Géén Adhd of wel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Géén Adhd of wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:25

Ik vind het kwalijk dat ik blijkbaar onjuiste informatie plaats terwijl het slechts een hypothetisch voorbeeld was Clown

Alhoewel, ik plaats niet eens onjuiste info want ik heb nooit beweerd dat het een officieel erkende stoornis was nog dat er een behandeling voor was.

Ik durf geen onjuiste informatie te plaatsen, helemaal niets over zo'n zaak... Dat iets nog niet in de dsm staat hoeft niet te zeggen dat het niet kan worden vastgesteld. Het wordt wel degelijk vastgesteld door deskundigen die dondersgoed weten waar ze mee bezig zijn. Dat het een verzamelnaam is klopt, maar dat wil niet zeggen dat het niet onderzocht is... pdd-nos is ook een verzamelnaam voor van alles en nog wat. Is officieel erkend, maar is des ondanks toch nog wat vaag. Elk beestje moet toch een naam hebben, maar die naam hoeft nog niet persé vermeld te staan in een dsm (je kunt niet elk jaar een nieuwe editie maken, we zitten pas op de vierde). Er zijn ook genoeg behandelingen die voor vele wel geclassifiseerde stoornissen niet bewezen zijn. Ik gaf slechts een hypothetisch voorbeeld zonder bijbedoeling en ik ga er ook vanuit de de TS verstandig genoeg is om daar niet teveel mee te doen behalve zelf even te babbelen met intimi en de HA. Wees eerlijk, maar ga er niet zelf voor zorgen dat je in een plaatje van een bepaalde stoornis past Lachen

TS, ik hoop dat je helemaal normaal bent en dat je vermoedens hopelijk niet bevesigd worden Lachen

En shadow: welles-nietes spelletje zal niet gespeeld worden, ik vermoed dat jij meer van de medische kant bent en ik van de geestelijke kant Lachen Dus beide 2 disciplines met een andere kijk op zaken Lachen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:54

Heb ik ook last van Clown
Kan nu ook letterlijk op en neer springen Vork volgens mij ouders moet ik minder suiker enz eten (doe ik al amper) en meer bewegen (op stage beweeg ik zat Wow! ) wordt soms echt gek vanmezelf.
Op het ene moment kan ik alleen maar slapen en ik hoef dan maar iets leuks te zien of te horen en ik ben meteen weer energie bom. Daarnaast heb ik concentratie problemen (zelfs nu ik dit stukkie typ) en last van trillingen.

Welshcobfan schreef:
als jij goed een gesprek met iemand kan voeren, dat je goed naar iemand kan luisteren en er niet de hele tijd door heen tetterd dan ben je normaal Lachen (adhd-ers (zonder medicatie) laten anderen zelden de zin goed afmaken, luisteren slecht en onthouden weinig). Ik ken veel adhd-ers, ben al 3 jaar samen met een rasechte. Adhders kunnen weinig aan hun hoofd verdragen omdat ze veel te veel moeten verwerken. Dat betekend dus dat leren met muziek eigenlijk al niet mogelijk is omdat ze zich niet 2 dingen tegelijkertijd kunnen verwerken (zonder medicatie). Het hyperactieve verdwijnt juist wat als een adhd-er ouder word, maar het vreselijk slecht tot niet kunnen concentreren (zonder medicatie) blijft vaak...

- ik laat zelden niemand een zit afmaken (liefst mijn verhaal in 1 seconde eruit persen en dan nog met een sneltreinvaart afronden)
- luisteren wat is dat Clown
- onthouden? Gene korte termijn geheugen iig

Maar heb geen ADHD iig (zit wel in familie maar ik heb niet wordt gezegd)

Daarnaast idd last van woedeaanvallen en ik ken vaak mijn eigen krachten niet (kan soms onbewust harde meppen geven).

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:39

Ik ben 30 jaar en ik heb al heel mijn leven last van ADHD. Wat vooral bij mij enorm kan zijn dat ik dat ik 10 000 keer op een dag kan veranderen van gedrag, ik kan in 1 uur zowel 10 x doodongelukkig als 10x doodgelukkig zijn. vaak leggen wij de lat veel te hoog en is dat heel moeilijk om te aanvaarden als iets niet lukt.
Ook heb ik een bv schema in mijn hoofd van wat ik die dag ga doen, en ojee als er iets van afwijkt, dan sla ik meteen tilt. (hevige buien hoor, vraag maar aan mijn man Knipoog )
Bij mensen die ADHD hebben is het ofwel zwart ofwel wit, maar iets daartussen bestaat niet.

En natuurlijk heb ik ook het niet knn stilzitten, concentratie enz. maar daar neem ik Relatine voor.