Zwanger én toch ongesteld?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ladyjoy

Re: Zwanger én toch ongesteld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:51

sidneey schreef:
Ja, het is niet goed voor je kind denk ik. Als je de pil dan nog lang blijft slikken verlies je, je kindje alsnog denk ik. Moet er ook toch niet aan denken dat ik zwanger ben. Het is elke maand weer een opluchting als ik het weer wordt. Hoor je nu dat dat dus helemaal niet zo hoeft te zijn Lips are sealed

Zat ik ook elke maand op te wachten toen ik de pil slikte..

Nu gebruik ik (na 5 jaar lang pilgebruik) de Nuvaring ipv de pil. Hierbij voel ik me wel zekerder. Hij blijft altijd werken, ondanks darmklachten (diarree), overgeven of dergelijke. Je hoeft er maar 1x in de 3 weken aan te denken dus je kan hem niet vergeten.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:53

sidneey schreef:
Pluutje schreef:
Dat vraag ik me ook wel af.... Als je niet weet dat je zwanger bent blijf je dus ook de pil slikken, maar is dat niet heel schadelijk voor het kind dan?

Ja, het is niet goed voor je kind denk ik. Als je de pil dan nog lang blijft slikken verlies je, je kindje alsnog denk ik. Moet er ook toch niet aan denken dat ik zwanger ben. Het is elke maand weer een opluchting als ik het weer wordt. Hoor je nu dat dat dus helemaal niet zo hoeft te zijn Lips are sealed

Ja inderdaad, ben er altijd een beetje bang voor (zeker als het bijv. een keer een dagje later komt ofzo) dus vind dit ook niet zo fijn om te horen Bloos!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:54

@sidneey: idd, toch maar eens laten scannen ofzo Nagelbijten / Gniffelen ik ben idd ook altijd blij als ik ze weer krijg, nu bekruipt me een naar gevoel.
@ladyjoy: bij de nuvaring is er anders bijna 0.9 meer kans op zwangerschap dan bij de pil, ik wou deze ook eerst nemen maar ik blijf toch bij mijn oude vertrouwde pilletje.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:57

euhm tja dat kan idd wel, kennis van me is paar jaar terug ook bevallen, gewoon ongesteld geweest, en ook niet echt aangekomen..

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:58

Haha ik ook, maar voel het altijd wel goed aankomen eigenlijk. Maar toch, die pil is een stukje zekerheid, dat geklooi met die andere dingen is ook zo vervelend Vork .
Maar denk ook als je de pil slikt je echt geen zorgen hoeft te maken.
@Lara_Silver; Inderdaad echt zo'n naar gevoel, haha, soort licht paniek gevoel Nagelbijten / Gniffelen . Ik hou het ook bij mijn vertrouwde pilletje hoor. Bevalt me prima eigenlijk, ben hem nog nooit vergeten, al moet ik overgeven of heb ik diarree, neem ik er gewoon nog eentje, voor de zekerheid zit je altijd goed Ja .
Ik pas wel op!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:59

Lara_Silver schreef:
@ladyjoy: bij de nuvaring is er anders bijna 0.9 meer kans op zwangerschap dan bij de pil, ik wou deze ook eerst nemen maar ik blijf toch bij mijn oude vertrouwde pilletje.

Oh, en hoe kom je daarbij?

Citaat:
“Is NuvaRing net zo betrouwbaar als de pil?”
Ja, beide methoden hebben hetzelfde werkingsmechanisme (eisprongremming door hormonen). Uit onderzoek blijkt ook dat NuvaRing even betrouwbaar is als de pil. Bovendien is de kans op vergeten kleiner dan met de pil omdat je aan NuvaRing niet elke dag hoeft te denken.

(www.nuvaring.nl)

Mijn huisarts zei overigens hetzelfde.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:03

Felisie schreef:
DresslOver schreef:
Het kan, mijn moeder was ook nog best lang ongesteld, terwijl ze wel al zwanger was van mij. Ja

Misschien een rare vraag, maar hoe wist jou moeder dat dan?
Omdat Eejj ook al zij dat die vrouw uit Amerika niet eens zo dik was..

Nou, ik was zeg maar wel 'gepland' bovendien werd mijn moeder dus wél dikker en voelde ze zich 's ochtends niet fijn dus heeft ze een test gedaan.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:03

@ladyjoy:Mijn moeder en ik hebben zo een hele bundel over anticonceptiemiddelen gehaald, daar stond dat in. Er was geloof ik iets meer of iets minder dan 1% kans en ik vond dat toch best veel. (bij de pil is dat 0.5% kans) De nuvaring bevat minder hormonen omdat ze dichter bij de plek in kwestie word ingebracht. Dit maakt haar makkelijker in gebruik omdat ze niet vergeten kan worden. Echter correct pilgebruik is nog altijd het veiligste.

edit: bij mijn vorige post dus fout gerekend, nja niet gerekend Bloos Bloos
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 15-10-07 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:05

Ik vergeet de pil gelukkig (bijna) nooit, maar toch Clown Kan mezelf zoveel stress aanpraten dan, m'n buik lijkt dan ook ineens 10 keer dikker dan normaal enzo...

Heb wat gegoogled en zie toch op de meeste sites dat je niet écht ongesteld kunt worden, maar wel bloed kunt verliezen rond dezelfde tijd als je normaal ongesteld wordt maar dat het dan minder is en er anders uitziet en zonder krampen enzo erbij... Hoop dat dat klopt, dan is er tenminste nog iets waar je het door kunt weten...

Felisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 21:09

Pluutje schreef:
Ik vergeet de pil gelukkig (bijna) nooit, maar toch Clown Kan mezelf zoveel stress aanpraten dan, m'n buik lijkt dan ook ineens 10 keer dikker dan normaal enzo...

Heb wat gegoogled en zie toch op de meeste sites dat je niet écht ongesteld kunt worden, maar wel bloed kunt verliezen rond dezelfde tijd als je normaal ongesteld wordt maar dat het dan minder is en er anders uitziet en zonder krampen enzo erbij... Hoop dat dat klopt, dan is er tenminste nog iets waar je het door kunt weten...

Mag aan mij liggen, maar ik heb bijna nooit krampen tijdens mijn ongesteldheid. Lachen

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:11

Lara_Silver schreef:
@ladyjoy:Mijn moeder en ik hebben zo een hele bundel over anticonceptiemiddelen gehaald, daar stond dat in. Er was geloof ik iets meer of iets minder dan 1% kans en ik vond dat toch best veel. (bij de pil is dat 0.5% kans) De nuvaring bevat minder hormonen omdat ze dichter bij de plek in kwestie word ingebracht. Dit maakt haar makkelijker in gebruik omdat ze niet vergeten kan worden. Echter correct pilgebruik is nog altijd het veiligste.

Volgens mijn huisarts is dat niet het geval, maar oké.

In mijn geval is de Nuvaring sowieso veiliger, heb vaak last van mijn darmen (spastische darm) met de nodige gevolgen..

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:12

Felisie schreef:
Mag aan mij liggen, maar ik heb bijna nooit krampen tijdens mijn ongesteldheid. Lachen

Jij blij Knipoog

Voordat ik de Nuvaring gebruikte, lag ik sowieso 2 dagen plat van de pijn..
Voordat ik de pil slikte, was ik 8 dagen ongesteld en lag ik 4 dagen plat..

Felisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 21:14

ladyjoy schreef:
Felisie schreef:

Jij blij Knipoog

Voordat ik de Nuvaring gebruikte, lag ik sowieso 2 dagen plat van de pijn..
Voordat ik de pil slikte, was ik 8 dagen ongesteld en lag ik 4 dagen plat..

Ja, nu ik dit hoor ben ik zeer blij Haha!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:17

ladyjoy schreef:
Lara_Silver schreef:

Volgens mijn huisarts is dat niet het geval, maar oké.

In mijn geval is de Nuvaring sowieso veiliger, heb vaak last van mijn darmen (spastische darm) met de nodige gevolgen..

Dan is de nuva idd veiliger ja, ik denk dat het allemaal heel goed tegen zwangerschap beschermd en ik heb de keuze dus ik heb die met de minste kans gepakt, dit wil natuurlijk niet zeggen dat die anderen slecht zijn. Lachen Iedereen neemt wat het geschiktste is.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:17

Ik heb er ook veel last van. "Vroeger" inderdaad zelfs zo dat ik bijna niets kon doen. Sinds ik aan de pil ben is het een stuk minder maar kan toch nog best veel pijn hebben (afgelopen zaterdag nog de halve nacht wakker gelegen omdat het toen begon en nogal erg was). Maar als dat een manier is om het te onderscheiden van andere bloedingen tijdens een eventuele zwangerschap vind ik het niet zo heel erg, dan houd ik me daar maar aan vast als ik het weer eens bang ben Bloos
Laatst bijgewerkt door Pluutje op 15-10-07 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:19

Pluutje schreef:
Ik heb er ook veel last van. "Vroeger" inderdaad zelfs zo dat ik bijna niets kon doen. Sinds ik aan de pil ben is het een stuk minder maar kan toch nog best veel pijn hebben (afgelopen zaterdag nog de halve nacht wakker gelegen omdat het toen begon en nogal erg was). Maar als dat een manier is om het te onderscheiden van andere bloedingen tijdens een eventuele zwangerschap vind ik het niet zo heel erg, dan houd ik me daar maar aan vast als ik het weer eens op m'n heupen heb Bloos

Ik ook, ik heb het in het begin altijd een dagje en mijn ongesteldheid duurt ongeveer 4 a 5 dagen.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:25

Maar nog even een on-topic vraag Tong uitsteken voor degene die vertelden dat ze mensen kenden die ongesteld werden tijdens hun zwangerschap: weten jullie in hoeverre dit leek op een "gewone/echte" ongesteldheid? en hoe lang bleef dit nog doorgaan tijdens de zwangerschap?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:26

@Pluutje: zeg jaag je niet zo op meid! Lachen Als je zegt dat je de pil goed consequent neemt en hem weinig vergeet is er niks aan de hand! Maak je nou maar niet te veel zorgen. Ach gut

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:29

Bloos sorry Bloos Maar zou toch wel fijn zijn als ik op die manier elke keer (echt) zekerheid kan krijgen, elke maand naar de HA is ook weer zo iets Clown

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:35

Ik begrijp je onrust, ik heb hem ook, maar ik ga er nu nog consequenter op letten dat ik hem inneem op exact hetzelfde tijdstip iedere dag, dan beperk je het risico al heel veel.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:01

Eejj schreef:
Volgens mij kan het ook , heb het inderdaad ook wel eens gehoord sterker nog , mijn nicht was ook gewoon ongesteld en heeft nu een Dochtertje Lachen .

Volgens mij heeft er op bokt ook wel eens een verhaal gestaan dat er een meisje van 19 was bevallen op de wc en die niet eens wist dat ze zwanger was , ze was gewoon ongesteld geworden en ook niet echt dikker geworden. Was ergens in Amerika , misschien kan je het nog vinden als je gaat zoeken Lachen

Dat ze tot de laatste week niks opgemerkt had kán ik me heel misschien nog enigzins voorstellen. Maar het lijkt me dat je toch wel gewoon je weeën krijgt? Clown Lijkt me dat er toch wel een lichtje gaan branden als je ineens zúlke erge krampen krijgt enzo?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 01:57

Ja dat kan zwanger zijn en toch ongesteld worden

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:29

Op dit moment verwacht mijn schoonzus haar 2e kindje. Ze kwam er vorige week achter dat ze zwanger was tijdens een echo. Ze was al weer 20 weken zwanger. Ook bij haar eerste kindje was ze al 7 maanden zwanger voordat ze er achter kwam. D
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn schoonzus echt heel erg dik is en dat je zelfs aan het eind van de zwangerschap geen verschil zag.
Zij menstrueert dus gewoon door tijdens haar zwangerschap en bij haar is het vergelijkbaar met een gewone menstruatie. Hoe ze er dan toch achter komt? Ze krijgt andere klachten zoals misselijkheid, maagzuur, etc.

Ik vind het wel vreemd hoor dat je er pas zo laat achterkomt. Ik ben zelf moeder en ik kan me herinneren dat ik mijn zwangerschap zeker 8 maanden heb gevoeld. Helemaal niet in de negatieve zin maar je lichaam voelt gewoon heel anders. Ik voelde me wel zo goed dat ik een week voor de bevalling nog op mijn paard zat en de ochtend van de bevalling nog 3 stallen heb staan uitmesten. Zo zie je maar.

Ik zou me niet zo'n zorgen maken als ik jullie was. Gewoon goed opletten dat je de pil naar behoren gebruikt dan is er bijna geen kans op een zwangerschap. Wil je meer zekerheid denk er dan eens overna om een Mirena spiraal te nemen. Die stoot hormonen vergelijkbaar als de pil af en heeft dus een dubbele werking. Ik ben er zelfs helemaal niet meer ongesteld bij. Heerlijk, geen gedoe meer iedere maand.

Het plaatsen is wel even pijnlijk maar dat ben je na een dag al weer vergeten.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:06

Yep het kan, een vriendin van mij heeft een dochtertje, door de pil heen en gewoon ongesteld geweest. Zij kwam erachter doordat wij het met zn allen zeiden. Ze kreeg een zwangerschapsmasker en een wat opgezwollen gezicht. Ze heeft een heel mooi strak figuurtje en ze vrat zich te onganser dag vol..ze hadz elf totaal niets door, voelde zich fit en nergens last van. Test gedaan en ze bleek al 4 maanden zwanger. Gekke was, op het moment dat ze wist dat ze zwanger was groeide ze opeens heel hard en haar mestruatie stopte er toen ook mee zoals het hoort.
Dus eerste 4 maanden merkete ze geen verschil in haar mestruatie en je gaat er toch niet vanuit dat je zwanger bent als je je pil keurig slikt en ongesteld blijft worden..
na die horrorverhalen ( een andere vriendin ook door de pil heen) altijd weer blij als ik ongsteld werd, haha.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:12

Kan prima. Een kennis van mij was ook al ruim 5 maanden zwanger toen ze erachter kwam. Die slikte de pil en werd ook gewoon ongesteld.