enorm vaak naar de wc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xena_

Re: enorm vaak naar de wc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:09

Omdat dit topic er als is heb ik ook ff een vraagje Clown
Is 1x per 3 uur naar de wc ook veel?

Oja, en voor jou.. hoe meer je drinkt, hoe vaker je naar de wc moet.. heeft je HA niet iets voor die hoofdpijn?

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:21

esperance schreef:
Klopt, als je niet genoeg vocht binnen krijgt. Kun je hoofdpijn krijgen.
Daarom heb je vaak ook hoofdpijn als je een kater hebt. Alcohol droogt uit.

Eet je genoeg zout enzo? Dat houd namelijk vocht vast. Misschien is dat het probleem wel.

Zouttekort kan inderdaad ook het probleem zijn. Misschien zouttabletten proberen? Ga nog eens naar de huisarts en laat je niet zomaar wegsturen.

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:25

xMisty schreef:
Omdat dit topic er als is heb ik ook ff een vraagje Clown
Is 1x per 3 uur naar de wc ook veel?

Oja, en voor jou.. hoe meer je drinkt, hoe vaker je naar de wc moet.. heeft je HA niet iets voor die hoofdpijn?

1x per 3 uur naar de wc vind ik normaal ik ga ook niet vaak naar de wc soms 1x in de 5 uur ofzo.. maar als ik teveel gedronken heb moet ik wel vaker.. 2x in het uur iig.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:33

Wat betreft die hoofdpijn, ik zou weer terug gaan naar de dokter. Het is toch niet normaal om dagelijks hoofdpijn te hebben.

Ik ben laatst ook voor mijn blaas naar de ha geweest, deze zegt dat het niet normaal is als je zo vaak moet plassen. Ik heb er pillen tegen gekregen en gelukkig hoef ik al veel en veel minder vaak naar het toilet!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:44

Wat heb je voor precies voor pillen dan? Ik ga sowieso wel 1x per 2 a 3 uur.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:48

Ik zal zometeen even kijken, ik heb ze thuis liggen namelijk.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:09

maar goed, als je blaas vol zit zal je toch moeten gaan plassen

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:13

Ik lees paar dingen; hoofdpijn door uitdroging, veel drinken en gelijk moeten plassen... Heeft je huisarts je ook getest op diabetes?

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:57

Een vriendin van mij heeft dit ook. Zij is hiermee ook naar de huisarts geweest en heeft verschillende onderzoekjes gehad. Het is niet echt duidelijk wat ze heeft maar er zijn wel verschillende dingen aan gedaan.
Ze heeft blaasbekkenbodem-training gehad (wat overigens niets hielp bij haar) verder had ze een apparaatje die elektrische schokjes gaf, die zou de zenuw, die je een signaal geeft dat je moet plassen, verzwakken zodat je minder vaak voelde dat je moest. Dit heeft ook allemaal niet geholpen. Nu heeft ze 2 weken medicijnen en moet ze kijken of dat helpt.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:21

Ik moet ook vrij vaak naar de wc en door een dokter is er ooit gezegd dat het tussen m'n oren zat, jullie snappen wel dat ik daarna nooit meer naar de dokter ben gegaan met die klachten.
Maar ondertussen loop ik er wel al zowat 3 jaar mee en daardoor drink ik ook heel weinig op school of als ik voor een langere tijd in een auto moet zitten.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:30

Marijkjuh schreef:
Ik moet ook vrij vaak naar de wc en door een dokter is er ooit gezegd dat het tussen m'n oren zat, jullie snappen wel dat ik daarna nooit meer naar de dokter ben gegaan met die klachten.
Maar ondertussen loop ik er wel al zowat 3 jaar mee en daardoor drink ik ook heel weinig op school of als ik voor een langere tijd in een auto moet zitten.

same here.. loop er al 4 jaar lang mee en bij verschillende huisartsen geweest.. bloed laten testen en urine ook... kunnen niks vinden dus dan zit het maar tussen mijn oren..??!!

psycholoog geweest maar heeft niks geholpen en het lijkt er alleen maar erger op te worden... moet ook minimaal 1 keer per uur naar het toilet.. ook als ik gewoon thuis zit dus met angst om niet te kunnen plassen als het moet heeft er niks mee te maken..

ik word er echt gek van want het belemmerd me gewoon in leuke dingen doen.. en dat wil ik niet.. ik wil weer net zoals vroeger gewoon weg kunnen als ik dat wil en niet rekening moeten houden met of ik ergens wel naar het toilet kan..

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 19:41

Ik ga even al jullie vragen beantwoorden, ik had niet gezien dat het topic was verplaatst naar MW.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 19:46

Er staat zeker niet altijd een raam open in de klas, en vaak hangt er een muffe vieze droge lucht.

Vandaag had ik ook weinig water gedronken, en had na het 5e uur enorme hoofdpijn. Ik hoefde minder na de wc maar de hoofdpijn zakte pas nadat ik thuis was.

Ik volg geen dieet. Wel heb ik de laatste tijd wat geschommelt met eten, de ene dag bijna niets tot een gewone hoeveelheid eten. Krijg wel van veel mensen de reactie dat ik vrij weinig eet, maar ik heb gewoon niet meer honger.

Migraine zei de dokter ook niet dat het was. Die zegt dat ik maar gewoon een paracetamol moet pakken als ik heel erge hoofdpijn heb. Dat heb ik dus gedaan, maar als ik dat doe heb ik de volgende dag gegarandeerd weer hoofdpijn omdat ik dan gewoon verlang naar meer. Heb op een gegeven moment een paar weken achter elkaar bijna elke dag een paracetamol moeten hebben en ben maar naar de dokter geweest. Die heeft me andere pijnstillers gegeven en die helpen ook wel. Maar als ik nu echt erge hoofdpijn heb pak ik gewoon een paracetamol (dit redelijk vaak, soms 1 a 2 keer per week).

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:26

Misser schreef:
Wat heb je voor precies voor pillen dan? Ik ga sowieso wel 1x per 2 a 3 uur.

Ik heb het even opgezocht, Vesicare 10 mg
Even een stukje uit de bijsluiter:

"Hoe werkt vesicare?
Na inname komt de actieve stof solifenacine vrij in het lichaam. Solifenacine in een anticholinerge stof die de activiteit van een overactieve blaas vermindert. Dit zorgt ervoor dat u langer kunt wachten voordat u naar het toilet gaat en het vergroot de hoeveelheid urine die uw blaas kan bevatten."

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:35

Dankje. Ik heb meteen even op apotheek.nl gekeken en daar staat dat het vooral voor een overactieve blaasspier is, als je dus het idee hebt dat je moet en je blaas nog lang niet vol is.

En dat is bij mij het probleem niet, want als ik moet is het ook echt veel Haha!.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:45

LimaGentle schreef:
Marijkjuh schreef:

same here.. loop er al 4 jaar lang mee en bij verschillende huisartsen geweest.. bloed laten testen en urine ook... kunnen niks vinden dus dan zit het maar tussen mijn oren..??!!

psycholoog geweest maar heeft niks geholpen en het lijkt er alleen maar erger op te worden... moet ook minimaal 1 keer per uur naar het toilet.. ook als ik gewoon thuis zit dus met angst om niet te kunnen plassen als het moet heeft er niks mee te maken..

ik word er echt gek van want het belemmerd me gewoon in leuke dingen doen.. en dat wil ik niet.. ik wil weer net zoals vroeger gewoon weg kunnen als ik dat wil en niet rekening moeten houden met of ik ergens wel naar het toilet kan..

Erg he, je moet er gewoon leuke dingen voor laten en dan zeggen doktoren ook nog eens dat het tussen je oren zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:37

Ik denk dat het toch belangrijk is dat je voldoende eet, aardappels, groente en vlees. Misschien kom je wat te kort.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 15:50

Talietjuh schreef:
Ik denk dat het toch belangrijk is dat je voldoende eet, aardappels, groente en vlees. Misschien kom je wat te kort.

die dingen krijg ik genoeg binnen, ik ontbijt elke ochtend (de ene keer meer dan de andere keer) en ik heb tussen de middag ook bijna altijd iets. en als ik thuis kom van school meestal een stuk fruit.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:41

Ik zit nu aan de antibiotica en moet echt té vaak plassen daardoor. Ik zit nu gemiddeld op 3 keer per uur en soms zelfs 5 keer per half uur. Ik word er echt gek van. Ik drink zelf ook veel, ook als ik gezond ben. Ik plas veel en ik raak er wel aan gewend (al is het echt irritant om tijdens een college heeeeel nodig te moeten, of als je net in de auto zit Clown). Ik ga altijd voor college naar de wc, tijdens de pauze en voordat ik weer naar huis ga Nagelbijten / Gniffelen Als wij ergens heen gaan ga ik altijd voor die tijd en voordat wij weer naar huis gaan. Ach, je raakt er wel aangewend Lachen Hoofdpijn hebben is lastiger Knipoog

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:47

ik moet ook echt vaak naar de wc. mijn hoofdpijn was de laatste tijd wat minder, maar vandaag en gister heb ik dus weer hele erge hoofdpijn. of ik nou veel drink, of weinig ; ik moet toch vaak naar de wc. heel vervelend Nagelbijten / Gniffelen blijf dit topic even volgen.

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:58

Hier nog 1.
Ik moet altijd plassen.
Ik moet op woensdags altijd turnen en hou dan al rekening met hoeveel ik drink de avond daarvoor en de dag zelf.
Ook als ik van huis ga móet ik altijd langs de wc en het liefst als laatste zodat ik niet wéer hoef voordat we klaar zijn om te vertrekken.
Overal waar ik kom en wegga, ga ik naar het toillet.
Ik zou er ook wel vanaf willen maar goed. Het is volgens mij niet anders.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:25

Krijgen jullie trouwens ook vaak opmerkingen van mensen dat je alwéér naar de wc moet?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:56

ja Nagelbijten / Gniffelen
Maar dat vind ik nooit zo erg Lachen daar raak je aan gewend

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:58

Marijkjuh schreef:
Krijgen jullie trouwens ook vaak opmerkingen van mensen dat je alwéér naar de wc moet?

ja.. echt veel en daarom wil ik andere mensen er niet mee tot last zijn en ging ik nergens meer heen eigenlijk
heb nu een vriend die het niet erg vind gelukkig en er ook niet moeilijk om doet omdat hij weet dat ik er zelf ook heel erg mee zit.. ik doe ook nu ook wel meer leuke dingen maar ik moet wel weten of er ergens een toilet is.. anders raak ik in de stress

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:00

dat is ook het eerste wat ik bekijk: bv in een pretpark op de plattegrond: waar is de wc Clown
Daarom haat ik kamperen: de plee is zo ver weg