*SPOED!!!* Morning After... waar kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: *SPOED!!!* Morning After... waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 10:50

delerium schreef:
lor1_1984 schreef:
Daar heb je gelijk in, maar dat kind komt er niet.

Dan was stoppen met de pil en met alleen condoom verder niet de meest briljante beslissing ooit.

Ik heb zo mijn redenen om te stoppen met de pil... Knipoog
Beetje jammer dat er meteen zo gereageerd word na 1 ongelukje, iets wat de beste kan overkomen...

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:50

Ze heeft m al gehaald hoor mensen Lachen

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 10:53

Hahaatje schreef:
Gelukkig dat je nog op tijd was! Ik weet niet hoe de morning after pillen tegenwoordig zijn, maar ik hoop dat je er niet te beroerd van wordt. Misschien handig om in het vervolg een op voorraad te hebben, mocht er weer een ongelukje gebeuren.

Ik heb nu alleen wat buikpijn, maar dat kan ook door de zenuwen komen.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:00

Even nuanceren dan:

De pil is niet het enige 2e middel. Een ongelukje kan zeker gebeuren, 't is zowiezo van TS al verstandig zat DAT ze uberhaupt een condoom gebruikt.
Maar, condooms zijn (hoewel betrouwbaar) toch dingen die een groter risico op zwangerschap geven dan een andere methode. "Uit onderzoek is gebleken dat ondanks condoomgebruik bij vier tot zes van de honderd personen die een jaar lang condooms gebruiken, toch een zwangerschap ontstaat" (van de site van de kringapoteken). En dat is dan nog afgezien van ongelukjes. Best veel dus nog. En als je dan al zo zeker bent dat een kind er absoluut niet komt (en alle lof voor dat standpunt hoor!) dan is het gebruiken van een 2e middel niet onverstandig en kan dat een hoop ellende besparen. Want hoe zekerje ook bent; als je een abortus kunt voorkomen gewoon door simpelweg een implanon of noem maar wat te hebben dan bespaar je jezelf een hoop leed.

De bedoeling van eerdere post was minder zuur dan het deed lijken hoor Vriendjes zijn?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 11:15

Ik snap na je laatste post dat je dat je harder overkwam dan je bedoeling was. Lachen

Een kind komt er mss wel, maar niet via de natuurlijke weg.
Ik reageerde vrij heftig op de pil (emotioneel, agressief, vreetbuien, etc), wat voor mij reden was om te stoppen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:17

dat is vervelend voor je,TS
ik hoop dat ze je bij het kopen van de MA pil wel fatsoenlijk advies hebben gegeven!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 11:20

Ik heb de morning after daar gewoon open gemaakt om de gebruiksaanwijzing te lezen. Knipoog
Ik had verder geen vragen dus gewoon gekocht.

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:11

lor1_1984 schreef:
Ik snap na je laatste post dat je dat je harder overkwam dan je bedoeling was. Lachen

Een kind komt er mss wel, maar niet via de natuurlijke weg.
Ik reageerde vrij heftig op de pil (emotioneel, agressief, vreetbuien, etc), wat voor mij reden was om te stoppen.

De pil is eigenlijk gewoon zooi! Ik reageerde ook zo! Ging echt buiten mezelf.. kreeg ook uitslag in mijn gezicht.. allemaal rode vlekjes heb bijna alle anticonceptiemiddelen gebruikt en niets hielp. Zelfs op de lichtere pil en nuvaring reageerde ik zo. Dus ik ben er ook mee gestopt. Waren sowieso al van plan de pil de deur uit te doen. en voelde me echt beter! elke maand dat ik de pil niet slikte werd ik een beetje meer mezelf. En nu ben ik een beetje meer mezelf.. maar wel dolgelukkig met dat kleine wezentje in mijn buik!
Oja wat de morning after pil betreft. Heb hem ook ooit eens gebruik.. ik heb ook wel last van mijn buik gehad hoor! Beetje ongesteldheidspijn..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:38

de pil is heus geen rotzooi hoor,dan kan je elk medicijn wel rotzooi noemen want voor elk middel is wel iemand allergisch

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:43

de pil is wel rotzooi.
het zijn allerlei hormonen die je slikt, in hoeveelheden die niet natuurlijk zijn.
en aangezien je dit vaak langere tijd blijft slikken, is het gewoon rotzooi.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 10:46

Het is niet zo zeer dat ik allergisch ben...
Ik heb maar een bijnier en die werkt niet optimaal, je bijnier zorgt oa voor de hormoonhuishouding enzo.
Doordat mijn hormoonhuishouding niet spoort, reageer ik meestal erg slecht op dingen met hormonen erin.
Ik merk dat nu ik de pil niet meer slik, ik zelf stabieler ben geworden en veel minder menstruatiepijn heb.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:51

dan kan je elk middel wel rotzooi gaan noemen nargileh niet alleen de pil.
en ik bedoelde jou er niet mee ts,je hoort wel meerderen die er gewoon niet lekker op reageren maar daarom is het nog geen troep.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 10:54

Het zal mss best wel rotzooi zijn, maar zonder pil had de wereld veel dichter bevolkt geweest ivm ongewenste zwangerschappen of hadden de abortusklinieken het veel drukker gehad.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:56

joh als de de pil al rotzooi is,verdiep je dan eens in de andere middelen in de apotheek,dan schrik je je echt rot!
verder ben ik het met je eens

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 11:05

Dat klopt, je slikt medicatie, medicatie tegen de bijwerkingen, tegen de bijwerkingen daarvan krijg je ook weer medicatie en ga zo maar door.
In feite is alles wat je aan medicatie/anticonceptie/etc krijgt voorgeschreven gewoon rotzooi.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:10

toch mogen we blij zijn dat het er is,maar soms gaat het idd erg ver.
ik werk in de apotheek en zie regelmatig mensen met 10 of meer verschillende medicijnen,erg hoor.
doe mij dan maar alleen de pil!

voel je je overigens verder goed,ts

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:13

Er zijn ook anticonceptiemiddelen ZONDER hormonen hoor... wat dacht je van een pessarium, het vrouwencondoom of het spiraaltje?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 11:20

Snoevie schreef:
voel je je overigens verder goed,ts

Ja, ik voel me verder goed.
Ik had gisteren buikpijn en werd 's avonds wat wazig (wattig gevoel in mijn hoofd), maar verder geen klachten gehad.

Nakisha schreef:
Er zijn ook anticonceptiemiddelen ZONDER hormonen hoor... wat dacht je van een pessarium, het vrouwencondoom of het spiraaltje?

Daarvoor ga ik eerdaags ook naar mijn huisarts, om te vragen wat de beste oplossing is voor mij. Knipoog

donjalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:23

zou voor alle zekerheid even contact op nemen met je HA

sterkte

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 11:34

Ik ga over ong 2/3 weken voor de zekerheid die test doen.
In de tussentijd wil ik ook nog een afspraak maken met mijn HA overc een andere anticonceptie dan de pil of condoom.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:49

een spiraaltje kan ook veel klachten geven,vergis je daar niet in.
ben benieuwd welke oplossing voor jou de juiste is

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:38

Nakisha schreef:

Weet ik.. maar of het handig is.. en mijn moeder had hetzelfde probleem.. kreeg spoantaan weeen van het spiraaltje.. dus die optie heb ik ook maar over geslagen.. haha geen sex dan maar he?!

Enne om even op een andere reactie te reageren.. ik vind de pil gewoon zooi.. Zoveel bijwerkingen.
Ik denk dat het sowieso beter is om geen kunstmatige hormonen binnen te krijgen.
En ja er zijn medicijnen die veeeel meer bijwerkingen hebben.. maar gelukkig hoef ik die niet te slikken.. en die zijn dan vaak ook nootzakelijk de pil is dat niet...

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:42

Pil is gigantische zooi.. heb er met mijn eerste pil behoorlijk last van gehad en ben toen overgestapt op Jasmin.. erg fijne en lichte pil en nu heb ik een heel stuk minder last maar je ontregeld natuurlijk nog steeds je lichaam. Een ongelukje kan gebeuren.. je bent er in ieder geval bijtijds bij daar gaat het om.

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:03

Jasmin heb ik ook gehad. 1e 2 merken ben ik vergeten eigenlijk.. toen microgrynon 30 kreeg zoals bij de 2 ervoor doorbraak bloedingen en mijn (niet zo slimme) huisarts gaf me toen microgrynon 50 (bijna de dubbele dosering) hier kreeg ik ook problemen mee en ben toen voor verder onderzoek naar een gynaecoloog doorverwezen die vertelde me dat deze pil echt veel te zwaar was. dus toen kreeg ik Jasmin. ging na een tijdje ook weer mis.. (maar ik kan dus gewoon niet tegen die kunstmatige hormonen vandaar dat ik het zooi noem!) en toen kreeg ik de nuvaring waar ook hormonen inzitten helaas ook dit werkte niet. Dus sins een jaartje of 2 pilloos! bevalt me prima!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:09

delerium schreef:
als je een abortus kunt voorkomen gewoon door simpelweg een implanon of noem maar wat te hebben dan bespaar je jezelf een hoop leed.

De bedoeling van eerdere post was minder zuur dan het deed lijken hoor Vriendjes zijn?

Ik heb nagedacht over de implanon en met mijn ha overlegd, volgens hem is dit uiterst onbetrouwbaar en hij wilde hem dan ook niet plaatsen.