Vandaag spiraaltje laten plaatsen.. AUW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maresie

Re: Vandaag spiraaltje laten plaatsen.. AUW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:04

heb net spiraaltje laten plaatsen het is geen prettig gevoel maar viel me toch alles mee ,ik heb van te voren paracetamol ingenomen en als ik vandaag nog last heb mag ik er weer innemen
het was inieder geval geen negatieve ervaring

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 12:07

Nou het is nu een dagje verder en de erge pijn is gelukkig weg. Alleen lijkt mijn buik wel of ik zwanger ben, hij is keihard. Ik hoop dat mijn baarmoeder dat ding inderdaad niet blijft afstoten, maar ik heb het gewoon nodig voor mijn werk. De pil kan ik dan niet regelmatig innemen namelijk.
Jeetje wat een verhaal maanling! Ik moet zeggen, het gepeuter in het begin had niet langer moeten duren anders had ik ook gestopt. Ik vroeg nadat het spiraaltje erin zat, of hij hem er misschien weer uit kon halen Nagelbijten / Gniffelen.
Ik ben helemaal niet kleinzerig, heb zelfs een keer doorgelopen met een gebroken sleutelbeen, maar dit is wel een rare soort pijn vind ik.
Gelukkig is het maar van korte duur (hoop ik) want vandaag is de grootste pijn al over.
Volgens mij hangt de pijn ook van je baarmoeder af, dat zei de HA gister.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:10

Klopt. Die van mij was dus iets naar achteren gekanteld, waardoor het pijnlijker is. Ook was alles enorm gesloten, dus vereiste het meer gepruts om het zo maar eens te zeggen Knipoog

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:12

Oewh gets zeg.. lijkt me echt niet fijn als ik dit zo allemaal lees.. mijn moeder krijgt er ook 1 Dinsdag..
zelf heb ik het inplantaat in de arm.. echt een verademing! even een kleine verdoving in de arm en dan de grote naald met het staafje er in.. je voelt er echt bijna nix van!

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:14

Ik heb tweemaal een spiraaltje laten zetten (en ook 1 keer eruit laten ahlen) en ik ben eigenlijk wel een beetje een jankerd (of eerder ik kan mij daarvoor zo op fokken dat ieder klein prikje dan veel erger lijkt) maar ik vind en vond het in alle gevallen heel erg meevallen.

Fijn is het niet maar dat weegt zeker niet op bij alle voordelen die ik er aan heb!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:15

hebben jullie heb wel laten zetten tijdens jullie ongesteldheid?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:17

Ja... ik wel.

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:23

ik ook en ik heb al 2 kinderen dus dat scheelt ook

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:24

ja inderdaad

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:30

Heb ook een Mirena Lachen

Tijdens mijn menstruatie laten zetten. Voelde eerst heel knullig met al dat bloed, zo'n grote lamp en een gyneacologe tussen je benen Vork Clown Maar goed, het is gelukt.

Er wordt aangeraden om wat pijnstillers te slikken. Ik had met verdoving, maar de verdovingsspuit deed echt ontzettend pijn! Kreeg een enorme kramp in mijn onderbuik. Als ik er nu aan denk krijg ik nog kippenvel..

Maar goed, vervolgens heb ik er nooit meer last van gehad. Heb em wel bewust in het ziekenhuis laten plaatsen, omdat mijn HA nog niet eens fatsoenlijk een uitstrijkje kon maken. Laat staan een spiraal zetten..

Mijn zus heeft het geloof ik wel bij de HA laten doen en die had het ook over gruwelijke pijnen.

Nu ben ik nauwelijks meer ongesteld en hoef ik me niet druk te maken om de pil die ik kan vergeten. Ideaal! Ik zou het dan ook aan iedereen aanraden.

@Maresie: officieel is de doelgroep geloof ik ook vrouwen die al wel kinderen hebben, niet weer zwanger willen raken en ook geen sterrelisatie willen ondergaan. Bij een vrouw die kinderen heeft gehad, staat de baarmoedermond al wat verder op. En als je dan ongesteld bent nog meer.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:33

ik heb geen verdoving gekregen
was ook heel niet nodig
vooraf wel een asperientje genomen

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:40

@pletje dat klopt daarom heb ik er niet veel last van gehad al was ik wel een beetje zenuwachtig na de verhalen op bokt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:41

Ik heb er toch een soort gynotrauma aan overgehouden. Dit jaar ben ik 30 geworden en moet ik dus een uitstrijkje laten maken. Ik heb de moed niet op kunnen brengen… weer dat gepruts in mijn muts. Moet er niet aan denken.

Das een mooie slogan eigenlijk: geen gepruts in mijn muts!

Haha! *gniffelt achter pc*

Haha!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:13

Oké dit was tot nu toe iets waar ik aan dacht (ben altijd wat chaotisch in mn hoofd waardoor ik de pil nog wel eens vergeet) Maar na het lezen van dit... no way! Koe

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:18

Maar je vergeet je tanden toch niet te poetsen? Gewoon naast je tandenborstel leggen!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:22

ja maar er zijn er nog 2 in huis met dezelfde pil... Clown (heb het al wel eens geprobeerd, alleen haalde me zus toen perongeluk 'haar pil' uit mijn strip) niet echt een succes dus

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:26

loesje: je moet je niet laten liedn door verhalen en ervaringen van andere. Iedereen heeft een andere pijngrens, iedereen heeft een andere dokter. Elke dokter heeft een andere werkwijze, dus het zegt niets over de mate dat jij pijn hebt bij/tijdens/na het zetten

ik heb hem ook laten zetten omdat ik de pil vaak vergat
1 dagje pijn is voor mij heel wat meer waard dat 5 jaar lang elke keer weer in onzekerheid of ik wel of niet zwanger ben

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:31

O jakkes, niks voor mij.

Maanling, een uitstrijkje valt erg mee!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:35

ik had een gekantelde baarmoeder en ik heb totaal geen pijn gehad..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:43

Ja ik weet dat het meevalt… heb al uit de eerste hand ervaringen gehoord. Maar het idee om daar weer te liggen met zo'n eendenbek… ik vind het maar nix…

Heb er echt geen zin in. Ik kreeg de oproep ook net toen ik midden in mijn verhuizing zat, ik had helemaal geen zin om over dat soort dingen na te denken en nu heb ik niets meer gehoord.

*struisvogelpolitiek*

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:22

Loesje88 schreef:
Oké dit was tot nu toe iets waar ik aan dacht (ben altijd wat chaotisch in mn hoofd waardoor ik de pil nog wel eens vergeet) Maar na het lezen van dit... no way! Koe

Probeer dan misschien de implanon?? ik heb m ook en ik zweer er bij!

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:41

Ik zit er ook over een te denken.
De pijn weegt toch wel op tegen al die tijd geen pil hoeven slikken, minder hormonen etc.
Maar ik zie er na deze verhalen toch wel tegen op.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:44

ladymagic
laat je niet zo snel beinvloeden door andere verhalen

zoals ik al eerder heb gezegd: 1000 mensen 1000 pijngrenzen 1000 dokters 1000 handelwijzes en 1000 verhalen en 1000 verschilldende meningen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:50

Voor mij weegt het wel op tegen de nadelen. Ik ben zo blij dat ik minder hormonen binnen krijg, het niet meer ongesteld worden is ook mooi meegenomen.
Van de hormonen van de pil kreeg ik stemmingswisselingen, was ik een stuk gevoeliger voor winterdepressies, kwam ik aan, had ik een verlaagd libido... Helemaal geen anticonceptie en vertrouwen op condooms vond ik ook niks. Dan vind ik een mirena toch een heel mooie oplossing.
Ondanks de pijn bij het zetten. De nadelen van de hormonen van de pil zijn echt helemaal verdwenen en het is ook nog eens erg betrouwbaar.
Een stuk betrouwbaarder dan bijvoorbeeld zo'n implanon.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:52

ik heb ook een mirena spiraaltje, de eerste 5 maanden was bagger, ik ben bij de dokter geweest en zei: ruk dat ding er maar uit, ben hem spuugzat. De dokter zei; nog even volhouden en had gelijk. ik heb hem nu 4,5 jaar en ben al 3,5 jaar niet meer ongesteld geweest. Af en toe bloed ik een klein beetje, maar dat is hooguit 1 dag...en het is eigenlijk net niet tampon-waardig zeg maar Knipoog

De eerste 6 maanden had ik met name periodiek echt krampen. Heel vervelend...

maar hoor ook veel mensen die nergens last van hebben.