Hele dag door honger & afvallen ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hele dag door honger & afvallen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:35

Het kan zijn dat je te weinig heet. Eet je wel stevige bruine boterhammen? Of van die flauwe supermarkt sneetjes, of witte puntjes, dat is geen buikvulling. Wat voor beleg doe je er op? Ik vind trouwens dat je weinig eet hoor geheel de dag, als ik dat doe dan val ik ook af Clown , kon ik dat maar want op jouw manier zou ik ook heel de dag honger hebben.

Goed ontbijten, daar kan je de dag mee doorkomen, cornflakes en melk is leuk, maar geen echte maaltijd, jij hebt meer nodig.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:37

Héél veel water drinken! Of als dat je de neus uitkomt light-limonade. Ben ik nou ook mee bezig. Ben op dieet en moet elke 2 uur wat eten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:37

Ze is niet op dieet hoor!! Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:39

ik zou ook even langs de ha gaan,
stress kan het zijn, of ook heel goed een lintworm.
ik zou zeker niet van het ergste uitgaan, maar het feit dat je het hier plaatst zegt dat je er behoorlijk mee zit, anders zou je het niet op een openbaar forum zetten.
dus maak gewoon een bezoekje aan je ha , al is het maar voor je gemoedsrust

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:42

russel schreef:
Ze is niet op dieet hoor!! Haha!

Maar ze wil wel afvallen Tong uitsteken?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:43

ehm lees de beginpost eens door voor je reageert rchlke

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:45

Sorry, had 't wel gelezen, maar verkeerd Lachen!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:57

beantsje schreef:
Probeer weinig suiker en zoetigheid te eten bijv geen zoet broodbeleg.
Ik heb het standaard na het eten van bijv. een koekje. het is ook wel logisch;
je eet suiker - je bloedsuikerspiegel stijgt heel snel - je lichaam maakt snel veel insuline aan - je bloedsuikerspiegel daalt weer heel snel - je hebt honger.
Als je bijv. brood zonder zoetigheid maar bijv. met kaas eet, dan krijg je meervoudige koolhydraten binnen, die verteren langzamer. je bloedsuikerspiegel stijgt geleidelijker, je krijgt niet zo'n insulinepiek en dus ook niet zo'n snelle daling erachteraan.

edit: lees nu dat je ook afvalt. Misschien toch goed om eens op suiker te laten prikken. heb je ook veel dorst?

die optie had ik ook al gegeven, wat jij noemt is hypoglycemie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:25

Russel, ik eet van dat bluebandbrood ( wit brood met vezels etc ) met vegetarische boterhamworst en soms jam of pindakaas. Meer eten dan wat ik doe per keer krijg ik gewoon echt niet weg. Ik heb een kleine maag heeft de dokter gezegt toen ik klein was, dus dat is ook niet zo vreemd.

HA ga ik toch echt liever niet langs. Het is ook niet dat ik extreem afval.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:56

Evelli schreef:
beantsje schreef:
Probeer weinig suiker en zoetigheid te eten bijv geen zoet broodbeleg.
Ik heb het standaard na het eten van bijv. een koekje. het is ook wel logisch;
je eet suiker - je bloedsuikerspiegel stijgt heel snel - je lichaam maakt snel veel insuline aan - je bloedsuikerspiegel daalt weer heel snel - je hebt honger.
Als je bijv. brood zonder zoetigheid maar bijv. met kaas eet, dan krijg je meervoudige koolhydraten binnen, die verteren langzamer. je bloedsuikerspiegel stijgt geleidelijker, je krijgt niet zo'n insulinepiek en dus ook niet zo'n snelle daling erachteraan.

edit: lees nu dat je ook afvalt. Misschien toch goed om eens op suiker te laten prikken. heb je ook veel dorst?

die optie had ik ook al gegeven, wat jij noemt is hypoglycemie

Klopt, maar ook gezonde mensen hebben dit, binnen bepaalde grenzen, zonder dat het nog echt hypoglycaemie heet.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:01

klopt, maar er zijn heel veel mensen die dit niet weten, jammer want als je het negeert en verwaarsloost kan het omslaan in suiker

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:00

"Normaal" eten? Ik vind het vrij weinig, zeker als je veel sport!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 19:03

Ik sport absoluut niet veel Nagelbijten / Gniffelen Staat in m'n beginpost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 19:09

Juul schreef:
Russel, ik eet van dat bluebandbrood ( wit brood met vezels etc ) met vegetarische boterhamworst en soms jam of pindakaas. Meer eten dan wat ik doe per keer krijg ik gewoon echt niet weg. Ik heb een kleine maag heeft de dokter gezegt toen ik klein was, dus dat is ook niet zo vreemd.

HA ga ik toch echt liever niet langs. Het is ook niet dat ik extreem afval.

Ja ik vind dat je weinig eet. Vegetarische boterhammenworst, misschien vervangen met wat voedzamers? Jam en pindakaas vind ik ook niet erg voedzaam en vullend. Ik denk dat je je maag wel groter kan maken door meer te eten. Je moet proberen dingen te eten die je lekker vind. Neem desnoods een mars tussen je lessen door, kan echt geen kwaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 19:12

Watvoor voedzamers heb je het over dan ?

En ik wil graag op een gezonde manier op gewicht blijven, niet door marsen en andere vette/ ongezonde dingen..

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:10

eiwitrijke voeding verteert langzaam. Dan houd je dus lang een vol gevoel. En is goed voor spieropbouw.
marsen e.d. zou ik juist niet doen; zoals gezegd geeft zoetigheid na vrij korte tijd juist weer een hongergevoel.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:16

gewoon wat meer eten. ik vind dat je niet veel eet. vooral sochtends kun je best meer eten. en tussen de lessen door kun je ook wel een boterham eten tijdens het wisselen van de lokalen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:30

Tijdens de lessen door eet ik ook; als we pauze hebben. Dat heb ik al eerder gezegt. Verder heb ik ook al gezegt dat ik niet meer per keer weg krijg als wat ik eet, dan zit ik écht vol.

Beantsje, wat is precies eiwitrijke voeding ? Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 11:07

Probeer tijdens de avonden wat extra's te eten. Je maag wordt wel groter naarmate je meer gaat eten, die rekt op. Heel de dag honger is niet fijn, dan moet je gaan zoeken naar eten dat daadwerkelijk vult en je lijf ook dat geeft wat het vraagt. Kennelijk heeft je lijf iets nodig en daardoor blijf je honger houden.

Heb je geen bloedarmoede? Ik zou een keer vlak na je menstruatie je bloed laten prikken voor bloedarmoede. Kan het zijn dat je een hoge verbranding hebt? Dat kan ook omdat je vaag iets onder de leden hebt en je lijf daar erg veel energie voor nodig heeft.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 14:45

Mogelijk zit je toch nog in een groeispurt. Je lichaam verandert nog steeds. Pubers moet je vergelijken met jaarlingen: slungelig, hebben veel voedsel nodig omdat hun lichaam het anders niet bij kan benen.

Verder heb ik ooit in een krantenartikel gelezen dat veel meisjes in de pubertijd last van vermoeidheid hebben. Dat ze overdags veel kunnen slapen. Ik had dat ook op die leeftijd. Bloed laten prikken, niets gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 14:47

Ik ben ook vaak moe idd. Zou idd wel kunnen wat je zegt Ja

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 14:51

Een appel (en kauwgom trouwens ook) is hongeropwekkend, tenzij je het bij een maaltijd eet, of een appel even warm maakt geloof ik. Dus je zou iig kunnen proberen om je 1 of 2 appels tijdens een maaltijd erbij te eten?