Vaginale afscheiding, wat vragen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gowlan

Re: Vaginale afscheiding, wat vragen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 22:52

heeft er nou echt niemand een antwoord op mijn laatst gestelde vragen?

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 09:52

PaTriiCiiaa schreef:
verder ben ik nog nooit in seksueel contact met iemand geweest, dus zal dit het ook niet zijn.

(jaa toen moest ze een reuze bonk erin doen wat ik me kan herinneren, lijkt me niet bepaald fijn)

maar verder, hoezo word het dan erger door strings te dragen, deze dingen zitten mij namelijk minder in de weg.
ook zijn er voor strings inlegkruisjes wat ik weet, zou dit ook niet helpen dan?
en waarom zou je geen inlegkruisjes moeten gebruiken, als ik weet dat ik niet een ander stuk ondergoed aan kan doen en anders eind van de schooldag een supervieze natte onderbroek/string moet hebben?

Fijn dat je schaamtegevoel al minder wordt. Ik heb respect voor je dat je dit sowieso durft te vragen op bokt.
Geen sexueel contact maakt niks bij een schimmelinfectie: ik heb het een keer gekregen door de warmte in Spanje.
Ik weet niet waarom het erger zou worden door strings. En die capsules (bollen) die je in moet doen zijn niet te groot hoor, ze glijden er vanzelf in net als met een zetpil.
En ja er zijn inderdaad string-inlegkruisjes dus die kan je gebruiken. Alleen moet je die wel vaker verschonen omdat het minder opvangt dan zo'n plakkaat voor in een normaal onderbroekje Knipoog Beter een string met inlegkruisje dan een vieze natte onderbroek. Geen fijn gevoel zacht uitgedrukt.

Ik zou gewoon eens bij de huisarts langsgaan of zij geen tips hebben die je het beste kan doen. Op bokt hier hebben mensen ervaring maar misschien weet de dokter wel iets anders dat supergoed helpt.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:06

meid, je heb de eerste stap algenomen, je heb erover gepraat ( op bokt) div. antwoorden gekregen waar je wat mee kan of juist niet.
Het word voor jou tijd om stap 2 nemen:
naar de huisarts, durf je neit alleen neem dan je moeder of een goede vriendin mee. Pak die telefoon en maak een afspraak en denk maar zo, dan ben jij ervan af. Succes hoor.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:19

Je moet gewoon ongesteld worden Knipoog Bij de een duurt dat langer dan de ander.

Roos91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:33

Uuhmm..ik heb gelezen, 95 % van de vrouwen hebben er last van..

Roos91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:35

Storm76 schreef:
Hoi,
Iedereen heeft last van afscheiding, de ene keer iets meer dan de andere keer. Blijkbaar heb jij er meer last van, dat hoeft niet voor altijd te zijn, het kan later ook minder worden.
Om er zeker van te zijn dat je geen schimmelinfectie of Gardnarella hebt, kun je een bezoekje aan je huisarts brengen, dat klinkt heel erg maar vergeet niet dat een dokter veel van dit soort klachten ziet, er hebben erg veel vrouwen last van deze kwaaltjes.

Ik heb een site voor je opgezocht, neem daar eens een kijkje
http://www.netdokter.nl/index.cfm?act=t ... 23&info=46
(ook even aan de linkerkant schimmelinfectie/candida aanklikken)

INDD!! 95 % heeft er last van serieus!!

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:42

huisarts gaan daar zijn die mensen toch voor:)
je kan zelf wel alles uit gaan proberen maar daar schiet je ook niks mee op Lachen

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:54

Yep ik heb er ook last van, verschillend hoe erg. voor en na mijn ongesteld zijn is het het ergst. Ik gebruik dan een inlegkruisje en was een aantal x met lactacyd. Voor overdag gebruik ik wel eens de doekjes maar die gebruik ik met name als ik seks gehad heb en het allemaal wat gevoeliger enz is daar.

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 14:55

Als ik jou was zou ik naar de dokter gaan, dan weet je ook meteen wat er is en hoef je niet te gaan gissen.

Zelf heb ik geen ongewone afscheiding gehad toen ik voor het eerst ongesteld werd. Wel heb ik 2 maanden geleden een vaginale infectie gehad. Het was 2 dagen voordat ik op vakantie ging, ik zag al voor me dat het de vakantie ging verzieken, want de jeuk was niet bij te krabben.
Ik vond het zwaar voor schut om hiermee naar de dokter te gaan. Heb ook even op bokt gezocht en ik las ergens dat de dokter zowat dagelijks zo'n gevallen binnenkrijgt en dat je je nergens voor hoeft te schamen... Ik gebeld, naar de dokter toe, dokter gekeken (vrouwelijke dokter) en me een recept voorgeschreven. Dat heb ik gebruikt en het werkte super, was er binnen 2 dagen vanaf en mijn vakantie was super!

Kortom: schaam je niet om te bellen ofzo, hoe vervelend het ook voelt, je bent echt niet de eerste die de dokter ziet!

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 16:20

Inderdaad, na 2 dagen ben je al van zon schimmelinfectie af. En haha het is inderdaad niet bij te krabben Haha!
maar ik denk niet dat TS hier last van heeft.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:32

Die doekjes waar ik over lees, wat voor doekjes zijn dat? (merk ed)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:35

van lactacyd. zijn verfrissingsdoekjes. Helpt bij mij heel goed tegen afscheiding of droogheid en is echt een aanrader na de seks als het b.v. een beetje geiriteerd is

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:39

PaTriiCiiaa schreef:
oke bedankt, ik wacht voor de zekerheid nog wat reacties af, iemand die het misschien herkent, ik vind het zo maf want ik vraag aan vriendinnen of ze dit ook hadden voordat ze ongesteld werden, en de helft hoor je zeggen: ehh. wat is dat? Clown
*eenmaal uitgelegd* Nee geen last van gehad.
en ben er trouwens wel blij mee dat ik het nog niet ben, als ik zo verhalen hoor dan, maar ik wil natuurlijk wel weten of het dan wel goed zou zitten, tuurlijk alles komt op zijn tijd Lachen

Ik heb er bijna 4 jaar mee rondgelopen voor ik ongesteld werd. En verder kan ik je ook weinig hoop geven, ik heb het nog steeds. Dus als ik niet ongesteld ben komt er die andere smurrie uit.

Ik weet eigenlijk niet of je die hoeveelheid kan vergelijken met met de mate waarin je ongesteld wordt. Ik heb van allebei veel. Scheve mond

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:19

trustHim schreef:
van lactacyd. zijn verfrissingsdoekjes. Helpt bij mij heel goed tegen afscheiding of droogheid en is echt een aanrader na de seks als het b.v. een beetje geiriteerd is

Ik ben een jaartje terug naar de HA geweest, die heeft mij verteld deze niet te gebruiken.
Alleen spoelen met water was al goed genoeg.
We hebben een vrouwlijke HA dus ik ging ervanuit dat ze dit soort dingen al eens eerder had gedaan:=
Ik voelde me natuurlijk niet op mijn gemak, maar ik moest van mijn moeder omdat die nou ook wel is wou weten wat het was.
Dus ik ben gaan liggen kreeg zo een verwarmde eendenbek *werd gezegd dat ik moest onspannen Ja grappig* en toen zei ze dat ik een schimmel infectie had heb een pilletje mee gekregen en na 2 dagen was het weg en de afscheinding ook Lachen
suc6 meid!!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:23

Ja heel veel vrouwen gebruiken inderdaad inlegkruisjes hiertegen, maar het wordt uiteindelijk vanzelf minder hoor! Dus je kan best tijdelijk oplosen met inlegkruisjes. Ga verder geen rare dingen doen, wassen met zeep e.d.
Ik had precies hetzelfde enge gevoel als jij vroeger, dat bruine is opgedroogd bloed, en dus ben je waarschijnlijk voor het eerst ongesteld geweest! Gefeliciteerd Haha!. Ik dacht ook dat ik niet helemaal gezond was toen ik dat zag, maar don't worry.. daar ben je nou eenmaal vrouw voor meid.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:29

Ik ben al een paar jaar ongesteld, maar heb er nog steeds heel veel last van. Heb ook altijd inlegkruisjes in, anders is het echt niet te doen. Heb het al een jaar echt veel denk ik. Ben nog niet naar de huisarts gegaan ermee, kijk het voorlopig nog een poos aan.

Maar ik geloof dat ik weer iets anders heb dan jij.. Bij mij is't niet echt wit ofzo.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:44

Ik heb het ook, vooral als ik een string draag. Als ik een string draag doe ik er een inlegkruisje in, dat voelt toch wat frisser. Voordat ik ongesteld werd had ik er meer last van dan nu.
Ik ben ook nog nooit bij de huisarts geweest omdat het verder niet jeukt e.d.
Als je het niet vertrouwt ga je gewoon naar de HA, die ziet echt wel vaker de uhm, binnenkant van een vrouw.
Succes meid.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:58

Ik heb er ook last van, wel vrij erg, maargoed. Ik heb het sinds ik 10 of 11 ben, toen ben ik ermee naar de dokter geweest en die zei dat het heel normaal is als je hiervan last van hebt. Ik vind het fijn dat je hierover een topic hebt geopend ik zou het niet durven eerlijk gezegd Knipoog En die tips, ik zal ze zeker gebruiken, je ziet vanzelf wel of het werk of niet, maar langs de huisarts gaan lijkt me wel even slim om het zeker te weten. Bij mij is het gewoon dorzichtig, niks aan de hand volgens de dokter, maar bij jou kan het ook wat anders zijn natuurlijk Knipoog Neem het zekere voor het onzekere zegmaar Knipoog

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 21:54

Noah2006 schreef:
Ja heel veel vrouwen gebruiken inderdaad inlegkruisjes hiertegen, maar het wordt uiteindelijk vanzelf minder hoor! Dus je kan best tijdelijk oplosen met inlegkruisjes. Ga verder geen rare dingen doen, wassen met zeep e.d.
Ik had precies hetzelfde enge gevoel als jij vroeger, dat bruine is opgedroogd bloed, en dus ben je waarschijnlijk voor het eerst ongesteld geweest! Gefeliciteerd Haha!. Ik dacht ook dat ik niet helemaal gezond was toen ik dat zag, maar don't worry.. daar ben je nou eenmaal vrouw voor meid.

ja maar, hoe kan het dat er zo'n lange tijd tussenzit dan, het lijkt mij niet gezond dan Tong uitsteken

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 21:56

ja het is niet echt wit, wel als het opgedroogd is eenmaal maar toch

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 00:32

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 00:50

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:06

Schimmelinfectie jeukt echt heel erg. Je kunt dat ook krijgen van antibiotica omdat een schimmelinfectie schijnbaar vanuit de darmen komt oid? Bij antibiotica tenminste wel ...
Die afscheiding zou ik me niet te druk om maken ... Maybe helpt het om lactacyt ofzo te gebruiken om alles weer in blans te krijgen.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:13

Ik heb hier ook last van gehad en nu nog steeds soms.. is heel vervelend maar niks aan te doen. Ik gebruik van libresse hele dunne maandverbandjes die werken echt super en ik draag zo min mogelijk een string maar leuke boxers Haha! (zit ook heerlijk). Als je het echt niet vertrouwd of als het zeer doet o.i.d kun je gewoon naar de huisarts daar zijn ze immers voor Lachen

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:25

ik heb dit ook zeker 2 a 3 jaar gehad voordat ik ongesteld werd.
Erg irritant is het en je ruikt het ook Ach gut
Misschien kan je naar de dokter vragen of je zo'n pil mag waarmee
je ongsteld word, dan gaat de vaginale afscheiding weg
en krijg je er ongesteld voor terug Cool