geheel onder nacose

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Re: geheel onder nacose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 15:15

dankje Lachen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:41

De eerste keer onder narcose vond ik eng en toen ik wakker werd of half eigenlijk, raakte ik wat in paniek. Toen ben ik verder gaan slapen. Toen ik daarna wakker werd was ik misselijk en ziek.
De tweede keer onder narcose was heerlijk.. ik heb heerlijk rust gehad geen misselijkheid of iets... lekker bijgekomen en weer geslapen.
Nee de tweede keer vond ik niet eng.. ik zou ook zo weer kiezen voor een volledige narcose als dit kon Knipoog

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:42

ik ben 2 keer aan mijn ogen geopereerd dus onder narcose en dan was ik altijd zo weer op de been. Vorige week vrijdag ben ik ook weer onder narcose geweest en toen heb ik heel veel pijnstillers gekregen waar ik beroerd van werd. Van de narcose heb ik nooit last gehad

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:51

Ik heb een roesje gehad toen ik voor maagonderzoek moest. Ik was vooral bang heel misselijk te zullen zijn...

Ze konden bij mij geen ader vinden eerst, dus stond die man even gemeen op mijn pols te hengsten... maar toen kwam er toch een mooie ader omhoog. Ik kan niet goed tegen prikken, dus ik keek maar niet. Ik kon nog net zeggen ''Nou, ik merk nog niks''... toen zag ik ineens heel wazig en was ik weg ook.

Mijn pechje was, dat ze iets te weinig hadden gegeven... tijdens het onderzoek kwam ik bij. Ik kon haast niet ademen, en er zat van alles in mijn keel... dus, dat begon ik eruit te trekken.
Ik hoorde de dokter nog roepen; ''Nee, niet doen!'' en dacht bij mezelf; ''Ha, WEL doen...!''
En toen zakte ik weer weg.

Toen ik wakker werd, bleek dat ik al hele verhalen had gehad tegen de zuster die me naar de zaal reed. Ik was dus ''schijn-bij''. Ik had honderduit gekwekt kennelijk! Knipoog Ik wist er alleen zelf helemaal niets van, mijn eerste herinnering was dat ik op bed lag op de uitslaapzaal. Mijn moeder moest daar nogal om lachen, want het had echt geleken alsof ik 100% bij was geweest.

Ze zeiden; ''Ga nog maar even lekker slapen.'' Maar ik was klaarwakker... en had HONGER.

Dus... ze kwamen terug en vroegen of ik wat wilde eten. Ja, graag, en of ze AUB dat rare ventieltje uit mijn pols wilde halen?? Ik vind het eng als er rare dingen in me steken...

Nou, dat is allemaal keurig gebeurd. Lachen Ik heb twee boterhammetjes daar gegeten, helemaal niet misselijk geweest, top. Haha!

Een kleine maar... ik heb héél lang geheugenproblemen gehad na de narcose... Ik kon echt niets onthouden. Maar dat is ook vanzelf overgegaan.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 13:05

oke bedankt allemaal
weet iemand trouwens ook of ik ook op de uitslaapzaal mag komen als me vriend daar ligt???

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:14

Ik ben vorige week voor het eerst helemaal onder narcose geweest..
Vond het ook doodeng, maar was banger voor de operatie zelf, de pijn na die tijd, enz.
Had van te voren niks gegeten maar moest na een halve dag wel overgeven, en bleef een hele poos duizelig, dus moest ik even een nachtje blijven slapen (verschrikkelijk, totaal geen nachtrust Clown )

Ik voelde me vooral na die tijd heel erg raar, ik wist bepaalde dingen nog wel, maar ook dingen die ik gezegt en gedaan heb waar ik niks meer van weet.
Vooral toen ik net bij kwam had ik ontzettend veel pijn waardoor ze tot ong. 3 keer toe extra pijnstillers moesten bijgeven.

Het infuus was ook heel erg vervelend, aangezien ze eerst door mn ader heen prikte Vork kon ik nog een keer Clown

JML

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:23

Spannend als je onder narcose moet. Ik heb nu 6 operaties gehad onder narcose en om eerlijk te zijn is het niets om je zorgen over te maken. De anasthesist weet goed waar hij mee bezig is. Ik had aangegeven dat ik heel veel pijn had gehad na eerdere operaties, geloof me daar hebben ze naar geluisterd. Ik werd wakker en hoppa meteen een verpleger erbij die zei 'je hebt pijn he?' en hoppa een spuit erin! Daar werd ik misselijk van, maar ook daar was een oplossing voor! Nog een spuit en ook dat was verdwenen. Het enige waar ik altijd voor op moet passen is mijn voorliefde voor beschuit met jam na een operatie. Het eerste wat ik dan mag eten en dat werk ik als een paard naar binnen... geen goed plan! Rustig aan doen!

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:27

ik had ook al 4 keer algehele narcose en vond het echt niet eng. Was wel een keer na een hele lange narcose flink misselijk, maar er is eigenlijk verder weinig engs aan....
Aan elke operatie zijn risicos verbonden of dat nu onder algehele narcose gebeurt of onder plaatselijke verdoving...

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:31

shettie schreef:
oke bedankt allemaal
weet iemand trouwens ook of ik ook op de uitslaapzaal mag komen als me vriend daar ligt???

Geen idee, maar je vriend wordt iig naar een andere zaal gebracht als hij (bijna) bijkomt, dan kan je sowieso bij hem. Ik kan me de uislaapzaal niet herinneren, als ik bijkwam was ik alweer ergens anders.

Narcose is echt niets aan. Het is pas poedersuiker als je weer wakker wordt Clown Ik ben gevoelig ervoor en ben erg snel misselijk, maar daar hebben ze tegenwoordig wel hele goede middeltjes voor. Mijn eerste keer narcose heb ik erna een dag lopen kotsen, de tweede keer was ik alleen flink misselijk en moest ik daardoor langer blijven dan gepland (paar uurtjes maar hoor) en m'n derde keer (jaar geleden ofzo) had ik er nauwelijks last van. Als je dan misselijk bent kon ik gewoon roepen en deden ze meer anti-misselijkheidsspul in m'n infuus. Hielp erg goed. En toen vond ik het ook niet erg meer, dan lig je gewoon lekker te ijlen Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:38

Nee op de uitslaapzaal mag niemand bij je komen daar lig je met meer mensen en daar moet het rustig blijven.

als je goed wakker bent op de uitslaapzaal ga je gewoon naar een kamer (alleen of met meerdere) en daar mag je wel bezoek ontvangen.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:49

Dat verschilt dan ws per ziekenhuis. Ik kan me namelijk echt niets van de uitslaapzaal herinneren, dus voordat ik naar de kamer ging was ik niet echt goed wakker Clown

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:52

ik kwam ook steeds eerst op de uitslaapkamer terecht en daarna ging ik weer naar de "gewone" kamer
In de uitslaapkamer mocht niemand komen...

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:55

Oh, ik kwam er ook wel eerst hoor, ik kan het me alleen niet herinneren, omdat ik tegen de tijd dat ik weer echt bij was, al naar me kamer was gebracht Knipoog

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:57

Ben ook 2 keer onder volledige narcose geweest. Eerste keer ging goed, achteraf wel eh behoorlijk misselijk geweest en vond het doodeng op die recovery. 2de keer pruttelde ik wat tegen maar is daarna prima verlopen. Lachen

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 14:01

oke bedankt
ik denk dat ik het nu wel allemaal op een rijtje hebt
komt vast goed Lachen

oke breitling bedankt Lachen