het juiste hebt gedaan!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 14:53

Marigold schreef:
super veel succes morgen!!!!
enne, hou er rekening mee dat je heel moe bent na het gesprek, en even iemand nodig hebt bij wie je terecht kan..

Bedankt. Jazeker, dat zal wel goedkomen, vriendinnen van mij zijn ook op de hoogte. Morgen wil ik wel graag in mijn 'eentje' doen zegmaar, maar moest hun ook beloven dat ik hen zowiezo zou laten weten hoe het morgen is gegaan.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 14:56

Cayenne schreef:
Ik lees nu ook dat je al een afspraak hebt gemaakt! Succes!
Je mag inderdaad iemand meenemen, maar die mag er niet bij zijn tijdens het opmaken van de verklaring. Ik had er inderdaad ook een vrouwelijke agent bij.
Het duurde bij mij 3 uur, maar dat kwam omdat die agent met 2 vingers typte Haha! Daarna ben je inderdaad erg moe, maar ook enorm opgelucht!

Ik kan me nog herinneren dat ik met een enorm overwinnaarsgevoel het politiebureau uitkwam, en met een grote smile op mijn gezicht. Klinkt misschien raar, maar dan weet je echt dat je het juiste hebt gedaan!

Dankjewel. Wat ze mij zeiden, is dat ik wel een aantal dingen zal moeten vertellen, als ze evt. nog procesverbaal gaan opmaken wanneer ik kies voor aangifte. Morgen is meer een vrijblijvend gesprek, ik krijg dan van hen wat meer informatie over hoe en wat, en laat igg even weten dát er wat is gebeurd.
haha, met 2 vingers typen, oh dan krijg ik zó de neiging om te zeggen: hee wacht es, laat mij maar ff Tong uitsteken ik kan het nl. supersnel Knipoog altijd handig, 10 vingerig blind typen Lachen

Misschien voel je je dan inderdaad wel een stuk beter. ik heb dan in iedergeval aankomende dagen belangrijke stappen gezet; afspraak bij politie, ik wil hem ook zsm. die brief overhandigen, zodat ik daar ook 'vanaf' ben en me daar niet meer druk om hoef te maken, dus dan heb ik 'het balletje aan het rollen gebracht'.
Wat er daarna gebeurd, zien we vanzelf wel weer, eerst morgen maar even afwachten.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 15:02

Cayenne schreef:
JoyCiej007 schreef:

Er werd inderdaad een onderzoek ingesteld, maar het heeft wel een hele tijd geduurd. Helaas was er niet voldoende materiaal om hem te vervolgen. Het was namelijk mijn woord tegen de zijne, en dan kom je er bij de rechter niet uit. Ik was ook vrij laat met aangifte doen, en daardoor heeft hij veel bewijsmateriaal kunnen verdoezelen. Daarom ben ik er ook heel erg op gebrand om altijd zsm aangifte te doen. Uiteraard wel wanneer je er klaar voor bent.
Ik hoorde later dat deze persoon nog steeds kinderen op het erf rond had lopen, en dat heeft me toch wel een hele tijd pijn gedaan, omdat ik bang was dat het bij hen ook zou gebeuren, en idd 2 jaar later deed nog een ander meisje aangifte Scheve mond

Hou er wel rekening dat de eigenlijke klap voor jezelf nog steeds kan komen! Ik weet niet of je er op dit moment echt problemen mee hebt, maar bij mij kwam de echte schok pas 3 jaar later, en af en toe heb ik er nog steeds last van. Het is inmiddels al wel 8 jaar geleden. Toch blijft het op je netvlies staan. Schaam je dus niet om hulp te zoeken!

Tsja, ik had het er toen even moeilijk mee, de eerste paar dagen en week daarna. Maar daarna had ik nog steeds 'vrolijk' contact met hem, er waren nl. van te voren al een aantal dingen gepland waar ik niet om heen kon. Ik ben nu qua innerlijk vrij rustig, denk er wel eens aan, ook als ik er met iemand over praat daarna nog, maar momenteel gaat het redelijk goed, dus mij lijkt dit een 'mooi' moment om verdere stappen te ondernemen.
Ik heb eigenlijk soort van instinctief wel bijv. de 2 smsjes die ik naar die vriendin stuurde die nacht, nog steeds bewaard in mijn telefoon. Anders had ik nu niet meer precies de precieze datum geweten. Tijdens het voorval had ik ook een bepaald kledingstuk aan, dat ik eigenlijk daarna weer in de kast heb gehangen en er niets meer mee gedaan heb. Hij heeft mij dus ook 'gezoent' op plekken en o.a. ook óp mijn jurk ja, terhoogte van mijn buik.
Misschien dat daar dus nog DNA te vinden is. Loop ik wel op de zaken vooruit, maar ik zal het morgen ook even melden, misschien dat als ik aangifte ga doen, zij er wel wat aan hebben (want volgens mij doen ze bij aangifte dus ook wel in diverse gevallen DNA onderzoek... je weet maar nooit).

Op mijn lichaam echter zal er niets achtergebleven zijn, ik douche me namelijk wel regelmatig Bloos Clown
Lijkt me een moeilijke situatie dat je wél de stap hebt gezet tot aangifte e.d. maar dat je dus jaren later nog word geconfronteerd met het feit dat er eigenlijk weinig tot niets écht is ondernomen, en hij misschien wel 'vrolijk verdergaat'....

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:46

Ach gut

Ten eerste : je hebt niks fout gedaan. Niet protesteren is iets heel anders dan toestemming geven.

Ik zou trouwens die brief niet aan hem geven. Je wil geen contact meer met hem en je wil ook niet dat hij meer zwakke plekken kent om weer wat te proberen.

Voor jezelf is het van je af schrijven wel heel handig en zeker aan te raden. Als je hem toch een brief wil geven/sturen maak dan een aparte brief waarin je kort aangeeft dat hij veel te ver is gegaan en je geen contact meer wil daarom. Hou die brief zakelijk en duidelijk, laat dus geen ruimte voor verkeerde indrukken van zijn kant. Bespreek dit anders morgen met de politie. En vraag daar ook naar mogelijkheid slachtofferhulp/ondersteuning.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:27

Het is absoluut niet jouw fout. Híj is degene die de fout in is gegaan en eigenlijk zou je hem dat duidelijk moeten laten weten. Als hij het nog een keer probeert, of als je eens alleen met hem bent, hem duidelijk aangeven waar de grenzen liggen, bijv. een meter rondom jou en niet dichterbij. Mocht hij die grenzen toch overtreden, wees dan niet bang om fel op te treden, geef hem desnoods een flinke klap in zijn gezicht of een schop in zijn kruis (hij leert het maar af, de viespeuk).
Wat betreft het verwerken kan ik je niet echt helpen. Ik heb in een soort gelijke situatie gezeten, onze ouders zijn bevriend waardoor we elkaar dus nog geregeld zien. Omdat ik het niet kon en wilde vertellen, heb ik het dus voor mezelf echt verdrongen, ik denk er nu nooit meer aan. Soms kruipt het toch even naar boven, maar dan verdring ik het gelijk weer, want ik wil er nooit meer aan denken. De meesten zullen nu antwoorden dat ik er wel over moet praten en dat dit opkroppen is en dus niet goed is, maar dit werkt voor mij prima Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:15

Citaat:
@ Robijntjah: Jeej, wat naar zeg, dat je ong. hetzelfde heb meegemaakt maar dan met een goeie vriend die je vertrouwde, en blijkbaar ook van je 'verleden' afwist! Gelukkig ken ik hem nog niet zo heel erg lang, sinds april dit jaar... Ik herken ook heel veel in jouw verhaal. Apart he, hoe we wederzijds veel herkennen... Ik denk echter niet dat ik er mee zou kunnen 'leven' om het zo maar even te noemen, als hij er in mijn geval ook zo 'makkelijk' over zou denken. Nu pas begin ik in te zien hoe 'ernstig' zo'n situatie is en kan zijn, en wil ik het hem duidelijk maken ook.
Vind je het niet moeilijk dat je ouders helemaal van niets weten?

Bij mij is het ermee kunnen 'leven' ook pas later gekomen! Hij zal het nooit begrijpen, ook al doe ik aangifte. Dan krijgt ie zijn straf wel, maar begrijpt ie toch nog niet wat ie aangericht heeft!
Ik denk dat mijn ouders natuurlijk wel iets door hebben (ook van het verdere 'verleden' weten ze niets), maar het fijne hoeven ze niet te weten! Ik kan er juist met hun niet over praten denk ik. Schaam me kapot! Terwijl ik dat bij vriendinnen dus niet zo erg heb... En voor hunzelf is het ook beter dat ze het niet weten (hier thuis gaat niet alles van een leien dakjes Bloos ), ze hebben echt genoeg aan hun hoofd!

Heel veel succes morgen, en ik vind het echt super super knap van je dat je iig een gesprek aangaat met de politie! (heb van een ander iets van 'verleden' wel ooit aangifte gedaan!)! Ik hoop dat je er wat mee kunt, en dat het je idd helpt met 'verder gaan'!

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 23:20

Heel veel sterkte morgen. Houd er wel rekening mee dat een aangifte op zich wel kan maar dat de kans dat hij gestraft wordt klein is. Dit omdat er weinig bewijs is waarschijnlijk, en het waarschijnlijk zijn woord tegen het jouwe is. Verder kan je er toch snel een tot anderhalf jaar mee bezig zijn. En als je aangifte doet willen ze heel veel tot in detail weten.
Ik dnek dat je morgen gewoon een intake hebt, dan willen ze ook wel wat weten alleen dan is het ook vooral nog wat je zelf kwijt wilt.
Suc6. En als je daar vragen hebt gewoon stellen en laat je verders goed informeren over hoe en wat als je toch aangifte wil gaan doen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 01:09

Mensen, nogmaals ontzettend bedankt voor al jullie steunbetuigingen en eigen verhalen, hier heb ik ontzettend veel aan, het helpt me echt, ook heel erg bedankt voor diverse pb's die ik van jullie heb ontvangen.

Ik ben nog steeds niet moe (achja, is al maanden zo hoor, geen idee of het er wat mee te maken heeft, maar mijn slaapritme is al lange tijd helemaal verstoord), maar ik ga toch maar na 2 wijntjes naar bed toe, anders slaap ik morgen daaro op het bureau Knipoog

Ik zal jullie morgen laten weten hoe het is gegaan daar.

Groetjes, Joyce

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 06:51

Succes met je gesprek vandaag!
Neem de macht over je eigen leven terug! Sterkte!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 22:02

hoe is het gesprek gegaan?

Als je je verhaal kwijt moet kan je me altijd pm-en Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 22:07

heel vermoeiend inderdaad.
Al kon ik me daar wel 'goed houden', ze hoefden mij weinig te vragen, ik vertelde alles helemaal van begin tot eind. Wel moeilijk om iets echt bij naam te noemen, ze willen je nl. geen woorden in de mond leggen.
Ze stelden me super op mijn gemak, ik stond volgens hen erg sterk, raden me wel sterk aan om slachtofferhulp aan te nemen, dus daar denk ik nog even over.
Mijn moeder wist lang niet het hele verhaal, die dacht dat er veel minder gebeurd was. Dus bij thuiskomst wilde ze weten hoe het was, en begon er over dat ze eigenlijk niet snapte waarom ik nu naar de politie was gegaan voor 'alleen proberen te tongzoenen en handjes onder truitje'. Het ging in werkelijkheid veel verder dan dat, maar dat heb ik haar nooit echt kunnen vertellen.

Dus toen maar haar ook het hele verhaal verteld... en ja, toen brak ik wel even, da's ontzettend moeilijk om je moeder zoiets te vertellen. Voor haar ook heel dubbel en moeilijk; waarom ik het haar niet eerder had verteld, dat ze hier erg van schrok..

Samen besloten om het zondag mijn vader samen te vertellen, hij is vanaf morgen even heel druk met zijn werk en slaapt dan niet thuis, dus da's niet ideaal.

Wat ik verder ga ondernemen kan ik niets over zeggen helaas, in belang van mezelf, betrokkenen en deze zaak.