Goed ontbijten, daar kan je de dag mee doorkomen, cornflakes en melk is leuk, maar geen echte maaltijd, jij hebt meer nodig.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:Ze is niet op dieet hoor!!
beantsje schreef:Probeer weinig suiker en zoetigheid te eten bijv geen zoet broodbeleg.
Ik heb het standaard na het eten van bijv. een koekje. het is ook wel logisch;
je eet suiker - je bloedsuikerspiegel stijgt heel snel - je lichaam maakt snel veel insuline aan - je bloedsuikerspiegel daalt weer heel snel - je hebt honger.
Als je bijv. brood zonder zoetigheid maar bijv. met kaas eet, dan krijg je meervoudige koolhydraten binnen, die verteren langzamer. je bloedsuikerspiegel stijgt geleidelijker, je krijgt niet zo'n insulinepiek en dus ook niet zo'n snelle daling erachteraan.
edit: lees nu dat je ook afvalt. Misschien toch goed om eens op suiker te laten prikken. heb je ook veel dorst?
Evelli schreef:beantsje schreef:Probeer weinig suiker en zoetigheid te eten bijv geen zoet broodbeleg.
Ik heb het standaard na het eten van bijv. een koekje. het is ook wel logisch;
je eet suiker - je bloedsuikerspiegel stijgt heel snel - je lichaam maakt snel veel insuline aan - je bloedsuikerspiegel daalt weer heel snel - je hebt honger.
Als je bijv. brood zonder zoetigheid maar bijv. met kaas eet, dan krijg je meervoudige koolhydraten binnen, die verteren langzamer. je bloedsuikerspiegel stijgt geleidelijker, je krijgt niet zo'n insulinepiek en dus ook niet zo'n snelle daling erachteraan.
edit: lees nu dat je ook afvalt. Misschien toch goed om eens op suiker te laten prikken. heb je ook veel dorst?
die optie had ik ook al gegeven, wat jij noemt is hypoglycemie
Juul schreef:Russel, ik eet van dat bluebandbrood ( wit brood met vezels etc ) met vegetarische boterhamworst en soms jam of pindakaas. Meer eten dan wat ik doe per keer krijg ik gewoon echt niet weg. Ik heb een kleine maag heeft de dokter gezegt toen ik klein was, dus dat is ook niet zo vreemd.
HA ga ik toch echt liever niet langs. Het is ook niet dat ik extreem afval.